EFB-FCM tors. d. 5/5-11

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

EFB-FCM tors. d. 5/5-11

Indlæg af AlwaysFCM »

Så er vi ved at nærme os 2. halvleg af semifinalerne. Den skal vindes med min. 2 mål, hvis vi skal sikre os en finaleplads, og selvfølgelig 2-1 for forlænget spilletid. For mig at se, bør og kan FCM sagtens tage dertil og vinde med gode cifre. Deres spil er i perioder af en kamp helt unikt (hvor man blot savner en angriber), og til tider noget som hører til i 1. division. Spillerne er stadig unge, og man har ingen klasseangriber på nuværende tidspunkt - hvilket nok er noget af grunden til de svingende præstationer.

Jeg tror heller ikke selvtilliden er helt som den skal være i FCM, selvom BS påstår noget andet. Jeg savner, at FCM fra startfløjt spiller som de i fleste tilfælde spiller i de sidste 15-20 min. af en kamp, og hvis de gør det mod esbjerg, får nogle hurtige mål, så er den hjemme. FCM spiller rigtig godt (efter mit indtryk) når de bliver sat under pres, og det rent faktisk går op for dem, at de skal til at gøre noget. Den indstilling må man håbe de har på torsdag fra kampens start, hvilket er meget muligt når de ved hvordan første kamp endte i herning (2-1 til esbjerg). FCMs prangende spil er klasser over EFB, og hvis de bare gør som OB i aften (som virkelig ikke spillede højeste niveau), så kan de gå ned og vinde - bare lige med et mere mål end OB fik her til aften.

Nu er der et godt stykke vej til 2. pladsen efter OB vandt 1-0 over EFB her til aften. Men for at se noget (måske) positivt i det, så er EFB nødt til at spare på torsdag, og prioritere superligaen, for at tilkæmpe sig endnu en sæson på højeste niveau.

FCM, udnyt at det er EFB og ikke FCK i møder her i semifinalerne, og vind! 50 kr. for medlemmer til Esbjerg på torsdag og 100kr. for ikke-medlemmer. Det er jo næsten en foræret tur! skal vi se om man kan arrangere noget, alá mødes på en stor plads nær fiskernes stadion?
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Re: EFB-FCM tors. d. 5/5-11

Indlæg af AlwaysFCM »

Nogle der har skadesupdate? Salami, JP (mener han havde lidt problemer i forbindelse med AAB-kampen i lørdags, selvom han var på banen), bøge, bak, albrechtsen (de håbede han var klar i lørdags) og Ipsa.

Sviatchenko's skadessituation har nok ikke ændret sig....
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://onside.dk/nyheder/superligaen/ho ... testemning

Bevar den lave selvtillid og dårlige humør høgh.

Og ikk vend det om til: " vi kan fandme præstere bedre, lad os vise det mpd fcm torsdag!".

Det tror jeg nu ikke, de ved nok de får mest ud af at vise deres bedste præstation i superligaen. :)
FC Midtjylland

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

AlwaysFCM skrev: Bevar den lave selvtillid og dårlige humør høgh.
Har nu på fornemmelsen det heller ikke ligefrem er perlehumøret som præger FCM-truppen ;)

Under alle omstændigheder så skal vi levere langt bedre i begge ender af banen hvis vi skal gøre os forhåbninger om at vende fiaskoen fra hjemmebanen og med et forsvar så massivt plaget af skader og med et angreb så uskrapt det ikke kan skære i smør, så ligner det mission umulig, selv mod ligaens bundprop :cry:

Forhåbentlig får vi et par midterforsvarere klar igen og så regner jeg stærkt med at Riddersholm satser på 2 angribere fra start, for vi har noget som skal indhentes og så er det godt nok LÆNGE siden vi har scoret 2 mål i én kamp og det er altså som minimum påkrævet i Esbjerg!!!

Tror i øvrigt ikke en meter på at Esbjerg skulle smide kampen, det er professionelle spillere vi snakker om og selv om de er ved at rykke ned, så vil de selvfølgelig meget gerne i Parken!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

det er da ikke længe siden vi scorede 2 mål i en kamp. tænk fx på 4-4 kampen mod lyngby.. men enig, vi har ikke scoret nok mål, og det kan blive svært at vinde med 2 i esbjerg..

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Bak-snart-klar--Ipsa-ude-to-uger

Det bliver vold spændende at se om bak og albrech er klar. Mon ikke det evalueres senere i dag. :)
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

"- Det handler også om at spillerne tænker på, hvad man kan opnå, frem for hvad man kan tabe. Så det mentale er vigtige i det her, vi skal hele tiden tænke på de ting vi selv kan ændre, frem for at frygte, hvad der kan komme udefra, siger Ørnskov."

