FC Midtjylland - Lyngby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: FC Midtjylland - Lyngby

Indlæg af Jesper BW1100 »

3 korte omend meget sigende ord:
1. FORLÆNG
2. MED
3. THYGE!!!!

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Dagens kamp viser lidt om dommerstandarden i dansk fodbold. Som jeg ser det på storskærmen i halvlegen og efter kampen.

1: Selvfølgelig ikke rødt til Julle, og dermed ikke straffe.
2: Offside på Peter Madsen ved 1-2 målet.
3: Frispark til Bak ved 1-3 målet.

Altså 3 afgørende fejl af dommeren på 7 min.
Hvad værre er: Julle får garanteret karantæne selvom hans uskyld er utvetydig. Disciplinær udvalget laver ikke andet end at forsvare dommerne konstant. Tykgaard skulle aldrig have lov at dømme Superliga igen, efter så ringe en præstation. Det er en skændsel for sporten.

Og så lidt positivt :D Helt igennem formidabel fight af drengene. Jeg har aldrig haft så meget optur over uafgjort på hjemmebane. Og så mod Lyngby. Fantastisk stemning på Nordea, desværre ikke hele kampen. Selv Faxe Kondi tribunen stod op de sidste 10 min :shock:

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Jesper BW1100 skrev:3 korte omend meget sigende ord:
1. FORLÆNG
2. MED
3. THYGE!!!!
AMEN :D

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Mini Bager skrev:Dagens kamp viser lidt om dommerstandarden i dansk fodbold. Som jeg ser det på storskærmen i halvlegen og efter kampen.

Hvad værre er: Julle får garanteret karantæne selvom hans uskyld er utvetydig. Disciplinær udvalget laver ikke andet end at forsvare dommerne konstant. Tykgaard skulle aldrig have lov at dømme Superliga igen, efter så ringe en præstation. Det er en skændsel for sporten.

Og så lidt positivt :D Helt igennem formidabel fight af drengene. Jeg har aldrig haft så meget optur over uafgjort på hjemmebane. Og så mod Lyngby. Fantastisk stemning på
Nordea, desværre ikke hele kampen. Selv Faxe Kondi tribunen stod op de sidste 10 min :shock:

Der er overhovedet ikke offside på Peter Madsen ved målet til 1 - 2. Og der er ingen optur, at vi kommer tilbage og får 4 - 4. Lyngby må da aldrig score 4 mål selv om FCM er 10 spillere. Der kunne FCM lære en del af det Silkeborg præsterede i Brøndby.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mini Bager skrev:Dagens kamp viser lidt om dommerstandarden i dansk fodbold. Som jeg ser det på storskærmen i halvlegen og efter kampen.

1. Der er ikke nogen tvivl, hvilket Tykgaard også har indrømmet.
2. Der er ikke offside på Peter Madsen. Han er på linje.
3. Jeg mener også der er klart frispark på Bak i den situation.

Så det var 2 graverende fejl, som dog ikke skal forsvarer vores håbløse forsvarsspil i den periode af kampen!
Mini Bager skrev:Hvad værre er: Julle får garanteret karantæne selvom hans uskyld er utvetydig. Disciplinær udvalget laver ikke andet end at forsvare dommerne konstant. Tykgaard skulle aldrig have lov at dømme Superliga igen, efter så ringe en præstation. Det er en skændsel for sporten.
Jeg tror faktisk ikke Julle får karantæne. Tykgaard har indrømmet hans kæmpebrøler. Selvom den er fantastisk tydelig skal han da have bare lidt kredit for ikke at rode sig ud i et håbløst forsvar af sin egen dom, som vi tidligere har set med evnebrikken der dømte et håbløst straffe i Aalborg (Jakob Kehlet?). Enig med at Tykgaard var pivringe i dag, og med garanti koster os 3 point. Men sket er sket og jeg har nu generelt ikke et problem med ham som dommer. Så jeg vil ikke være nervøs ved at skulle have ham en anden gang. Det kan da kun gå fremad ;-)
Mini Bager skrev:Og så lidt positivt :D Helt igennem formidabel fight af drengene. Jeg har aldrig haft så meget optur over uafgjort på hjemmebane. Og så mod Lyngby. Fantastisk stemning på Nordea, desværre ikke hele kampen. Selv Faxe Kondi tribunen stod op de sidste 10 min :shock:
Det var fantastisk at følge drengenes fight og især KBN's lederegenskaber lyste ud af ham i dag. Og selvfølgelig var det ham der skulle udligne :-)

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Som sagt er mine udtalelser baseret på visningen på storskærmen. Men nu har jeg set højdepunkterne på FCM TV og nej, der er ikke offside på Madsen. Det er den anden Lyngby spiller der står derinde der står i offside, så målet er fair nok.

