Vi fandme brug for nogle penge !
Og godt for suppen
Værdien af aktierne stiger - de er allerede steget 66% siden nyheden komBrobissen skrev:Jamen. Hvordan kan en aktionær nogensinde tjene på CHL ?? Hvis han smider 100 mil og vi kommer i gruppespillet og for 110 mil f.eks så for han vel ikke pengene når X ikke ejer klubben?
Hvis investoren giver op imod 100 mio for 30% af aktierne, er de klart overvurderede (vi er ikke 300 mio værd pt.). Så i den forstand tjener han ikke sine penge ind igen, alene på Chl-millioner. Heller ikke selv om en eller flere CHl-eventyr vil få FCM-værdien til at stige betragteligt. Derfor tror jeg også at akademiet spiller en stor rolle. Jeg tror ikke at der er tale om en pengemand, men om en samarbejdspartner, som kan se perspektiver i FCM's (i Danmark) unikke akademi sammenkoblet med muligheden for Europadeltagelse. Hvor ellers kan 19-årige spille europacup og spille med i toppen af den nationale liga? De spillere vil på sigt blive meget værdifulde. Men igen: Dit gæt er lige så godt som mit..Brobissen skrev:Jamen. Hvordan kan en aktionær nogensinde tjene på CHL ?? Hvis han smider 100 mil og vi kommer i gruppespillet og for 110 mil f.eks så for han vel ikke pengene når X ikke ejer klubben?
Hvis nogen vil give 100mil for 25%-30% af klubben så er vi jo over 300mil værd. Bare fordi aktiekursen siger noget andet er det jo ikke sandheden. Man kan jo aldrig komme til at købe store dele af FCM igennem børsen da en stor del af aktierne sidder på få folk der ikke vil sælge til 15kr stk. I børsmeddelelsen stor der tydeligt at investoren skal give 25kr for hver aktie.Noe skrev:Brobissen skrev: Hvis investoren giver op imod 100 mio for 30% af aktierne, er de klart overvurderede (vi er ikke 300 mio værd pt.
Vi er jo ikke 300 mio værd, og det ved investoren jo også godt. Heller ikke på kort sigt, uanset muligt euro-eventyr. Derfor ligger der givetvis andet i aftalen end de 25-30%. Vi ved bare ikke hvad endnu.Dennis skrev:Hvis nogen vil give 100mil for 25%-30% af klubben så er vi jo over 300mil værd. Bare fordi aktiekursen siger noget andet er det jo ikke sandheden. Man kan jo aldrig komme til at købe store dele af FCM igennem børsen da en stor del af aktierne sidder på få folk der ikke vil sælge til 15kr stk. I børsmeddelelsen stor der tydeligt at investoren skal give 25kr for hver aktie.Noe skrev: Hvis investoren giver op imod 100 mio for 30% af aktierne, er de klart overvurderede (vi er ikke 300 mio værd pt.
En forretning er jo altid det værd man kan sælge den for.
Kent skrev:Man kunne måske godt ønske sig, at BW-formanden enten ventede til han have flere informationer inden han udtaler sig om sagen eller var lidt mere nuanceret. Mon ikke formanden ville være i stand til at se nogle positive perspektiver i dette, hvis han anstrengte sig lidt: http://www.bold.dk/nyt/FCM-fanformand-er-skeptisk
Ja, det lugter lidt af en uforberedt kommentar: "Er der nogen, der vil smide 100 mio i vores klub? - det lyder satme skidt! - nu gik det jo lige så godt - vi tabte kun 50 mio i sidste regnskabsår, så vi har helt styr på det. De penge har vi sgu ikke brug for".974 skrev:Jo det virker til at Thomas er blevet taget lidt tidligt på sengen, nu når det ikke har været til at få yderligere kommentarer fra FCM-ledelsen
Men godt arbejdet af bold.dk
Det er jeg enig i. Det er et noget tyndt grundlag at udtale sig på pt.Kent skrev:Man kunne måske godt ønske sig, at BW-formanden enten ventede til han have flere informationer inden han udtaler sig om sagen eller var lidt mere nuanceret. Mon ikke formanden ville være i stand til at se nogle positive perspektiver i dette, hvis han anstrengte sig lidt: http://www.bold.dk/nyt/FCM-fanformand-er-skeptisk
Men et eller andet sted så har TM jo en pointe, det er jo ikke ligefrem for at de 100 millioner vi fik ind for 3 år siden, har rykket klubben. Tværtimod kan man jo argumentere for, de millioner blev investeret helt forkert og fik lønudgifterne i FCM til at eksplodere, og de har altså været tæt på at koste os en konkurs.Kent skrev:Ja, det lugter lidt af en uforberedt kommentar: "Er der nogen, der vil smide 100 mio i vores klub? - det lyder satme skidt! - nu gik det jo lige så godt - vi tabte kun 50 mio i sidste regnskabsår, så vi har helt styr på det. De penge har vi sgu ikke brug for".974 skrev:Jo det virker til at Thomas er blevet taget lidt tidligt på sengen, nu når det ikke har været til at få yderligere kommentarer fra FCM-ledelsen
Men godt arbejdet af bold.dk
Jeg synes bare det er lidt skidt, at man ikke vælger enten en nuanceret tilgang eller ikke at udtale sig. Nu har medierne straks skabt et billede af, at der er splid mellem fans og klub. Det er lidt for urutineret, at BW på den måde bidrager til potentiel negativ omtale af klubben - især når det er på så tyndt et grundlag, som pressemeddelelsen er.
