Problemer i det midtjyske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Re: Problemer i det midtjyske

Indlæg af Sylvester »

Riddersholm bliver ikke bedømt på de 5 kampe alene, men der er ingen tvivl om han er til en eksamen for tiden og han bliver ihvertfald nødt til bevise at der er et eller andet at bygge på og noget perspektiv for at det skal give mening at fastansætte ham.

For mig at se bliver han derfor også nødt til at bygge mindst et lag på i forhold til de første 5 kampe, for vi må være ærlige at konstatere at spillet blot er blevet endnu ringere under Riddersholm og den offensive filosofi som FCM har lagt op til, er vi milevidt fra, tværtimod har vi vel aldrig nogensinde været så fraværende i afslutter- og målscorerrollen.

Hvis vi virkelig er så meget på spanden som meget desværre tyder på, så er det livsvigtigt at vores træner beviser at han kan spille fodbold med det eksisterende materiale, for så kan vi desværre ikke regne med de 3-4 forstærkninger som holdet skriger efter :(

Håber meget på han får vendt bøtten og beviser hvorfor han skal fastansættes, har udelukkende hørt godt om ham som træner og kender et par stykker som har trænet under ham :)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Skovmand skrev:Enig, som det ser ud nu har jeg svært ved at se hvem vi kan slå i superligaen, selv i 1 div ville vi have problemer. Tror ikke Riddersholm har nogen fremtid som træner i FCM, han har ikke nok at byde på, Tror Wieghorst ville passe perfekt til FCM
Vi kan da slå alle i superligaen inklusiv FCK ;)
Ja vi har scoringsproblemer og mangler en del på den sidste afgørende aflevering, indlæg osv. Men i korte perioder spiller, vi egentligt rimeligt godt fodbold og også bedre end de fleste andre hold i superligaen har præsteret, men som sagt mangler vi det sidste afgørende spil og ikke mindst skarphed foran målet, men det skal nok komme. Ting tager tid, som de siger om osten :) ligeså vel, ændrer vi ikke spil system og bliver alt dominerende med flot offensivt fodbold fra den ene dag til den anden.

Selvfølgeligt er det ærgeligt, træls og irriterende, at se vores holds svingende præstationer, manglende point, dyrebare fejl og ikke mindst manglende indstilling i perioder osv. og der skal også være plads til at være skuffet og brokke sig over holdet , som specielt foråret er forløbet. Men trods det, så tror jeg at vi går en rigtig fornuftig fremtid i møde og jeg tror også at Riddersholm er en del af trænerteamet næste sæson.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jesper BW1100 skrev:
Skovmand skrev: Enig, som det ser ud nu har jeg svært ved at se hvem vi kan slå i superligaen, selv i 1 div ville vi have problemer.
Det er komplet useriøse indlæg som disse der gør at ulvegraven er et håbløst sted at befinde sig hvis FCM er inde i et formdyk.......
Er der vel ikke noget at sige til at folk er frusterede over spillet, de manglende mål, de store forsvarsfejl, de forsvundne angribere, de manglende resultater og nogle unikke muligheder (C.L-kval, nem pokal) som vi lige nu er ved at sige farvel og tak til?

Jeg kan helt ærligt godt forstå at folk har trang til at brokke sig over de præstationer og er man et overskudsmennesker, så må man også have forståelse for at folk reagerer forskelligt på modgang. Nogle bliver stille og vender ind i sig selv, nogle bliver sure og arrige, nogle er dybest set ligeglade, nogle bliver løsningsorienterede, nogle andre synger og klapper fortsat løs og andre endnu gør en kombination af de forskellige reaktioner.

Syntes nogle mennesker har en grim tendens til hele tiden at brokke sig over at andre brokker sig og nogle bliver endda helt usaglige og siger, at så kan man da bare skride og finde en anden klub og holde med. Har svært ved at se det skulle være så meget bedre og det gør bestemt ikke nogen til større eller bedre fans, at man støtter FCM fuldstændigt betingelsesløst og ukritisk.

