4-1-3-2
4-1-3-2
Hvad synes folk om FCMs nye spillestil med gode tekniske spillere, mere offensiv fodbold og hurtigt pasningsspil? De har prøvet det før, hvor det ikke lykkedes, og har derfor været kendt for deres farlige omstillingsspil i stedet.
Nu prøver man det igen, har vi mere passende spillere til det nu?
Er de unge talenter vokset op med dette koncept på akademiet, eller begynder trænerstaben først med det nu?
Man må sige J. Borring ikke passer ind i denne spillestil, hvilket er synd hvis så en dyr spiller ikke kan bruges til ret meget. Rilwan vil vel indtage den plads, hvem vil ellers ikke egne sig til dette system?
Allan K. fortæller om den nye spilstil her: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
Nu prøver man det igen, har vi mere passende spillere til det nu?
Er de unge talenter vokset op med dette koncept på akademiet, eller begynder trænerstaben først med det nu?
Man må sige J. Borring ikke passer ind i denne spillestil, hvilket er synd hvis så en dyr spiller ikke kan bruges til ret meget. Rilwan vil vel indtage den plads, hvem vil ellers ikke egne sig til dette system?
Allan K. fortæller om den nye spilstil her: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
FC Midtjylland
Re: 4-1-3-2
Genialt.
Efter min lange kamp for en ægte 4-3-3 er jeg vildt begejstret for 4-1-3-2 der har mange af de samme kvaliteter specielt i pres spillet.
Se evt: http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=38576
Jeg ser en gloværdig fremtid, og salget af spillere de næste 10 år hænger på denne strategi op gennem systemet hvor Riddersholm og specielt Hermansen er bannerførere.
Frem for alt kommer vi til at opleve Tiki-taka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiki-taka
Efter min lange kamp for en ægte 4-3-3 er jeg vildt begejstret for 4-1-3-2 der har mange af de samme kvaliteter specielt i pres spillet.
Se evt: http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=38576
Jeg ser en gloværdig fremtid, og salget af spillere de næste 10 år hænger på denne strategi op gennem systemet hvor Riddersholm og specielt Hermansen er bannerførere.
Frem for alt kommer vi til at opleve Tiki-taka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiki-taka
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
/Hekler
Planen er måske sympatisk, men jeg vil se det fungere i Superligaen, før jeg tillader mig at juble over det. Pt. er der ikke noget, der overbeviser mig om, at vi bliver den danske udgave af Barcelona.
Det ligger i klubånden at gå nye veje. Det er vi tit blevet belønnet for, så derfor hilser skam jeg idéen velkommen. Og jeg tror på seriøsiteten i planen; at det er mere end bare et modefænomen.
Min største bekymring er, om vi har tålmodigheden til det her. Fastholder vi konceptet, hvis forårssæsonen smuldrer for os? Som jeg ser det, stiller taktikken store krav til vores backspillere. Er Sivebæk og Juelsgård mænd nok til at klare opgaven nu og her?
Det ligger i klubånden at gå nye veje. Det er vi tit blevet belønnet for, så derfor hilser skam jeg idéen velkommen. Og jeg tror på seriøsiteten i planen; at det er mere end bare et modefænomen.
Min største bekymring er, om vi har tålmodigheden til det her. Fastholder vi konceptet, hvis forårssæsonen smuldrer for os? Som jeg ser det, stiller taktikken store krav til vores backspillere. Er Sivebæk og Juelsgård mænd nok til at klare opgaven nu og her?
Jeg tror det er godt på det område, at modstanderen førhen simpelthen har læst FCMs omstillingsspil, det blev for gennemskueligt. Nu har man noget nyt system, hvor modstanderen skal stå meget meget kompakt for at det bliver svært for FCM at spille. og deri kan de så indimellem slå over i deres omstillingsspil, som så åbner lidt op.
Synes ideen er god. Men er Superligaen overhovedet en liga hvor man kan få lov at spille sådan, det er jo så fysisk fodbold, at det er svært at få lov at spille det hurtige og offensive.
Juelsgaard indikerer jo lidt dette omstillingsspil, så han skal jo hvertfald arbejde på noget, eftersom der heller ikke lige er et seriøst alternativ til hans plads.
Synes ideen er god. Men er Superligaen overhovedet en liga hvor man kan få lov at spille sådan, det er jo så fysisk fodbold, at det er svært at få lov at spille det hurtige og offensive.
Juelsgaard indikerer jo lidt dette omstillingsspil, så han skal jo hvertfald arbejde på noget, eftersom der heller ikke lige er et seriøst alternativ til hans plads.
FC Midtjylland
Jeg er også lidt i tvivl om det her system. Ligaen er så lille og holdene så tæt på hinanden styrkemæssigt, at det kan blive meget svært at være spilstyrende nok. Spillet er desværre blevet langt mere fysisk præget de senere sæsoner.
mon rilwan overtager borrings plads? han er vel bedre teknisk?
Hvad med de unge afrikanere man hentede i sommers, er der en god teknisk forsvarer deriblandt, og nogen der ved om det centralt eller om det en der kan overtage julle eller sivebæks plads?
Hvad med de unge afrikanere man hentede i sommers, er der en god teknisk forsvarer deriblandt, og nogen der ved om det centralt eller om det en der kan overtage julle eller sivebæks plads?
