Efteråret 2010 på tribunen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Alex/UBM

Efteråret 2010 på tribunen

Indlæg af Alex/UBM »

http://www.fannews.dk/?p=2685

I ovenstående link har UBM givet deres bud på efteråret!
Måske lidt sent at diskutere stemningen i efteråret og eventuelle forbedringer til foråret/nu, men bedre sent end aldrig.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Efteråret 2010 på tribunen

Indlæg af Acebone »

Jeg havde et ganske godt førstehåndsindtryk af efteråret - men interessant læsning alligevel.

Skal jeg komme med en kritik, er det, at artiklen er lidt ensidig. Der er mange gentagelser omkring både BW (ris) og UBM (ros), som måske ikke var nødvendige. Jeg tror, de fleste er klar over, at der er/har været problemer i BW. Det kunne man beskrive mere specifikt på én gang og så komme videre i teksten.

Jeg håber på, at 2011 kommer til at byde på mere samarbejde. Særligt omkring hjemmebanekampene, for dem skal vi simpelthen kunne dominere mere på tribunen. AaB-kampen (2-1) var højdepunktet; det er jeg helt enig i. Den store opgave er at skabe en gnist på tribunen, når spillet på banen ikke umiddelbart indbyder til det.

Nu har der jo været generalforsamling i BW. Er det ikke på tide at finde de mest diplomatiske parter frem og tage en ny diskussion om et tifosamarbejde op? Der er næppe tvivl om, at det visuelle trænger til et los bagi. BW har midlerne; UBM har drivkraften.

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Jeg er enig i en stor del af det du skriver.
Acebone skrev: Nu har der jo været generalforsamling i BW. Er det ikke på tide at finde de mest diplomatiske parter frem og tage en ny diskussion om et tifosamarbejde op? Der er næppe tvivl om, at det visuelle trænger til et los bagi. BW har midlerne; UBM har drivkraften.
Der er allerede arrangeret et møde imellem de to parter :-) Så der arbejdes på fuld knald i kulissen om man vil ;-)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Alex/UBM skrev:Der er allerede arrangeret et møde imellem de to parter :-) Så der arbejdes på fuld knald i kulissen om man vil ;-)
Det lyder sgu godt! Det vil være så vigtigt.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Det skal også lige sige at artiklen ikke er helt ny, der er sket en del ting siden den blev skrevet.
Ses i Haderslev!
Vi kommer kun for roulade!

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

11 ud af 30 i karantæne, det ærger mig. Da det er så pokkers vigtig med hver mand i år.
Jeg ser så meget frem til Esbjerg ude i pokalen, der pleger at være godt knald på i esbjerg. Og hvis BW desuden kan finde på noget gratis bustur dertil, som sidste år i Odense. Så vil det jo blive vildt! :D
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Alex/UBM skrev:http://www.fannews.dk/?p=2685

Måske lidt sent at diskutere stemningen i efteråret og eventuelle forbedringer til foråret/nu, men bedre sent end aldrig.
Ikke så slemt som jeg havde forventet.
UBM mangler stadig at finde en positiv identifikation.. Så længe man ikke kan definere sig som andet end "IKKE BW" så er det bare for ligegyldigt. Der er masser af folk der kan lave noget, og efter hånden som flere og flere UBM folk rent faktisk "Bliver voksne" og begynder på en uddannelse så er der da alt muligt håb for fremtiden.
UBM mangler stadig at udnævne en leder som kan handle på gruppens vegne.
Jeg mener stadig det er den tabte generation der nægtede at tage over efter os gamle der var på vej ud af BW tifo...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Hekler skrev:
Alex/UBM skrev:http://www.fannews.dk/?p=2685