100x

Indlæg af 100x »

Sylvester skrev:
Jesper BW1100 skrev:
Skovmand skrev: Enig, som det ser ud nu har jeg svært ved at se hvem vi kan slå i superligaen, selv i 1 div ville vi have problemer.
Det er komplet useriøse indlæg som disse der gør at ulvegraven er et håbløst sted at befinde sig hvis FCM er inde i et formdyk.......
Er der vel ikke noget at sige til at folk er frusterede over spillet, de manglende mål, de store forsvarsfejl, de forsvundne angribere, de manglende resultater og nogle unikke muligheder (C.L-kval, nem pokal) som vi lige nu er ved at sige farvel og tak til?

Jeg kan helt ærligt godt forstå at folk har trang til at brokke sig over de præstationer og er man et overskudsmennesker, så må man også have forståelse for at folk reagerer forskelligt på modgang. Nogle bliver stille og vender ind i sig selv, nogle bliver sure og arrige, nogle er dybest set ligeglade, nogle bliver løsningsorienterede, nogle andre synger og klapper fortsat løs og andre endnu gør en kombination af de forskellige reaktioner.

Syntes nogle mennesker har en grim tendens til hele tiden at brokke sig over at andre brokker sig og nogle bliver endda helt usaglige og siger, at så kan man da bare skride og finde en anden klub og holde med. Har svært ved at se det skulle være så meget bedre og det gør bestemt ikke nogen til større eller bedre fans, at man støtter FCM fuldstændigt betingelsesløst og ukritisk.

@ Sylvester dér rammer du godt nok mange søm på hovedet med dit svar thumbs up.

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:Er der vel ikke noget at sige til at folk er frusterede over spillet, de manglende mål, de store forsvarsfejl, de forsvundne angribere, de manglende resultater og nogle unikke muligheder (C.L-kval, nem pokal) som vi lige nu er ved at sige farvel og tak til?

Du har helt ret, vi er alle frustrerede lige nu, og vi reagerer forskelligt. Folk skal også have lov til at udtrykke deres frustrationer. Når det er sagt, så er der altså en meget grim tendens til, at de som brokker sig højest (og oftest), ikke bidrager med andet end det. De skriver aldrig, når det går godt. De tilbyder ikke noget som helst konstruktivt i de indlæg de skriver. Og så bidrager de slet ikke med noget nyt til debatten. Alle kan skrive 'ud med Riddersholm', ud med Ørgaard', 'giv os en angriber' osv. Vi kommer jo ingen vegne, hvis alle bare sidder og gentager det i en uendelighed.

Disse indlæg er i min verden symptomer på fodbolden når den er mest bøvet, lavpandet og pøbelagtig: At man føler, at man har 'ret' til at brokke sig umådeholdent, uden at have nogen dybere indsigt i de mekanismer, der ligger bag holdets præstationer og resultater. Det har ikke noget at gøre med at være større eller bedre fans (meget billigt kort du trækker der), men noget om at være med til at skabe et forum, som er til at holde ud for de mange, som gerne vil noget positivt med det. Gå ud og råb 'ud med Ørgaard' mod vinden, og kom så tilbage, når der er kommet lidt flere tanker og argumenter på.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Noe skrev:
Sylvester skrev:Er der vel ikke noget at sige til at folk er frusterede over spillet, de manglende mål, de store forsvarsfejl, de forsvundne angribere, de manglende resultater og nogle unikke muligheder (C.L-kval, nem pokal) som vi lige nu er ved at sige farvel og tak til?

Du har helt ret, vi er alle frustrerede lige nu, og vi reagerer forskelligt. Folk skal også have lov til at udtrykke deres frustrationer. Når det er sagt, så er der altså en meget grim tendens til, at de som brokker sig højest (og oftest), ikke bidrager med andet end det. De skriver aldrig, når det går godt. De tilbyder ikke noget som helst konstruktivt i de indlæg de skriver. Og så bidrager de slet ikke med noget nyt til debatten. Alle kan skrive 'ud med Riddersholm', ud med Ørgaard', 'giv os en angriber' osv. Vi kommer jo ingen vegne, hvis alle bare sidder og gentager det i en uendelighed.

