Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af Acebone »

Lupus1999 skrev:Skulle vi ikke hente en god boksspiller hjem, som nu igen er landsholdsspiller og er fit. Han har vel 2-3 gode år i sig og han kan vel sparke guldet til heden.. ;)

http://www.bold.dk/nyt/Skoubo-overvejer-at-vende-hjem

Han er desuden transferfri!
Tænkte også præcis den tanke, da jeg så artiklen. Men det bliver ikke til noget uden en stor stak yuan, det er helt sikkert.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://onside.dk/nyheder/superligaen/li ... ga-klubber

Tja, hvorfor ikke bare hente en fra liverpool ;)

Nikola Saric 20 årig angriber. Blev i sin tid kaldt for den nye Ibrahimovic, nu mangler han spilletid, og har været i dialog med flere danske klubber. Men også hollandske og belgiske, så nu må vi se, hvad der for ham virker mest tiltalende :) Han blev jo selv sendt fra herfølge til Liverpool i 2008.
FC Midtjylland

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Har vi ikke allerede en af den slags ? Morten Nielsen..

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

SteffenO skrev:Har vi ikke allerede en af den slags ? Morten Nielsen..
Nikola får vel også meget spilletid hos reserve og u-holdet i liverpool mener jeg, så jeg tror at han på nuværende tidspunkt står stærkere end Morten :)

Men men men, det er ikke fordi jeg tror det vil ske. Jeg tror i det hele taget ikke han søger mod Danmark, jeg tror det bliver Holland. Tror på ingen måde heller ikke det er FCM som har henvendt sig, det er ikke lige det man søger i FCM, hvis man skal have en rutineret og sikker angriber.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Thyge måske på vej til Tyskland igen:
http://onside.dk/nyheder/superligaen/av ... -frankfurt

Vi er naturligvis ikke herre over, hvad Thyge vil. Så det er klart, at han kigger sig omkring.

Spørgsmålet er lidt, om Thyge ønsker at blive eller ej.

Hvis han ønsker at blive, så åbner den indiske forbindelse jo op for lidt større økonomiske rammer, end det tidligere har set ud til at vi havde. Dvs at hvis økonomi var grunden til at vi ikke ville forlænge med Thyge, så er muligheden nu blevet større.

Naturligvis skal vi ikke bruge vores (mulige) nye penge til spillere, men nogle enkelte indkøb af klassespillere på nøglepladser vil være logisk. Og i den sammenhæng står Thyge stærkt. Vi ved, hvad vi får. Vi ved, han passer ind i klubben. Han vil kunne præstere fra dag 1. Derfor er det langt mere fornuftigt at bruge penge på ham end en anden spiller, som vi ikke ved hvorvidt bliver en succes eller ej. Et ønskescenarie kunne derfor være en lang kontrakt til Thyge, så han sammen med Bak bliver de to ledere, som vi bygger holdet op omkring.

Men igen: Vil Thyge FCM?

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

De penge er vist øremærket ;)
http://www.bold.dk/nyt/FCM-Vil-satse-me ... tudvikling

Det ville da os være tåbeligt at bruge dem på nye spillere, med vores strategi, og økonomi, bare fordi vi (måske) får 70-100 mio. skal vi ikke bare ud og købe spillere ind til høje lønninger, for så står vi i den samme situation som vi gjorde i sommeres om 2-3 år.

Hvad Thyge angår, synes jeg desværre mere og mere det ligner at FCM ikke vil forlænge med ham, når de ikke har snakket kontrakt endnu, og man intet har meldt ud om det, synes det minder lidt om ligesom FF man bliver presset ud af klubben..S:

MEN jeg HÅBER mine ord bliver gjort til skamme med hensyn til Thyge ! :O

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Forstår ærligt talt ikke, hvorfor FCM ikke forlænger, hvis de får de penge fra Dempo. Han har sgu en vigtig rolle på det mandskab, en midtbane som de unge kan læne sig op af. Han kender FCM, og udtalte på kanalsport, at han holder af FCM, og egentlig gerne vil være der, lød det til mellem linjerne.

MEN hvis thyge står til at skulle væk, så må han da have overbevist de scouts fra Frankfurt med de fantastiske offensive kvaliteter, som han viste igår. og to vigtige mål i kampen!

Men ser nu helst thyges fremtid i FCM.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

SteffenO skrev:De penge er vist øremærket ;)
http://www.bold.dk/nyt/FCM-Vil-satse-me ... tudvikling

Det ville da os være tåbeligt at bruge dem på nye spillere, med vores strategi, og økonomi, bare fordi vi (måske) får 70-100 mio. skal vi ikke bare ud og købe spillere ind til høje lønninger, for så står vi i den samme situation som vi gjorde i sommeres om 2-3 år.
Strategien er talentudvikling kombineret med enkelte indkøb af profiler (det var egentlig også grundfilosofien i Vision 2011). Det gav Søren Bach også udtryk for på pressemødet. Det har vi jo allerede set med KBN og JP. Det vil vi også se fremadrettet. Vi vil ikke se så mange indkøb som før - og slet ikke til bredden. Det vil være færre men mere markante spillere man henter ind - og i den forbindelse er Thyge oplagt. Han er ikke nogen lottokupon, som man ikke ved hvorvidt slår til. Han går direkte ind og forstærker start-11.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg er helt på linje med dig, Kent. Det, FCM skal passe særligt på, er dog, at man ikke begynder at holde lønfest, fordi man er kommet til penge igen. Det kan være mindst lige så slemt som for mange dyre køb til bredden.

