Far er ikke skuffet, Far er vred!
-
JensMikkelsen
Re: Far er ikke skuffet, Far er vred!
Nu er jeg nok ikke den skarpeste, men jeg fatter altså heller ikke at hele skylden skal falde på Kuhn. Han levere et solidt stykke arbejde sammen med Riddersholm. Klart de seneste 4 kampe skulle have givet 10 point frem for 2, men Kuhn er blevet tvunget væk fra sin gamle opstilling og 2 stk. kvalitets angribere er blevet sendt videre og det hjælper SLET ikke.
Det er for mig tydelig at vi mangler Farlige, vi har ikke en angriber med de boks egenskaber, klart at Hvilsom er på vej, men vi kan ikke vente 2 - 3 år, vi kan højst vente til på mandag!!
Jeg mener faktisk at det er Ørgaard der står med en del af ansvaret, pga. salg i vinterpausen og at Frank skulle stilles udenfor døren, tilgiver jeg ikke sådan lige!!!!!
Det er for mig tydelig at vi mangler Farlige, vi har ikke en angriber med de boks egenskaber, klart at Hvilsom er på vej, men vi kan ikke vente 2 - 3 år, vi kan højst vente til på mandag!!
Jeg mener faktisk at det er Ørgaard der står med en del af ansvaret, pga. salg i vinterpausen og at Frank skulle stilles udenfor døren, tilgiver jeg ikke sådan lige!!!!!
-
JensMikkelsen
Til dem der mener at Kuhn bare er en lalleglad fodboldnørd der roser sine spillere og tuder over urretfærdigheder, så læs den artikel her!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 538225.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 538225.ece
- bobthebuilder_dk
Latterlige resultater for tiden
( til trods for at vi har spillet ok, minus målfarlighed!)
Føler nærmest vi mangler en BS FOR BS for tiden!
Føler nærmest vi mangler en BS FOR BS for tiden!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Jeg er ked af at sige det, men selvom jeg elsker at se drengene i tørne ud i Europa og glæder mig over hver gang det sker, så har jeg meget svært ved at se hvad der berettiger europæisk deltagelse efter denne sæson - med mindre der VIRKELIG sker en 180 graders vending i stort set alle spillets facetter. Der skal noget mere til end blot en placering, der skal være en følelse af at holdet KAN præstere - og især mod et bundhold i en kamp der potentielt kunne have bragt andenpladsen inden for rækkevidde. Det er virkelig som om muligheden for at afgøre tingene til egen fordel - en mulighed som oven på første kamp mod FCK har været der flere gange set i lyset af OB og Brøndbys resultater - tilsyneladende ikke appellerer nok. Det er ikke kun stolpe ud - det er ringe, og det er ikke med sådan en moral der skal skaffes point til klubbens og DK's placeringen på UEFA's lister!
Dette gælder i øvrigt ikke kun FCM, men også de andre 'top 2-4 hold' i ligaen...
Jeg savner virkelig at have fornemmelsen af (tilliden til) FCM som et hold der afgør kampen (til egen fordel) - hvad enten det er fortjent eller ej. Den kynisme skal simpelthen indlejres i spillerne, hvis ikke det skal forblive middelmådigt!
Dette gælder i øvrigt ikke kun FCM, men også de andre 'top 2-4 hold' i ligaen...
Jeg savner virkelig at have fornemmelsen af (tilliden til) FCM som et hold der afgør kampen (til egen fordel) - hvad enten det er fortjent eller ej. Den kynisme skal simpelthen indlejres i spillerne, hvis ikke det skal forblive middelmådigt!
FYR TRÆNEREN! FYR SPILLERNE! FYR DEN SPORTSLIGE LEDELSE! FYR FYSSEN! FYR BOLDDRENGENE! Hold kæft, hvor er fodboldfans forudsigeligt tåbelige. Man sidder på sin flade røv, uden nogen form for indsigt i processer og mekanismer omkring et fodboldhold, og tillader sig at blive næsten personligt forurettet over et nederlag.
