AAB-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Re: AAB-FCM

Indlæg af Sylvester »

Syntes heller ikke man kan bebrejde de unge mennesker i forsvaret at vi tabte i dag, de blev kastet hovedkulds ind i det og løftede efter omstændighederne opgaven okay, også selv om det sejlede alvorligt i første halvleg fra 1-0 mål og frem. I den periode blev AaB nærmest farlige i hvert eneste angreb og man frygtede en alvorlig snitter på det tidspunkt og i den periode var der regulære opløsningstendenser på vores hold, men heldigvis red vi stormen af og bortset fra endnu en hjerneblødning af Siv i anden, så holder vi dem okay fra målet.

Dem der dog bør tage ansvar og få flok til at løfte i flok, de få rutinerede kræfter, mener jeg dog igen svigter fatalt og syntes igen en spiller som Borring har en opgivende og utrolig selvdestruktiv attitude som i den grad smitter af på holdet. Da samme kan siges om Poulsen, nøj hvor får han da lidt ud af alting og ikke engang en dødbold kan han sparke. Overlad du bare den tjans til Thygesen igen! :evil: Ud over dem, er spillere som Albæk, Thyge og Sly inde i regulære formkriser lige nu.

Har desuden meget svært ved at forstå Riddersholms skamros af holdet, for hvad var det reelt vi præsterede? Mig bekendt har vi en nærmest skadesfri trup på de offensive pladser, men det forhindrede os ikke blot af spille os frem til én målchance på 90 minutter og den kom allerede efter 1 minut. Derefter er vi ikke i nærheden af at true Zazas mål på noget tidspunkt i kampen. Hvis man kan stille sig tilfreds med det, som der var en der skrev på bold.dk, så må man da være meget nøjsom :shock:

Hvis så bare vi snakkede i enlig svale, men problemet er desværre gennemgående, vi skaber ingen chancer og scorer næsten ingen mål, nu 4 kasser i 7 kampe, det kan ikke engang Sønderjyske eller Horsens gøre os efter. Hvad værre er, går man kampene igennem, så vil man erfare at vi har skabt et minimum af målchancer i hver eneste kamp, ofte ikke andet end én eller 2 stykker, som regel efter en dødbold eller en tilfældighed :cry:

Ved ikke hvad der er galt, ud over vi i den grad mangler kvalitet på centrale positioner, men vores offensiv er i den grad usammenhængende og den nye offensive spillestil skal næppe spilles på den måde som den praktiseres for tiden.

Hvis skal have tilført forstærkninger og det hurtigt, uden dem kommer vi til at spille i den anden ende af tabellen næste år. Op med muldvarpeskindet Ørgaard, vi mangler mindst 2-3 spillere!!

SparkRascismenUd

Indlæg af SparkRascismenUd »

Sylvester skrev:Syntes heller ikke man kan bebrejde de unge mennesker i forsvaret at vi tabte i dag, de blev kastet hovedkulds ind i det og løftede efter omstændighederne opgaven okay, også selv om det sejlede alvorligt i første halvleg fra 1-0 mål og frem. I den periode blev AaB nærmest farlige i hvert eneste angreb og man frygtede en alvorlig snitter på det tidspunkt og i den periode var der regulære opløsningstendenser på vores hold, men heldigvis red vi stormen af og bortset fra endnu en hjerneblødning af Siv i anden, så holder vi dem okay fra målet.

Dem der dog bør tage ansvar og få flok til at løfte i flok, de få rutinerede kræfter, mener jeg dog igen svigter fatalt og syntes igen en spiller som Borring har en opgivende og utrolig selvdestruktiv attitude som i den grad smitter af på holdet. Da samme kan siges om Poulsen, nøj hvor får han da lidt ud af alting og ikke engang en dødbold kan han sparke. Overlad du bare den tjans til Thygesen igen! :evil: Ud over dem, er spillere som Albæk, Thyge og Sly inde i regulære formkriser lige nu.