Disse indlæg er i min verden symptomer på fodbolden når den er mest bøvet, lavpandet og pøbelagtig: At man føler, at man har 'ret' til at brokke sig umådeholdent, uden at have nogen dybere indsigt i de mekanismer, der ligger bag holdets præstationer og resultater. Det har ikke noget at gøre med at være større eller bedre fans (meget billigt kort du trækker der), men noget om at være med til at skabe et forum, som er til at holde ud for de mange, som gerne vil noget positivt med det. Gå ud og råb 'ud med Ørgaard' mod vinden, og kom så tilbage, når der er kommet lidt flere tanker og argumenter på.
:lol: :lol:

Det vil være en stor dag for FCM, den dag tilhængerne på stadion råber "Ørgaard Raus".

Noe Acceptere nu, at vi ikke kan have samme synpunkter som dig, og gud nåde for, at alle ikke har dine holdninger, tag selv tilhængere i f.eks. Liverpool mv. her kan tilhængerne også være temmelig kritiske omend endnu mere end du ser herinde.

Det er en del af gamet, acceptere det nu Noe.

Noe

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev::lol: :lol:

Det vil være en stor dag for FCM, den dag tilhængerne på stadion råber "Ørgaard Raus".

Noe Acceptere nu, at vi ikke kan have samme synpunkter som dig, og gud nåde for, at alle ikke har dine holdninger, tag selv tilhængere i f.eks. Liverpool mv. her kan tilhængerne også være temmelig kritiske omend endnu mere end du ser herinde.

Det er en del af gamet, acceptere det nu Noe.
Jeg accepterer skam, at vi ikke har de samme holdninger. Jeg skriver faktisk, at jeg gerne ser at folk bidrager til en debat. Min pointe er jo netop, at man intet bidrager med, når man bare gentager sig selv i det uendelige. Skulle jeg bare skrive 'nej', hver gang du kommer med din evige smøre om folk som fejler, efter et nederlag? Så kommer vi jo ikke videre i debatten. Det her er et debatforum, ikke din facebookprofil hvor du kan komme med alle de ligegyldige oneliners du vil.

Jeg respekterer at du har et horn i siden på Ørgaard, Riddersholm, Sviatchenko og hvad der ellers kan krybe og gå i FCM, men jeg respekterer sgu ikke din debatstil. Som individer er hverken du eller jeg særligt interessante, men det kunne jo være, at debatten kunne blive det. Som det ser ud nu, ligger vi desværre i den tunge ende af superligaen, når det kommer til niveauet på Ulvegraven.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Noe skrev:Som det ser ud nu, ligger vi desværre i den tunge ende af superligaen, når det kommer til niveauet på Ulvegraven.
Jeg synes nu ikke det er så slemt, der er strammere og slappere, som der er i alle andre debatter. Men efter at have set Aabs debatforum, så er der godt nok langt ned til "den tunge ende" af debatniveau :mrgreen:

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Ravnen skrev: Jeg synes nu ikke det er så slemt, der er strammere og slappere, som der er i alle andre debatter. Men efter at have set Aabs debatforum, så er der godt nok langt ned til "den tunge ende" af debatniveau :mrgreen:
Går på Silkeborg Gymnasium (hvilket var et helvede for nogle superligarunder siden), og der spurgte jeg en af mine venner, der altid støtter sif på hjemmebane og til tider udebane. Han vidste ikke engang om de havde et debatforum.... :D
FC Midtjylland

974

Indlæg af 974 »

100x skrev:
Sylvester skrev: Er der vel ikke noget at sige til at folk er frusterede over spillet, de manglende mål, de store forsvarsfejl, de forsvundne angribere, de manglende resultater og nogle unikke muligheder (C.L-kval, nem pokal) som vi lige nu er ved at sige farvel og tak til?