En trænerfyring har imo kun sin berettigelse hvis to forhold gør sig gældende:
1. Akut trussel mod holdets position i dansk fodbold (nedrykning, eller hvis man har gjort sig helt økonomisk afhængig af bestemte placeringer). Fyringen kan være et nødvendigt onde, for at opnå en chokeffekt. Prisen er til gengæld derefter. Det koster økonomisk, og kontinuiteten i klubarbejdet brydes.
Mig bekendt er vi ikke i nedrykningsfare, og står stadig med to muligheder for Europa i år.
2. Hvis holdets eller spillernes udvikling er gået i stå under den siddende træner. Thomasberg blev netop fyret med henvisning til manglende udvikling. Du kan altså ikke sammenligne Thomasbergs pointsnit med Kuhns, Sylvester. Set udefra kører spillernes udvikling ok. Nigerianerne er tæt på det store gennembrud, og jeg synes faktisk at det ser rigtig godt ud for Julle, Albæk og Sviatchenko (indtil skaden) også.
Ja, det kører dårligt pt. Ja, der er en kvalplads til CL på spil, som, det ville være dejligt at få fingrene i. Men dermed ikke sagt, at FCM har (eller har haft) de bedste forudsætninger for at få fat i den i år. Det kunne vi måske have haft, hvis vi havde beholdt Frank, Ilsø og (frem for alt) Priske. Til gengæld havde det kostet os på sigt. Jeg vil vædde med at vi (forudsat vi i det store hele beholder den nuværende trup), har passeret OB og BIF i løbet af næste år. Og så kan det blive rigtig sjovt.
Jeg vil ikke fortænke Kuhn i at tænke: FYR FANSENE! Det ville ind imellem være helt på sin plads.
En trænerfyring har imo kun sin berettigelse hvis to forhold gør sig gældende:
1. Akut trussel mod holdets position i dansk fodbold (nedrykning, eller hvis man har gjort sig helt økonomisk afhængig af bestemte placeringer). Fyringen kan være et nødvendigt onde, for at opnå en chokeffekt. Prisen er til gengæld derefter. Det koster økonomisk, og kontinuiteten i klubarbejdet brydes.
Mig bekendt er vi ikke i nedrykningsfare, og står stadig med to muligheder for Europa i år.
2. Hvis holdets eller spillernes udvikling er gået i stå under den siddende træner. Thomasberg blev netop fyret med henvisning til manglende udvikling. Du kan altså ikke sammenligne Thomasbergs pointsnit med Kuhns, Sylvester. Set udefra kører spillernes udvikling ok. Nigerianerne er tæt på det store gennembrud, og jeg synes faktisk at det ser rigtig godt ud for Julle, Albæk og Sviatchenko (indtil skaden) også.
Ja, det kører dårligt pt. Ja, der er en kvalplads til CL på spil, som, det ville være dejligt at få fingrene i. Men dermed ikke sagt, at FCM har (eller har haft) de bedste forudsætninger for at få fat i den i år. Det kunne vi måske have haft, hvis vi havde beholdt Frank, Ilsø og (frem for alt) Priske. Til gengæld havde det kostet os på sigt. Jeg vil vædde med at vi (forudsat vi i det store hele beholder den nuværende trup), har passeret OB og BIF i løbet af næste år. Og så kan det blive rigtig sjovt.
Jeg vil ikke fortænke Kuhn i at tænke: FYR FANSENE! Det ville ind imellem være helt på sin plads.
Og her ville jeg trykke på "ENIG" knappen hvis den eksisterede...Noe skrev:Jeg vil ikke fortænke Kuhn i at tænke: FYR FANSENE! Det ville ind imellem være helt på sin plads.
Der er godtnok nogle af de indlæg der kommer, hvor man tænker at skribenten burde finde sig en anden klub at holde med hvis det hele er så galt
Her skulle der stå noget klogt...
