Det er stadig reglen om at bringe modstanderen i fare.sebastian94 skrev:Pepe havde benet meget højere oppe, og kom i meget højere fart!jonas386 skrev:Arne: Det er da sådan set ligegyldigt om han rammer bolden (hvilket jeg nu ikke mener han gjorde, men fred være med det), han rammer stadig Curth efterfølgende, og så vidt jeg husker fik Pepe faktisk direkte rødt kort for en lignende forseelse.
AAB-FCM
Re: AAB-FCM
Taget situationen i defensiven i betragtning er det vel godkendte indhop der laves. Der bliver scoret på to standardsituationer.
Der er en del offensivspillere der snart trænger til at træde i karakter. Hvis man bare kunne starte med at vise noget mere fight, ville det være et godt skridt på vejen og så sidder jeg lidt med en fornemmelse af at vi skal til at satse noget mere på Hvilsom. Havde vi ikke haft den lange liste af skadede centerforsvarer kunne vi jo selvfølgelig bare have sat Nr.32 op på toppen.
Nu har vi fået dømt et par af de straffespark der ikke alt for tit bliver dømt, imod os på det seneste. Det vil så også være dejligt hvis det snart går hen og viser sig at småforseelser i straffesparksfeltet også bliver dømt når det er en FCM spiller det går ud over. Jeg syntes at man ret tit ser at vores fysisk stærke spillere tit bliver holdt og/eller skubbet i og omkring modstanderens felt uden det får nogen konsekvens. I dag bliver der fx lige plantet en arm i rygge på Rilwan da han tager et raid ind i feltet.
Der er en del offensivspillere der snart trænger til at træde i karakter. Hvis man bare kunne starte med at vise noget mere fight, ville det være et godt skridt på vejen og så sidder jeg lidt med en fornemmelse af at vi skal til at satse noget mere på Hvilsom. Havde vi ikke haft den lange liste af skadede centerforsvarer kunne vi jo selvfølgelig bare have sat Nr.32 op på toppen.
Nu har vi fået dømt et par af de straffespark der ikke alt for tit bliver dømt, imod os på det seneste. Det vil så også være dejligt hvis det snart går hen og viser sig at småforseelser i straffesparksfeltet også bliver dømt når det er en FCM spiller det går ud over. Jeg syntes at man ret tit ser at vores fysisk stærke spillere tit bliver holdt og/eller skubbet i og omkring modstanderens felt uden det får nogen konsekvens. I dag bliver der fx lige plantet en arm i rygge på Rilwan da han tager et raid ind i feltet.
Pga. tidsmangel.( Der er langt til Ålborg) Sidder jeg foran kassen 42" og ser kampen, og de langsomme gengivelser. Der er helt klart bold, og så rammer han måske Curth på låret med knæet, der er frispark, men en forseelse der ikke er så ganske alvorlig.jonas386 skrev:Arne: Det er da sådan set ligegyldigt om han rammer bolden (hvilket jeg nu ikke mener han gjorde, men fred være med det), han rammer stadig Curth efterfølgende, og så vidt jeg husker fik Pepe faktisk direkte rødt kort for en lignende forseelse.
Til gengæld er der 100% straffespark, og gult kort, på den tåbelighed Christian Sivebæk begår i 2. halvleg.
Tillykke med sejeren AAB, den kan der ikke pilles ved.
ArneR, hvilke alternativer ville du have vi skulle have brugt i forsvaret i stedet? Når vi har de fire øverste valg til center forsvars pladserne skadet.
Izunna rammer bolden først i situationen hvor CBL giver ham gult, det kan godt forsvares at give gult i den situation. Men taget i betragtning af hvad CBL havde ladet passere tidligere i kampen, så er der ikke meget linje at se i det.
Izunna rammer bolden først i situationen hvor CBL giver ham gult, det kan godt forsvares at give gult i den situation. Men taget i betragtning af hvad CBL havde ladet passere tidligere i kampen, så er der ikke meget linje at se i det.
Lars, jeg tror du har misforstået noget. Jeg skriver jo netop tidligerer i denne tråd, at man ikke kan bebrejde vores unge forsvar at vi taber i dag.lars skrev:ArneR, hvilke alternativer ville du have vi skulle have brugt i forsvaret i stedet? Når vi har de fire øverste valg til center forsvars pladserne skadet.
