FCM-FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Re: FCM-FCK

Indlæg af AlwaysFCM »

FC Midtjylland

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Syntes det er dejligt med optimisme..og jeg er noget overasket over de udmeldinger med tro på tingene, og holdet, en helt anden tilgang, end den overdrevene respekt som fx sidste kamp..Ved ikke helt om jeg tror på sejr, men der er da en gro bund for sejr med en "tro på det" ånd der er på holdet pt. "Gæsterne fra kbh" må vel tabe engang, så hvorfor ikke på søndag. Personligt syntes jeg ikke Fcm har spillet på et højt niveau indtil videre, så ved ikke hvor rolig jeg er, men troen flytter bjerge og Fck..
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/optakt-fcm-fck

Optakt fra Tipsbladet. De tror, vi stiller med 10 mand i startopstillingen. Interessant.

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

De tror vi stiller med Hassan og Albæk i start-11, næppe.

Mit bud: Borring-Thyge-Inzunna- J. Poulsen
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

MathiasVJacobsen skrev:De tror vi stiller med Hassan og Albæk i start-11, næppe.

Mit bud: Borring-Thyge-Inzunna- J. Poulsen
Nu spiller vi ikke med kant spillere mere så hvorfor tror du Borring starter?

Mit bud er

Lössl
Albrechtsen, Bak Nielsen, Sviatchenko, Juelsgaard
Izunna
Albæk, J, Thyge, Poulsen, Hassan
Igboun eller Fagerberg
In Bak we trust

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.fck.dk/saesonen/kampe/2011/0 ... n/truppen/

Oscar Wendt slet ikke med i truppen.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

AlwaysFCM skrev:http://www.fck.dk/saesonen/kampe/2011/0 ... n/truppen/

Oscar Wendt slet ikke med i truppen.
Den havde Kent nu allerede spottet: http://www.black-wolves.com/b/1/96141.h ... 30#p101888

Men det er som sagt fint. Hvis vi skal bryde igennem i højresiden, burde det alt andet lige være nemmere at komme forbi Bengtsson.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Jeg tror bestemt vi har en chance i aften, F(u)ck tror de har vundet på forhånd, så et hurtigt mål ville knække dem totalt. Glæder mig helt vildt til at komme på stadion i aften!
Tror p 2-1 sejr, på mål af Sly og Bak!
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kanon dejlig sejr i dag!
Ikke mindst måden den kom i hus på. Sad faktisk ved stilling 0-0 i 2. halvleg og tænkte på, at lige meget hvordan kampen endte, så var det en af de bedste kampe vi havde spillet mod FCK. Vi holdt dem fra chancer, og det lykkedes for os at undgå det 'powerplay', som de ofte har praktiskeret på os.
Blot endnu flottere, at vi efter føringsmålet heller ikke blev presset i bund, og FCK skabte vel stort set ikke en chance i 2. halvleg.
Det var langt over forventet, og et selvtillidsboost af dimensioner til vores unge hold inden et meget spændende forår!
I øvrigt rigtig god kamp af KBN, der viste det niveau, som vi ved han har.
Eneste lille dråbe malurt i bægeret, er den manglende tyngde i front. Sly bliver til tider for febrilsk og vælger de forkeret løsninger. Forhåbentlig kommer det med alderen.
Men alt i alt: Sikke en måde at skyde foråret i gang på!

FCMadness

Indlæg af FCMadness »

Mener bestemt, at Sly gjorde det fantastisk. Febrilsk ind imellem. Nej -ofte var det jo kun ham og Thyge der var fremme.

Er ikke i tvivl om, at Sly er morgendagens store stjerne i ligaen!!

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Aaaalt for fedt!! Det var SÅ godt at banke FCK!
Noget lidt andet: Hvordan syntes i banen var? Jeg syntes den så fint ud, men Kvist er ved at give banen skylden: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/kv ... i-foraaret :lol:

Men hvad fanden, hvad kan man forvente af en københavner?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Det er simpelthen en fantastisk søndag aften. Alle medier havde dømt os som transfervinduets store taber, og proklameret at vi stod væsentlig svækket i foråret. Og så går gutterne bare ind og leverer en præstation hvor FCK bliver sendt hjem med sæsonens første nederlag efter en fuldt fortjent 2-0 sejr. Selvom der stadig var en del lange bolde i dag, synes jeg godt man kunne se antydningerne af den nye spillestil. Presspillet fra midtbanen er meget mere aggressivt når der ligger en 3-4 centrale spillere, og det presser ofte FCK til nogle farlige boldtab. Når vi møder hold der er knap så dygtige som FCK, tror jeg dette presspil kan være med til at kvæle dem i længden. Jeg kan slet ikke huske nogen kamp hvor der er blevet løbet så mange meter for hinanden i umenneskelige tider, og presspillet er som nævnt eminemt i dag. Minder en del om det der praktiseres på ungdomsholdene!