Noe
Du glemte lige den mest hyppige årsag til en trænerfyring, nemlig 3) for dårlige resultater og manglende indfrielse af målsætningen. Mig bekendt var f.eks Schalke ikke i nedrykningsfare da Magath fik fyresedlen, endda til trods man stadig spillede C.L. Den her slags fyringer er der masser af hvert eneste år i fodboldverdenen.
Er der nogen der syntes sidste sæsons 6.plads var specielt vellykket under Kuhn? Tja, det var der vist ikke mange der stillede sig tilfreds med, men hvis folk ikke er klar over det, så ligger vi lige nu UNDER det pointsnit som sidste sæson udløste
Og lad nu være med at af afvise det hele med nyt system og farvel til Frank, Baba, Ilsø & Priske. Klart det er en del af årsagen og Ørgaard og co. burde få voldsom kritik for det, men man glemmer altså at vi sluttede efteråret af med en stime på 10 kampe som kun gav 2 sejre og den svageste hjemmebanestatitisk siden vi rykkede til Herning.
Og her er så en fjerde årsag til at en trænerfyring kan blive aktuel. 4) Mismatch mellem spillestil og trænerfilosofi. Man sætter heller ikke Ove Christensen til at spille Barcalona bold og der er vel ikke nogen herinde som bør være i tvivl om at Kuhn har en overvejende defensiv filosofi til fodbolden. Kan det så lykkedes alligevel? Foreløbigt må svaret være et rungende nej og spørgsmålet er vel om det først bliver den nye spillestil eller træneren som ryger hvis tingene ikke snart begynder at fungere?
Du glemte lige den mest hyppige årsag til en trænerfyring, nemlig 3) for dårlige resultater og manglende indfrielse af målsætningen. Mig bekendt var f.eks Schalke ikke i nedrykningsfare da Magath fik fyresedlen, endda til trods man stadig spillede C.L. Den her slags fyringer er der masser af hvert eneste år i fodboldverdenen.
Er der nogen der syntes sidste sæsons 6.plads var specielt vellykket under Kuhn? Tja, det var der vist ikke mange der stillede sig tilfreds med, men hvis folk ikke er klar over det, så ligger vi lige nu UNDER det pointsnit som sidste sæson udløste
Og lad nu være med at af afvise det hele med nyt system og farvel til Frank, Baba, Ilsø & Priske. Klart det er en del af årsagen og Ørgaard og co. burde få voldsom kritik for det, men man glemmer altså at vi sluttede efteråret af med en stime på 10 kampe som kun gav 2 sejre og den svageste hjemmebanestatitisk siden vi rykkede til Herning.
Og her er så en fjerde årsag til at en trænerfyring kan blive aktuel. 4) Mismatch mellem spillestil og trænerfilosofi. Man sætter heller ikke Ove Christensen til at spille Barcalona bold og der er vel ikke nogen herinde som bør være i tvivl om at Kuhn har en overvejende defensiv filosofi til fodbolden. Kan det så lykkedes alligevel? Foreløbigt må svaret være et rungende nej og spørgsmålet er vel om det først bliver den nye spillestil eller træneren som ryger hvis tingene ikke snart begynder at fungere?
Godt indlæg Noe...
I øvrigt synes jeg det er helt væk, at bare fordi der er kval til CL på 2. pladsen, så ser flere fans det som en gylden mulighed for CL - Det er det bare ikke - Hvis FCM skal i CL, så skal det ske gennem et mesterskab og ikke kvalkampe mod svære modstandere. Det er der måske 1% chance for, kan lade sig gøre...
Dermed ikke sagt at jeg ikke er skuffet over de manglende mål, sejre og point, men i efteråret har vi jo måske også fået mere end hvad vui spillemæssigt var berettiget til - det udligner sig jo nok i længden.
I øvrigt synes jeg det er helt væk, at bare fordi der er kval til CL på 2. pladsen, så ser flere fans det som en gylden mulighed for CL - Det er det bare ikke - Hvis FCM skal i CL, så skal det ske gennem et mesterskab og ikke kvalkampe mod svære modstandere. Det er der måske 1% chance for, kan lade sig gøre...
