Investor på vej ind i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Investor på vej ind i FCM

Indlæg af Noe »

Dennis skrev:Hvad er så efter din mening vores reelle værdi? Er det de 27mil dkr klubben var værd ifølge børsen i Januar mdr. Eller er det de 56mil den er værd i dette sekund? Det er nemlig hvad den er værd på papiret!
Jeg har en lille smule svært ved at forstå din aggression, men vil da gerne holde fast i at 300 mio. er skudt gevaldigt over kassen. 100 mio. for 30% er altså udefra set en meget dårlig forretning, med mindre aftalen indeholder andet end den offentliggjorte aktieandel.
Dennis skrev:Selvfølgeligt skal den nye investor have noget for pengene. Men der er jo komplet ligegyldigt at spekulere i inden der kommer mere frem.
Hvis vi ikke skal diskutere det på et debatforum som dette, hvad skulle vi så? Sidde og bekræfte hinanden i, at det dog også var for galt, at Frank skred til Randers? Og hvad er det i øvrigt du selv gør nedenfor?
Dennis skrev:Jeg fatter bare ikke hvad det lige er du mener klubben er værd? Vi kan vel hurtigt blive enige om at man ikke køber 30% af en klub for 100 mil hvis hele klubben har en reel værdi på 56. Og så er min første pointe bare at det er fuldstændig ligegyldig hvad vi syntes klubben er værd, for den vil at være det værd man kan sælge den til. Og min anden pointe er at der altså sidder folk i klubben der har store summer i klubben og de udvander ikke bare deres investering ved at give en udefra rettigheder til akademiet.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Har hørt noget om, at det skulle være en islænding? Dette syntes jeg lyder meget mærkeligt, da det jo har gået meget dårligt på Island, det seneste stykke tid.
Indtil for et par år siden, var det nogle islændinge der ejede West Ham. De er dog væk derfra igen, men der har altså tidligere været islændinge inde over en international klub, som Tipsbladet hævder.
FCM!
FCM!
FCM!

974

Indlæg af 974 »

Lad nu være med konsekvent at skrive 100 millioner, når det lige så godt kunne være 67,5 !

Det er 9-13. millioner der er meldt ud, så lad os blive ved det

Det sætter altså også den anslåede værdi længere ned end det I sidder og diskutterer Dennis og Noe :-)

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hold da kæft jeg er bekymret: http://aoh.dk/artikler/fcm-direktoer-af ... vertagelse

Som jeg forklarer her!
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hekler skrev:Hold da kæft jeg er bekymret: http://aoh.dk/artikler/fcm-direktoer-af ... vertagelse

Som jeg forklarer her!
Og her: http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... 30#2087169
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Interessant, bliver spændene at se hvad det er for en investor og hvad hele investeringen går ud på. Kan være godt for Fcm og dansk fodbold, så længe det ikke ødelægger noget i vores akademi.

974

Indlæg af 974 »

pr0j3ct skrev:Interessant, bliver spændene at se hvad det er for en investor og hvad hele investeringen går ud på. Kan være godt for Fcm og dansk fodbold, så længe det ikke ødelægger noget i vores akademi.
På lige fod her..

Jeg glæder mig meget til at høre mere om planerne, og har fuldt tiltro til at det kommer til at blive godt

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nå, nu er røgen vist ved at lægge sig lidt, så det kunne være interessant at samle lidt op på dagens nyheder og udtalelser, for at se om det er muligt at regne ud, hvad det hele drejer sig om.

Hvad ved vi?
  • - En ukendt udenlandsk investor vil putte 9-13 mio € i FCM
    - Dette gøre som en rettet emission, hvor investoren erhverver 25-30% af aktierne i FCM
    - Bach sige til Tipsbladet: "Det her er epokegørende i dansk fodbold." Til TV-Midtvest siger han epokegørende i dansk og europæisk fodbold
    - Det der skal ske omtales som 'et konstruktivt samarbejde'
    - Ørgaard siger til Tipsbladet: "en person har udtrykt ønske om at investere i os"
    - Bach afviser at det er "en Abramovich-case, hvor FC Midtjylland bliver et legetøj for en rigmand"
    - Børsmeddelelsen siger, at en af årsagerne til at investorens navn ikke kan offentliggøres er nogle regler, som gælder for investoren
Så hvad er det så, der skal ske? Tja.... jeg synes det er lidt svært at stykke sammen ud fra de udtalelser, da der er ting, som virker modsatrettede. At det er samarbejde samt at der er regler, der hindrer investorene i at offentliggøre navnet tyder jo på, at det er med en anden (børsnoteret)klub, men samtidig siger Ørgaard, at det er en person. Hvis det er en person, tyder det på en 'Onkel Kurt', men det afvises af Bach. Samtidig skal det være epokegørende i dansk og europæisk fodbold, hvilket hverken et klubsamarbejde eller en 'Onkel Kurt' er.

Det mest sandsynlige er efter min mening, at den person de er tale om, er en klubejer, og dermed er tingene ikke modstridende. Men så kan det potentielt skabe problemer ift ejerforholdene, hvor to klubber i samme turnering (fx Euro Leauge eller Chl.) ikke må have samme ejer - måske er det de regler, som skal afklares inden noget kan offentliggøres?