Til gengæld så jeg også at Thyge bliver snydt for et KÆMPE straffespark efter ca. 57 min og at lidt senere i klippet begår enten Izunna eller Hassan :? ifølge Tykgaard frispark, hvor vi bliver snydt for en 2-2 situation.Skulderskub er åbenbart ikke tilladt mere. Desuden er der straffe til Izunna lige inden Bak scorer. Så den bærer jeg over med :)

Der bliver skrevet i et tidligere indlæg at vi bliver snydt for straffe i 1. minut men den situation er ikke med. Men det skulle da ikke undre mig, med den dommerpræstation.

Tak for lort, Tykgaard

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Dommeren er en total skandale og det koster utvivlsomt point idag, for selv om forsvaret også deltog stort i gaveboden, så ville vi med garanti have mast dem 11 mod 11 i anden halvleg. :evil:

Næsten lige så ringe som dommeren var forsvaret dog og Albrechtsen ligner en mand som er gået på sommerferie for længst og Bak spiller altså også en rolle i den elendige defensiv. Lyngby, som er notorisk svage på dødbolde, får alligevel lov til at score efter to dødbolde, hvor vi ganske enkelt ikke har en skid styr på markeringerne. Ved det første mål som fører til Julles udvisning, bliver Izunna oversprunget af Marc Møller, men det kan da aldrig være den lille nigerianers ansvar at dække en stor midterforsvarer? Ved anden dødbold får Aabech lov at heade umarkeret fra 1 meters afstand? Hvordan kan det ske???

Begge scoringer imod os i reelt spil, er også et stilstudie i kommunikationsbrist og en sejlende organisation. Først et dybt løb som pludselig skaber overtal i vores højre side af forsvaret og så et ubemærket løb på tværs af forsvaret af Peter Madsen som efterlader ham helt alene efter en enkelt lang aflevering.

Helt utroligt skidt, og det er altså utroligt at Albrechtsen og Bak ikke har bedre styr på tropperne i defensiven, for det vi leverer dernede, er ganske enkelt ikke superliganiveau. Sivebæk viste desværre også hvilken taktisk novice han er og er også indblandet i mindst et par kasser :evil: :evil:

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Sylvester skrev:Dommeren er en total skandale og det koster utvivlsomt point idag, for selv om forsvaret også deltog stort i gaveboden, så ville vi med garanti have mast dem 11 mod 11 i anden halvleg. :evil:

Næsten lige så ringe som dommeren var forsvaret dog og Albrechtsen ligner en mand som er gået på sommerferie for længst og Bak spiller altså også en rolle i den elendige defensiv. Lyngby, som er notorisk svage på dødbolde, får alligevel lov til at score efter to dødbolde, hvor vi ganske enkelt ikke har en skid styr på markeringerne. Ved det første mål som fører til Julles udvisning, bliver Izunna oversprunget af Marc Møller, men det kan da aldrig være den lille nigerianers ansvar at dække en stor midterforsvarer? Ved anden dødbold får Aabech lov at heade umarkeret fra 1 meters afstand? Hvordan kan det ske???

Begge scoringer imod os i reelt spil, er også et stilstudie i kommunikationsbrist og en sejlende organisation. Først et dybt løb som pludselig skaber overtal i vores højre side af forsvaret og så et ubemærket løb på tværs af forsvaret af Peter Madsen som efterlader ham helt alene efter en enkelt lang aflevering.

Helt utroligt skidt, og det er altså utroligt at Albrechtsen og Bak ikke har bedre styr på tropperne i defensiven, for det vi leverer dernede, er ganske enkelt ikke superliganiveau. Sivebæk viste desværre også hvilken taktisk novice han er og er også indblandet i mindst et par kasser :evil: :evil:

Kunne ikke være mere enig.....