Dermed ikke sagt at jeg ikke er skuffet over de manglende mål, sejre og point, men i efteråret har vi jo måske også fået mere end hvad vui spillemæssigt var berettiget til - det udligner sig jo nok i længden.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hyppige årsager til trænerfyringer. Jeg skrev om de to grunde som imo kunne være baggrund for en berettiget fyring. Og det mener jeg stadig ikke dårlige resultater isoleret set er. Og målsætningen? Sidst jeg tjekkede, havde FCM ikke en målsætning om CL-bold.Sylvester skrev:Noe Du glemte lige den mest hyppige årsag til en trænerfyring, nemlig 3) for dårlige resultater og manglende indfrielse af målsætningen.
Ja, det synes jeg faktisk var ok. Han startede sin trænergerning på en 10. plads, og afslutningen blev forstyrret af pokalturneringen, som fik meget høj prioritet til sidst.Sylvester skrev:Er der nogen der syntes sidste sæsons 6.plads var specielt vellykket under Kuhn? Tja, det var der vist ikke mange der stillede sig tilfreds med, men hvis folk ikke er klar over det, så ligger vi lige nu UNDER det pointsnit som sidste sæson udløste![]()
Sylvester skrev:Og lad nu være med at af afvise det hele med nyt system og farvel til Frank, Baba, Ilsø & Priske.
Jeg har ikke noget ønske om at afvise det. Alene fordi jeg ikke er sikker på, at der er et problem på den lange bane. Og hvis der er, kan vi ikke med sikkerhed vide, hvad problemet er, og bunder i.
Sylvester skrev:Og her er så en fjerde årsag til at en trænerfyring kan blive aktuel. 4) Mismatch mellem spillestil og trænerfilosofi.
Det kan sagtens være, at det ikke holder på sigt. Som det ser ud nu, ved vi bare, at Kuhn har sagt ja tak til udfordringen med et nyt spillesystem. At du er parat til at skrotte en af delene efter 6 kampe gør dig i mine øje bare til en af de fans jeg omtalte ovenfor.
Så du mener altså ikke det vil være rimeligt at fyre Mourinho hvis Real lå og rodede midt i tabellen? Hvad med da Benitez blev fyret i Liverpool?
Det kan godt være du er fuldstændigt ligeglad med hvordan verden hænger sammen, men måske du burde kigge ud af osteklokken i så fald? I den verden bliver trænere konstant fyret for elendige resultater.
Sidste års sjetteplads ok, så har jeg da hørt den med
Kuhn startede på en tiendeplads, ja, men husk nu lige på at der altså kun var spillet 4 kampe på det tidspunkt, og han havde oceaner af tid til at rette op på det! At kan ikke kan fokusere på 2 turneringer, syntes jeg ikke ligefrem tjener ham alverden med kredit heller. Du er forhåbentlig godt klar over du ligger meget under klubbens ambitionsniveau. Kan vi som fans ikke tillade os det samme ambitionsniveau?
Det kan sagtens være, at det ikke holder på sigt. Som det ser ud nu, ved vi bare, at Kuhn har sagt ja tak til udfordringen med et nyt spillesystem. At du er parat til at skrotte en af delene efter 6 kampe gør dig i mine øje bare til en af de fans jeg omtalte ovenfor.
Hvor lang tid mener du vi skal give det før der skal ske forandringer? Skal vi rasle længere ned i tabellen og uden for europæisk deltagelse, eller skal det have hele sæsonen?
Som jeg ser det, er dit fokus helt forkert. Du snakker om udvikling af spillere og spilsystemer, men 1. prioritet på førsteholdet er helt og holdent resultater. Det er det vi bliver målt efter, det vi tjener penge på og i sidste ende det vi sælger spillere på. Resultaterne er nummer 1 og udvikling nummer 2 og ikke omvendt!!!
