FCM-FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dennis

Re: FCM-FCK

Indlæg af Dennis »

pedersen7500 skrev: Altid godt at se folk ikke kan komme med konstruktiv kritik.

Hvad skal der gøres bedre og hvordan skal det fuldføres?

Det andet kan man sgu ikke rigtig bruge til noget..
Hvem i alverden skulle da også bruge det til noget?

Jeg ved ikke hvem der har haft den idé og håber da ikke det er noget BW er involveret i. Tifoer er arrangeret af enkeltpersoner eller en gruppe for at vise deres kærlighed til deres klub, ikke af folk der gør det for at få noget.

I dette tilfælde har man jo fuldstændig resigneret på forhånd. Hvorfor har man ikke prøvet at finde frivillige til det igennem BW? Det eneste man for ud af at gøre sådan noget ud over at gøre sig selv til grin er at pisse på alle dem der faktisk gerne vil ligge hjerteblod i sin klub. Hvorfor i alverden skal jeg smide 30-40 timer i at hjælpe næste gang vi skal i parken? FCM kan jo bare købe sig til det.

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Efter min mening burde der i BW og FCM ikke være nødvendigt med den slags. Det eneste man risikerer er at udelukke folk der faktisk gerne vil ligge blod sved og tårer i FCM. Man risikerer samtidigt at have folk siddende på diverse poster bare for at få en del af kagen. (Læs gratis sæsonkort, ølkuponer osv)

Hvis der er ting man gerne vil have stablet på benene eller stillinger besat, så lok med klubfølelse og stolthed. Der er 0 klubfølelse og stolthed i en købt tifo. Hellere 2 fantastiske tifoer om året end 10 dårlige eller købte.

Hvis du ikke har noget problem med at vi nu er begyndt at købe folk til at male et bedre billede af os selv end vi er, så fred være med det. Men derfor behøver jeg ikke have samme holdning. Hvis BW ikke kan samle 20 mand til at lege med flag så er det bare det og så må man komme videre og finde på noget andet.

974

Indlæg af 974 »

Dennis skrev:
pedersen7500 skrev: Altid godt at se folk ikke kan komme med konstruktiv kritik.

Hvad skal der gøres bedre og hvordan skal det fuldføres?

Det andet kan man sgu ikke rigtig bruge til noget..
Hvem i alverden skulle da også bruge det til noget?

Jeg ved ikke hvem der har haft den idé og håber da ikke det er noget BW er involveret i. Tifoer er arrangeret af enkeltpersoner eller en gruppe for at vise deres kærlighed til deres klub, ikke af folk der gør det for at få noget.
Er der nogen andre der har forberedt tifo til kampen?

Jeg tror desværre at FCM har lugtet lunten, at de gode gamle dage med fede tifoer er ovre

Diverse interessenter har ikke kunnet samarbejde/haft den fornødne tid

FCM har så valgt at sige, at de selv må sørge for noget for det publikum der i mere overvejende stil finder vej til stadion

Men lad det nu blive et wake up call i stedet, så vi kan få noget fedt op og køre igen :-)
Jeg synes at vi var gode engang!

Vandsø

Indlæg af Vandsø »

Jeg er helt enig i det du siger Dennis. Spillerne har brug for at mærke ægte opbakning i form af sang af tifoer fra rigtige fans. Klubbens opbakning giver slet ikke det samme løft, som tilskuernes. Det er lidt det samme som forældre der forsøger at købe venner til deres børn. Som du selv skriver, kunne man frygte at det næste blev en hyring af Herning drengekor.
Kan ikke huske hvor jeg læste/hørte det, men Kristian Bak efterlyser også større aktivitet blandt tilhængerne. Det er helt sikkert noget der har stor betydning for spillerne. Er sikker på den gode opbakningen i sølvsæsonerne var en af grundede til at klubben præsterede så godt, som den gjorde.

Men nok om det.. Tråden handler om kampen mod FCK, og her 5 dage før kampen kan man glæde sig over Allan Kuhns udtalelser til pressen, bl.a. følgende http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=38932
Det er positivt at han denne gang forsøger at gejle spillerne op gennem pressen. Det virker til at han tror på det, hvilket han absolut ikke gav udtryk for før seneste kamp mod københavnerne (0-3). Mon ikke han har luret, at det ikke hjælper at skabe overdrevet respekt for modstanderen, hvilket vi både har set mod FCK og overfor Yura Movsisyan?

Fyhn

Indlæg af Fyhn »

Det er ikke FCM der køber tifoen til FCK kampen.

FCM har fundet nogle gennem deres samarbejdskubber som vil bruge lidt tid på, at hjælpe med at få tifoen afviklet. Ja de får en billet og en øl for det.
Den eneste forskel der er denne gang er at FCM har skrevet det på deres hjemmeside, før i tiden da vi havde de store rullebanner og andre store tifoer, fik dem der hjalp på dagen et adgangskort til stadion, til den ene kamp hvor de hjalp.

Det er BW tifo gruppe som har lavet tifoen til kampen henover vinterpausen.

Grunden til dette initiativ er at der mangler frivillige i BW som har lyst til at give en hånd med i tifo gruppen.

Jeg vil kalde det en nødløsning til denne kamp.

Fyhn

Dennis

Indlæg af Dennis »

Fyhn skrev:Det er ikke FCM der køber tifoen til FCK kampen.