Ikke så slemt som jeg havde forventet.
UBM mangler stadig at finde en positiv identifikation.. Så længe man ikke kan definere sig som andet end "IKKE BW" så er det bare for ligegyldigt. Der er masser af folk der kan lave noget, og efter hånden som flere og flere UBM folk rent faktisk "Bliver voksne" og begynder på en uddannelse så er der da alt muligt håb for fremtiden.
UBM mangler stadig at udnævne en leder som kan handle på gruppens vegne.
Jeg mener stadig det er den tabte generation der nægtede at tage over efter os gamle der var på vej ud af BW tifo...
Nu har en stor del af UBM været med i tifo eller deltaget i arrangementer som har været annonceret af den daværende tifo gruppe. Men som du sikkert ved, var der en del uoverensstemmelser med den gamle bestyrelse tilbage i 2007, som gjorde at folk smuttede...
Nu har vi ikke noget mod BW, vi savner bare at de vil være mere stemningsorienteret, men det ser den nye bestyrelse ud til at vil lave om på.
UBM tager beslutninger i fællesskab og derfor har vi endnu ikke brug for en "leder".
Vi kommer kun for roulade!

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Ikke for at skyde noget i skoene på nogle, da jeg ikke har nok kendskab til at vide så meget og hverken BW eller UBM. Men jeg vil men det er ufatteligt, man ikke kan enes om at skabe en god stemning på stadion, og samarbejde med tifoerne.

Vi holder alle sammen med det samme hold, og står på samme tribune, derfor virker det meget mærkeligt for mig hvorfor, at der ikke er nogle fra UBM der kan være Capo, tror virkeligt det kunne være godt og give noget god energi, ikke for og sige noget skidt om morten, men det må da være meget at stå med alene ?

Så vidt jeg ved koger det for det meste i Brøndby, og der har de vel 3-5 større fraktioner, det virker lidt lamt for mig at BW og UBM ikke kan enes om det.

Lige for en kort kommentar om den artikel der er refereret til, så synes jeg godt nok den er meget negativ omkring BW og får det til at lyde som om det er UBM der får det til at lyde af noget, med tanke på at UBM har hvad 30 medlemmer, synes jeg det er meget skudt over mål..

Steffen

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Jeg er enig med dig langt hen af vejen, Steffen. Dog gør Morten et rigtig godt stykke arbejde som capo, men der er ved at være snak om at tjansen skal deles med en UBM fyr og at samme fyr fra ubm (RL/UBM) også skal tage tjansen de få gange Morten ikke kan..

SteffenO skrev: Lige for en kort kommentar om den artikel der er refereret til, så synes jeg godt nok den er meget negativ omkring BW og får det til at lyde som om det er UBM der får det til at lyde af noget, med tanke på at UBM har hvad 30 medlemmer, synes jeg det er meget skudt over mål..
Steffen
Hvis du ser tilbage på efteråret 2010, så var det på samtlige udebaneturen, måske med undtagelse af de sidste 2 pokalkampe, KUN UBM der sang på stadion. Ellers havde der været pisse stille. Det er en kendsgerning. Ligeledes var det næsten kun UBM der sang til hjemmekampene mod de mindre hold og når spillet på banen ikke gik godt. Jeg er da enig med dig i, at "med tanke på at ubm kun er 30 medlemmer, så kan det ikke lade sig gøre" - nej det burde det fandeme ikke. Ikke desto mindre var det kun os der sang på udebanetribunerne under efteråret med ganske ganske få undtagelser som de sidste 2 pokalkampe.

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Jeg syntes at UBM er mest stemningsskabende på hjemmebane. Dette er ikke noget ondt om BW, og jeg vil gerne pointere at jeg hverken er medlem af BW eller UBM ;) Men hver eneste kamp, stiller jeg mig lige op ad UBM og skråler og vifter med armene så meget jeg kan, for at deltage aktivt til stemningen. Jeg ved godt at det ikke er alle der har lyst til at lave fakter med armene og det er også helt fint, men hvis alle så ville råbe med som efter Hekler har råbt stadion op, ville det være perfekt :D Jeg syntes derudover at stemningen rigtig nok er blevet væsentlig bedre her i foråret, hvor der ikke længere bliver sunget mod hinanden. Syntes at Morten gør et skide godt stykke arbejde som capo!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Gu har UBM brug for en ledelse.
Så længe der ikke er nogen der kan forhandle på vegne af gruppen som har opbakning, så bliver det ved med at være private initiativer.

Hvorfor folk ikke bare kan melde sig ind i BW og deltage er for mig en gåde.