Det kan godt være du er fuldstændigt ligeglad med hvordan verden hænger sammen, men måske du burde kigge ud af osteklokken i så fald? I den verden bliver trænere konstant fyret for elendige resultater.
Sidste års sjetteplads ok, så har jeg da hørt den med
Hvor lang tid mener du vi skal give det før der skal ske forandringer? Skal vi rasle længere ned i tabellen og uden for europæisk deltagelse, eller skal det have hele sæsonen?
Som jeg ser det, er dit fokus helt forkert. Du snakker om udvikling af spillere og spilsystemer, men 1. prioritet på førsteholdet er helt og holdent resultater. Det er det vi bliver målt efter, det vi tjener penge på og i sidste ende det vi sælger spillere på. Resultaterne er nummer 1 og udvikling nummer 2 og ikke omvendt!!!
Jo, det var (og ville være) rimeligt. Fordi budgetterne i både Real og Liverpool givetvis er lagt an på topplaceringer i liga og succes i Europa. Dermed truer resultaterne klubbernes grundlæggende position, og derfor kan fyringer være berettigede.Sylvester skrev:Så du mener altså ikke det vil være rimeligt at fyre Mourinho hvis Real lå og rodede midt i tabellen? Hvad med da Benitez blev fyret i Liverpool?
Og du ved hvordan verden hænger sammen? Det eneste du gør, er at slynge om dig med postulater.Sylvester skrev:Det kan godt være du er fuldstændigt ligeglad med hvordan verden hænger sammen, men måske du burde kigge ud af osteklokken i så fald? I den verden bliver trænere konstant fyret for elendige resultater.
Kuhn overtog en 10. plads, men også en trup som man fra ledelsens side mente var kørt i sænk. Kuhn fik frihed til at rette op på den sørgelige forfatning truppen var i, og det kostede naturligvis på resultaterne i efteråret. I foråret (som han bør måles på) var FCM 3.bedste hold.Sylvester skrev:Sidste års sjetteplads ok, så har jeg da hørt den med![]()
![]()
Kuhn startede på en tiendeplads, ja, men husk nu lige på at der altså kun var spillet 4 kampe på det tidspunkt, og han havde oceaner af tid til at rette op på det! At kan ikke kan fokusere på 2 turneringer, syntes jeg ikke ligefrem tjener ham alverden med kredit heller. Du er forhåbentlig godt klar over du ligger meget under klubbens ambitionsniveau. Kan vi som fans ikke tillade os det samme ambitionsniveau?
Jeg ved det ikke. I modsætning til f.eks. dig anser jeg det ikke som fansenes opgave at hyre og fyre trænere. Jeg har skrevet, hvornår jeg mener at en fyring kan være berettiget. Den sportslige ledelse har langt større indsigt end os, så derfor overlader jeg trygt overvejelserne til dem. Jeg tror personligt at Kuhn har meget lang snor.Sylvester skrev:Hvor lang tid mener du vi skal give det før der skal ske forandringer? Skal vi rasle længere ned i tabellen og uden for europæisk deltagelse, eller skal det have hele sæsonen?
Som jeg ser det, slår min datters tålmodighed din med flere længder. Og hun er 3 år gammel. Det er jo direkte naivt det du skriver. Hvis vi havde satset 100% på resultaterne alene, sad vi og tudede som ÅB'erne lige nu..Sylvester skrev:Som jeg ser det, er dit fokus helt forkert. Du snakker om udvikling af spillere og spilsystemer, men 1. prioritet på førsteholdet er helt og holdent resultater. Det er det vi bliver målt efter, det vi tjener penge på og i sidste ende det vi sælger spillere på. Resultaterne er nummer 1 og udvikling nummer 2 og ikke omvendt!!!
Nej Sylvester du har slet slet ikke ret !
Målsætning 2010/11
Sidste sæson blev brugt til at stabilisere os og skabe det bedst mulige fundament for fremtiden.
Denne proces blev iværksat i efterårets modgang. Først med Allan Kuhn som cheftræner og så med tilknytning af B.S.Christiansen.
