Stemningen - Haderslev away!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Andersbknudsen

Re: Stemningen - Haderslev away!

Indlæg af Andersbknudsen »

Så længe det ikke bliver kastet med så har jeg ikke det store problem med det.
Det gav en god effekt på tv, og personer som har fyrværkeri med ind på stadion kender også risikoen ved det.

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Det er helt sikkert at et enkelt blus, (jeg kunne se at det i Haderslev ikke var romerlys, men blot et lille blinke-blus) det er ganske harmløst, når det ligger der på jorden og brænder ud.
Det kunne man også tydeligt se på kontrollørenes reaktion, de blev bare stående og ventede på at det brænde ud. Jeg kan ikke se at det på nogen måde skaber fare når det ligger nede på jorden.
Jeg synes det er fedt skaber yderligere stemning
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Midtjylland

Indlæg af Midtjylland »

Nu kan jeg kun tale for UBM-medlemmer.. Og jeg ved jeg kan tale for alle..

Når der bliver fyret op, gøres det ved at det er på jorden. Det skal ikke kastes. Det er ikke hensigten..

Jeg kan ikke se problemet.

... Og det var så mit sidste bidrag her. Vi kan snakke fra nu af, og til juleaften - og så starte forfra igen.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Et blinkende bæst, et romerlys, eller andet krudt. Selv om det bliver lagt på jorden, så udgør det altså uanset jeres mening et sikkerheds problem. Så se det i øjenene gutter.
FYRVÆRKERI HØRER IKKE TIL UNDER EN FODBOLD KAMP:

Morten17

Indlæg af Morten17 »

ArneR skrev:Et blinkende bæst, et romerlys, eller andet krudt. Selv om det bliver lagt på jorden, så udgør det altså uanset jeres mening et sikkerheds problem. Så se det i øjenene gutter.
FYRVÆRKERI HØRER IKKE TIL UNDER EN FODBOLD KAMP:
Den eneste fare der er ved en blitz er da vidst hvis man begynder og stå og smide brændsel på, det er en så harmløs ting at du kan stille dig ovenpå den uden der ville ske en skid, og det er bevist til udekampen mod Randers i efteråret! Hvor et medlem af UBM kom til at stille sig halvt ovenpå en blitz der var tændt og smidt på jorden, det eneste der skete var at skoen blev lidt sort. Så ja, de er da bare sindsygt farlige det har du da fuldstændig ret i ven..

Over and out, magter ikke denne debat igen..

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Min klare holdning er ingen fyrværkeri til fodbold. Om det så er romerlys eller de harmløse blitzlys som ikke gør en flue fortræd.
Det er mere princippet i det.

Men hvis kontrolørerne gjorde deres ned til mindste detalje ville det nok hjælpe, men også skabe problemer i den anden i form af en laaannngg kø.

For første gang i et par år blev jeg bedt om at tømme mine lommer i Haderslev, man kan gemme så meget, men det er self svært at dæmme op for.
!

ArneR

Indlæg af ArneR »

Morten17 skrev
Den eneste fare der er ved en blitz er da vidst hvis man begynder og stå og smide brændsel på, det er en så harmløs ting at du kan stille dig ovenpå den uden der ville ske en skid, og det er bevist til udekampen mod Randers i efteråret! Hvor et medlem af UBM kom til at stille sig halvt ovenpå en blitz der var tændt og smidt på jorden, det eneste der skete var at skoen blev lidt sort. Så ja, de er da bare sindsygt farlige det har du da fuldstændig ret i ven..