FC Midtjylland
Er måske lidt nervøs for det her talentudvikling.. Der skal nok komme gode spillere og mange penge. Men man skal jo også få nogle spillere, som simpelthen ønsker at blive i klubben. Således at FCM tager det skridt til at være en klub som folk ønsker at komme til. Det kun FCK der er godt på vej til at være sådan klub her i Danmark, så ved godt der er lang vej for FCM også.
Men det er selvfølgelig også svær som klub at udvikle sig til det, i en sådan dansk liga. Den er godt nok blevet større med årene, men snart skal superligaen en gang for alle få vist at det er skandinaviens bedste liga. Det giver jo opmærksomhed, således det ville være godt for en klub, at være en klub som spillere gerne vil til.
Håber i kan forstå mit budskab i det her indlæg - det står måske lidt forvirrende
vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det ordentligt.
Men det er selvfølgelig også svær som klub at udvikle sig til det, i en sådan dansk liga. Den er godt nok blevet større med årene, men snart skal superligaen en gang for alle få vist at det er skandinaviens bedste liga. Det giver jo opmærksomhed, således det ville være godt for en klub, at være en klub som spillere gerne vil til.
Håber i kan forstå mit budskab i det her indlæg - det står måske lidt forvirrende
FC Midtjylland
http://onside.dk/nyheder/superligaen/fc ... lle-real-m
Lyder til, han regner med at holde på egne talenter? Niveau med barca og real - aaaarg! Men god stil fra Steinleins side, det skal nok give gode resultater!
Lyder til, han regner med at holde på egne talenter? Niveau med barca og real - aaaarg! Men god stil fra Steinleins side, det skal nok give gode resultater!
FC Midtjylland
Han har jo ret. Selvom sammenligningen måske er lidt voldsom. At træne spillere til et bestemt system, og have en rød tråd gennem hele klubben, er simpelthen vejen frem. Vores akademi har et så godt renome, at vi allerede støvsuger Danmark for stortalenter, det er ikke umuligt at vi på et tidspunkt kan vinde et dansk mesterskab med 8 spillere af egen avl. Men om de så bagefter kan tæve Real Madrid i CL, er nok lidt tvivlsomt
På den måde er det også godt, at de viser tilbageholdenhed på transfermarkedet, og ikke henter den første og bedste, når vores angreb som nu blev lidt tyndt. De få spillere vi skal hente, skal simpelthen være markant bedre end dem vi har.
Det er nok tvivlsomt om vi kan kæmpe med om 2. pladsen, men hvor vil det dog være fedt hvis en af vores unge angribere, slår fuldstændig igennem og banker kasser ind på stribe, det ville være meget federe, end hvis det var en tilfældig afrikaner (som ham der var omtalt senest) som lidt modvilligt er rejst hertil. Så lad os nu se
På den måde er det også godt, at de viser tilbageholdenhed på transfermarkedet, og ikke henter den første og bedste, når vores angreb som nu blev lidt tyndt. De få spillere vi skal hente, skal simpelthen være markant bedre end dem vi har.
Det er nok tvivlsomt om vi kan kæmpe med om 2. pladsen, men hvor vil det dog være fedt hvis en af vores unge angribere, slår fuldstændig igennem og banker kasser ind på stribe, det ville være meget federe, end hvis det var en tilfældig afrikaner (som ham der var omtalt senest) som lidt modvilligt er rejst hertil. Så lad os nu se
http://www.bold.dk/nyt/Dommere-med-foku ... -og-albuer
Det passer perfekt. De vil skære ned på al den fysiske kontakt i den danske liga. FCM er lige gået igang med et spilsystem, som er meget afhængigt af, at der ikke er ret meget hård fysisk kontakt i nærkampe. Det var da en god nyhed!
Det passer perfekt. De vil skære ned på al den fysiske kontakt i den danske liga. FCM er lige gået igang med et spilsystem, som er meget afhængigt af, at der ikke er ret meget hård fysisk kontakt i nærkampe. Det var da en god nyhed!
FC Midtjylland
Jeg tror det kommer til at koste os nogle gule kort.AlwaysFCM skrev:http://www.bold.dk/nyt/Dommere-med-foku ... -og-albuer
Specielt oppe foran er vi jo afhængige af at vinde de fysiske 1-1 dueller.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
/Hekler
/Hekler
Men ved siden af, hvis drengene er gode tekniske som de jo skal være for at dette system kører, så kommer det jo til at koste modstanderen gule kort, de bliver jo frustreret, og derved tackler fysisk. Det jo ikke nødvendigvis fcm der skal vinde de her 1-1 dueller fysisk, hvis de er gode tekniske.Hekler skrev: Jeg tror det kommer til at koste os nogle gule kort.
Specielt oppe foran er vi jo afhængige af at vinde de fysiske 1-1 dueller.
FC Midtjylland
Hvad er odds på et rødt kort til N'Doye på søndag? 
Hvis det var mig der satte oddsene for det, ville det give 1:1,05!Acebone skrev:Hvad er odds på et rødt kort til N'Doye på søndag?
Et gult kort for at filme (eller hvad man kan kalde det, han prøver på) og et gult for de svinske albuer han giver 
FC Midtjylland