Har desuden meget svært ved at forstå Riddersholms skamros af holdet, for hvad var det reelt vi præsterede? Mig bekendt har vi en nærmest skadesfri trup på de offensive pladser, men det forhindrede os ikke blot af spille os frem til én målchance på 90 minutter og den kom allerede efter 1 minut. Derefter er vi ikke i nærheden af at true Zazas mål på noget tidspunkt i kampen. Hvis man kan stille sig tilfreds med det, som der var en der skrev på bold.dk, så må man da være meget nøjsom :shock:

Hvis så bare vi snakkede i enlig svale, men problemet er desværre gennemgående, vi skaber ingen chancer og scorer næsten ingen mål, nu 4 kasser i 7 kampe, det kan ikke engang Sønderjyske eller Horsens gøre os efter. Hvad værre er, går man kampene igennem, så vil man erfare at vi har skabt et minimum af målchancer i hver eneste kamp, ofte ikke andet end én eller 2 stykker, som regel efter en dødbold eller en tilfældighed :cry:

Ved ikke hvad der er galt, ud over vi i den grad mangler kvalitet på centrale positioner, men vores offensiv er i den grad usammenhængende og den nye offensive spillestil skal næppe spilles på den måde som den praktiseres for tiden.

Hvis skal have tilført forstærkninger og det hurtigt, uden dem kommer vi til at spille i den anden ende af tabellen næste år. Op med muldvarpeskindet Ørgaard, vi mangler mindst 2-3 spillere!!
Først og fremmest, tak for kampen igår Jeg har citeret ovenstående, da jeg er fuldstændig enig og siden kampen igår hovedrystende har måtte se bl.a. Glen Ridderhår erklære at man var tilfreds med indsatsen. Det samme virker flere her i tråden til at være. FCM spillerne mente endda at man havde været uheldig, og tabt på to dødbolde?! Javel, der blev scoret på to dødbolde, men prøv lige at tælle reele målchancer! Jeg vil tro den endte omkring 10-1 i AaBs favør!

Hvis jeg var tilhænger af jeres klub ville jeg være MEGET bekymret: Man mister en rigtig god træner pga en ledelse som vil bestemme spillestil suverænt, samme ledelse sælger den eneste farlige angriber man har uden at skaffe tilsvarende forstærkning, truppen virker uharmonisk med meget unge ustabile kræfter og ældre som konstant underpræsterer (hej Jonas Borring) og man er igang med et forfærdeligt forår hvor man ser ud til at smide en champions league kvalifikation ud med badevandet på trods af at de nærmeste konkurrenter heller ikke ligefrem er stærkt kørende.

"Hva med jer selv" sidder du nok og tænker? Ja, vi har endnu ikke reddet os fra nedrykning og har under alle omstændigheder ikke den samme stærke trup efter sommerpausen. Til gengæld finder jeg trøst i den ledelse som vi har, den træner vi har fået og de kvalitetsspillere vi trods alt også vil have til næste sæson. Jeg kan se en sammenhæng mellem det ledelsen melder ud og de faktiske resultater, og jeg kan se at Kent Nielsen har evnen til at få holdet til at virke harmonisk sammen. Bliver vi oppe, og det tror jeg vi gør, så er jeg sikker på at vi har mindst en ligeså stærk trup næste år som FCM, og føler at man dertil kan lægge en bedre ledelse og træner. Derfor tror jeg bestemt vi bliver en udfordring for jer igen næste år, ligesom vi var det igår. Held og lykke med resten af sæsonen!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Sikke dejligt med lidt bekymring udefra:) tak.. Og når det så kommer fra en tilhænger af en klub som har tabt 130mio på 2 regnskabsår, lige har reddet sig over stregen hovedsageligt pga. Lejesoldater, som klubben iøvrigt med de resterende 25 mio i egenkapital var nød til at hente med støtte udefra, en tvungen aktieemmision på forhåbelige 50mio for at redde eksistensen, men end til nu kan halvteget, en ledelse som på 12 mdr. Solgte prica, augo, ene, nomvete, johanson, caca, Michael Jacobsen og istedet hentede ??? Men i har jo self. Akademiet og inder millioner til at redde jer i fremtiden:) nå nej det var os..

