Silkeborg IF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Efter den vanvittige 4-4-kamp mod Lyngby, kan vi allerede nu se frem til næste kamp, der spilles i Silkeborg på lørdag kl. 17.00.

Her er lidt statistik inden opgøret mod lokalrivalerne:

http://www.superstats.dk/kampref.php?kamp=3846

All-time-topscoreren i vores indbyrdes kampe er Mikkel Thygesen, og spilleren med flest assists er Jesper Juelsgård. Vi skulle gerne have begge spillere klar, da Juelsgård korrekt har fået ophævet sin karantæne af DBU. Sly vender ligeledes tilbage efter overstået karantæne.

Til gengæld er Silkeborg svækkede, da Martin Ørnskov har karantæne efter et rødt kort i Brøndby, og det ser endvidere ud til, at vi har råbt ukvemsord efter Rajko Lekic for sidste gang, da han er ved at færdiggøre skiftet til New England Revolution.

Allan Kuhn har ikke leveret de store overraskelser i foråret, og jeg forventer derfor følgende opstilling:

----------------------Lössl---------------------------
Sivebæk-----Bak------Albrechtsen----Juelsgård
------------------Uzochukwu-----------------------
-------Hassan------Poulsen------Albæk------------
---------------Thygesen----------------------------
-------------------------Igboun---------------------

En anden variant kunne være at spille med to deciderede angribere og holde Fagerberg inde efter en i mine øjne godkendt indsats mod Lyngby.

Vi har ikke vundet siden den berømte sejr over FCK, og det skal ændres nu.

Alle mand til Silkeborg!

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Re: Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af AlwaysFCM »

Acebone skrev: Sly vender ligeledes tilbage efter overstået karantæne.

Til gengæld er Silkeborg svækkede, da Martin Ørnskov har karantæne efter et rødt kort i Brøndby, og det ser endvidere ud til, at vi har råbt ukvemsord efter Rajko Lekic for sidste gang, da han er ved at færdiggøre skiftet til New England Revolution.

Allan Kuhn har ikke leveret de store overraskelser i foråret, og jeg forventer derfor følgende opstilling:

En anden variant kunne være at spille med to deciderede angribere og holde Fagerberg inde efter en i mine øjne godkendt indsats mod Lyngby.

Vi har ikke vundet siden den berømte sejr over FCK, og det skal ændres nu.

Alle mand til Silkeborg!
En rigtig vigtig kamp på lørdag mod S.I.F.! Det er meget afgørende for afstanden til OB! og en sejr er veltrængt for drengene.

mht. dit forslag til startopstillingen acebone, mener du så det skal være en midtbane bestående af thyge, poulsen og hassan? hvem af thyge og poulsen skal så på kanten, som der tit er blevet diskuteret en masse om herinde på forummet? ;)

Det er noget af en fordel deres anfører ørnskov er ude, han skaber meget dynamik for det hold. Og hvis Rajko er væk (som han sandsynligvis er, eftersom det er sidst på ugen han skal gennem lægetjek). Og lige det sidste man kan håbe på, er hvis Risgård han stadig er ude, så er deres midtbane især tyndt.

Det er dejligt at se sly igen, og endnu bedre hvis han snart begynder at banke boldene ind på hans mange chancer. Og kunne være godt til hassan, at snart få scoret et fedt mål også. Jeg vil slå lokalrivalerne!!

Og til sidst. tre kvarter tager toget til silkeborg. DER SKAL KOMME MANGE FANS TIL SÅDAN ET LOKALBRAG, HVOR MANGE AF ARBEJDSKOLLEGAERNE KOMMER FRA SILKEBORG!!!
FC Midtjylland

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Som Acebone skriver - så tror jeg også at denne startopstilling er den mest realistiske.
Thyge skal ligge som angriber nr. 2 som mod Lyngby igår og forsøge at skabe chancer til både sig selv og Sly.

Jeg er rimelig utryg ved Bak efter kampen mod Lyngby - han spiller jo nærmest offensiv midtbane i noget af kampen - og vi spiller nærmest 2-6-2 i slutningen af kampen hvor kun Bøge og Albretchen virkede til at spille forsvarsspillere. Nuvel, han scorede også og lavede et oplæg, men så må vi altså rykke ham længere frem på banen hvis han vil spille sådan.

