Den udatte kamp, Lyngby-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Den udatte kamp, Lyngby-FCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Lyngby-FCM, torsdag d. 14/4-2011 på Lyngby Stadion.

Nu bliver kampen fra efteråret mellem de to mandskaber endelig spillet. Lyngby tabte her til aften til Esbjerg 2-1 i Lyngby. Nu er der kun 1 point for Lyngbys vedkommende ned til nedrykningsstregen. Derfor ser jeg det lidt som en ulempe at Lyngby idag tabte, de vil helt sikkert kæmpe 110% på torsdag - og mere til. Men for FCMs vedkommende er det en 3. plads der er spil om, og forkortelse af afstanden op til OB på 2. pladsen. FCM vil helt sikkert kæmpe røven ud af bukserne, efter nogle kampe som ikke lige har været helt tilfredsstillende.

En anden ulempe for FCM er banen i Lyngby. Den ser godt nok skidt ud, bolden hopper jo afsted når det er meningen den skal trille! hullerne i banen er meget dybe.

En kamp der ville være så vanvittig vigtig for FCM at vinde pointmæssigt. Og så er der nok også lidt revance gemt, fra kampen for en uge siden. Håber satme FCM vinder.

Mit bud på startopstillingen:

..........lössl
siv-bak-albrechtsen-julle
.........izunna
albæk-poulsen-hassan
.....thyge-sly

Og så håber jeg at se hvilsom som indskifter til albæk, og så thyge ned på midtbanen med hvilsom i angrebet ved siden af sly. Synes siv skal have chancen på back'en, idet han efter min mening har spillet godt sidst mod Lyngby.

Og lige til sidst - håber satme Lyngby er gennemtæsket efter kampen i dag, og de så er lidt småtrætte på torsdag. Medmindre den bliver udsat ;) ;)
FC Midtjylland

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Re: Den udatte kamp, Lyngby-FCM

Indlæg af Midtgaard »

Jeg tror vi vinder. Vi formåede at holde Lyngby nede næsten en hel kamp da Juelsgaard blev udvist i sidste kamp mod dem, og det er altså 'kun' en uge siden!

felisan

Indlæg af felisan »

Lyngby har højst sandsynligt kaptajnen Morten Bertolt ude med muskelproblemer. Et plus. Og hvis Peter Madsens gule kort fra igår mod EFB takseres til 6 point er han i karantæne mod os også. Et plus.
Men som vi så det mod Silkeborg. Det er ikke et spørgsmål om hvor svækkede vores modstandere er, når vi ikke selv kan få spillet til at køre. Vi håbe håbe den uheldige stime vender imorgen..

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Midtgaard skrev:Jeg tror vi vinder. Vi formåede at holde Lyngby nede næsten en hel kamp da Juelsgaard blev udvist i sidste kamp mod dem, og det er altså 'kun' en uge siden!
Hvis du med holdt nede, mener forærede 2 håndfulde friløbere og 100% chancer væk, ja så holdt vi dem vel ret godt nede :D

Slut med undskyldningerne, alt andet end en sejr mod ligaens klart svageste hold pt. vil være en kæmpeskandale og nu må det være på tide vi får gjort noget ved den elendige stime af resultater, for det er vel kun Lyngby som har præsteret værre form i foråret? :evil:

FCM bør altså også være bedre end Lyngby, for det jeg har set til dem i foråret, har været meget svagt spillemæssigt og selv om vi ikke har haft resultaterne med os, har spillet været bedre de 5 point. Hvis det koster medaljer eller måske endda europæisk deltagelse, så kan vi dog ikke bruge det til alverden.

En sejr kræver dog langt mere kynisme i begge ender af banen end det vi har vist de sidste 4 kampe, men man skulle vel efterhånden tro at vi havde opbrugt vores portion af børnefejl for den her gang.

Lad os i øvrigt snart se Hvilsom og Rasmus Christensen i superligaen. Deres præstationer på U19 og reserveholdet, må snart betyde noget mere tillid fra Kuhn.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

vi få det sikkert svært, da vi har store problemer i begge ender af banen, ser gerne at Kuhn viser noget mandsmod, og laver nogle ændringer. Det må være på tide at se Danni fra start på midtbanen, samt Hvilsom i front sammen Sly, Thyge på midtbanen i stedet for Hassan, forsvaret så jeg gerne være det sammen som sidst. Et forsigtigt gæt er en sejr på 2- 0.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er ked af at sige det, men jeg har igen ingen god fornemmelse forud for kampen. Tror det bliver uafgjort, 1-1 eller 2-2. Men jeg håber virkelig at vi kan sejre, og få gang i en positiv stime!

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/FCM-har-U19-spil ... til-Lyngby

Noget nyt: Alexander Ludvig er med i truppen. Muligvis en erstatning af Sviatchenko til det centrale forsvar. :)
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

AlwaysFCM skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCM-har-U19-spil ... til-Lyngby

Noget nyt: Alexander Ludvig er med i truppen. Muligvis en erstatning af Sviatchenko til det centrale forsvar. :)
Jeg tror nærmere han er en erstatning af Albrechtsen, der jo blev skadet mod SIF. Han er nok ikke klar, men er med i truppen som røgslør. Med Julle, Siv, Ipsa og Bak inde er der pludselig ikke mange forsvarsreserver tilbage, og så skal Ludvig nok være på bænken.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Brian-H-Maa-ikke ... lt-problem

Her bekræftes det så hvor elendig deres boldbane er - så man må håbe det ikke kommer til at påvirke FCMs spil for meget.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det påvirker vel også Lyngbys spil, de har da flere gode boldspillere ;)

Midtgaard

Indlæg af Midtgaard »

Sylvester skrev:
Midtgaard skrev:Jeg tror vi vinder. Vi formåede at holde Lyngby nede næsten en hel kamp da Juelsgaard blev udvist i sidste kamp mod dem, og det er altså 'kun' en uge siden!
Hvis du med holdt nede, mener forærede 2 håndfulde friløbere og 100% chancer væk, ja så holdt vi dem vel ret godt nede :D
Men de scorede kun på de 4 af dem, og det er det vigtigste :lol:

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Ravnen skrev:Det påvirker vel også Lyngbys spil, de har da flere gode boldspillere ;)
De er vel vandt til at spille på deres muldvarpeskudsbaner, så fra deres side kommer spillet mere til at have dette princip: først til bolden, tyr den ad helved til, og hvis man kan se Peter Madsen eller Aabech, så sigt så godt som muligt efter dem. :D
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Ipsa-Spillet-bed ... ater-viser

kan man vel kun give Ipsa ret i? en kamp som skal vindes.

Ud fra dette interview, lyder det til han kommer til at spille i aften.
FC Midtjylland

WBW

Indlæg af WBW »

Er jeg den eneste der sidder med en rigtig dejlig mavefornemmelse inden kampen om en times tid? :D

En dejlig 3-1 sejr, med Sly som første målscorer.

Midtgaard

Indlæg af Midtgaard »

WBW skrev:Er jeg den eneste der sidder med en rigtig dejlig mavefornemmelse inden kampen om en times tid? :D

En dejlig 3-1 sejr, med Sly som første målscorer.
Nej du er ikke den eneste, jeg har også en meget god mavefornæmmelse :)

Besvar