man bliver jo lidt bekymret når der stadig findes overskud til at påpege hvor FCM mangler! Mest nej.. :)

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Mike80 skrev:Sikke dejligt med lidt bekymring udefra:) tak.. Og når det så kommer fra en tilhænger af en klub som har tabt 130mio på 2 regnskabsår, lige har reddet sig over stregen hovedsageligt pga. Lejesoldater, som klubben iøvrigt med de resterende 25 mio i egenkapital var nød til at hente med støtte udefra, en tvungen aktieemmision på forhåbelige 50mio for at redde eksistensen, men end til nu kan halvteget, en ledelse som på 12 mdr. Solgte prica, augo, ene, nomvete, johanson, caca, Michael Jacobsen og istedet hentede ??? Men i har jo self. Akademiet og inder millioner til at redde jer i fremtiden:) nå nej det var os..

man bliver jo lidt bekymret når der stadig findes overskud til at påpege hvor FCM mangler! Mest nej.. :)

Mike
Egentligt godt skrevet Mike og et fornuftigt svar på tiltale.. :)

Men derud over, kan jeg sagtens følge vores besøgende SparkRascismenUd, et langt stykke hen ad vejen, dog uden at være 100% enig i alt hvad han siger. Vi skal være bekymret.
Vi havde muligheden for at følge med FCK et langt stykke hen ad vejen, mens de resterende hold mistede point, men det formåede vi ikke. Et nederlag til FCK på hjemmebane og nedturen begyndte.
Så havde vi muligheden for at sætte os solidt på den sølvmedalje og gode mulighed for lidt europæisk, da vores nærmeste konkurrenter, Brøndby og OB præsterede mildest talt elendigt og havde deres op og nedture, med mangel på point. Det formåede vi heller ikke. Med svingende præstationer, endte vi i samme i samme point tal med de nærmeste konkurrenter og senest har de fået et forspring til os og sølvet, må ses som værende tabt.
Så havde vi muligheden for, sammen med OB og Bif at sætte os solidt på pladserne der giver europa muligheder og lave et stort spring til de resterende hold i ligaen, som mere eller mindre alle havde travlt med at koncentrere sig om mulig nedrykning. Men både os selv, Bif og OB, med svingende resultater, svage præstationer, og ikke mindst et hav af tabte point, formåede ikke at lave det mulige hul til forfølgerne, så hullet er blevet tæt på lukket og pt. er vi sorteper, hvor OB og Bif kan tage et lille forspring til os og hvor forfølgerne kan bide os i hælene.
samtidigt havde vi alle tiders mulighed og nok også den bedst givne mulighed for at komme i pokal finalen og ikke mindst stå med de bedste muligheder i finalen også, da de resterende hold alle havde store problemer i ligaen og ikke mindst lignede mulige nedrykkere.

Dagen i dag. ligner vi et hold på vej ud af europæisk fodbold næste sæson, en mulig pokal finale der også er langt væk og måske endog allerede tabt. Så vi skal være bekymret. Hvis ikke alle de muligheder vi har haft denne sæson, for at ende i top og ikke mindst få en pokal i skabet kan friste vores spillere til at yde det ekstra og fighte en vis del ud af bukserne, hvad kan så. Skal vi virkelig i en nedryknings kamp for at vi ser spillerne give det ekstra ?
Hvis vi ser bort fra guldet og mesterskabet, som FCK suverænt har taget, ikke mindst på grund af de resterende hold i ligaen ink. os selv. Så har vi aldrig haft så mange og gode muligheder for at lave en fornuftig sæson. Vi har udspillet størstedelen af de muligheder og nu står vi bare tilbage, med få yderst spinkle håb om at kunne redde en svingende og til tider elendig sæson.
Jeg syntes man skal være bekymret.

