AAB-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80

Re: AAB-FCM

Indlæg af Mike80 »

Og lad os iøvrigt lige runde den med talenterne og stjerneparaden af spillere som du nævner:

Prica, johanson og nomwete:)

Zidan, femi, Simon Poulsen, simon kjær og så skal den være udlignet.

Enevoldsen, michael Jacobsen, silverbaur. Wow!

Jeres store talenter svarer vel nærmest samlet til en halv Simon Kjær transfer?! Vi har lige solgt en juniorspiller dyrere end samtlige af jeres talenter og det enda i en tid hvor markedet kun går nedad.

Optimisme er dejligt men kan virkelig ikke se hvordan en overlevelse hovedsagelig bygget på desperate lejesoldater kan fremkalde så optimister toner for fremtiden i Aalborg. I klart den klub som jeg ser med mindst perspektiv i superligaeb pt. Men det skal blive spændende St følge.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

der er for langt for folk at køre til fodbold for at se fodbold. Der er mange der nemt kan have 2 timers kørsel hver vej for at se en kamp og så er den dag ligesom gået. Det gør det bestemt ikke nemmere på udeture.

En ret stor andel af vores supportere er børnefamilier hvilket gør en del. Vores store klubsamarbejde har en del at skulle have sagt i denne sammenhæng. Unge de lever op med i deres opdragelse med at der kun er ét hold, nemlig FCM.
Men de ældre generationer har desværre ikke lige den samme "vilje" (måske forkert fodbold) for at se bold som de unge.

Denne debat skal nok lige fremover foregå i en anden tråd.
!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Citat jonas:

"Jeg kunne sagtens se hvad du mente, min pointe var nu bare at FØR ChL året så det slet ikke så skidt ud som du påpeger."

I har samlet 80 millioner i underskud fra 2000 til 2008 hvilket var unikke tak for dansk fodbold før finanskrisen, så jo jeg vil mene de 10 år holder meget godt vand! Læs dit fakta før du kommer med løse skud som "længere ud på landet osv."

Ved godt det ikke er sjov læsning men det fakta og det må du forholde dig til hvis du ønsker en sagelig debat på udebaneforum.
Mike80

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Til jonas:

http://tipsbladet.dk/blog/eksterne-blog ... ske-huller

Vel og mærke skrevet før Champions league året og altså de år du mener ikke var så slemme. Tror den kunne være sund for dig at læse.

Mike
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Og lad os iøvrigt lige runde den med talenterne og stjerneparaden af spillere som du nævner:

Prica, johanson og nomwete:)

Zidan, femi, Simon Poulsen, simon kjær og så skal den være udlignet.

Enevoldsen, michael Jacobsen, silverbaur. Wow!

Jeres store talenter svarer vel nærmest samlet til en halv Simon Kjær transfer?! Vi har lige solgt en juniorspiller dyrere end samtlige af jeres talenter og det enda i en tid hvor markedet kun går nedad.

Optimisme er dejligt men kan virkelig ikke se hvordan en overlevelse hovedsagelig bygget på desperate lejesoldater kan fremkalde så optimister toner for fremtiden i Aalborg. I klart den klub som jeg ser med mindst perspektiv i superligaeb pt. Men det skal blive spændende St følge.
Simon Kjær synes jeg nu aldrig gjorde det vildt imponerende i Suppen... Nuvel han var da udmærket, men slet ikke i Agger klassen el. Ydermere ser jeg faktisk Kjetil Wähler som værende en bedre midterforsvar en Simon Kjær pt. Kjær er udmærket, men er du vanvittig han er ustabil i Wolfsburg... Han gør det dog helt okay på landsholdet. Simon Poulsen ser jeg ikke som værende en stjerne, en udmærket spiller, men her ser jeg faktisk Michael Jakobsen som værende bedre (AaB tid vs FCM tid). Prica er blandt de 4-5 bedste angribere i Superligaens historie, Zidan ligeledes... Dog ser jeg Johansson som værende niveuar over Femi, Johansson var trodsalt semifast mand i PL inden skiftet til AaB.

Du kan passende tilføje Lucas Andersen til talent listen, drengen er det største talent siden jeg ved ikke hvad, og jeg ser ham faktisk som værende det største talent i skandinavien netop nu. Christian Eriksen er også der oppe af, men det er ikke uden grund han som 16 årig går ind og ændrer et helt hold med sin blotte tilstedeværelse... Jeg må indrømme jeg ikke har set noget lignende siden Laudrup og han var endda 18 da han brød igennem for alvor.

EDIT: og 50 af de millioner kan du tage fra 09 året... Så de 2-3 (måske 4) år er meget godt ramt.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Den læser jeg gerne i morgen, jeg er dog nødt til at smutte i seng nu... Skole i morgen.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Jeg vil bede dig læse mit link som omhandler tradition for elendig økonomi, manglende evne til salg og svigtende tilskuer selv i en mesterskabssæson! Det vel og mærke skrevet af en mangeårige AaB mand.