Svidede sko eller ej. Jeg har også været 17 en gang for 28 år siden, og der er man jo nærmest udødelig. Hvorfor skal det være så svært at respektere, at nå fyrværkeri er forbudt på stadions, så skal man sgu ikke medbringe dette.
I min barndom fik jeg ikke krudt nok, dengang kostede et heksehyl 1 kr. i dag får du 100 stk for en tiér. Det gør at jeg er gået fuldstændig amok i krudt her midtvejs i mit liv, men jeg slæber det sgu da ikke med på stadion, for det vil min klub ikke have. Det er respekt det handler om, og ikke hvor ufarligt et blinklys er. Hvis i fra UBM mener at i er de eneste rigtige fans, hvorfor har i så så svært ved at respektere klubbens og stadions regler?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Okay, gutter, vi ryger over i en debat, vi har haft før, og den kommer vi ikke videre med, selvom vi tager den igen.

Skal vi ikke gemme det, til vi rent faktisk har et problem? Som det er nu, er FCM vel en af de klubber i ligaen, der har færrest problemer med fansene. Jeg har svært ved at se det faktum ændre sig inden for en overskuelig årrække.

Midtjylland

Indlæg af Midtjylland »

Sjovt du fremhæver alderen som argument. Hvid
Morten er den jeg tror han er, er den nævnte alder i hvert fald
Ikke korrekt.

Udover det hjælper det ikke at tage den her igen..

Du er en reglrytter, du ved det ikke er sikkerheden det handler om,men princippet.

Klubben har tit givet udtryk for deres tilfredshed af os.

Glem det der..

Det vil ikke skabe problemer, i forbindelse med os.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Midtjylland skrev:Sjovt du fremhæver alderen som argument. Hvid
Morten er den jeg tror han er, er den nævnte alder i hvert fald
Ikke korrekt.

Udover det hjælper det ikke at tage den her igen..

Du er en reglrytter, du ved det ikke er sikkerheden det handler om,men princippet.

Klubben har tit givet udtryk for deres tilfredshed af os.

Glem det der..

Det vil ikke skabe problemer, i forbindelse med os.
"Klubben har tit givet udtryk for deres tilfredshed af os"
Jamen så er det jo klart at FCM har givet grønt lys til at bruge blus. Jeg er sikker på, at Søren Dal kommer ned med at par sække blus som vi kan fyre af til næste kamp.

"du ved det ikke er sikkerheden det handler om"
Jamen det er jo dejligt belejligt for UBM. Så kan i jo blive enige om, at os der gerne vil komme hjem sammen med vores børn, uden forbrændinger eller ødelagt tøj, bare er stemningsdræbere og pr. definition ikke værd at tage hensyn til.

Du har dog ret i at det ikke hjælper at debattere. Min holdning ændres ikke: Blus ser fedt ud, men det er bare for farligt.

Men lad os gøre det som Acebone foreslår: Glemme det til vi har et problem = når der er nogle der har fået ødelagt deres tøj, har mistet synet på det ene øje eller er blevet forbrændt. Indtil da må det som udgangspunkt betragtes som ufarligt. Det er klart.

Lund

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Thomas Lund skrev:Men lad os gøre det som Acebone foreslår: Glemme det til vi har et problem = når der er nogle der har fået ødelagt deres tøj, har mistet synet på det ene øje eller er blevet forbrændt. Indtil da må det som udgangspunkt betragtes som ufarligt. Det er klart.
Suk. Og overset var pointen...

Tror du, det vil hjælpe noget at køre videre i den samme endeløse strøm af ordkrig på Ulvegraven? Det står dig jo frit for, men det er ikke desto mindre meningsløst.

Når jeg siger, vi bør gemme diskussionen, til vi har et problem, så er det faktisk fordi, jeg ikke tror, der bliver et problem. Ikke fordi jeg er rødglødende (...) supporter af lys og blitz, men fordi vi ikke kommer et hak videre i den nuværende situation. De problemer, der har været (kanonslaget etc.), kunne vi alligevel ikke have dæmmet op for med rationalitet.

Jeg må da også - igen - pointere, at jeg aldrig selv ville tage romerlys med ind på stadion, så jeg har intet at skulle forsvare. Men god fornøjelse med pseudodebatten.

Besvar