En ting er i hvert fald sikkert hvis BW bruger foreningens penge på formål uden for foreningen, så er det underslæb!
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Midtjylland

Indlæg af Midtjylland »

Alex har egentlig sagt hvad der skulle siges, ang. stemningen.
Især ude, har UBM ofte været alene. Det kan godt være, at det kun er 25-30 medlemmer og så hangs, men det er trods alt mange i betragning af, hvor mange der synger generelt.
Visuelt har der slet ikke været noget, fra andre sider af.

SteffenO:
Dette kan hurtigt lyde som et indlæg, hvor man blot går ind og forsvarer UBM, og kun taler for dem. Jeg må dog forholde mig til, at BW ikke har været interesseret i et samarbejde. I Brøndby, er den officielle fanklub langt mere stemningsorienteret, og især derfor, har det været muligt at samles der.
I Midtjylland er der blevet modarbejdet, men det ser heldigvis ud til, at det er på vej i en anden retning nu.

For at lukke den med stemningen fra min side af: Det er ikke for sjovt, at der oftest skrives : "Jeg står i nærheden af UBM, selvom jeg ikke er med"..
Gruppen er kernen, og gruppen består af folk, der vil give den gas. Samlingspunktet.

Hekler:

1.Der kommer aldrig en ledelse, så kan du forstå det eller ej. Gruppen er startet på det grundlag, at gruppen tager beslutninger sammen. Der er en talsmand, overfor dem der skal være en talsmand. Længere kommer den ikke.

2. At du ikke forstår det, er noget der næppe nogensinde vil ændre sig, så det er fint.

3. Du snakker om underslæb? Hvordan kommer det overhovedet ind i billedet?
UBM er villige til at hjælpe, med at få tifo-arbejdet igang, og jeg går ikke udfra, at der bliver brugt penge i forbindelse med gruppen, som ikke er til støtte for holdet.
Aner ikke hvor det kommer ind i billedet, men det må du da gerne forklare?

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Hekler skrev:Gu har UBM brug for en ledelse.
Du burde også vide bedre Hekler, selvom vi som fraktion tager beslutningerne i fællesskab, så er det altid de samme personer som går forrest og tager initiativ og ansvar - både intern men også ekstern mht. møder med jer, politi, FCM eller lignende. Måske står det ikke sort på hvidt hvem der er hvad, men både internt og eksternt (hvis man vælger at åbne øjnene) ved man hvem der UBM's "ledere" (bryder mig ikke om at bruge det ord godt nok)
Hekler skrev: Hvorfor folk ikke bare kan melde sig ind i BW og deltage er for mig en gåde.
Der kan efterhånden skrives tykke bøger om hvad du ikke forstår - og endnu tykkere bøger om hvad du vælger ikke at forstå.
Først og fremmest vil jeg henvise dig til vores hjemmeside www.ultraboysmidtjylland.dk, hvor der (hvis ikke direkte, så indirekte) står hvorfor UBM startede i sin tid. Du har været med længe nok til at vide, hvorfor de daværende BW'ere startede UBM. Men du kan ikke se de enorme forskelle mellem UBM og BW?
Derudover har den tidligere bestyrelse direkte modarbejdet os på flere punkter - det øger ikke ligefrem interessen. At der så er en meget uheldig episode med en regning der skal betales, er naturligvis dybt beklageligt.
Hekler skrev: En ting er i hvert fald sikkert hvis BW bruger foreningens penge på formål uden for foreningen, så er det underslæb!
Nej Hekler. En ting der er sikkert er, at hvis BW ikke begynder at samarbejde med UBM, så forsætter de med at grave den grav du og den tidligere bestyrelse har været med til at grave - og stemningen på stadion vil ikke udvikle sig på nogen måde. Hvis BW vil have stemningsmæssig (herunder tifo) fremgang er de nødt til at samarbejde med UBM. Omvendt, hvis UBM ønsker mere stemning på stadion, er vi også nødt til at samarbejde med BW.
Og jeg tror heller ikke BW på nogen måde har tænkt sig at kaste penge efter UBM, samarbejdet bliver nok hvor BW giver nogle principielle, "immatrielle" indrømmelser, mens UBM tilfører BW en helvedes masse værdi, energi og arbejdskraft.

Besvar