Hvad angår det gule kort, er jeg også enig med dig, hvis du læser hvad jeg skriver, at det kan diskuteres.
Det er sq efterhånden pinligt at være FCM fan, ikke set fra holdets synspunkt, men fra ledelsens. Man vil at vi skal være i mindst top 4, men så sælger man alt hvad der kan lave mål!......HALLO mand, det rimer sq ikke rigtig i mine ører, det er muligt vi mangler penge, men de kommer da ikke ind ved at få en sekundær placering håber virkelig at vi bliver forstærket offensiv til den nye sæson evt med en Duncan som virkelig kender vejen til kassen, kom nu gutter vi skal ikke overhales af SIF, Aab eller Horsens
Så hold du bare op med at være FCM fan...Skovmand skrev:Det er sq efterhånden pinligt at være FCM fan, ikke set fra holdets synspunkt, men fra ledelsens. Man vil at vi skal være i mindst top 4, men så sælger man alt hvad der kan lave mål!......HALLO mand, det rimer sq ikke rigtig i mine ører, det er muligt vi mangler penge, men de kommer da ikke ind ved at få en sekundær placering håber virkelig at vi bliver forstærket offensiv til den nye sæson evt med en Duncan som virkelig kender vejen til kassen, kom nu gutter vi skal ikke overhales af SIF, Aab eller Horsens
Det er flere måneder siden at alle vi andre opdagede at angrebet er blevet decimeret kraftigt
Jeg er helt sikker på at der arbejdes på at få en offensivspiller til den nye sæson - evt kunne rygtet om Søren Larsen være sandt
Så desværre ikke kampen i dag, så er der nogle der lige kort kan sætte lidt ord på hvordan vi spillede, ud over at vi ikke kan score og de snart vanen tror forsvars fejl.
Hvordan klarede de enkelte sig ?
Hvordan klarede de enkelte sig ?
Kampen set med mine øjne:
Vi starter rigtig godt og kommer frem til 1 chance, og derefter har vi det meste spil i de første 7-8 min og så tager aab over, 2 halveg er bare en omgang rod hvor vi endnu en gang får bevist vi ikke kan lave mål..
Synes entenlig ikke der var NOGLE af forsvarsspillerne som fander igennem i det deffensive arbejde i dag, hvis man ser på hvem og hvor de spillede. til gengæld er der bare tommel nedad til alle i det offensive spil, der er ingen der kan ramme hinanden, når det så lykkes spiller vi os fast i venstre side, og sivebæk står og kalder på den i højre side, men får den enten ikke eller os bliver der slået en lang bold der ikke er i nærhenden af at være noget han kan nå.
Efter kampen kom Glen hen, og sagde tak for opbakningen, og der spurgte jeg ham hvorfor der skulle gå så langtid inden der kom en reaktion i 2 halveg, til det svarede han at, men skulle jo tænke på hvad hvilke folk der er at gøre med.
Jeg ville mene i pausen skulle der have været en angriber ind enten ken eller mads, fordi der blev slået indlæg, men der var aldrig nogen i boksen. Men er jeg den eneste der tænker at Morten Nielsen skulle have chancen ? han har jo ikke spillet på førsteholdet, og han har ikke været i truppen i landtid nu, nogen der ved noget jeg ikke ved ?
Vi starter rigtig godt og kommer frem til 1 chance, og derefter har vi det meste spil i de første 7-8 min og så tager aab over, 2 halveg er bare en omgang rod hvor vi endnu en gang får bevist vi ikke kan lave mål..
Synes entenlig ikke der var NOGLE af forsvarsspillerne som fander igennem i det deffensive arbejde i dag, hvis man ser på hvem og hvor de spillede. til gengæld er der bare tommel nedad til alle i det offensive spil, der er ingen der kan ramme hinanden, når det så lykkes spiller vi os fast i venstre side, og sivebæk står og kalder på den i højre side, men får den enten ikke eller os bliver der slået en lang bold der ikke er i nærhenden af at være noget han kan nå.