Silkeborg Stadion er et af de ringeste stadions i ligaen, men mon ikke man tøffer ud og kigger til drengene på Lørdag - det er efterhånden ikke så tit at man kan stå med jord/sand under fødderne og se Superligabold...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tja... det er jo efterhånden blevet en kliche, men det er en kamp, som vi SKAL vinde. Det skulle vi også mod FCN, SønderjyskE og Lyngby - og alligevel står vi med 2 point i stedet for 9 efter de 3 kampe, grundet dårlig spil, personlige fejl og dommerfejl. Hurra, hurra :evil:

Silkeborg har i løbet af de sidste par uger formået at sælge deres bedste forsvarsspiller og angriber, mens de har deres bedste midtbanespiller i karantæne - og sandsynligvis ikke får Risgaards spillercertifikat inden kampen. Med andre ord er det en svækket udgave af et i forvejen svagt SIF-hold vi skal møde. SIF har dog formået at overraske dette forår, og har endnu ikke tabt. Deres præstation mod BIF var imponerende, hvor de trods 10 mand alligevel formåede at dominere kampen og udligne til sidst.

Så det er et stærkt hold, men stadigbæk SKAL dette være 3 point og så videre.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

AlwaysFCM skrev:mht. dit forslag til startopstillingen acebone, mener du så det skal være en midtbane bestående af thyge, poulsen og hassan? hvem af thyge og poulsen skal så på kanten, som der tit er blevet diskuteret en masse om herinde på forummet? ;)
Hvis du tager et kig på min opstilling, burde det kunne ses. Jeg tror på Poulsen helt centralt og Thyge som hængende angriber.

Personligt er jeg mere fan af at bruge Thyge længere nede og spille med to deciderede angribere (Fagerberg-Sylvester), men Kuhn lader ikke til at være indstillet på dét.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Personligt er jeg ikke helt tryg ved det. Vi lukker mål ind på samlebånd i øjeblikket, hele 8 stk i de seneste 3 kampe!!
Vi skal simpelthen have styr på det forsvar, før vi kan gøre os håb om at vinde kampe.

Jeg ville gerne sige, at jeg tror vi vinder over Silkeborg, men det siger min mavefornemmelse ikke rigtig at vi gør. Nærmere noget 2-2 eller ligende..

Jeg ville tage Albæk ud, og sætte Thygesen derned, og så lade Fagerberg spille på toppen sammen med Sylvester.
Samtidig ville jeg bænke Sivebæk, og sætte Ipsa ud på kanten i stedet (er Ipsa klar?)

Der er ingen tvivl om at Troels Bech har analyseret vores svagheder, det bliver stillingskrig med kontraer.

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Samtidig ville jeg bænke Sivebæk, og sætte Ipsa ud på kanten i stedet (er Ipsa klar?)
Jeg kan ærlig talt ikke forstå, at du vil bænke Siv og sætte Ipsa (Upsa) ind?
- Ipsa har efter min mening bevist, at han ikke har mere talent eller potentiale til, at være bænkevarmer i FCM.

- Omvendt synes jeg, at Siv har set overraskende godt ud, i de kampe, hvor han er startet inde som højreback. Han har virket klar til det defensive, dog kan det stadig forbedres, men det mener jeg helt sikkert vil komme med, at han får mere rutine som forsvars spiller.

+ Han er jo fænomenal offensivt, og det vil vi få utroligt meget gavn af i fremtiden!

Dennis

Indlæg af Dennis »

The FCM FAN skrev: + Han er jo fænomenal offensivt, og det vil vi få utroligt meget gavn af i fremtiden!
Fænomenal ligefrem? Jeg talte 5 indlæg i Mandags hvoraf det ene kun ramte feltet, 2 af hans indlæg sejlede ud til indkast i den modsatte side og det ene ud til målspark.

Men nu skal han heller ikke vurderes ud fra det offensive her i foråret. Han skal bare blive defensiv god og så skal du bygge det andet på igen når han er blevet det.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Når vi nu snakker om de defensive problemer, så skal vi også huske på at vi i mandags blev tvunget til at arbejde med Mads Albæk som venstre back i resten af første halvleg (jeg ville nok have skiftet Bøge ind allerede efter 1-2 målet) og det kostede altså i hvert fald målet til 3-4, hvor Albæk slet ikke kommer på plads.
Dette er ikke ment som en kritik mod Albæk, han er jo ikke venstre back, men bare noget der skal tages med i overvejelserne når vi taler om vores dårlige defensiv...

