Mikkel Thygesen
Re: Mikkel Thygesen
at sige et Mikkel kun har spillet 2 gode kampe i et halvt år, er simpelthen mangel på fodbold forståelse, og mangel på respekt over for ham. Ja pengene skal ike spildes på dyre nye spillere, emn der er også blevet meldt ud at truppem skal være mere kontinuerlig, så måske der ligger lidt i at man gerne vil beholde ham. At trænerne bruger ham lige nu er ikke en skid med at vi havde spillere væk i opstarten, det er fordi han er imellem de 11 bedste når der skal stilles hold. Plus at Kuhn har haft den ide med at prøve Thyge fremme ved siden af Sly siden efteråret stoppede, faktisk derfor at FF fik besked på at han skulle forventer at være 3 valg på posten.
At sige Thygesen kun har spillet 2 ordentlige kamp på 1/2 år bunder da i en uhyre dårlig fodboldforståelse, eller nogle tårnhøje forventninger.......Hekler skrev:Hvis Thyge er en del af FCM strategien i fremtiden er det endnu engang en afvigelse fra den udmeldte strategi.
Hvis FCM bruger pengene lige så dumt som sidst der var penge i kassen og signer Thyge, så kan jeg ikke andet end ryste på hovedet i frustration.
To gode kampe på ½ år er ikke nok til en kontrakt.
Hvis Thyge får en forlængelse er det en falliterklæring.
FCM taber 35 mio. hvert år, og vi kan nå at bruge Inder pengene i løbet af 3 år, hvis man bliver ved med at signe folk som Thyge.
Den eneste grund til Thyge overhovedet er på banen fra start er fordi de unge ikke var til rådighed i optakten pga. tur til Italien, og at han spillede godt i FCK kampen.
Jeg ser ham ikke som en del af FCM holdet fremad, han har ikke de rigtige kompetencer til spillestilen.
Hvis FCMs nye kapitalindsprøjtning ikke kan finde rum til en forlængelse med Thygesen, så kan vi da ligeså godt lukke sammen og begynde at spille 1. division. FCM har selv sagt, at hvis FCK indenfor de næste år løber ind i en spillemæssig krise, så skal FCM være klar til at udnytte chancen. Endvidere så vil klubben gerne spille om medaljer de fleste år. MEN hvis holdet fremover består af 3 "ældre" over 25 år og så ellers akademi-talenter for resten, så vinder FCM ingen medaljer. Et hold bestående nærmest udelukkende af talenter, har aldrig og kommer aldrig til at vinde noget som helst undtagen måske pokaltuneringen, da sådan et hold ikke kan spille på et højt kontinuerligt niveau over en hel sæson.
Men når det så er sagt, så er jeg fuldstændig enig i, at FCM ikke skal gå ud og købe en flok nye spillere, men jeg synes, at de skulle beholde dem, der gør en forskel.....
Slap nu af allesammen. Det er jo bare et klassisk Hekler-indlæg, hvor det mest af alt handler om at indtage den modsatte position af alle andre. Det er åbenlyst noget der skaber debat, men kvaliteten af den kan bestem diskuteres.Gubbi77 skrev:At sige Thygesen kun har spillet 2 ordentlige kamp på 1/2 år bunder da i en uhyre dårlig fodboldforståelse, eller nogle tårnhøje forventninger.......
Selvfølgelig er Thyge pt. en af vores vigtigste spillere, og selvfølgelig ville vi kunne bruge ham som støtte i opbygningen af fremtidens FCM. Som flere skriver ovenfor er Thyge desværre (for FCM og måske for Thyge selv), den som har først konkraktudløb af trekløveret Borring/Danny O/Thyge. Vi skal af med en eller flere af disse tunge lønninger, og Thyge er - som landet ligger - billigst at skille sig af med.
Noe skrev:Slap nu af allesammen. Det er jo bare et klassisk Hekler-indlæg, hvor det mest af alt handler om at indtage den modsatte position af alle andre. Det er åbenlyst noget der skaber debat, men kvaliteten af den kan bestem diskuteres.Gubbi77 skrev:At sige Thygesen kun har spillet 2 ordentlige kamp på 1/2 år bunder da i en uhyre dårlig fodboldforståelse, eller nogle tårnhøje forventninger.......