Stabiliseringen lykkedes, og vi fortsætter i denne sæson med fase 2 optimerings-processen.
I FC Midtjylland er vi stolte over at være kommet godt fra start i Superligaen. Vi kæmper én kamp af gangen, glæder os over hvert eneste point og nyder sammen sejrene uden fokus på en bestemt placering i Superligaen.
I denne proces glæder vi os over Akademiets unikke udviklingsapparat og over, at de unge spillere gør det godt i samspil med mere rutinerede kræfter.
Vi fokuserer på fremtiden og i høj grad på at stå stærkt på den lange bane, hvor vort mål er at kvalificere os til at spille i Europa.
Midtjylland september 2010
http://www.fcm.dk/index.php?ID=230&topID=5
Målsætning 2010/11
Sidste sæson blev brugt til at stabilisere os og skabe det bedst mulige fundament for fremtiden.
Denne proces blev iværksat i efterårets modgang. Først med Allan Kuhn som cheftræner og så med tilknytning af B.S.Christiansen.
Stabiliseringen lykkedes, og vi fortsætter i denne sæson med fase 2 optimerings-processen.
I FC Midtjylland er vi stolte over at være kommet godt fra start i Superligaen. Vi kæmper én kamp af gangen, glæder os over hvert eneste point og nyder sammen sejrene uden fokus på en bestemt placering i Superligaen.
I denne proces glæder vi os over Akademiets unikke udviklingsapparat og over, at de unge spillere gør det godt i samspil med mere rutinerede kræfter.
Vi fokuserer på fremtiden og i høj grad på at stå stærkt på den lange bane, hvor vort mål er at kvalificere os til at spille i Europa.
Jeg kan godt se hvor du vil hen med dette og selvfølgelig kræver det langsigtede løsninger. MEN for dælen da, for 4 år siden snakkede ledelsen om, at vi skulle være mestre senest i 2011. Sidste forår havde vi en god halvsæson hvor flere spillere og trænere udtaler sig i medierne om, at det er sæsonen 2010 -2011, der har første priotet og det er her holdet skal slå til. I denne sæson lå vi lunt i svinget, da vi nåede til vinterpausen og så vil "den såkaldte topstyring" at vi skal til at ændre spilsystem uden af have spillere til det. Lad nu være med det evindelige vrøvl om, at vi skal dit og dat. Så længe FCM ikke har nogle medaljer at vise frem, så er der hverken noget at prale af eller beviser på, at de tallige tiltag som efterhånden er kommet indenfor de sidste par år overhovedet virker.974 skrev:Nej Sylvester du har slet slet ikke ret !
Målsætning 2010/11
Jo, det var (og ville være) rimeligt. Fordi budgetterne i både Real og Liverpool givetvis er lagt an på topplaceringer i liga og succes i Europa. Dermed truer resultaterne klubbernes grundlæggende position, og derfor kan fyringer være berettigede.
Arh du siger da forhåbentlig ikke at en sæson i midten af tabellen ligefrem truer deres økonomi og dermed også deres position i spansk eller engelsk fodbold? I så fald er det da vist dig der kommer med ubegrundede postulater.
I øvrigt kan du vist roligt regne med at vi også budgetterer med europæisk fodbold og med tanke på hvor elendig vores økonomi er og hvor mange millioner det reelt koster at præsterer som vi gør (billetter, tv-penge, merchandise, etc.), så vil jeg vove at påstå at endnu en sæson uden Europa er en hel del mere problematisk for os end den vil være for Liverpool.
Trænere bliver fyret gang på gang pga. dårlige resultater og det er faktuel sandhed og bestemt ikke noget ubegrundet postulat, og det bør helt ærligt ikke være nødvendigt at bevise. Kent Nielsen blev f.eks også fyret i Brøndby fordi han ikke levede op til forventningerne.
