Investor på vej ind i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Investor på vej ind i FCM

Indlæg af Ravnen »

Vi har drøftet en samlet pris for kapitalandelene på 9-13 mio. euro, siger koncerndirektør Søren Bach, der forventer, at forhandlingerne vil være afsluttet senest den 15. maj 2011.
http://www.bold.dk/nyt/Investor-vil-lae ... o-kr-i-FCM

Interessant nok. Det er nok akademiet der trækker. Måske en større klub som vil sikre sig en andel i de spillere der bliver udviklet?

Brugeravatar
levis

Re: Investor på vej ind i FCM

Indlæg af levis »

Andre klubber må vel ikke købe sig ind i, ja, andre?

Ved første øjekast virker det jo spændende, men med forbehold for at der kun er underskrevet en hensigtserklæring og at ingen informationer indtil videre er sluppet ud angående en mulig investor, fremtinger det alligevel en umiddelbar skepsis. Håber ikke på en eller anden excentrisk russer eller nogle uvidende amerikanere.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

levis skrev:Andre klubber må vel ikke købe sig ind i, ja, andre?

Ved første øjekast virker det jo spændende, men med forbehold for at der kun er underskrevet en hensigtserklæring og at ingen informationer indtil videre er sluppet ud angående en mulig investor, fremtinger det alligevel en umiddelbar skepsis. Håber ikke på en eller anden excentrisk russer eller nogle uvidende amerikanere.

Jeg har det på totalt samme måde! hmm... ved ikke om jeg skal juble eller græde ? :roll: (hvis det går igennem)

Men ja det er helt sikkert talentfabrikken som trækker!

Abrahamowich jr.? :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja det er lidt både og. Men det kniber jo stadig med at få økonomien til at hænge sammen, og set i det lys ville det være fint med en pengetank i ryggen. Det kunne give os et forspring i forhold til de andre danske klubber, som har store økonomiske problemer.

Men alt afhænger jo selvfølgelig af omstændighederne, hvem er investoren og hvad indebærer aftalen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dette er mildest talt interessant!

Uden at vide hvem det er, så kan en sådan kapitalindsprøjtning i den grad booste det sportslige niveau i klubben. I modsætning til når store investorer går ind i ManU o.a. premier league klubber, så har vi jo ikke nogen reele værdier som klubben kan tømmes for - så umiddelbart virker dette som en kæmpe gevinst.

Men lad os se, hvad fremtiden bringer!

Man skal huske, at med den direkte adgang til Chl. for den danske mester fra næste sommer, så er det lige nu et meget godt tidspunkt at investere i dansk fodbold. Et tænkt scenarie:

FCK er svækket til næste sæson grundet metaltræthed, afgang af profiler samt træner. En udenlands investor poster 50 mio i vores spillertrup til sommer og vi vinder derfor DM næste år - og er derfor direkte kvalificeret til Chl = indtjening på 100 mio kr. Derudover er der allerede indtjeningsmuligheder i efteråret grundet chl.kval.

Når vi dertil lægger, at vi grundet akademiet også er interessant på andre områder, og ikke er på private hænder som OB eller har en uhensigtsmæssigt ejerskabsstruktur som BIF, så er vi lige nu et ret interessant investeringsobjekt.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Dette er mildest talt interessant!
Og i modsætning til FCK-Abramovich-farcen, er det meget, meget konkret. Lidt utroligt, hvordan det har kunnet holdes hemmeligt indtil hensigtserklæringen.
Kent skrev:Uden at vide hvem det er, så kan en sådan kapitalindsprøjtning i den grad booste det sportslige niveau i klubben. I modsætning til når store investorer går ind i ManU o.a. premier league klubber, så har vi jo ikke nogen reele værdier som klubben kan tømmes for - så umiddelbart virker dette som en kæmpe gevinst.

Lad gætteriet begynde, men det kunne jo tænkes at FCK's (og dermed DK's) pointhøst i Europa, har gjort andre danske klubber interessante. Der er jo billige europabilletter til salg i DK fortiden :)

En reel værdi kunne jo også være akademiet. I England har de ret strikse regler omkring arbejdstilladelse for ikke-eu-borgere, som endnu ikke er landsholdsspillere. En mulighed kunne være at give unge supertalenter spilletid i superligaen og Europa for FCM, og så skippe dem videre til England. Hvis det er tilfældet, peger pilen måske på Abramovich Jr...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev: Lad gætteriet begynde, men det kunne jo tænkes at FCK's (og dermed DK's) pointhøst i Europa, har gjort andre danske klubber interessante. Der er jo billige europabilletter til salg i DK fortiden :)
Bestemt. Der er ikke mange andre steder, hvor du kan 'nøjes' med en investering på 100 mio kr, for at have så stor mulighed for at spille Chl.leauge.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ja Kent når nu du siger det på den måde... Jeg er klart mere optimistsik nu!