Selvfølgeligt er vi de penge værd. Hvad er det du ikke kan forstå i at en vare altid er det værd som man kan få for den? Det kan da ikke være så svært at forstå. Det er jo ikke en ven af klubben der smider penge i os for sjov. Sådan som jeg forstår det så er det en udenlands investering. De smider jo ikke 100 mil for de 30% hvis de kunne havde fået dem for 50? Det gir jo ingen mening.Noe skrev: Vi er jo ikke 300 mio værd, og det ved investoren jo også godt. Heller ikke på kort sigt, uanset muligt euro-eventyr. Derfor ligger der givetvis andet i aftalen end de 25-30%. Vi ved bare ikke hvad endnu.
Prøv nu lige at læs, hvad jeg skriver, og skru så ned for charmen. Jeg holder gerne fast i, at vi ikke er 300 mio værd på papiret. Spørgsmålet er jo, hvad der betales for. Jeg gætter på, at det er 25%-30% af klubben, plus noget mere. Hvad det mere er (som udgør differencen mellem vores reelle værdi og de op mod 100 mio kroner som investeres), kan vi kun gisne om. Jeg tror at det har noget at gøre med et samarbejde i forhold til akademiet, som investoren kan se en værdi i. Er det så svært at forstå?Dennis skrev:
Selvfølgeligt er vi de penge værd. Hvad er det du ikke kan forstå i at en vare altid er det værd som man kan få for den? Det kan da ikke være så svært at forstå. Det er jo ikke en ven af klubben der smider penge i os for sjov. Sådan som jeg forstår det så er det en udenlands investering. De smider jo ikke 100 mil for de 30% hvis de kunne havde fået dem for 50? Det gir jo ingen mening.
Dennis skrev:Selvfølgeligt er vi de penge værd. Hvad er det du ikke kan forstå i at en vare altid er det værd som man kan få for den? Det kan da ikke være så svært at forstå. Det er jo ikke en ven af klubben der smider penge i os for sjov. Sådan som jeg forstår det så er det en udenlands investering. De smider jo ikke 100 mil for de 30% hvis de kunne havde fået dem for 50? Det gir jo ingen mening.Noe skrev: Vi er jo ikke 300 mio værd, og det ved investoren jo også godt. Heller ikke på kort sigt, uanset muligt euro-eventyr. Derfor ligger der givetvis andet i aftalen end de 25-30%. Vi ved bare ikke hvad endnu.
Umiddelbart er vi jo ikke 1kr. værd, vi laver underskud på underskud. Man smider ikke 100mil efter os uden at forvente at der kommer værdier den anden vej for 150mil.
Nu har vi ingen anelse om hvad der ligger i aftalen. Men det må være noget der er indbringende for alle parter på den lange bane. Bo Olesen, Hessel og de andre storaktionærer siger jo ikke ja til en sådan aktie-emissionen hvis de ikke tror på at det er det bedste for deres investering og klubben. Og på den anden side finder man altså ikke bare sådan lige 100mil i risikovilligt kapital i det marked der er for tiden.
En Picasso er jo heller ikke 600mil værd i papir og maling. Men jeg vil holde på at en vare er det værd man kan få for den.
Hvad er så efter din mening vores reelle værdi? Er det de 27mil dkr klubben var værd ifølge børsen i Januar mdr. Eller er det de 56mil den er værd i dette sekund? Det er nemlig hvad den er værd på papiret!Noe skrev: Prøv nu lige at læs, hvad jeg skriver, og skru så ned for charmen. Jeg holder gerne fast i, at vi ikke er 300 mio værd på papiret. Spørgsmålet er jo, hvad der betales for. Jeg gætter på, at det er 25%-30% af klubben, plus noget mere. Hvad det mere er (som udgør differencen mellem vores reelle værdi og de op mod 100 mio kroner som investeres), kan vi kun gisne om. Jeg tror at det har noget at gøre med et samarbejde i forhold til akademiet, som investoren kan se en værdi i. Er det så svært at forstå?