Efter kampen kom Glen hen, og sagde tak for opbakningen, og der spurgte jeg ham hvorfor der skulle gå så langtid inden der kom en reaktion i 2 halveg, til det svarede han at, men skulle jo tænke på hvad hvilke folk der er at gøre med.
Jeg ville mene i pausen skulle der have været en angriber ind enten ken eller mads, fordi der blev slået indlæg, men der var aldrig nogen i boksen. Men er jeg den eneste der tænker at Morten Nielsen skulle have chancen ? han har jo ikke spillet på førsteholdet, og han har ikke været i truppen i landtid nu, nogen der ved noget jeg ikke ved ?
Man kan måske også vende den om og spørge "ved du noget der skulle indikere at han kunne have fået det niveau som skulle kunne give ham pladsen" ?SteffenO skrev:Men er jeg den eneste der tænker at Morten Nielsen skulle have chancen ? han har jo ikke spillet på førsteholdet, og han har ikke været i truppen i landtid nu, nogen der ved noget jeg ikke ved ?
-
Peter Ross
Når man ikke laver dagens gode gerning til træning og derudover virker til at have problemer med at komme i form, så kommer man ikke på førsteholdet, uanset hvor elendige alternativerne er. Morten Nielsen er et gedigent fejlkøb, med mindre han pludselig vender på en tallerken og begynder at vise lidt vilje - det er ikke til at se, han har et job, som enormt mange mennesker gerne ville have.SteffenO skrev:Men er jeg den eneste der tænker at Morten Nielsen skulle have chancen ? han har jo ikke spillet på førsteholdet, og han har ikke været i truppen i landtid nu, nogen der ved noget jeg ikke ved ?
Tilbage til kampen: Jeg var langt fra imponeret af AaB. Jeg finder det ubegribeligt, de ikke formåede at skabe mere end tilfældet var, selvom vi stillede med 2 debutanter i forsvaret - heraf bl.a. 7. (SYVENDE!) valget i midterforsvaret (Kristian Bak, Albrechtsen, Sviatchenko, Ipsa, Morten Koch og André Rømer står foran i en optimal konkurrence-situation), men trods alt cadeau til de stribede for at styre kampen ganske fint taktisk, men mod en bedre modstander havde de tabt. Hvis det er deres generelle niveau, de viste i dag, skal de vist ingenlunde føle sig sikre på noget som helst.
Vores eget niveau er ikke værd at skrive hjem om. Endnu en gang 90 frygtelige minutter, der ikke gjorde meget andet end at demotivere folk endnu mere end i forvejen. Drengene skylder efterhånden en god kamp - nu er det efterhånden 2 måneder siden, vi sidst har set sådan en...
-
pedersen7500
- Site Admin
- Geografisk sted: Holstebro
@Jonas386:
Du er jo altid ude på at kritisere folk.. Det er ihvert fald ikke første gang du gør og det bliver sikkert ikke sidste.
Hvad med du pakker dit grej sammen og tager til aabsforum.. Kan ikke helt se hvad du skal her.
Du er jo altid ude på at kritisere folk.. Det er ihvert fald ikke første gang du gør og det bliver sikkert ikke sidste.
Hvad med du pakker dit grej sammen og tager til aabsforum.. Kan ikke helt se hvad du skal her.
!
Jeg kritiserer absolut ikke nogen, jeg har hverken været hånlig, generet nogen eller kommet med kritik, derimod er jeg faktisk kommet med en ros til jeres unge midterforsvar... Så fanger ikke din pointe.pedersen7500 skrev:@Jonas386:
******************************************jonas386 skrev:Jeg kritiserer absolut ikke nogen, jeg har hverken været hånlig, generet nogen eller kommet med kritik, derimod er jeg faktisk kommet med en ros til jeres unge midterforsvar... Så fanger ikke din pointe.pedersen7500 skrev:@Jonas386:
af jonas386 » 30 apr 2011, 15:23
haha, vi ses!
Nu er det jo ikke den bedste start du kommer med, men ellers synes jeg nu heller ikke at du generer specielt meget herinde - nogle er måske bare mere fintfølende
Skrev jeg den besked herinde?
Hold kæft hvor pinligt, den skulle have været på debatsiden
Tror det var efter et godt træk af Due eller lign.
Hold kæft hvor pinligt, den skulle have været på debatsiden