Karaterer:

Lössl - 8
Har ret beset ikke meget at lave. Men snupper det han skal, og forsvaret er tydeligvis trygge ved ham. Dog afholder den grumme igangsætning midt i 2. halvleg, som kunne have været fatal, ham fra at få det 9-tal han ellers spiller til.

Hulken - 9
Har for det meste rigtig godt styr på Grønkjær, som kun et par enkelte gange bliver farlig. Kommer til tider også okay med op frem af banen. Stabil præstationen på backpladsen.

Julle - 10
Bedre end længe. Virkelig dejligt med en god start på foråret af Julle, Var god defensivt og havde nogle fine ryk frem af banen. Krydrede det hele med frisparket der udløste straffe og oplægget til 2-0. Det tæller vel stort set som 2 assists ;-).

Sviat - 8
Ser lidt småskidt ud i 1.halvleg, men spiller sig fornuftigt op i 2.halvleg, hvor han bl.a. redder os fra et N'Doye føringsmål ved at nå op til et Grønkjær indlæg.

KBN - 10
Den gamle KBN er tilbage. Dirigerer med alt og alle. Vælger de rigtige løsninger, og er bundsolid defensivt.

Izunna - 8
Stabil midtbaneindsats af Izunna i dag. Dog brænder han ikke lige så meget igennem, som nogle af sine midtbanekolleger. Et par dumme boldtab i starten af kampen trækker også lidt ned. Men helt sikkert en godkendt indsats.

Rilwan - 10
Fantastisk indsats af Rilwan i dag. Viser et løbepensum udover det sædvanlige i dag, og især defensivt imponerer ham mig. Vi har altid vidst han havde offensive kvaliteter, men de defensive egenskaber han viser i dag qua bolderobninger og returløb, overrasker mig positivt. Krydrer det med et godt tværløb og en fantastisk udfordring ved 2-0 målet. Min MOM i dag.

Albæk - 10
Vi ser en Albæk der viser det potentiale vi ved han har. Udfører et stort løbearbejde på midtbanen, og har mange bolderobringer. Sikre pasninger og et par fine dybdeløb er også med til at trække op. Nu mangler vi bare afslutningerne ;-).

Jakob P - 9
God indsats af Jakob i dag. Er ikke lige så iøjnefaldende som Albæk og Rilwan, men præstationen er stadig rigtig stærk. Det lover helt sikkert godt for hans fremtid i FCM. Sikker scoring på straffesparket.

Sly - 9
En evig kilde til uro, og får Zanka til at ligne alt andet end den landsholdsspiller han er. Zanka kan vel i bund og grund prise sig lykkelig for kun at modtage ét gult kort i dag, da hans aktioner mod Sly i 2 andre tilfælde kunne have indkasseret kort.
Det eneste vi mangler er skarpheden foran kassen, men det er jo den gamle sang om Sly. Lad os håbe det kommer med alderen.

Thyge - 10
Rigtig stærk indsats af Thyge i dag. Har mange af sine tidligere så velkendte dybdeløb. Befinder sig rigtig godt som hængende angriber i dag, og krydrer indsatsen med 2-0 scoringen. Få nu den kontrakt forlænget. Please?

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Fantastisk holdindsats, ulvene dominerede total midtbanen og med sly og Thyge som evig trussel kunne det ikke gå galt, også ros til den bagerste kæde FLOT FLOT holdindsats, nok den største sejr i foråret FCM FOREVER

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var en sand fryd i dag. Det var godt at se, at vi ikke længere bare tonser bolden opad, vi får ikke alle de hurtige boldtab. Så paradoksalt nok, kan Franks afgang have styrket os, da det ikke længere er forsvarligt bare at banke bolden opad?

Jeg synes da umiddelbart, at vi skal beholde Albrechtsen på højre back, og dermed det setup vi havde i dag.

Fantastisk måde at starte foråret på, lad os håbe det er starten på en lang stime af sejre :mrgreen:

Besvar