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lige her efter kampen, har jeg godt nok svært ved at forstå Allan Kuhns jubel over vores 4-4 resultat, mod Lyngby.. Nuvel, vi bliver snydt af dommeren og straffet dobbelt, men de 3 næste mål Lyngby scorer, er stadig vildt ringe! Tænk at vi kan score 4 (!) mål på hjemmebane, og stadig ikke vinde :shock:

Vi er meget meget ustabile, og meget meget sårbare. Til tider er det nærmest hovedløst. Spillerne kæmper godt, men taktisk burde vi være klogere og ikke dumme os på den måde. Vi burde kunne slå en oprykker selv med en mand i undertal. Jeg er skuffet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis man efterfølgende kan annullere det røde kort, fordi dommeren indrømmer det er forkert givet, hvorfor i alverden annullerer man så ikke også straffesparket som jo er en del af den samme handling? Nogen der kender et svar på dette?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:Hvis man efterfølgende kan annullere det røde kort, fordi dommeren indrømmer det er forkert givet, hvorfor i alverden annullerer man så ikke også straffesparket som jo er en del af den samme handling? Nogen der kender et svar på dette?
Fordi det ville have uoverskuelige konsekvenser for fodbolden. Kampen ville have udviklet sig helt anderledes ellers. Straffesparket er jo dømt og scoret, og kampen endte 4-4. Dette kan ikke ændres - med mindre kampen skal spilles om, og så skal der nok decideret korruption til. Selvom Lyngby var vildt heldige med udvisningen til Julle, ville det trods alt ikke være fair bare at sige "okay, FCM får en sejr på 4-3", fordi straffesparket ikke var der. Hvis det var tilfældet, ville man jo aldrig vide, om man havde en sejr i hus, hvis noget var blevet dømt tvivlsomt.

Det eneste, DBU reelt kan gøre, er at fjerne alle uretfærdigheder efter slutfløjtet. Det vil sige at fjerne og tildele karantæner samt evt. suspendere dommere. Jeg tror, DBU fjerner karantænen, da Tykgaard har indrømmet sin fejl. Og ellers kommer der ikke til at ske mere.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Sørgeligt at en dommer fadæse skal være så afgørende, men man behøver ikke at holde op med at dække op af den grund. Man må sige at de sidste par kampe har vist en kæmpe svaghed i vores forsvar, når modstander holdet løber dybt, eller bag om ryggen på os. Igen i går kostede det mål i begge sider af forsvaret, så mon ikke Kuhn skulle bruge noget tid på at få det koordineret med forsvaret og indbyrdes aftaler, for med de huller vi afgiver i øjeblikket bliver det svært at blive med at score 4 hver gang, plus det er hvis ikke mange hold med et forsvar i Lyngbys kaliber...

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Vores forsvar sejler lidt, og jeg synes egentligt, at der sagtens kunne bruges lidt hurtigere krafter.

Nogle ting som overraskede mig positivt:
- Siv viste rigtig gode takter, også defensivt, hvor han egentlig fik tilkæmpet sig bolden tit.
- Hvis Jonas Borring spillede som han gjorde da han var på banen, skal han nok nærme sig en startplads. Men midtbanen har godt nok mange gode spillere, hvor man gerne vil bruge alle. Så der er kamp for startpladser.

Ting som man viste i forvejen:
- Rilwan Hassan gør det jo bare kanon, han er så farlig. Til tider holder han på bolden i for lang tid og mister den, men ved siden af de gode takter han laver, så er hans fejl i markant undertal. Og han lærer jo også bare af det.
- Thyge viste igår, hvor vigtig han er på det hold.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja Acebone, jeg kender godt det svar. Men logisk er det nu ikke. Hvis det ender med at det røde kort bliver annulleret, fordi dommeren tog fejl, så burde straffesparket ligeledes annulleres, da det jo så er erkendt at der ikke var straffespark. Selv Lyngby burde ikke kunne være utilfredse over det, da de stadig drager fordel i resten af kampen af at vi er en mand i undertal.

Der burde være en måldommer, eller i det mindste en linievogter i begge sider, eller blot at fjerdedommeren lige konsulterede TV skærmen og gav dommeren et fif over øretelefonen.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Ravnen skrev:Der burde være en måldommer, eller i det mindste en linievogter i begge sider, eller blot at fjerdedommeren lige konsulterede TV skærmen og gav dommeren et fif over øretelefonen.
Jeg har tit tænkt det samme. Det virker så uprofessionelt, at så væsentlige fejl opstår, når det i flest tilfælde afgør en kamp. At en dommer så bagefter kan sige: "jeg lavede en fejl, det er jeg ked af". Det kan simpelthen ikke passe, når det rent faktisk kan afgøre nedrykkelse til 1. div for nogle hold, eller en svær europaplads, som betyder mange penge. Tilfældet i FCM er så en plads til CL, og det er sgu rigtig træls at dommersituationen kan forekomme så uprofessionel, og betyde så meget for de enkelte klubber.

Lige en omgang bræk fra min side ;)
FC Midtjylland

Besvar