Beklager hvis der allerede er en tråd om emnet, syntes ikke jeg kunne finde noget via søgningen.
Skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke ligefrem er fan er Football Club Midtjylland Håndbold og den eneste krise omkring kvindelandsholdet er ikke ligefrem noget som hjælper det dette.
http://www.sporten.dk/haandbold/medie-d ... er-stopper Her kan læses at både Lærke Møller og Trine Troelsen fra FCM håndbold er fortid på landsholdet med den nuværende interesse og landsholdet fremadrettet vil være stærkt svært.
Resultatet vil uundgåeligt være mindre interesse for en sport som i forvejen er stærkt på tilbagetog og som er dybt afhængig af den folkelig opbakning som landsholdet her i forbindelse med slutrunder og jeg forudser det kan være starten på enden af prof. kvindehåndbold i mange klubber herhjemme.
Altså endnu et incitament til at lukke en sport som i forvejen har kostet FCM dyrt.
FCM håndbold
Re: FCM håndbold
Susan Thorsgaard er også nævnt, så det er altså tre ud af fire (Line Jørgensen nævnes ikke) af de danske landsholdsprofiler hos FCM Håndbold, der ikke stiller op, hvis artiklen taler sandt.
Jeg ved ikke, om det overhovedet får en konsekvens for klubben, men alt der kan præge ledelsen i retning af en lukning af håndbolden, er for mig interessant. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg heller ikke vil savne kvindehåndboldlandsholdet, hvis de lukker.
Dog forstår jeg på ingen måde, hvad der går igennem hovederne på de spillere, der evt. melder fra til landsholdet på grund af en halvering af bonussen. Hvad er det for et signal at sende? Hvis man i ens egen sportsgren har muligheden for at repræsentere sit land, burde man egentlig være villig til at repræsentere det mere eller mindre gratis (selvfølgelig med rejseomkostningerne dækket). Det er sguda begrænset, hvor stort det kan blive for en spiller i FCM Håndbold. Hvis ikke de har landsholdet, hvad fanden har de så, de kan tænke tilbage på, når karrieren er slut? Det er da netop landsholdet, man husker.
For satan, jeg synes, det er en slap indstilling. Men okay, det er jo håndbold, så der kan man jo bare skifte til det østrigske landshold i stedet for.
Håndbold raus.
Jeg ved ikke, om det overhovedet får en konsekvens for klubben, men alt der kan præge ledelsen i retning af en lukning af håndbolden, er for mig interessant. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg heller ikke vil savne kvindehåndboldlandsholdet, hvis de lukker.
Dog forstår jeg på ingen måde, hvad der går igennem hovederne på de spillere, der evt. melder fra til landsholdet på grund af en halvering af bonussen. Hvad er det for et signal at sende? Hvis man i ens egen sportsgren har muligheden for at repræsentere sit land, burde man egentlig være villig til at repræsentere det mere eller mindre gratis (selvfølgelig med rejseomkostningerne dækket). Det er sguda begrænset, hvor stort det kan blive for en spiller i FCM Håndbold. Hvis ikke de har landsholdet, hvad fanden har de så, de kan tænke tilbage på, når karrieren er slut? Det er da netop landsholdet, man husker.
For satan, jeg synes, det er en slap indstilling. Men okay, det er jo håndbold, så der kan man jo bare skifte til det østrigske landshold i stedet for.
Håndbold raus.
-
Jesper BW1100
Det ville være fantastisk hvis lortet lukker. Så er vi ét skridt nærmere en lukning af selve kvindehåndbolden i DK!Acebone skrev: Jeg skal ærligt indrømme, at jeg heller ikke vil savne kvindehåndboldlandsholdet, hvis de lukker.
Hvor er det dog en latterlig kommentar... Hvorfor skulle der ikke være plads til kvindehåndbold??Jesper BW1100 skrev: Det ville være fantastisk hvis lortet lukker. Så er vi ét skridt nærmere en lukning af selve kvindehåndbolden i DK!
Tja, at ønske en så dundrende underskudsforretning af h.. til i FCM, giver ihvertfald god mening og man må håbe denne landsholdskrise er med til at give håndbolden dødsstødet i FCM-regi.
Hvor FCM står, er der ihvertfald ingen tvivl om, for man kunne ihvertfald høre håndboldspillerforeningen forklare at FCM ligefrem havde truet deres egne spillere i en sådan grad at spillerforeningen tog dyb afstand fra det.
Kvindehåndbolden er dybt afhængig af landsholdssucces og uden nogen som helst interesse der, så kommer vi til at tabe endnu flere penge på det skidt
Hvor FCM står, er der ihvertfald ingen tvivl om, for man kunne ihvertfald høre håndboldspillerforeningen forklare at FCM ligefrem havde truet deres egne spillere i en sådan grad at spillerforeningen tog dyb afstand fra det.
Kvindehåndbolden er dybt afhængig af landsholdssucces og uden nogen som helst interesse der, så kommer vi til at tabe endnu flere penge på det skidt
Bingo.Sylvester skrev:Kvindehåndbolden er dybt afhængig af landsholdssucces og uden nogen som helst interesse der, så kommer vi til at tabe endnu flere penge på det skidt
Håndbolden må for min skyld gerne leve videre; mit eneste ønske er blot, at det bliver uden FCM's indblanden. I øjeblikket er det en parasit på vores fodboldhold, og det er uacceptabelt.
Jeg vil til enhver tid hellere se (kvinde)håndbold, end jeg vil se X-Factor, Vild med Dans, Dagens Mand, Liebhaverne osv. - find selv mere skrald i bedste sendetid.
-
Jesper BW1100
Kvindehåndbold er ligesom Buffalo-sko. Det var in i 90'erne....974 skrev:Hvor er det dog en latterlig kommentar... Hvorfor skulle der ikke være plads til kvindehåndbold??
Det er kun i Skandinavien og visse dele af Østeuropa man ser kvindehåndbold som noget der bare minder om en topsport. Alle andre steder er det en latterlig lille niche der intet betyder. Alene det faktum at ingen lande åbenbart gider holde slutrunderne skriger da til himlen, og burde få selv de spejlblanke danske kvindelandsholdsspillere til at indse at sporten er i krise.
At FCM har engageret sig i kvindehåndbold er en skandale. Det giver ikke noget der minder om en synergieffekt, og det bidrager udelukkende med underskud. Og det synes jeg egentlig fodboldholdet klarer ganske glimrende selv!
Men FCM er åbenbart så forhippet på det kvindehåndbold, at der skal en nedsmeltning af hele lortet til før vi slipper for det. Så det krydser jeg så fingre for, at denne landsholdsfarce ender med.
- Mini Bager
Jeg synes det er latterlig at nedgøre kvindehåndbold. Jeg ser ingen problemer i den sportsgren, og ser det selv en sjælden gang i mellem. Men jeg er sandelig ikke foretaler for FCM håndbold. FCM er en fodbold klub, og ikke andet i mine øjne.
Men kvindehåndbolden skal ikke udsættes for dommedagsprofetier.
Men kvindehåndbolden skal ikke udsættes for dommedagsprofetier.