Fusion med Silkeborg. Hot or not?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Fusion med Silkeborg. Hot or not?

Indlæg af Ravnen »

Morten Bruun har nu meldt sig i debatten om at SIF bør fusionere med en anden klub. Og overraskende nok, peger han på FCM!
- - Hvis jeg overhovedet skal kunne se nogen fornuft i en fusion for Silkeborg, skal det være sammen med FC Midtjylland og ikke Viborg FF, som er en klub på afgrundens rand økonomisk. Der er ikke nogen grund til at fusionere med Viborg FF for at kunne blive nummer 8 i Superligaen i stedet for nummer 9, siger Morten Bruun til tipsbladet.dk.

- Personligt ville jeg hellere køre fra Århus, hvor jeg bor, til Herning, for at se en fusion mellem SIF og FCM spille topkamp mod FCK eller Brøndby, end jeg ville køre til Viborg og se en fusion mellem SIF og VFF spille et opgør i midten eller bunden af rækken.

FCM ville nok have grint hånligt af tanken for tre år siden, men nu er de selv i en situation, hvor de snakker om talentudvikling og bruger 21-årige spillere, frem for at vinde titler. Den ydmyghed passer ikke rigtig på dem som klub. Jeg kan ikke få deres udtalelser til at stemme. Jeg tror godt, at de kunne være åbne overfor et samarbejde med SIF, hvis det gav mulighed for igen at kæmpe med om titler, siger Morten Bruun.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... cm-end-vff

Hvad siger I, kan vi vinde noget på det? Fodbolden vil jo uanset hvad stadig blive spillet i Herning, og vi bliver en konkurrent mindre. Men er der basis for flere penge, og at vokse som klub? Får vi noget fra dem, som vi ikke har i forvejen?

Sylvester

Re: Fusion med Silkeborg. Hot or not?

Indlæg af Sylvester »

Tjaa, hvis vi ikke skifter navn, logo og trøjer samt stadig beholder faciliteterne i Herning og Ikast, så vil jeg da sige ja tak til Silkeborg-området som publikum- og sponsoropland. De kunne eventuelt få reserveholdskampene :D

De har jo altid ment de hører til midtjylland, så nu kan de rigtigt komme til det ;)

Sådan vil det dog næppe blive, men det er klart at en fusion mellem FCM og SIF aldrig vil blive et ligeværdigt forhold, dertil er Silkeborg os for underlegne

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -silkeborg

Kampene skal også spilles i Sif kræver de. ligeværdige partnere. Jeg siger nej tak.

Har lavet en anden tråd, med bl.a. samme emne, den kan bare slettes, nu når der er begyndt på det her . Kan jeg selv slette tråden? ;)
FC Midtjylland

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Jeg havde egentlig også lavet et emne om det i 'Alt det andet' :lol:
Her er min egen kommentar i mit eget emne:
Midtgaard skrev:Morten Bruun siger i den ene artikel, at vi for 3 år siden ville grine af en fusion med Silkeborg, og at vi nok ikke ville gøre det længere.. Jeg ved ikke med jer andre, men jeg sidder stadig og klasker mig på lårene af grin ved tanke om en FCM-SIF fusion der skal have hjemmebane i Silkeborg :lol:

HVIS vi så kom så langt at vi skulle fusionere med Silkeborg, er det da vist på sin plads at SIF skulle kalde deres nye hjemmebane MCH Arena!

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Det er sgu også noget af en nyhed :D

Jeg vil have røde og sorte trøjer, og hjemmebane i herning hvis der skal foregå fusion!

Og hvis der sker en fusion, spår jeg viborg også kommer med i det.
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Man har ingen reaktioner fra FCM hørt endnu.
Positive sider: flere sponsorpenge, flere tilskuer samt penge derfra

Negative sider: Så er det ikke bare FCM-herning (et helt nyt FCM), muligheder for andre farver på spillertøj, ny hjemmebane. Mange ting skal ændres.

Kan ikke finde ud af hvad jeg synes om det. DET JO skide LOKALRIVALER!!!

hånden på hjertet, tror i en fusion kunne ske?
FC Midtjylland

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Så længe vi beholder ulven, farverne og navnet. "Midtjylland-Silkeborg", "FC Jylland" eller "MIF" er ikke en galej, jeg vil med på under nogen omstændigheder.

Udebanetrøjen kan jeg godt ofre. Så kan vi have en sort hjemmebanetrøje med små røde streger som i 2004, og udebanetrøjen kan være rød med lidt hvid a la Silkeborgs.

Hvis Viborg og Silkeborg begge røg ind under vingerne, ville der heller aldrig være nogen tvivl om navnet FC Midtjylland. Det ville stadig være det mest passende navn. Så kunne vi bygge en megadome i Ikast i år 2030. ;)

Vi skal i hvert fald ikke lave en Vejle. Vi har tilskuerne, akademiet, stadion og brandet. Silkeborg kan slutte sig til os på vores præmisser, men helt ærligt - det gider de jo ikke.