Et tænkt scenario, hvor vi ville stå godt rustet til næste sæson:

1) Kvalifikation til Europa via liga eller pokal
2) Aftale med Dempo, ~100 mio. ned i foret
3) Forlængelse af Thyges kontrakt
4) Eventuelle spillersalg (tænker Borring, Danny, Ipsa)
5) Indkøb af højreback, hvis Siv ikke har præsteret
6) Skoubo på en fri transfer

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Frank Arnesens kommende klub er lun på Lössl:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... k-maalmand

Hvis de virkelig vil have ham, er der ingen tvivl om, at de kan få ham. HSV har sgu penge nok.

Det vil godt nok være en stor opgave for Lössl at gå direkte ind på et af de hold, der virkelig stilles forventninger til i Bundesligaen. Men Hamborg er en spændende by, og det vil være noget af et eventyr for Lössl.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Acebone skrev:Frank Arnesens kommende klub er lun på Lössl:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... k-maalmand

Hvis de virkelig vil have ham, er der ingen tvivl om, at de kan få ham. HSV har sgu penge nok.

Det vil godt nok være en stor opgave for Lössl at gå direkte ind på et af de hold, der virkelig stilles forventninger til i Bundesligaen. Men Hamborg er en spændende by, og det vil være noget af et eventyr for Lössl.
Også fordi de køber ind for at få vendt om på alle deres nuværende problemer. Det er noget af en opgave for en på Lössls alder. Men han udstråler jo stabilitet, som en målmand i 30erne. :) Mon ikke FCM har forudset, at det går hurtigt før han er væk, de kiggede jo også i transferen på lasse staw http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed .
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Det vil godt nok være en stor opgave for Lössl at gå direkte ind på et af de hold, der virkelig stilles forventninger til i Bundesligaen. Men Hamborg er en spændende by, og det vil være noget af et eventyr for Lössl.
Selvom det kan være fristende, så tror jeg altså at det vel være en stor fejl, at sælge Løssl - især for Løssl selv. Jeg tvivler på, at han vil komme til at spille fat på et højere niveau end han gør nu. Hans udvikling vil have langt bedre af at blive i FCM og stå fast i 3-4 år endnu. Det tror jeg ikke, at der er nogen tvivl om. Målmænd slår ekstremt sjældent igennem i en tidlig alder, og Løssl er altså meget langt fra at kunne vogte målet i fx HSV. Målmænd er jo ofte i den situation, at de ingen spilletid får overhovedet, medmindre de er førstevalg, så Løssl bør væbne sig med tålmodighed og bygge på sine færdigheder i ro og mag i FCM. Der er ingen bedre klubber, der vil satse på ham som førstevalg - det vil jeg stort set garantere.

Der er masser af eksempler på danske målmænd der tog tidligt ud og fik fiasko, fordi de ikke spillede fast. Fx er Jesper Christiansens, Stephan Andersens og Kevin Stuhr-Ellegaards karrierer alle først for alvor kommet igang, da de vendte tilbage til superligaen efter et mislykket tidligt udenlandsophold. Og det er måske også værd at bemærke, at Peter Schmeichel var 28 år, da han skiftede til United.

Så mit klare råd til Løssl er: Bliv hvor du er! - du har masser at lære. Men det er klart, at hvis der pludselig står en klub og vil betale 2-3 mio € for ham, så har FCM nok ikke råd til at holde på ham.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Så mit klare råd til Løssl er: Bliv hvor du er! - du har masser at lære. Men det er klart, at hvis der pludselig står en klub og vil betale 2-3 mio € for ham, så har FCM nok ikke råd til at holde på ham.
Jeg er helt enig med dig.

Storklubberne har ikke altid helt logiske indkøbsstrategier. Mit indtryk er, at HSV er lidt af et galehus. Jeg ville ikke blive vildt overrasket over et Lössl-bud til sommer. På den korte bane kan vi ikke sige nej til et stort bud nu og her. Men buddet kan meget vel blive større, hvis han får en 3-4 sæsoner mere under bæltet. Dette skulle så samtidig øge Lössls chancer for et gennembrud i udlandet, hvilket igen vil gavne os, hvis han bliver solgt videre derfra. Så spørgsmålet er, hvad FCM tror på - og hvad FCM har råd til. Det kan også gå som med Steffen Rasmussen i AGF. Det store, hypede talent, der aldrig kom videre.

I artiklen nævnes det, at Lössl kan være tænkt som arvtager for Frank Rost, der stopper til sommer - det er sgu en ret tung arv. Jeg synes ikke, det lyder helt realistisk endnu. Skrækscenariet er, at Lössl ryger til HSV nu for derefter at blive overhalet af en tilfældig reserve, som så får sit gennembrud i stedet (lidt a la Sørensens situation i Stoke). For at få spilletid søger Lössl så sikkert til... FCK.

Puha, nej, bliv du hellere i FCM lidt endnu, Lössl. :)

kopi

Indlæg af kopi »

Ilsø ser ud til at være tabt for os.

http://tipsbladet.dk/nyhed/bundesliga/d ... -ken-ilsoe

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ja gad vide hvad den aftalte pris så lyder på? 4-5 mil? ( jeg kan huske der var en pris fremme? kan bare ikke huske den?)
De lyder da rimelig sikre, når resten af ledelsen jo nok siger ja også...

Låst