Esbjerg FB-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MathiasVJacobsen

Esbjerg FB-FCM

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Ja, det er jo heldigvis allerede snart tid til kamp igen. Og lad os hurtigt komme videre fra den indsats, med de tre point i behold.

FCM møder jo Esbjerg på Blue Water Arena, som vi somregel har det svært på.

Jeg har gode fornemmelser. Esbjerg er lige blevet spillet ud af Brøndby og FCM kommer med fornyet gejst og håb om 2. pladsen.

Opstilling.

Jeg funderer lidt over Mads Hvilsom, han har jo fået chancen fra start i begge kampe siden Glen kom til. Jeg har set begge kampe på stadion. Er jeg den eneste der synes at Hvilsom løber og laver et kæmpe løbearbejde, men det er altså begrænset hvad han kommer til? Selvfølgelig, han er et ungt talent og er lige startet, og vores andre angribere kommer jo heller ikke til synderlig meget.
Jeg så gerne Fagerberg, som jeg synes gjorde et godt indhop idag sammen med thyge eller Igboun.

Igboun spiller i mine øjne absolut bedst på kanten, hvor han sidste gang vi var i Esbjerg drev voldsomt gæk med esbjergspilleren. Men med vores nye opstilling kan Igboun jo vel ikke bruges som kant, da vi ikke spiller med regulere kanter. (Danny O befandt sig nu det meste af tiden på kanten i dagens kamp)

Jeg har ikke hørt noget om at Albrechtsen bliver klar.

Mit håb:

Lössl
Siv---Ipsa---Bak--Julle

----------Inzunna---------

Thyge---Jacob P----Hassan

--Fagerberg---Igboun--

OBS.
http://black-wolves.com/nyheder/322-bus ... bjerg.html
- Fremragende initiativ med billig bustur.
Alle har fri, så kom alle mand til Esbjerg! :D
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Re: Esbjerg FB-FCM

Indlæg af pedersen7500 »

Nu skal vi huske vi har nogle vigtige pokalkampe forude, så måske kan der spares på spillere selvom ligaen er blevet det tættere mellem nummer 2 og 5 nu
!

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

MathiasVJacobsen skrev: Jeg funderer lidt over Mads Hvilsom, han har jo fået chancen fra start i begge kampe siden Glen kom til. Jeg har set begge kampe på stadion. Er jeg den eneste der synes at Hvilsom løber og laver et kæmpe løbearbejde, men det er altså begrænset hvad han kommer til? Selvfølgelig, han er et ungt talent og er lige startet, og vores andre angribere kommer jo heller ikke til synderlig meget.
Jeg synes Hvilsom tilfører lidt af det der har manglet efter Frank blev afhændet, nemlig plads i angrebet. Han suger folk til sig og har også en del i målet i går. Han får måske ikke endnu puttet den i kassen eller tilspillet sig chancerne, men som jeg ser det er han ikke alene om at have den mangel. Mht. Sly, så synes jeg det kunne være spændende at se ham i en mere tilbagetrukket rolle, fx med mulighed for at søge kant og bagrum, for han har nogle spidskompetencer i den henseende, som ikke rigtig kommer til sin ret. Omvendt kan han selvfølgelig bare score nogle flere kasser, så må han gerne blive helt fremme - han har i al fald fortjent snart at få credit på den konto for sin indsats :P ;)

master1

Indlæg af master1 »