En udtalelse der kommer fra Martin Ørnskov i forbindelse med dette link:

http://www.bold.dk/nyt/Oernskov-Fokus-p ... -kan-opnaa

Godt nok kommer det fra en SIF-mand, men udtalelsen er fornuftig, og FCM er i en tid hvor de skal have det i baghovedet, til træning og under kampene.
FC Midtjylland

Fyrsten

Indlæg af Fyrsten »

Nu lagde jeg sjovt nok mærke til, at det var Løssl der stod på mål i sidste kamp, men som jeg husker det så var det da Kasper Jensen der skulle stå i pokalkampene?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

AlwaysFCM skrev:http://www.bold.dk/nyt/Bak-snart-klar--Ipsa-ude-to-uger

Det bliver vold spændende at se om bak og albrech er klar. Mon ikke det evalueres senere i dag. :)
Tyder ikke godt med Albrechtsen: http://onside.dk/nyheder/superligaen/al ... -i-laeggen

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Kent skrev: Tyder ikke godt med Albrechtsen: http://onside.dk/nyheder/superligaen/al ... -i-laeggen
Øv øv øv. Men personligt ville jeg heller ikke være vildt nervøs af en siv-bak-Alexander Ludvig-julle, hvis bak altså bliver klar. For det er vigtigt for ludvig at have ham at læne sig op ad :)
FC Midtjylland

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Fyrsten skrev:Nu lagde jeg sjovt nok mærke til, at det var Løssl der stod på mål i sidste kamp, men som jeg husker det så var det da Kasper Jensen der skulle stå i pokalkampene?
Det er Kasper heller ikke begejstret over.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det er en kamp der kan blive enten fugl eller fisk.
Objektivt set må det siges at være en særdeles vanskelig situation, dels forhistorien taget i betragtning, hvor hjemmebanenederlag i første kamp sjældent indhentes, og dels taget vores aktuelle form og skadessituation i betragtning.

Med alt det sagt, vil jeg dog alligevel mene at vi har visse parametre at hænge vores hat på. Spillerne incl. stab må efterhånden være sultne efter at vise, at de kan præstere på et højere niveau end det har gjort sig gældende i de seneste runder, ligesom at Esbjerg hverken er skadesfri eller bekymringsfri med hensyn til Superligaen.

Vi skal op og presse fra start, 2 angribere på toppen, og så tror jeg faktisk på at vi kan mose Esbjerg 3-0, det eneste der ikke må mangler er SKARPHED! (Og opbakning - alle mand til Esbjerg)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

For faen da os, kun én midterforsvarer er altså blevet klar :cry:

FCM-truppen til kampen mod Esbjerg fB: Kasper Jensen, Jonas Lössl, Christian Sivebæk, Kristian Bak Nielsen, Jesper Juelsgård, Kasper Hansen, Jesper Lauridsen, Alexander Ludwig, Christian Sivebæk,Jonas Borring, Danny Olsen, Rilwan Hassan, Jakob Poulsen, Izunna Uzochukwu, Mikkel Thygesen, Mads Albæk, Sylvester Igboun, Ken Fagerberg og Mads Hvilsom.

Lauridsen har spillet i det centrale forsvar før, så giv ham chancen derinde sammen med Bak og lad Julle spille back igen, det fungerede ikke for ham som midtstopper mod AaB.

I øvrigt kræver det ikke bare skarphed mod fiskerne hvis vi skal videre, det kræver også at vi spiller os frem til nok chancer og det har vi altså have utroligt svært ved :evil:

Hvis jeg Riddersholm ville jeg stille sådan her op og så må det bære eller briste.

Lössl

Sivebæk - Bak - Lauridsen - Julle

Rilwan - Izunna - Poulsen - Thygesen

Hvilsom - Sly

Et mål imod os er ikke nogen katastofe, det ændrer ikke på at vi stadig skal lave to mål.

Noe

Indlæg af Noe »

It ain't over 'till the fat lady sings: http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsMat ... at_id=3376

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Såfremt FCM har tænkt sig at give den gas - hvilket jeg klart forventer - så skal de naturligvis være meget påpasselige med ikke, at give kontrachancer væk i de første 20 - 30 min, hvor man må formode, at efb vil lure på muligheden for at 'lukke kampen' både resultatmæssigt og med henblik på, at spare kræfter, og lade ulvene spille 'mur' mod et 10 mands forsvar resten af kampen.
Offsidefælden skal som et af de vigtigste 'våben' fungere 110% og gør den - sammen med det vigtigste våben 'det brydende spil' - a la det der blev praktiseret i opgøret mod FCK - så tror jeg ikke man skal regne med, at fiskerne tager de mange 60-80 m. raids op ad banen et utal af gange gennem kampen, såfremt det ikke i begyndelsen har givet pote.
Det drejer sig om to mål, så er den i forlænget, og tre for at gå videre - det skal kunne lade sig gøre!

Et muligt scenarium: Thyge 0-1 efter 12 min - klumpspil og fight i feltet, efb. mere defensiv og mindre kontra, Hvilsom 0-2 efter 36 min på hovedstød efter standardsituation, 0-3 Poulsen på straffespark 76 min. efter Høgh har revet Rilwan ned i feltet... --> pokalfinale mod Randers, der i dag slår FCN 4-1 :-) :D :mrgreen:

Besvar