Fusion med Silkeborg. Hot or not?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Fusion med Silkeborg. Hot or not?

Indlæg af Ravnen »

Hvis han står fast på den udtalelse, så er der selvfølgelig ikke mere at snakke om.

Nu startede jeg dog tråden, på baggrund af Morten Bruuns udtalelser, som jo gik i en helt anden retning.
Morten Bruun: - Personligt ville jeg hellere køre fra Århus, hvor jeg bor, til Herning, for at se en fusion mellem SIF og FCM spille topkamp mod FCK eller Brøndby, end jeg ville køre til Viborg og se en fusion mellem SIF og VFF spille et opgør i midten eller bunden af rækken.
Spørgsmålet er så, om Morten Bruun snakker for sig selv, eller om han som klubmand faktisk har føling med tankerne der gør sig i klubben, det sidste kunne jo godt være tilfældet, eftersom han jo er stærkt knyttet til SIF.
I mine øjne er det kun Bruuns scenarie, som er realistisk. FCM ville aldrig flytte fra MCH Arena, det er slet ikke muligt.

Men vi må jo se, realistisk set ender jo det med ingenting, jeg er heller ikke sikker på at Viborg er klar til at forlade deres forholdsvis nye og fine stadion. Det er ikke særligt realistisk hvis kravet ultimativt er at de skal spille i Silkeborg.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hovedsponsoren vil til Viborg: http://www.bold.dk/nyt/Hovedsponsor-til ... SIF-fusion
- Jeg vil foretrække et samarbejde med Viborg, hvor der er gode faciliteter. Personligt ville jeg heller ikke have noget i mod at køre til Viborg for at se top-fodbold en gang i mellem, siger Dam.
Det er nok også det mest realistiske, men så må de jo se at blive enige, for han vil gerne spille et andet sted end i Silkeborg :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

For at citere mig selv, fra den anden tråd om emnet:

Det er varm luft det her. Det er et forsøg fra Kent Madsen på at råbe Silkeborg kommune og erhverslivet op. Silkeborg har ikke faciliteterne til at være ligeværdig partner i en fusion med en anden superligaklub.

Afstanden er så lang til de mulige fusionspartnere, at jeg ikke tror, at det nogensinde vil ske. Det korte af det lange er, at Silkeborg er på røven. Deres forretningsstrategi på fodboldsiden har ikke været bæredygtig, og de er blevet udkonkurreret af os. Da vi blev dannet for 10 år siden, udtalte Ørgaard, at der ikke var plads til 3 klubber i det midt- og vestjyske. Det grinede de meget af i Viborg og Silkeborg. Mon de stadig gør det?

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Nogle der ved om FCM har udtalt sig om Sifs fusionssituation?
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

AlwaysFCM skrev:Nogle der ved om FCM har udtalt sig om Sifs fusionssituation?
Ikke officielt tror jeg. Søren Bach blev dog spurgt om det til 'FCM uden filter'-arrangementet og sagde at det ikke var noget, de havde overvejet.

Udover Papirfabrikken kan jeg heller ikke se, hvad FCM skulle få ud af det. De fleste af de lokale sponsorer i Silkeborg vil jo ikke flytte med til FCM. For Silkeborg vil det være en ren dødssejler, da vi skulle spille i Herning og sandsynligvis fortsat hedde FCM. Desuden er træningsfaciliteterne bedre i Ikast end i Silkeborg, og akademiet vil vi jo heller ikke flytte. Så kan overhovedet ikke se, hvad Silkeborg skulle få ud af en fusion med FCM. Så kan de lige så godt bare lukke deres klub med det samme.

Silkeborg må da gerne blive en del af vores klubsamarbejde på lige for med de lidt over 100 andre klubber. Men de bliver aldrig en ligeværdig partner ift en fusion.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Så kan de lige så godt bare lukke deres klub med det samme.
De må bare sætte tæring efter næring. Skære ned på spillertruppen og se, hvordan det går. SønderjyskE formår gang på gang at redde sig; Silkeborg må bare håbe på de samme kræfter eller agere elevatorhold.
Kent skrev:Silkeborg må da gerne blive en del af vores klubsamarbejde på lige for med de lidt over 100 andre klubber. Men de bliver aldrig en ligeværdig partner ift en fusion.
Præcis. Det vil dog være den bitreste pille for enhver SIF-fan, og når Holstebro føler sig for store til samarbejdet, gør Silkeborg det nok også. Men de skal være velkomne.

Vi er til gengæld på røven selv, hvilket vi skal huske, inden vi griner alt for højt. Vores økonomi er ikke stabil, som den er nu, og det er en reel trussel mod vores hold. Der er løsninger, men ledelsen skal få fingeren ud, og de burde acceptere en lønnedgang oven i hatten for det rod, de har lavet.

Andro

Indlæg af Andro »

Omfg. Én fusion var mere end nok; jeg vil hellere gå konkurs end fusionere med Silkeborg. Heldigvis kommer ingen af delene til at ske.

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Godt nyt :D
Nu går Søren Bach ud og afviser det offentligt: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/na ... -silkeborg

Viborg er dog med på den: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/vi ... sif-fusion

007
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af 007 »

Frygtelig tanke med fusion med sif. De kan slå sig sammen med vff og kalde sig fc skod ;)

Håber på ingen måde der bliver kogt mere suppe på den sag.

Mit klubhjerte blev født med FCM :) og et anstrengt forhold til sif og vff.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

AlwaysFCM skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -silkeborg

Kampene skal også spilles i Sif kræver de. ligeværdige partnere. Jeg siger nej tak.

Har lavet en anden tråd, med bl.a. samme emne, den kan bare slettes, nu når der er begyndt på det her . Kan jeg selv slette tråden? ;)
Nej ikke mere fusion. hvis der kun var tilskurer fra Ikast og Herning på MCH arena ville der blive temmeligt tomt derinde. Alle os der kommer fra en linje trukket fra Skjern, Ringkøbing, Holstebto, Mors, Skive og ned til Herning igen vi er altså rigtig mange og skulle vi så igen til at rykke tyngdepunktet længere østpå, så kan vi jo ligeså godt begynde at melde os ind i OB eller FCKs fanklub. HUSK det når man altid tror at verdens navle er Herning/ Ikast Vi er jo HELE regionens hold og især det vestlige opland fylder rigtig godt på MCH arena.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

6097 skrev:HUSK det når man altid tror at verdens navle er Herning/ Ikast Vi er jo HELE regionens hold og især det vestlige opland fylder rigtig godt på MCH arena.
Jeg tror, alle omkring FCM kan se, at klubben er sat sammen, som den skal. En fusion med Silkeborg vil være forkert på alt for mange måder. Ikast/Herning er samlingspunktet, men det vestjyske opland er meget vigtigt for klubben.

Der er også tosser som mig, der kommer østfra for at se holdet. :)

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Acebone skrev: Der er også tosser som mig, der kommer østfra for at se holdet. :)
Noget der helt klart må stoppes.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
FarligeIzunna

Indlæg af FarligeIzunna »

Sif fans ville aldrig tage til mch arena for at se bold

Besvar