Kuhn overtog en 10. plads, men også en trup som man fra ledelsens side mente var kørt i sænk. Kuhn fik frihed til at rette op på den sørgelige forfatning truppen var i, og det kostede naturligvis på resultaterne i efteråret. I foråret (som han bør måles på) var FCM 3.bedste hold.
Ledelsen mente truppen var kørt i sænk? Hvad vil det sige, det syntes jeg aldrig jeg har hørt noget om? Nedjusteringen mht. målsætning, kom i øvrigt ikke ifm. Kuhns tiltrædelse, den kom først senere
Kuhn fik i øvrigt nogle markante forstærkninger i specielt Ilsø og Albrechtsen som TT ikke havde haft til rådighed og med den in mente, så var 6. pladsen ganske enkelt for ringe og den var markant ringere end det TT blev fyret for.
Jeg ved det ikke. I modsætning til f.eks. dig anser jeg det ikke som fansenes opgave at hyre og fyre trænere. Jeg har skrevet, hvornår jeg mener at en fyring kan være berettiget. Den sportslige ledelse har langt større indsigt end os, så derfor overlader jeg trygt overvejelserne til dem. Jeg tror personligt at Kuhn har meget lang snor.
Hvorfor overhovedet debattere så? Mener du vi kan debattere spillernes rolle og præstationer men ikke trænerens? Mig bekendt er der konstant diskussion omkring hvilke spillere skal sælge eller på bænken, men sådan en diskussion gælder måske ikke træneren?
Som jeg ser det, slår min datters tålmodighed din med flere længder. Og hun er 3 år gammel. Det er jo direkte naivt det du skriver.
Kuhn har siddet 2 år til sommer og lige meget hvad du så skriver, så bliver en træner først og fremmest målt på resultater og udvikling er nu engang en afledt effekt af resultater. Der er altså også en grund til at det er topholdene som sælger spillere for 20-30 millioner, mens FCN fik 5-8 stykker for Nikki Bille..
Hvis vi havde satset 100% på resultaterne alene, sad vi og tudede som ÅB'erne lige nu..
Så var der lige den med ubegrundende postulater
Arh du siger da forhåbentlig ikke at en sæson i midten af tabellen ligefrem truer deres økonomi og dermed også deres position i spansk eller engelsk fodbold? I så fald er det da vist dig der kommer med ubegrundede postulater.
I øvrigt kan du vist roligt regne med at vi også budgetterer med europæisk fodbold og med tanke på hvor elendig vores økonomi er og hvor mange millioner det reelt koster at præsterer som vi gør (billetter, tv-penge, merchandise, etc.), så vil jeg vove at påstå at endnu en sæson uden Europa er en hel del mere problematisk for os end den vil være for Liverpool.
Trænere bliver fyret gang på gang pga. dårlige resultater og det er faktuel sandhed og bestemt ikke noget ubegrundet postulat, og det bør helt ærligt ikke være nødvendigt at bevise. Kent Nielsen blev f.eks også fyret i Brøndby fordi han ikke levede op til forventningerne.
Kuhn overtog en 10. plads, men også en trup som man fra ledelsens side mente var kørt i sænk. Kuhn fik frihed til at rette op på den sørgelige forfatning truppen var i, og det kostede naturligvis på resultaterne i efteråret. I foråret (som han bør måles på) var FCM 3.bedste hold.
Ledelsen mente truppen var kørt i sænk? Hvad vil det sige, det syntes jeg aldrig jeg har hørt noget om? Nedjusteringen mht. målsætning, kom i øvrigt ikke ifm. Kuhns tiltrædelse, den kom først senere
Kuhn fik i øvrigt nogle markante forstærkninger i specielt Ilsø og Albrechtsen som TT ikke havde haft til rådighed og med den in mente, så var 6. pladsen ganske enkelt for ringe og den var markant ringere end det TT blev fyret for.
Jeg ved det ikke. I modsætning til f.eks. dig anser jeg det ikke som fansenes opgave at hyre og fyre trænere. Jeg har skrevet, hvornår jeg mener at en fyring kan være berettiget. Den sportslige ledelse har langt større indsigt end os, så derfor overlader jeg trygt overvejelserne til dem. Jeg tror personligt at Kuhn har meget lang snor.