NyX skrev:
MathiasVJacobsen skrev: Jeg funderer lidt over Mads Hvilsom, han har jo fået chancen fra start i begge kampe siden Glen kom til. Jeg har set begge kampe på stadion. Er jeg den eneste der synes at Hvilsom løber og laver et kæmpe løbearbejde, men det er altså begrænset hvad han kommer til? Selvfølgelig, han er et ungt talent og er lige startet, og vores andre angribere kommer jo heller ikke til synderlig meget.
Jeg synes Hvilsom tilfører lidt af det der har manglet efter Frank blev afhændet, nemlig plads i angrebet. Han suger folk til sig og har også en del i målet i går. Han får måske ikke endnu puttet den i kassen eller tilspillet sig chancerne, men som jeg ser det er han ikke alene om at have den mangel. Mht. Sly, så synes jeg det kunne være spændende at se ham i en mere tilbagetrukket rolle, fx med mulighed for at søge kant og bagrum, for han har nogle spidskompetencer i den henseende, som ikke rigtig kommer til sin ret. Omvendt kan han selvfølgelig bare score nogle flere kasser, så må han gerne blive helt fremme - han har i al fald fortjent snart at få credit på den konto for sin indsats :P ;)
Det skal nok komme. - Der er nogle spillesituationer, der er meget anderledes på U19 niveau, hvor Hvilsom kommer fra. Bla. er der mere tid til at tage bestik af visse situationer, hvor der her, ikke er samme tid, og der skal handles med det samme. Det skal man vende sig til, og det kan man kun øve i en kamp, ikke til træning. Når de unge får det afprøvet, ved de hvad det handler om, og resultaterne kommer.
Man kan håbe, men ikke forvente, at de unge slår til med det samme, og banker kasser ind de første kampe. Slet ikke, når chancerne ikke helt bliver skabt.
Hvilsom har faktisk en bedre teknik hos os, end på U19. - Lægger den flot af, flere præcise afleveringer og er bedre til at spille bolden. Jeg tror på det.......De unge skal bare have noget rutine, og det kan de kun få ved at få lidt spilletid.

pdole

Indlæg af pdole »

MathiasVJacobsen skrev:Ja, det er jo heldigvis allerede snart tid til kamp igen. Og lad os hurtigt komme videre fra den indsats, med de tre point i behold.

Jeg har ikke hørt noget om at Albrechtsen bliver klar.

Mit håb:

Lössl
Siv---Ipsa---Bak--Julle

----------Inzunna---------

Thyge---Jacob P----Hassan

--Fagerberg---Igboun--

OBS.
http://black-wolves.com/nyheder/322-bus ... bjerg.html
- Fremragende initiativ med billig bustur.
Alle har fri, så kom alle mand til Esbjerg! :D
Jeg er meget enig i dit håb for en startopstilling, dog lige med en enkelt ændring.

Lössl
Siv - Bak - Ipsa - Julle
Izunna
Thyge - Poulsen - Danny O.

Faberberg - Sly

Ved godt Danny ikke spillede specielt godt mod Horsens(hvem gjorde det :), men synes han er oplagt mod Esbjerg.
Esbjerg er et hold der er utrolig løbestærke og som ligger meget pres modstanderen.
Tror at Danny vil(sammen med Thyge, Izunna og Poulsen) kunne spille sig ud af presset.
Rilwan er klart en af holdets bedste 'mand mod mand' spillere, men han har desværre en tendens til at løbe ind i blindgyder - tror det bliver straffet af Esbjerg.

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

pedersen7500 skrev:Nu skal vi huske vi har nogle vigtige pokalkampe forude, så måske kan der spares på spillere selvom ligaen er blevet det tættere mellem nummer 2 og 5 nu
Jeg tror ikke Riddersholm vil satse så meget på pokalen, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg tror han satser mere på at få 2.-3. pladsen i ligaen, som jo også giver europæisk, og med sejren over Horsens igår tror jeg der er fornyet håb om min. 3. pladsen :)

Noe

Indlæg af Noe »

Midtgaard skrev:
Jeg tror ikke Riddersholm vil satse så meget på pokalen, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg tror han satser mere på at få 2.-3. pladsen i ligaen, som jo også giver europæisk, og med sejren over Horsens igår tror jeg der er fornyet håb om min. 3. pladsen :)
Esbjergs situation er da meget værre. De kan næsten ikke tillade sig at satse på pokalen, så længe de er på røven i ligaen. De er næsten tvunget til at nedprioritere pokalkampene, som det ser ud nu, for en pokalfinale er en umådelig ringe trøst, når man skal spille første div. næste år. Det samme gælder for Randers og FCN. Så et lille sats på pokalen fra Riddersholm her, kan vise sig at være guld værd.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Noe skrev:Esbjergs situation er da meget værre. De kan næsten ikke tillade sig at satse på pokalen, så længe de er på røven i ligaen. De er næsten tvunget til at nedprioritere pokalkampene, som det ser ud nu, for en pokalfinale er en umådelig ringe trøst, når man skal spille første div. næste år. Det samme gælder for Randers og FCN. Så et lille sats på pokalen fra Riddersholm her, kan vise sig at være guld værd.
Man kan også sige, at en sejr til os på søndag vil tvinge Esbjerg ud i at nedprioritere pokalsemifinalerne endnu mere.