Selvfølgelig er Thyge pt. en af vores vigtigste spillere, og selvfølgelig ville vi kunne bruge ham som støtte i opbygningen af fremtidens FCM. Som flere skriver ovenfor er Thyge desværre (for FCM og måske for Thyge selv), den som har først konkraktudløb af trekløveret Borring/Danny O/Thyge. Vi skal af med en eller flere af disse tunge lønninger, og Thyge er - som landet ligger - billigst at skille sig af med.
Jeg er en af dem som har den holdning at vi skal forlænge med Thyge, og det tror jeg også at vi gør. Jeg tror ikke det betyder så meget om han er den som først har kontraktudløb, men jeg tror tilgængæld gerne FCM vil forlænge med ham, og også han selv vil gerne. Det er trods alt det vigtigste for at få en forlængelse. Hvis de penge fra investoren lander, så tror jeg også at man forlænger med ham og det skulle ikke undre mig om Thyge selv venter og ser, ellers ville han have fundet noget nu i min verden.
Jeg syntes det er vigtigt at forlænge med Thyge men jeg frygter lidt at han hellere vil til udlandet eller at vi ikke har råd hvis ikke der bliver indgået en aftale med Dempo.
Selvom vi skal satse på talenterne, er det ekstremt vigtigt at de har en nøgleperson at støtte sig til, ellers er talenterne ikke meget værd. Ja, vi har købt Bak tilbage, men han er altså ikke nok.
Selvom vi skal satse på talenterne, er det ekstremt vigtigt at de har en nøgleperson at støtte sig til, ellers er talenterne ikke meget værd. Ja, vi har købt Bak tilbage, men han er altså ikke nok.
Da Thygesen kom hjem efter sit mislykkede udenlands-eventyr, var det som det gik lidt i stå med ham. Han viste ikke det samme, som før.Ravnen skrev:Jeg er enig med Hekler. Thygesen har lige spillet en rigtig god kamp, men der er dæleme langt i mellem, at han ryster sådanne kampe ud af ærmet.
Vi må have styr på den økonomi, og holde budgettet. Hvis det betyder at vi ikke kan holde på Mikkel Thygesen, so be it, han har været tabt længe, jeg tror ikke på at der er nogen chance for at han forlænger på nuværende tidspunkt. Med Jakob Poulsen har vi allerede afløseren, og vi vader nærmest i gode spillere til midtbanen.
Albæk har brug for spilletid, og Salami bliver jo også klar igen før eller siden, og mon ikke der er emner på vej fra akademiet som også skal have chancen.
De indiske millioner skal forhåbentlig bruges fornuftigt, og ikke ende som spillerlønninger.
Dog synes jeg, at han på det sidste har vist sig godt frem, og som vi så ham mod Lyngby, har vi ikke set ham længe. Han er dyr - ja - men umiddelbart synes jeg ikke man skal af med ham. - Han og Bak viste i LB-kampen netop vilje til at vinde. Det var to arbejdsheste, og den vildskab de lagde for dagen, ser man desværre ikke hos så mange af vore spillere.
Izunna og Rilwan ( og Sly, der ikke var med ) er jo fantastiske boldspillere, men som andre har skrevet før, holder de til tider for længe på bolden, eller ser ikke andre end hinanden, og gør det for svært.
Når det så er sagt, vil jeg mene, at andre klubber efterhånden er bedre til at tage deres talenter op, og vise man tror på dem, og giver dem chancen. - Man elsker i FCM at tale om talenter, men hvor mange bruger man reelt. Albæk, Siv mfl. kan vel dårligt blive ved med at gå som "de unge talenter". Hvor bliver Kasper Hansen, Rasmus, Jesper Lauridsen, og Hvilsom af ?? De eneste årg.91 vi har set er Erik, og Rilwan, og så Bøge i hans indhop mod LB. - Man har ikke givet dem chancen endnu, selvom de har været
senior-spillere i næsten et år ( på nær Hvilsom, der jo stadig er U-spiller ).
Man profilerer sig under at være "talent-fabrik", men giver ikke de unge kampe. - 12 Reserve-kampe pr.år giver næppe rutine.
Sikke noget værre sludder. Hvordan kan du seriøst postulere det, når vi er den klub, der har den lavest gennemsnitsalder i startopstillingen, og indenfor de sidste 2 år har præsteret 4 af de 5 yngste startopstillinger nogensinde i superligaen?master1 skrev:Man profilerer sig under at være "talent-fabrik", men giver ikke de unge kampe.
At der så er andre, der af og til smider en 16-årig på banen giver jeg ikke en skid for, når vi pt har 6 spillere i vores foretrukne start-11 på 22 eller derunder (Lössl, Julle, Albæk, Hassan, Izunna og Sylvester). Hvilke andre hold har det?