Hvorfor overhovedet debattere så? Mener du vi kan debattere spillernes rolle og præstationer men ikke trænerens? Mig bekendt er der konstant diskussion omkring hvilke spillere skal sælge eller på bænken, men sådan en diskussion gælder måske ikke træneren?
Som jeg ser det, slår min datters tålmodighed din med flere længder. Og hun er 3 år gammel. Det er jo direkte naivt det du skriver.
Kuhn har siddet 2 år til sommer og lige meget hvad du så skriver, så bliver en træner først og fremmest målt på resultater og udvikling er nu engang en afledt effekt af resultater. Der er altså også en grund til at det er topholdene som sælger spillere for 20-30 millioner, mens FCN fik 5-8 stykker for Nikki Bille..
Hvis vi havde satset 100% på resultaterne alene, sad vi og tudede som ÅB'erne lige nu..
Så var der lige den med ubegrundende postulater
Jeg kan vist lige så godt opgive dig. Nu har jeg skrevet tre gange, hvad der efter min mening berettiger en trænerfyring, ikke hvordan panikslagne sportsdirektører eller bestyrelser agerer når fans og medier går i selvsving. Jeg har en klar forventning om, at FCM's ledelse har mere is i maven end det.Sylvester skrev:Trænere bliver fyret gang på gang pga. dårlige resultater og det er faktuel sandhed og bestemt ikke noget ubegrundet postulat, og det bør helt ærligt ikke være nødvendigt at bevise. Kent Nielsen blev f.eks også fyret i Brøndby fordi han ikke levede op til forventningerne.
Sylvester skrev:Ledelsen mente truppen var kørt i sænk? Hvad vil det sige, det syntes jeg aldrig jeg har hørt noget om?
TT blev fyret med den begrundelse at truppen ikke havde udviklet sig. Kuhn kom til, og udtalte at han var nødt til at stabilisere truppen, før han kunne bygge på den. Senere kom målsætningen, som 974 gengiver ovenfor. Målsætningen understreger Kuhns vurdering ifb. ansættelsen.
Sylvester skrev:Nedjusteringen mht. målsætning, kom i øvrigt ikke ifm. Kuhns tiltrædelse, den kom først senere
Den kom, da der kom ro på. Den hang nemlig mere sammen med den økonomiske virkelighed, end Kuhns specifikke ansættelse.
Fatter du det ikke? TT blev ikke fyret isoleret set pga. resultaterne, og Kuhns opgave var ikke at skaffe medaljer! Det er noget du og andre utålmodige fans læser ind i resultaterne. Læs nu målsætningen igen, og fortæl mig så, om du kan fyre Kuhn på baggrund af 5 (resultatmæssigt) dårlige kampe?Sylvester skrev:Kuhn fik i øvrigt nogle markante forstærkninger i specielt Ilsø og Albrechtsen som TT ikke havde haft til rådighed og med den in mente, så var 6. pladsen ganske enkelt for ringe og den var markant ringere end det TT blev fyret for.
Vi kan sagtens debattere træneren. Men din præmis er jo helt forkert. Du vil fyre ham, fordi han ikke skaffer points nok. Men det er jo kun en del af hans opgave, og det skal jo også måles over længere tid, og sammenholdes med målsætninger, og de betingelser han har for at arbejde med truppen.Sylvester skrev:Hvorfor overhovedet debattere så? Mener du vi kan debattere spillernes rolle og præstationer men ikke trænerens? Mig bekendt er der konstant diskussion omkring hvilke spillere skal sælge eller på bænken, men sådan en diskussion gælder måske ikke træneren?
Det er så første gang du rammer nogenlunde plet. Det er et postulat. Jeg er til gengæld sikker på at det holder hele vejen.Sylvester skrev:Så var der lige den med ubegrundende postulater