@ Sylvester dér rammer du godt nok mange søm på hovedet med dit svar thumbs up.
Ja jeg er sgu også helt imponeret :-) -tak for det sylvester !
Synes du har helt ret, men så håber jeg at du medgiver at det så også for nogle kan virke temmeligt træls at skulle høre på brok, brok og brok, når det de fleste jo gerne vil er, at debattere nogle konkrete ting
For min del lægger jeg vægt på at folk kan finde ud af at nuancere tingene mere end bare at kalde det hele sort eller hvidt

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Skovmand skrev:Enig, som det ser ud nu har jeg svært ved at se hvem vi kan slå i superligaen, selv i 1 div ville vi have problemer. Tror ikke Riddersholm har nogen fremtid som træner i FCM, han har ikke nok at byde på, Tror Wieghorst ville passe perfekt til FCM
Det er nok indlæg som dette, der gør, at folk bliver trætte af forummet i nedgangstider.

Du siger, at du ser Wieghorst passe perfekt ind i FCM, og at Riddersholm ikke har nok at byde på. Må vi høre hvorfor, eller skal vi gætte os til det? Og har Wieghorst ikke nok at se til med U21-landsholdet fra sommer? Helt ærligt - hvad kan man bruge det indlæg til?

Som Hekler plejer at sige: Det interessante er ikke, hvad du mener - men hvorfor du mener det.

Namedropping raus - argumenter søges.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Ravnen skrev:Det som koster os sølvet, og CL kval, er helt klart salget af Frank og Ilsø, det har simpelthen været for stort et hul i truppen. For at sige det ligeud, så var det tåbeligt.. men det er nemt at være bagklog.
Nu må hysteriet om Frank snart stoppe, hvad har manden spillet for Randers i foråret, halvanden kamp?! Stop nu med at sig salget af Frank var tåbeligt, det er noget af det klogeste Ørgaard har gjort - manden er færdig med at kunne præstere kontinuerligt i topfodbold, hvis Ørgaard havde givet ham en 2-årig kontrakt som han forlangte med hans skadesfrekvens taget i betragtning havde Ørgaard været hjernedød..

Ilsø salget/udlejningen kan man bestemt heller ikke klandre dem for, når spillestilen bliver lagt om og man har spillere der ikke passer ind må de væk, han passer ikke ind i systemet - længere er den ikke..

Udover det er det vel ikke tåbeligt at prøve at reparere vores i forvejen skrantende økonomi ved at skippe meget løntunge spillere afsted?? Havde man handlet anderledes havde det været økonomisk uansvarligt..

bazingaz

Indlæg af bazingaz »

Meyhoff skrev: Udover det er det vel ikke tåbeligt at prøve at reparere vores i forvejen skrantende økonomi ved at skippe meget løntunge spillere afsted?? Havde man handlet anderledes havde det været økonomisk uansvarligt..
Det var godt nok en snæver fortolkning af økonomisk ansvarlighed. F.eks. er der et par millioners forskel på 2 og 5 pladsen i ligaen blot i kraft af tv-penge. Læg dertil en misset Ch. League /europakval i både tv-penge + plus tabt sponsor og stadiumindtægter, så er bliver det pludselig en smule omkostningfyldt at spille uden en ægte angriber i truppen.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Faktum er at det kræver mere økonomisk indsigt end nogle af os besidder, for at kunne finde ud af hvorvidt det har vist sig "rentabelt" at skille sig af med Frank K og Ilsø.
Forestiller man sig, at vi ender på 4. plads det ligner, vil det betyder X antal millioner mindre i TV-Penge, x antal millioner mindre i sponsorindtægter og entreindtægter.
Disse tal kan vi dog kun gisne om, ihvertfald mht. til sponsor og entre, og uden at være bekendt med Ilsø og Franks løn, kan jeg godt have min anelse om at det faktisk kan vise sig urentabelt og således et forkert valg at skille sig af med disse.
- Desværre

Hvad angår det rent sportslige, er det ligeledes kun gisninger. Men har svært ved at se at Frank K ville have gjort den forskel, og uden at benytte bagklogskabens klare lys, virkede det dengang også ganske fornuftigt at afhænde Ken Ilsø.

Jeg forstod/forstår såmænd dispositionerne, men man kan ikke lade være at tænke, hvad nu hvis ikke....

Besvar