Nu så jeg så ikke denne kamp, men des mere jeg hører des mere er jeg egentligt bare glad for at jeg gik glip af de 90+min.

SparkRascismenUd

Indlæg af SparkRascismenUd »

Mike80 skrev:Sikke dejligt med lidt bekymring udefra:) tak.. Og når det så kommer fra en tilhænger af en klub som har tabt 130mio på 2 regnskabsår, lige har reddet sig over stregen hovedsageligt pga. Lejesoldater, som klubben iøvrigt med de resterende 25 mio i egenkapital var nød til at hente med støtte udefra, en tvungen aktieemmision på forhåbelige 50mio for at redde eksistensen, men end til nu kan halvteget, en ledelse som på 12 mdr. Solgte prica, augo, ene, nomvete, johanson, caca, Michael Jacobsen og istedet hentede ??? Men i har jo self. Akademiet og inder millioner til at redde jer i fremtiden:) nå nej det var os..

Mike
Du må lige forklare hvordan AaB's elendigheder afhjælper de problemer FCM tydeligvis har for tiden, og som jeg har skitseret længere oppe?

jonas386

Indlæg af jonas386 »

SRU: Det skal du ikke tage så tungt, der er åbenbart ikke plads til andre fans'. Jeg stillede spørgsmål ved hvor vidt JC filmer og blev overfuset og kaldt en nar osv... Senere får jeg at vide jeg kun er ude på at kritisere...

ArneR

Indlæg af ArneR »

jonas386 skrev:SRU: Det skal du ikke tage så tungt, der er åbenbart ikke plads til andre fans'. Jeg stillede spørgsmål ved hvor vidt JC filmer og blev overfuset og kaldt en nar osv... Senere får jeg at vide jeg kun er ude på at kritisere...
Jonas, når man vælger at gå ind på et andet holds forum for at diskutere, skal man forvente at møde kombatanter, som er så farvede at de ikke kan se andet end det hold de støtter.
Jeg går ind for at der skal være plads til humor og åbenhed, fodbold handler trods alt for mig om at blive godt underholdt af gode detaljer. Men lige så fortaler for et gult kort i den diskuterede situation du er, lige så meget mener jeg det ikke burde falde. Kunne det have noget med farven på det hold jeg støtter, og din pågåendehed noget med farven på det hold du støtter, forvent ikke andet når du diskuterer her, og bliv overrasket, når du bliver givet ret.
Velkommen til både dig og SRU, og god debat.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

ArneR skrev:
jonas386 skrev:SRU: Det skal du ikke tage så tungt, der er åbenbart ikke plads til andre fans'. Jeg stillede spørgsmål ved hvor vidt JC filmer og blev overfuset og kaldt en nar osv... Senere får jeg at vide jeg kun er ude på at kritisere...
Jonas, når man vælger at gå ind på et andet holds forum for at diskutere, skal man forvente at møde kombatanter, som er så farvede at de ikke kan se andet end det hold de støtter.
Jeg går ind for at der skal være plads til humor og åbenhed, fodbold handler trods alt for mig om at blive godt underholdt af gode detaljer. Men lige så fortaler for et gult kort i den diskuterede situation du er, lige så meget mener jeg det ikke burde falde. Kunne det have noget med farven på det hold jeg støtter, og din pågåendehed noget med farven på det hold du støtter, forvent ikke andet når du diskuterer her, og bliv overrasket, når du bliver givet ret.
Velkommen til både dig og SRU, og god debat.
Nu er pointen ikke hvorvidt jeg synes der var gult eller ej, for jeg er da enig i at man altid vil være farvet grundet tilførselsforhold og sådan, men derfra også begynde at kalde folk for nar osv der er sgu langt... Man kan jo godt være uenig i en sober tone :)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Du må lige forklare hvordan AaB's elendigheder afhjælper de problemer FCM tydeligvis har for tiden, og som jeg har skitseret længere oppe?[/

Det jo dig som siger FCM har kæmpe problemer ikke mig?! Samtidigt hylder du din egen klub og ledelse i 2.afsnit af dit indlæg på trods af de elendigheder jeg skitserer? Det kunne du jo starte med at forholde dig til.