Er ganske overbevist om at vi havde vundet mod Lyngby med 11 mand på banen. Og ja, vi bør også kunne slå Silkeborg.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Fænomenal ligefrem? Jeg talte 5 indlæg i Mandags hvoraf det ene kun ramte feltet, 2 af hans indlæg sejlede ud til indkast i den modsatte side og det ene ud til målspark.

Men nu skal han heller ikke vurderes ud fra det offensive her i foråret. Han skal bare blive defensiv god og så skal du bygge det andet på igen når han er blevet det.
Ja, jeg synes squ han er genial offensivt, men det er jo klart, at det ikke helt kommer til sin magt endnu, da han først skal vende sig til det defensive.

Jeg udtrykte mig måske lidt uklart, da jeg skrev, at han er fænomenal.
- Men jeg mener nærmere, at han er rigtig god lige nu, og så snart han får helt styr på det defensive vil vi få gavn af hans fantastiske speed, og i fremtiden (næste sæson) tror jeg på, at det vil blive guld værd!

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

lössl
siv-bak-albrechtsen-julle
izunna
thyge-poulsen-hassan
fagerberg-sly

Det egentlig lidt den opstilling jeg synes kunne være spændende at se. Siv synes jeg klart skal have chancen! Han viste rigtig gode defensive takter mod lyngby, hvor han faktisk udtrykte stabilitet. Og desuden har kuhn udtalt det er siv som får spilletid gennem foråret?

Er så i tvivl med angrebet. Sly skal helt sikkert ind, og fagerberg viste gode takter og scorede et mål. Men thyge hører bare ikke til på kanten, og for faen, han scorer jo når han er i angrebet!!! Så måske ville jeg skifte albæk med fagerberg og så sende thyge på toppen med sly. Men ved det sgu ikke helt :) Men siv skal starte, efter min mening!
FC Midtjylland

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

Hvasser skrev:----------------------Lössl---------------------------

Som Acebone skriver - så tror jeg også at denne startopstilling er den mest realistiske.
Thyge skal ligge som angriber nr. 2 som mod Lyngby igår og forsøge at skabe chancer til både sig selv og Sly.

Jeg er rimelig utryg ved Bak efter kampen mod Lyngby - han spiller jo nærmest offensiv midtbane i noget af kampen - og vi spiller nærmest 2-6-2 i slutningen af kampen hvor kun Bøge og Albretchen virkede til at spille forsvarsspillere. Nuvel, han scorede også og lavede et oplæg, men så må vi altså rykke ham længere frem på banen hvis han vil spille sådan.

Silkeborg Stadion er et af de ringeste stadions i ligaen, men mon ikke man tøffer ud og kigger til drengene på Lørdag - det er efterhånden ikke så tit at man kan stå med jord/sand under fødderne og se Superligabold...
Det er jo helt bevest at Bak skal tage de ryk frem? Synes personligt også det er mega fedt det kan skabe kaos i modstanderens forsvar at Bak lige pludselig er der oppe..
In Bak we trust

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Jeg er godt nok træt af Sivebæk efterhånden. Han er en tydelig svækkelse på vores hold.
-jeg valgte at ligge meget af min opmærksomhed på ham i kampen i mandags for at tjekke op på hans form og udvikling. Mit resultat er efter kampen at Siv mangler utrolig meget definsivt og offensivt. Desuden ved man at HVER GANG han bliver spillet og bolden kommer til ham, så mister han den. Enten mister han den til en direkte modstander, eller også losser han den op af banen, hvor han hver gang rammer en modspiller, eller en umulig bold til en medspiller så den ryger ud over sidelinjen. :?
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-ude-uger

Tja, så kan man bide sig endnu mere fast i, at siv sandsynligvis starter.

Det lyder til på kuhn, at Bøge er kommet ind i varmen. Og det er egentlig ikke underligt, han spilte enormt godt mod lyngby. :) Hvis Bøge får mere spilletid, kan det være han kan tilkæmpe sig en plads til u21 em.
FC Midtjylland

Brugeravatar
fo2

Indlæg af fo2 »

Julle er med igen :P
Vedhæftede filer
110404-0018kbk1.jpg
110404-0018kbk1.jpg (27.19 KiB) Vist 3352 gange

Besvar