Dit sidste indlæg bekræfter jo bare hvor jubel glade i bliver hver gang der rører sig noget positivt i Aalborg! Du vil mene at alt i rødt og Hvidt er bedre end, større talenter osv. Lucas er et talent men Victor fischer blev vist af mange uden for Aalborg fremhævet som et endnu større talent! Har du set Victor spille?! Hvem samligner du Lucas med i Norden nu du mener han er den bedste?! Er du sikker på du ikke bare fyrer en glædesrus af over der endelig viser sig lidt talent i Aalborg igen??
Mike80

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Hvor blev vores gode ven jonas jubeloptimisten fra Aalborg af?! Hmm. Jeg havde sku også flygtet tilbage i egen hule hvis jeg først havde påpeget hvor meget historie betyder for en rigtig klub! -for efterfølgende at udvise så meget mangel på hvad der sket de sidste 10 år i klubben at udeholdets fans ved mere.

Ville ellers gerne have haft at vide hvorfor det nu er helt fantastisk godt ledelses aebejde og godt for klubben at de ikke formåede at fuldtegne sølle 50mio i en af dk's aller største klubber, hvis ikke Skandinaviens..

Tøsedreng!

Mike
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Hvor blev vores gode ven jonas jubeloptimisten fra Aalborg af?! Hmm. Jeg havde sku også flygtet tilbage i egen hule hvis jeg først havde påpeget hvor meget historie betyder for en rigtig klub! -for efterfølgende at udvise så meget mangel på hvad der sket de sidste 10 år i klubben at udeholdets fans ved mere.
Jeg er her stadig, jeg har bare haft lidt for meget om ørene til at læse indlægget og komme med et svar.
Jeg har læst det, og jeg er helt klar over at det har været et problem med økonomien i AaB, det har jeg heller ikke benægtet, jeg siger bare det ikke er en "synkende skude" som du omtaler det som. Ydermere har det længe været en kendsgerning at AaB har været "sparsommelige" angående tansfers samt at have en dårlig vane med at sælge holdets profiler (Würtz, Silberbauer, Trond Andersen, Ståle Solbakken) osv. Men det har aldrig været 100% nødvendigt for at holde klubben levende.
Mike80 skrev: Ville ellers gerne have haft at vide hvorfor det nu er helt fantastisk godt ledelses aebejde og godt for klubben at de ikke formåede at fuldtegne sølle 50mio i en af dk's aller største klubber, hvis ikke Skandinaviens..
Det kan man jo næppe klandre ledelsen for, klubben har trodsalt hentet 40.000.000 hvilket stadig er et fint resultat, omend 50.000.000 selvfølgelig ville være bedre.
At AaB er en stor klub i dansk forstand (og skandinavisk) kan du ikke benægte, jeg siger ikke det er den største (og det mener jeg bestemt heller ikke vi er) men top 3 er ikke helt forkert... (BIF og FCK er foran).
Betegnelsen storklub er ikke kun på nuværende form/placering, og heller ikke de seneste sæsoner. Der er mange faktorerer der spiller ind... LFC er jo også en storklub i England, omend de aldrig har vundet en PL titel.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:
Dit sidste indlæg bekræfter jo bare hvor jubel glade i bliver hver gang der rører sig noget positivt i Aalborg! Du vil mene at alt i rødt og Hvidt er bedre end, større talenter osv. Lucas er et talent men Victor fischer blev vist af mange uden for Aalborg fremhævet som et endnu større talent! Har du set Victor spille?! Hvem samligner du Lucas med i Norden nu du mener han er den bedste?! Er du sikker på du ikke bare fyrer en glædesrus af over der endelig viser sig lidt talent i Aalborg igen??
Tjae, nu er Victor Fischer jo også solgt videre inden han har vist sit talent frem på den største scene (i DK)... Og jeg er slet ikke i tvivl om han er et stort talent, men talent er andet end "bare" omgang med bolden og godt spil... Eks. virker Fischer som at have lidt svært ved at holde benene på jorden... Nuvel, drengen er 17(?) år gammel, og naturligvis er det stort at blive solgt for et stort beløb og det kan være meget svært at forholde sig ydmygt til situationen, men stadigvæk... Det undrer mig bare lidt man ikke har forsøgt at beskytte ham lidt mere, og evt lade ham tage en uddannelse før han stryger afsted til det store udland. I stedet for bare at skyde ham afsted for det "rette beløb".
Desuden har jeg ikke set Fischer gå ind og gøre så markant forskel på et hold ved sin blotte tilstedeværelse.

http://www.youtube.com/watch?v=aT5mJ-BN ... r_embedded

Her kan du se hvordan han tørrer en af jeres spillere hvorefter der dog kommer et halv fesent indlæg... Selv Poul Hansen, der har det med at være lidt efter AaB skamroser ham i denne situation.

http://www.youtube.com/watch?v=VOIwy2N3 ... dded#at=23

Her imod Randers.