Kuhn er den træner med lavest point gennemsnit af sidste 3 trænere i FCM, så det din subjektive mening han er en er så god som du siger og ikke fakta jeg behøver forholde mig til.

FCM har bevidst valgt at indføre en spillestil hele vejen gennem ungdom og til 1. Holdet. Det gjorde Arsenal, Barcelona og FCK og man kan ikke forvente succes hen over natten, men det jo netop den slags koncepter som gør man på sigt kan se en rød tråd fra ledelsen. Modsat AaB som gang på gang lejer dyrt på den korte bane.

Franks lønkrav kunne ikke honererer hvilket jeg også sus tyder på en fornuftig ledelse som ikke bare kaster penge på gaden. Han fik lov St smitte efter god ìg tro tjeneste.
Mike80

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Beklager mit lidt rodede indlæg ovenfor! Det pisse svært med citat m.m fra iPhone. Men indlæret skal ses som svar til ham jubel aab'er som pludselig mener truppen, spillestilen, økonomien, træneren og Lynge allesammen igen gør det fantastisk eftersom de kom på som nr. 8.

AaB har været en synkende skude i 10 år med et samlet driftubderskud på over 200mio kr. Og med en rest egenkapital på 25 mio. De overlever i den grad på bankens nåde, så undskyld hvis folk sys jeg skyder skarpt! Men det sku for hult med sådan et indlæg som på en gang sku skitserer skeptisk omkring en klub med dk's største talent masse, en klar rød tråd, ny storinvistoer på trappen og en konstant lind af stor salg gennem mange år nu.

Og når man så samtidig bliver nød til St fortælle hvor grønt det hele er i aalborg?! Hmmm.. Host, host.. Men det indlæg fortjener ikke nærmere for det useriøst! Punktum..
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:
AaB har været en synkende skude i 10 år med et samlet driftubderskud på over 200mio kr. Og med en rest egenkapital på 25 mio. De overlever i den grad på bankens nåde, så undskyld hvis folk sys jeg skyder skarpt! Men det sku for hult med sådan et indlæg som på en gang sku skitserer skeptisk omkring en klub med dk's største talent masse, en klar rød tråd, ny storinvistoer på trappen og en konstant lind af stor salg gennem mange år nu.
Igennem 10 år? Arh, den må du længere ud på heden med... På 10 år har AaB haft en dansk mesterskab, været i gruppespillet både i ChL og UEFA cuppen vundet bronze 1 gang, været i pokalfinalen både i 2004 og 2009. Samtidig er vi den klub i DK den (efter FCK) har samlet flest koeficent point til ranglisten og ifølge UEFA rangere AaB som europas 73. bedste klub. Til sammenligning ligger Rosenborg nummer nummer 69, FCK nummer 57 og Brøndby nummer 121. FCM er et godt stykke længere nede. Ligeledes har AaB fostret mange talenter så som Silberbauer, Enevoldsen, Michael Jacobsen (okay, han er ikke vores 'egen' men AaB fik ham om nogen i gang), Rasmus Würtz osv. Ligeledes har AaB haft spillere som Nomwethe, Prica, Johansson osv i stalden de sidste par år.

Så de sidste 10 år er vidst skudt ret meget over målet... Jeg kan godtage de sidste 2-3 år, men ikke de sidste 10, for der har vi altså været DK's 3. mest succesfulde klub.
Når det så er sagt, så er AaB for alvor på vej tilbage, de tvivlsomme bygninger er solgt, holdet spiller bedre end længe og på fanscenen er vi for alvor på vej tilbage... Folk kommer på stadion og opbakningen er større end længe... Derimod er FCM ude i en mindre krise, i står uden træner, i har en ledelse der vil diktere en spillestil og spillet hænger ikke sammen... At der så er en inder der vil smide X antal millioner kan jeg ikke forholde mig til... der er sikkert tale om mange penge, men de skal forvaltes rigtigt før de er noget værd.