Kig evt her: http://www.superstats.dk/visalder_start_all.php - og bemærk årstallene for de andre på listen.
Du kan også bladre på listen her: http://www.superstats.dk/visalder_start ... ft+visning
master1, hvem i Superligaen giver de unge flere chancer?
Lyngby har en del, men de er lavere i fødekæden end FCM. Så er der Brøndby, som er godt med, men de har til gengæld klart flere aldrende spillere end os. Esbjerg har nogle stykker, men de lider da også ganske gevaldigt under den dalende kvalitet. AaB har Lucas Andersen og Nicklas Helenius, men AaB er så også nummer sjok.
Vi stiller regelmæssigt op med 7-8 akademispillere i starteren. Vi har sat rekord for yngste startopstilling i ligaen nogensinde - og vundet med den! Hvis vi begynder at stille med de spillere, du nævner, inden de er klar, så bliver det jo på bekostning af resultaterne.
Man kommer ikke langt med et rent teenagerhold.
Lyngby har en del, men de er lavere i fødekæden end FCM. Så er der Brøndby, som er godt med, men de har til gengæld klart flere aldrende spillere end os. Esbjerg har nogle stykker, men de lider da også ganske gevaldigt under den dalende kvalitet. AaB har Lucas Andersen og Nicklas Helenius, men AaB er så også nummer sjok.
Vi stiller regelmæssigt op med 7-8 akademispillere i starteren. Vi har sat rekord for yngste startopstilling i ligaen nogensinde - og vundet med den! Hvis vi begynder at stille med de spillere, du nævner, inden de er klar, så bliver det jo på bekostning af resultaterne.
Man kommer ikke langt med et rent teenagerhold.
Det er et fint lille interview med Thyge-bassenSpicker skrev:http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... udlandet-0
Lige et lille interview med thyge.
En af kommentarerne under videoen hentyder til at han aldrig mere vil til udlandet..
Jeg tolker det nu mest sådan at det var den måde han havde det på lige efter at han var kommet hjem igen - iøvrigt HJEM TIL MIDTJYLLAND som han siger
Egentlig også sådan jeg forstår?974 skrev: Det er et fint lille interview med Thyge-bassen
En af kommentarerne under videoen hentyder til at han aldrig mere vil til udlandet..
Jeg tolker det nu mest sådan at det var den måde han havde det på lige efter at han var kommet hjem igen - iøvrigt HJEM TIL MIDTJYLLAND som han siger
Bare man ikke kommer til at se ham i Brøndby, det ville satme være skidt.
FC Midtjylland
-
Hvasser
Randers, Horsens og AGF ligger vel os i Midtjylland? - Hehe...
Kunne være træls at se ham som Hest...
Kunne være træls at se ham som Hest...
-
MathiasVJacobsen
Jeg tænker om det er muligt at lave et stort banner til en hjemmekamp med eks: Forlæng med Thyge!
Jeg tænker at det måske give ham en lille smule mere lyst til at forlænge, når han mærker at fansene bakker ham op og vil have han bliver i klubben.
- Men selvfølgelig, hvis klubben ikke har givet ham noget tilbud, så er det jo svært for ham at forlænge. Men så kunne banneret være et opråb til klubben, om at fansene ønker en forlængelse af hans kontrakt
Jeg tænker at det måske give ham en lille smule mere lyst til at forlænge, når han mærker at fansene bakker ham op og vil have han bliver i klubben.
- Men selvfølgelig, hvis klubben ikke har givet ham noget tilbud, så er det jo svært for ham at forlænge. Men så kunne banneret være et opråb til klubben, om at fansene ønker en forlængelse af hans kontrakt
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund
Har det lidt på samme måde, men vil dog gerne lige se lidt flere præstationer fra ham ala kampen mod Lyngby for 8 dage siden. Han vil jo kun være en styrkelse til holdet, hvis han viser lidt mere stabilitet.MathiasVJacobsen skrev:Jeg tænker om det er muligt at lave et stort banner til en hjemmekamp med eks: Forlæng med Thyge!
FC Midtjylland
Jeg ved ikke om du/i blev på stadion efter kampen mod Lyngby, men Nordea var vel halv-fyldt med folk der alle sang ''du er og bli'r i midtjylland'' til ThygeMathiasVJacobsen skrev:Jeg tænker om det er muligt at lave et stort banner til en hjemmekamp med eks: Forlæng med Thyge!