Lad os tage tre point og give Esbjerg et dilemma her i slutfasen!

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Midtgaard skrev:Jeg tror ikke Riddersholm vil satse så meget på pokalen, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg tror han satser mere på at få 2.-3. pladsen i ligaen, som jo også giver europæisk, og med sejren over Horsens igår tror jeg der er fornyet håb om min. 3. pladsen :)
Jeg håber eddersmaskeme at Riddersholm og resten af drengene sætter alle sejl ind efter den pokal. Efter den gigantiske skuffelse sidste år vil jeg fandme have den første titel til FCM. Jeg græder snot hvis pokalen nedprioriteres og vi ender med en 3-4 plads i ligaen. Kun en 2 plads ville kunne afbøde smerten ved en smidt pokaltriumf en smule. Men den 2 plads er både OB og Brøndby også ude efter. Vores største chance for succes er immervæk i pokalen. De 3 andre hold i semien er i nedrykningsfare og kan ikke tillade sig at sætte alle sejl ind på pokalen. Pokalsejr til Heden!!! Tak!!

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
Man kan også sige, at en sejr til os på søndag vil tvinge Esbjerg ud i at nedprioritere pokalsemifinalerne endnu mere.

Lad os tage tre point og give Esbjerg et dilemma her i slutfasen!
Enig - et dybt stød til fiskerne søndag, så kan finalepladsen være meget tættere på :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hør hør. Jeg vil ikke bare i den ski.. finale, jeg vil have pokalen denne gang, så jeg kan komme mig over mit traume fra sidste år :roll:

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Noe skrev:
Midtgaard skrev:
Esbjergs situation er da meget værre. De kan næsten ikke tillade sig at satse på pokalen, så længe de er på røven i ligaen. De er næsten tvunget til at nedprioritere pokalkampene, som det ser ud nu, for en pokalfinale er en umådelig ringe trøst, når man skal spille første div. næste år. Det samme gælder for Randers og FCN. Så et lille sats på pokalen fra Riddersholm her, kan vise sig at være guld værd.
Hah, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det :P

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

FCM-truppen mod Esbjerg:

Kasper Jensen, Jonas Lössl, Christian Sivebæk, Kristian Bak Nielsen, Jesper Juelsgård, Kristian Ipsa, Kasper Hansen, Jesper Lauridsen, Alexander Ludwig, Jonas Borring, Danny Olsen, Rilwan Hassan, Jakob Poulsen, Izunna Uzochukwu, Mikkel Thygesen, Mads Albæk, Sylvester Igboun, Ken Fagerberg og Mads Hvilsom.

Alexander Ludwig rykket op i A-truppen

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Er der nogen af dem, der har fulgt træningen, der ved hvor galt det står til med Albrechtsen? Vi er er meget tynde i forsvaret pt, og jeg har ikke set nogen meldinger om, hvornår han er klar igen? Det samme gælder i øvrigt for Bøge. Nogen der har en status på dem?

Noe

Indlæg af Noe »

Uden at sige det direkte, så er det tydeligt, hvad EFB'erne prioriterer i disse dage:
Jesper Lange skrev:Nu møder vi FC Midtjylland tre gange inklusiv pokalkampe, men hvis vi kun kan vinde en mod dem, så skal det helst være den på søndag. Jeg vil utroligt gerne i en pokalfinale, men det er endnu vigtigere, at vi er i Superligaen i næste sæson.
http://www.efb.dk/nc/alle-nyheder/nyhed ... 7b548a9a76

Besvar