Opbakningen på stadion er i bedste fald mangelfuld på heden... Hvor mange var der afsted til Aalborg? 80-90 mand?
Og i ligger endda og kæmper om europæisk...

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

FCM får aldrig den tilskueropbakning som Aab, AGF, FCK, BIF har hverken på hjemme eller udebane.

Det er oplandet desværre for stort til, men det er der ikke så mange der tænker over.
!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Jonas: AaB har ikke med undtagelse af champions league året kunnet præsentere et overskud! Sportslig succes.. Tjaa.. Men hvis du læste videre efter synkende skude ville du i indlærer kunne se at dette udtryk refererer til den økonomiske dødssejler AaB har været de sidste 10 år. Dyrt købt sportslig succes bevares hatten af for det, og rigtig dejligt for alle jer historie interesserede nordjyder at kunne tænke tilbage på fortidens triumfer i de mange magre år som venter..

Pedersen: tjek din data! Fcm har vel nærmest siden de ramte det nye stadion haft større tilskuersnit end Aalborg. Det en kendt sag at aab har mere end svært ved at tiltrække tilskuer i krisetider, påtrods af et hav af fribilleter i omløb! Jeg har sku aldrig sku betale for fodbold i Aalborg:) I har vel dk's mest kræsne publikum så noget af en forhærligelse at postulere..
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

pedersen7500 skrev:FCM får aldrig den tilskueropbakning som Aab, AGF, FCK, BIF har hverken på hjemme eller udebane.

Det er oplandet desværre for stort til, men det er der ikke så mange der tænker over.
Oplandet kan da aldrig blive for stort?
Så vidt jeg kan se har Ikast-Brande kommune 40.000 indbyggere, Herning har 85.000 og Holstebro har 67.000 og Skjern har 60.000 (disse er valgt da de ligger tættest på Herning). Region Midtjylland har i alt 1.200.000 indbyggere, dog er der klubber som SIF, Randers osv der også gerne vil have del i de folk... Der er da selvfølgelig et godt stykke til Herning (fra "yderområderne", men hvis man gerne vil se bold, så er den time i toget Lørdag/søndag ikke en hindring... Jeg har selv en god time til Stadion, men jeg er da stadig til de fleste hjemmekampe.

Til sammenligning har Aalborg kommune 200.000, Brønderslev har 30.000, Frederikshavn 60.000, Jammerbugt kommune har 38.000 og Hjørring har 66.000... I alt har Region Nordjylland kun 580.000 indbyggere, her er dog heller ikke andre klubber fra superligaen til at tage vore tilskuere.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Jonas: AaB har ikke med undtagelse af champions league året kunnet præsentere et overskud! Sportslig succes.. Tjaa.. Men hvis du læste videre efter synkende skude ville du i indlærer kunne se at dette udtryk refererer til den økonomiske dødssejler AaB har været de sidste 10 år. Dyrt købt sportslig succes bevares hatten af for det, og rigtig dejligt for alle jer historie interesserede nordjyder at kunne tænke tilbage på fortidens triumfer i de mange magre år som venter..
Jeg kunne sagtens se hvad du mente, min pointe var nu bare at FØR ChL året så det slet ikke så skidt ud som du påpeger.

Mike80 skrev:Pedersen: tjek din data! Fcm har vel nærmest siden de ramte det nye stadion haft større tilskuersnit end Aalborg. Det en kendt sag at aab har mere end svært ved at tiltrække tilskuer i krisetider, påtrods af et hav af fribilleter i omløb! Jeg har sku aldrig sku betale for fodbold i Aalborg:) I har vel dk's mest kræsne publikum så noget af en forhærligelse at postulere..
Er sådan set enig, pointerer også bare at det er ved at vende (i nordjylland) mens i har et ret usselt tal at præsentere til jeres aways... Ligeledes er det ikke den vilde stemning jeg har oplevet fra Herning tilskuerne de få gange jeg har været der...

Besvar