Såfremt du mener der findes større talenter i Lucas' årgang må du endeligt sige til... Han bliver i øvrigt først 17 til September.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Større talent i skandinavien neturligvis.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Hvis ikke 200 tabte millioner hvoraf de sidste 140 mio blot er seneste 2 regnsskabsår og med en resterende egenkapital på 25 mio før aktieudvidelsen ikke er at betegne som en synknde skude?! - hvad er så..

Tja.. 40 mio er vel ok?! Men "plasticklubben" tilførte i forbindelse med deres sidste aktieemmision 90mio hvilket var fuldtegnet og der kunne endag være solgt mere. Ledelsen vurderede dengang 120mio. Så 40mio til Skandinaviens 3 største klub?! Hmm. Jeg ikke imponeret men godt du tilfreds..

Liverpool aldrig vundet premie league??! Haha.. Prøv igen..

Wow to youtube klip og hans blotte tilstedeværelse ændrer flere kampe?! Aalborg i en nøddeskal..
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Hvis ikke 200 tabte millioner hvoraf de sidste 140 mio blot er seneste 2 regnsskabsår og med en resterende egenkapital på 25 mio før aktieudvidelsen ikke er at betegne som en synknde skude?! - hvad er så..
Igen, de sidste 2-3-4 år har været katastrofale (som jeg også har påpeget) og så er der 40.000.000 over 8 år... Det er mange penge ja, men ikke hvad jeg vil betegne som en synkende skude... Muligvis en "ikke sund" forretning, men ikke en synkende side.
Mike80 skrev: Tja.. 40 mio er vel ok?! Men "plasticklubben" tilførte i forbindelse med deres sidste aktieemmision 90mio hvilket var fuldtegnet og der kunne endag være solgt mere. Ledelsen vurderede dengang 120mio. Så 40mio til Skandinaviens 3 største klub?! Hmm. Jeg ikke imponeret men godt du tilfreds..

Liverpool aldrig vundet premie league??! Haha.. Prøv igen..

Wow to youtube klip og hans blotte tilstedeværelse ændrer flere kampe?! Aalborg i en nøddeskal..
40 mio er fint klubbens situation taget i betragtning, men selvfølgelig kunne der vindes mere på det, men folk er selvfølgelig ikke nær så interesserede i at smide i kassen når vi ligger som vi gør. har aldrig sagt Skandinaviens nummer 3, jeg sagde DK's nummer 3.

Ja, Liverpool har aldrig vundet Premier League, du må endelig gerne fortælle mig hvornår det er sket, for det er det ikke... De er blevet engelske mestre, det er korrekt, det er sket 18 gange, men deres sidste mesterskab er fra 90' og Premier League startede i 92', så prøv igen...

Tjae, nu har drengen spillet 4-5 kampe i suppen, og han har spillet godt hver gang. Det er mere end jeres Fischer har præsteret. Men du har tydeligvis ikke set Lucas spille. Og du har stadig ikke nævnt et talent der skulle være større end Lucas, i skandinavien.

Her er en video mere, jeg ved ikke hvem han spiller over for, men et meget godt træk:http://www.youtube.com/watch?v=TpTYaoGg ... r_embedded

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Haha:) ok det der vi bevæger os ned. Ok Liverpool har vundet premie league! Flot.. Tsk..

Lucas har præsteret 5 Superliga indhop, hvis du mener det plus nogle youtube finter beretiger til Skandinaviens største talent, så mere en fred være med det. Aab havde aldrig sagt nej til den pris Ajax bød for Fischer. (2 cifret mio beløb plus klausuler) så fandme dumt at de valgte ikke at invistere pengene i det største talent istedet.. Men det jo også bare Ajax og hvad ved de om talenter.. Aalborg blæser altid alting op! Michael Jacobsen bedre en Simon poulsen Eks. Du sagde det selv. Men fakta er Simon blev solgt for 28mio og Jacobsen for 10. Han blev desuden overhalet af både Jessen og Lumb i landsholdsregi.

Det er sku da pudsigt at alle andre klubber sjældent ser alle de største Superliga stjerner der konstant befinder sig i Aalborg når der skal handles..

Lucas er et talent men slap nu af med at blæse det op til noget latterligt på så tyndt et grundlag af 5 Superliga indhop og nogle vellykkede finter.. Jeg kender ikke alle skandanaviske talenter! -det gør du heller ikke og det jo netop derfor det så latterligt ligegyldigt substansløst et postulat at komme med..

Aalborg suk.. ;)
Mike80

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Ps. Det kunne jo også være fordi der står en stak af større kvalitetspillere mellem Victor og første holdet?! Har du tænkt den tanke. Måske lucas heller ik havde haft hans indhop hvis ik det havde været for et bundhold med en tyndere bænk.. Man kan ikke stille ting op så sort Hvidt.. Det useriøst..
Mike80

Besvar