FCMReal skrev:
Du er naiv, mig bekendt blev Indermillionerne proklameret som at man kunne komme et skridt videre.
Skal FCM være med i toppen af dansk fodbold, så skal der være plads til indkøb af den tunge klasse, hvis I tror at sly og Hvilsom skal køres i stilling som konger, ja hvad er succesraten for at det lykkes ??
Det er fandme naivt at tro, at FCM akademiet kan levere topspillere år for år og som bare skal sælges for at holde økonomien i plus. Ser man på U17 og U19 hvor er de p.t. i forhold til deres konkurrenter, er de noget markant speciel ? nej det er de ikke.
Okay, FCM Real. Jeg vil prøve at forklare dig det her pædagogisk - ikke for at tale ned til dig, men for at se om du ikke kan se pointen.
FCM er et selskab som skal tjene penge. Om ikke andet skal det som minimum løbe rundt, ellers lukker klubben og alle som har investeret i den taber deres penge. Der er nogen som ejer meget af klubben og nogen som bare ejer nogle enkelte aktier for at støtte klubben.
Klubben bruger og tjener penge - lad os tage udgangspunkt i nogle fiktive tal:
År 1:
Tjent: 1000
Brugt: 900
År 2:
Tjent: 1200
Brugt: 1000
År 3:
Tjent: 1000
Brugt 1100
Altså bruges der i År 3 flere penge end der blev tjent. Dét er muligt fordi vi har penge vi har tjent de andre år.
År 4:
Tjent: 800
Brugt: 1200
Nu begynder det at være svært at få til at hænge sammen fordi vi bruger mange flere penge end vi tjener. Vi er måske heldige og får nogen til at investere i os, og derfor kan vi fortsætte med at drive vores klub.
Desværre kan vi ikke forvente at der hver fjerde år kommer en Inder og ligger en masse penge i klubkassen. Derfor skal indtægter og udgifter hænge sammen. Når vi ikke kan tjene flere penge fordi sponsorene ikke vil give os flere, folk udebliver fra stadion og ingen køber kamptrøjer så bliver vi nød til at skærer ned i udgifterne.
Lige nu kommer der muligvis nogen penge fra Indien til os - og det er virkelig vigtigt for det betyder at vi kan fortsætte som hidtil
lige nu, men på sigt prøve at spare nogle penge. Alternativet hvis pengene ikke kommer fra Indien så bliver vi nød til at skærer ned
LIGE NU, og det kunne fx. betyde fritstilling af spillere og ansatte.
Selvfølgelig bliver Hvilsom og Sly ikke klasse-angribere fra i morgen af. Det bliver skide træls og de spiller sikkert ikke særlig godt hver gang, men vi kan ikke bruge penge vi ikke har. På papiret, ja - så kommer der flere penge til klubben - men i virkelighed så skal det dække det underskud vi har. Hvis vi bare går ud og bruger flere og flere penge på nye spillere så bliver klubben nød til at lukke. Så nemt er det.
Jeg ville da
ønske at vi kunne gå ud og købe gode nye spillere. Jeg vil da også gerne ha' at vi spiller om medaljer hvert år, men lige nu bliver vi nød til at spare, og det vil kunne mærkes på kvaliteten af spillerne.
Vores akademi skal give overskud. Det er ikke for sjov at vi har det. Selvfølgelig skal det være et godt sted for vores unge spillere, og det håber jeg da også at det er men i sidste ende skal det kunne betale sig. - Nej, akademiet kan ikke levere klassespiller på klassespiller år efter år. Men hvis du kigger på vores hold i dag så kan vi jo sagtens stille et nogenlunde slagkraftigt hold med 7-8 akademispillere inde af gangen, og hvis vi bare sælger to om året så vil alle på sigt blive mere og mere modne - og dermed bedre og bedre.
En glimrende artikel fra Tipsbladet:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -2008-fejl
For nu lige at citere Mærsk, som om nogen ved hvordan man driver forretning:
"Intet tab skal os ramme, som ved rettidig omhu kunne afværges"