Hvis det evt. så bliver en russer (eller andet) så får de "misundlige FCM haters" på div. internetsider da et seriøst problem!

Hvordan kombinerer man lige ( noget med Muh & afrika & rusland) ? Den bliver ikke nem ! :lol:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
Noe skrev: Lad gætteriet begynde, men det kunne jo tænkes at FCK's (og dermed DK's) pointhøst i Europa, har gjort andre danske klubber interessante. Der er jo billige europabilletter til salg i DK fortiden :)
Bestemt. Der er ikke mange andre steder, hvor du kan 'nøjes' med en investering på 100 mio kr, for at have så stor mulighed for at spille Chl.leauge.
For mig at se er det ikke blot 100 mill kr., de skriver, at den udenlandske investor kan få en andel af den samlede aktiekapital på 25-30 %, og de skriver en kommende aktie emission. Det må jo betyde at 100 mill kr. skal ganges med op med max 4 gange, da det nuværende aktiekapital grundlag på ca. 100 mill kr. hvis ikke jeg husker helt forkert, måske andre kender det helt korrekte tal ?

Altså en udvidelse på 200-300 mill kr. ?
Senest rettet af FCMReal 17. mar 2011, 10:54, rettet i alt 1 gang.

Noe

Indlæg af Noe »

Iflg. Tipsbladets oplysninger, en investor, som allerede er engageret i fodbold: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... investoren

Abramovich?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lidt mere her: Ingen Abrohamovic - har været arbejdet på det siden november...:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vertagelse

Brugeravatar
Brobissen

Indlæg af Brobissen »

Hmmm...

NU har jeg ikke så meget forstand på det men er der nogle der er lidt inde i sagerne der kan forklare mig nogle ting..

Hvis en udlandsk investore kommer til vil han så komme til at være ¨ejer¨ af klubben eller bare en aktionær / sponsor eller vil det blive som f.eks i Chelsea City osv ??

Hvis vi siger der kommer en ¨ pengemand ¨ til klubben og poster rigtig mange millioner i FCM både til udvikling af talenter og erfarne førsteholdsspiller fordi man gerne vil i CHL - Hvad gør vi så den dag manden ikke står der mere så bliver det jo et kaos med kæmpe underskud og evt konkurs...

Hvorfor ikke bare takke nej og forsætte som vi gør nu og sikre os fremtiden. Så der stadig er noget der hedder FCM..

- Det værste må være hvis vi bliver en satelit klub til en stor europæisk klub, som f.eks må tage alle vores talenter...

Det er mine holdninger men kan sagtens være at jeg ændre dem når vi på et tidspunkt nok for investoren afvide... Håber nogle af jer kan besvare mine spørgsmål
Citat Arek Onyzsko: Caroline Wozniacki er Polakker Citat slut

Noe

Indlæg af Noe »

Brobissen skrev:
Det er mine holdninger men kan sagtens være at jeg ændre dem når vi på et tidspunkt nok for investoren afvide... Håber nogle af jer kan besvare mine spørgsmål
Der er jo ikke nogen uden for FCM-bestyrelsesrummet, som kan svare endnu. Men det står klart, at der er tale om ca. 25% af aktierne, så det er altså ikke en fuldstændig overtagelse. Se evt. Kents link ovenfor.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Brobissen skrev:Hvis en udlandsk investore kommer til vil han så komme til at være ¨ejer¨ af klubben eller bare en aktionær / sponsor eller vil det blive som f.eks i Chelsea City osv ??

Hvis vi siger der kommer en ¨ pengemand ¨ til klubben og poster rigtig mange millioner i FCM både til udvikling af talenter og erfarne førsteholdsspiller fordi man gerne vil i CHL - Hvad gør vi så den dag manden ikke står der mere så bliver det jo et kaos med kæmpe underskud og evt konkurs...

Hvorfor ikke bare takke nej og forsætte som vi gør nu og sikre os fremtiden. Så der stadig er noget der hedder FCM..

- Det værste må være hvis vi bliver en satelit klub til en stor europæisk klub, som f.eks må tage alle vores talenter...

Hvis du læser linkene til Tipsbladet/børsmeddelelsen vil du se, at det 'kun' drejer sig om en ejerandel på 25-30% - så det er i princippet en ny storaktionær, der ikke vil have bestemmende indflydelse alene. Men naturligvis i praksis vil have meget at sige. Umiddelbart er der heller ikke lagt op til, at vi skal være en satellitklub. Jeg tror helt sikkert, at lokkemidlet er akademiet samt din lette/billige vej til Chl.league.

Brugeravatar
Brobissen

Indlæg af Brobissen »

Jamen. Hvordan kan en aktionær nogensinde tjene på CHL ?? Hvis han smider 100 mil og vi kommer i gruppespillet og for 110 mil f.eks så for han vel ikke pengene når X ikke ejer klubben?
Citat Arek Onyzsko: Caroline Wozniacki er Polakker Citat slut

Besvar