Jeg kan ikke se det ske. Langdistancefusioner er dømt til at blive problematiske. Silkeborg må ned i tomrummet hos Viborg.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Hvorfor fanden skulle vi hjælpe den pisklub? Har de nogensinde gjort noget godt for os?

De har altid ført an i kampen mod os. Med "Ægte midtjylland" og fusionshad.

Nej.. Lad VFF og SIF dø i fred - tag eventuelt AaB og EfB med.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Havde vi ikke nok indkøringsvanskeligheder da Herning og Ikast blev slået sammen til FCM? Skal vi nu også til at døje med endnu en omgang; og så endda tåberne fra Silkeborg? Nej tak!
Men det bliver heller ikke aktuelt af helt åbenlyse grunde. Vi er milevidt foran Silkeborg mht. talentarbejde, faciliteter og setup. De ville aldrig kunne gå ind på lige vilkår i en fusion med os.
Nej lad Silkeborg og Viborg fusionere. Så er der også kun ét hold der skal jordes. Det er at slå 2 fluer med et smæk. Derudover ville det være en fryd at se forsmåede VFF og SIF fans tude over en fusion. For de er jo "traditionsklubber" modsat fusionshelvedet i Vestjylland.
Silkeborg?! Nej for helvede!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jesper BW1100 skrev:Havde vi ikke nok indkøringsvanskeligheder da Herning og Ikast blev slået sammen til FCM? Skal vi nu også til at døje med endnu en omgang; og så endda tåberne fra Silkeborg? Nej tak!
Men det bliver heller ikke aktuelt af helt åbenlyse grunde. Vi er milevidt foran Silkeborg mht. talentarbejde, faciliteter og setup. De ville aldrig kunne gå ind på lige vilkår i en fusion med os.
Nej lad Silkeborg og Viborg fusionere. Så er der også kun ét hold der skal jordes. Det er at slå 2 fluer med et smæk. Derudover ville det være en fryd at se forsmåede VFF og SIF fans tude over en fusion. For de er jo "traditionsklubber" modsat fusionshelvedet i Vestjylland.
Silkeborg?! Nej for helvede!
Ligesom vi vel også er milevidt foran Silkeborg i katastofeunderskud? Mener nu nok de har en hel del at tilbyde på den front.

Men ja, det ville sgu være skønt at grine af sifferne og de muggrønne som i årevis har råbt plastik efter os, den må sgu gøre ondt på dem :D

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Sylvester skrev:Ligesom vi vel også er milevidt foran Silkeborg i katastofeunderskud? Mener nu nok de har en hel del at tilbyde på den front.
Hvad skulle de kunne tilbyde os der? Det er jo ikke fordi deres forretning kører med overskud. De har tabt 50 mio de sidste 3 år. Bare fordi underskuddet er mindre end vores gør det dem da langt fra attraktive. Vores egne økonomiske problemer er da bare en endnu bedre grund til at holde sig langt fra Silkeborg.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det handler vel mest om at tage de aktiver ind, som vi kan bruge, og sortere resten fra. Jeg tror ikke FCM skal opfindes forfra, blot fordi vi tog Silkeborg med ind. Spørgsmålet er bare om de har noget vi kan bruge? Sponsorerne er jo meget lokale. Men med motorvejen så er tilskuerne vel ikke helt umulige at hente til Herning.

Spørgsmålet er så hvad Silkeborg ville få ud af det? Jeg tror aldrig det kommer til at ske, for det vil være for stor en pille at sluge for dem. Det er nemmere at fusionere noget der er ligeværdigt. VFF er en dødssejler, der er intet fremadrettet ved at fusionere med dem alene. Så skal de lave en fusion mellem SIF, VFF og AGF, med hjemmebane i Århus, det ville nok rykke mere.

Man ved aldrig hvad der kommer ud af sådan noget her, men en ting er sikkert, der vil gå årevis før noget som helst bliver aktuelt :)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jesper BW1100 skrev:
Hvad skulle de kunne tilbyde os der? Det er jo ikke fordi deres forretning kører med overskud. De har tabt 50 mio de sidste 3 år. Bare fordi underskuddet er mindre end vores gør det dem da langt fra attraktive. Vores egne økonomiske problemer er da bare en endnu bedre grund til at holde sig langt fra Silkeborg.
Ja de taber penge på deres fodboldforretning, men de tjener altså så mange penge ved udenomsaktiviteter (papirfabrikken), at de går nogenlunde i 0 og samlet set har de altså en langt mere stabil forretning end vi har.

Desuden er det jo ikke sådan at en fusion er lig med 25+25= 50 spillere og 20+20 = 40 styk administrativt personale.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Men det giver flere tilskuere. Og hvis en fusion resulterer i mere topstrid, så er der jo også penge der. Det er ikke fordi jeg ønsker det skulle ske, prøver bare at se det tiltrækkende for FCM i det.
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Vil gerne lige snart høre en kommentar fra Steinlein angående Fusion, om han overhovedet har hørt noget om det.
FC Midtjylland

Besvar