FCM har fundet nogle gennem deres samarbejdskubber som vil bruge lidt tid på, at hjælpe med at få tifoen afviklet. Ja de får en billet og en øl for det.
Den eneste forskel der er denne gang er at FCM har skrevet det på deres hjemmeside, før i tiden da vi havde de store rullebanner og andre store tifoer, fik dem der hjalp på dagen et adgangskort til stadion, til den ene kamp hvor de hjalp.

Det er BW tifo gruppe som har lavet tifoen til kampen henover vinterpausen.

Grunden til dette initiativ er at der mangler frivillige i BW som har lyst til at give en hånd med i tifo gruppen.

Jeg vil kalde det en nødløsning til denne kamp.

Fyhn
Det gør de jo hvis den i sidste ende ikke kunne lade sig gøre uden almisser fra FCM.

At det er en løsning der er brugt før gør ingen forskel for mig.

Det er jo netop hele min pointe Rasmus, der bliver opgivet inden man forsøger og det er simpelthen for tamt. Der har været en lang vinterpause, men man har ikke engang forsøgt selv at samle folk til opgaven. Man har ikke spurgt om hjælp hverken til at lave tifo eller til at deltage i den på Søndag. Ret mig endeligt hvis jeg tager fejl, for jeg følger ikke med alle steder.

Jeg syntes ikke det virker særligt motiverende på mig. Kan simpelthen ikke se idén bag når man ikke engang orker at smide en besked rundt til Facebook gruppen eller lave en tråd her på graven.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

I Tifo er der før blevet lavet en tråd herinde, om der var et arrangement på et tidspunkt. Men der var alligevel aldrig en eneste der dukkede op, ud over dem vi havde numrene på. Hver eneste uge modtager jeg smser fra TIFO gruppen om diverse produktions dage. Man kan jo melde sig til Fru Sild der står under TIFO her på sitet, så der er ingen undskyldning. Så kan jo foreslå hende, der bliver skrevet på det der Facebook også :)

Noerum

Indlæg af Noerum »

Giv tifo-pengene til UBM, så kommer der løjer på tribunen!

Dennis

Indlæg af Dennis »

Mini Bager skrev:I Tifo er der før blevet lavet en tråd herinde, om der var et arrangement på et tidspunkt. Men der var alligevel aldrig en eneste der dukkede op, ud over dem vi havde numrene på. Hver eneste uge modtager jeg smser fra TIFO gruppen om diverse produktions dage. Man kan jo melde sig til Fru Sild der står under TIFO her på sitet, så der er ingen undskyldning. Så kan jo foreslå hende, der bliver skrevet på det der Facebook også :)
Nej der er ingen undskyldning for ikke at søge om hjælp på graven eller andre steder inden man begynder at bestikke folk til at lave tifo arbejde. Nu ved jeg ikke om det er 200-300 i skal bruge på Søndag? Men hvis man ikke kan samle en 10-20 BW´r til at hjælpe i sådan en kamp så er der jo noget galt? Så må man jo ind at overveje hvad det kan skyldes eller hvem det skyldes.

Da jeg i mine unge dage hjalp til i tifo da var der altid villige folk til at hjælpe på kampdage. Der var altid en god stemning og der var styr på sagerne. Det kan simpelthen ikke passe at den nye årgang af unge FCM fans ikke er lige så entusiastiske.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Jakob-Poulsen-Me ... i-slaa-FCK

Jakob Poulsen tror på vi vinder :) Og Kuhn tror på det. Der lyder til at være godt med selvtillid for FCMs vedkomne inden kampen :D

Har egentlig ikke læst nogle kommentarer fra FCK inden mht kampen på søndag?
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... k-premiere

En mindre at bekymre sig om :-)
Så bliver der nok knapt så travlt i vores højre forsvarsside.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... k-premiere

Så er det fandeme med at få Siv ind på den højrekant. Hver gang, han har stået over for Bengtsson (som formentlig erstatter Wendt), har Siv vundet duellen.

Men okay, måske bliver der slet ikke tale om en decideret højrekant. På den anden side skulle taktikken mod FCK jo netop være lidt anderledes pga. deres styrke. Glæder mig til at se den!

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Dennis skrev: Det kan simpelthen ikke passe at den nye årgang af unge FCM fans ikke er lige så entusiastiske.
Det passer heller ikke, det er bare BW-bestyrelsen som ikke ønsker dem som arbejdskraft. Vi må bare håbe det går rigtig godt på søndag.... til generalforsamling.

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

Kent skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... k-premiere

Gør ikke chancerne mindre :D Lækkert
In Bak we trust

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Acebone skrev: Så er det fandeme med at få Siv ind på den højrekant. Hver gang, han har stået over for Bengtsson (som formentlig erstatter Wendt), har Siv vundet duellen.
Der skal blive nok dueller mellem dem, men det bliver ikke som kant, de dage er ovre.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Hekler skrev:
Acebone skrev: Så er det fandeme med at få Siv ind på den højrekant. Hver gang, han har stået over for Bengtsson (som formentlig erstatter Wendt), har Siv vundet duellen.
Der skal blive nok dueller mellem dem, men det bliver ikke som kant, de dage er ovre.
Der bliver ingen dueller mellem dem, siv skal ikke spille mod fck..

Besvar