Men hvad vil en klubejer med os? Tja det vi har at tilbyde er på den ene side naturligvis vores talenter og vores akademi - både her og i Afrika. Men helt ærlig: er det godt nok til, at nogen vil sende 100 mio efter os? Vil de ikke kunne bruge de 100 mio på spillere, og så få en langt sikrere og hurtigere gevinst? De spillere vi har uddannet på akademiet er jo ikke verdensklassespillere. Så er det virkelig interessant nok, at få 'førsteret' på dem? Og vil det ikke skade vores evne til at tiltrække spillere, hvis de ved at en eller anden klub har førsteret til dem? - det er jo næppe en topklub i en af de størest ligaer.

På den anden side er det vi kan tilbyde en let adgang til Chl.league og dermed de store penge. Man kunne forestille sig et worst-case scenarie, hvor en klubejer går ind og investerer 50 mio i vores spillertrup for at komme i Chl., hvorefter al overskuddet kanaliseres over i en anden klub. Men det lyder sgu også urealistisk.

Hvis det er en klubejer, hvad er det så for en klub, som han ejer? Hvem har 100 mio at smide efter os? Tja, vi kan godt udelukke alle de mindre ligaer, samt de mindste klubber i de mellemstore ligaer. Et skrækscenarie kunne være Rusland, som ikke ligefrem vil virke tillokkende for danske spillere - men vi har jo forbindelser derovre grudnet vores europæiske kampe samt salget af Oliseh. En anden liga hvor vi har et navn i hvert fald på ungdomssiden, er den italienske. Men er der nogle klubejere der, som vil finde os interessante? Det er jeg ikke sikker på.

Tja.... jeg er sgu ikke blevet meget klogere - det bliver spændende at se, om medierne er i stand til at grave noget frem.

elo

Indlæg af elo »

kasi-jesper ?

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

pr0j3ct skrev:
elo skrev:kasi-jesper ?
Nahh tror ikke. Kan være en kasi-Jesper type, men kasi er vidst for meget københavner mand og der snakkes jo også om en udenlandsk investor. Det kan selvfølgeligt også være en udenlands dansker, men tror også mere på, hvis vi snakker enkelt personer, Rusland kunne være et bud, med mange meget rige og ikke mindst ny rige personer.

Men det kan jo være mange muligheder. En enkelt person, med mange penge der har luret en forretning. Et firma, en anden klub/klubejer osv.

Tror bare vi skal vente og se til der slipper lidt flere fakta ud og håbe at det ender med en forbedring af FCM og ikke mindst vores akademi.
Senest rettet af pr0j3ct 17. mar 2011, 22:49, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nogle fornuftige overvejelser fra en sportsøkonom: http://aoh.dk/artikler/tre-maader-at-br ... lioner-paa

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kent skrev:Nogle fornuftige overvejelser fra en sportsøkonom: http://aoh.dk/artikler/tre-maader-at-br ... lioner-paa
En lidt anden version her.

http://tv2sport.dk/node/74579

Hvor journalisten ser ud til at have sat mere fokus, på at købe sig til succes, med ny indkøb.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tak for et fremragende indlæg Kent. Det var rart lige at få ridset de ting op, som er sagt! ;)

Kunne det mon være Kasi Jesper? Det er godt nok længe siden vi sidst har hørt om hans store planer.

Det kunne jo være Abramovich junior, som har fået nok at alt det ævl og kævl fra forskellige ejerkredse omkring FCK, og deres manglende vilje til at finde fælles fodslag.

Det ville nok være epokegørende i dansk fodbold, men dog ikke ligefrem i europæisk sammenhæng..

Epokegørende, så er vi jo ude i noget der endnu ikke er set, sammenholdt med "en person", så er det ikke helt let at se hvad det skulle være.

Det er da spændende, og giver stolthed, at FCM endnu engang fremvises som en attraktiv vare.

Mon ikke Ekstra Bladet inden længe kan fortælle hvad det er :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Kunne det mon være Kasi Jesper? Det er godt nok længe siden vi sidst har hørt om hans store planer.
Det tror jeg ikke. Det vil netop ikke være epokegørende, men bare en 'Onkel Kurt'.
Ravnen skrev:Det kunne jo være Abramovich junior, som har fået nok at alt det ævl og kævl fra forskellige ejerkredse omkring FCK, og deres manglende vilje til at finde fælles fodslag.
Tror sgu der er for lidt bling-bling og stjernestøv over MCH Arena og Herning til at nyrige russere vil gide bruge deres tid her. Så den model tror jeg ikke på.

Jeg er overbevist om, at der er noget fodbold-fagligt involveret. Investoren vil noget fodboldmæssigt med FCM. Men om det er Chl, talenter eller begge dele kan jeg ikke regne ud.

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Jeg håber så inderligt at det er enten et stort firma eller en enkelt person der ikke ejer en fodboldklub i forvejen. Det vil være en katastrofe hvis vi f.eks. skulle aflevere vores talenter til en anden klub når de var ved at være klar!

Besvar