Morten Nielsen tråden
Morten Nielsen tråden
En artikel på baggrund af "Søn af en fodboldstjerne": http://politiken.dk/kultur/tvogradio/EC ... lddroemme/
Det bliver interessant at se om Morten kan samle talentet op her hos os. Hvis ikke Glen kan, så kan ingen vel. Vi plejer at være gode til sådan noget, Winston Reid var også en udfordring der blev løst.
Det bliver interessant at se om Morten kan samle talentet op her hos os. Hvis ikke Glen kan, så kan ingen vel. Vi plejer at være gode til sådan noget, Winston Reid var også en udfordring der blev løst.
Re: Morten Nielsen tråden
Så udsendelsen i går, og sidder ligesom skribenten tilbage med spørgsmålet om Morten Nielsen vil det nok. Om han vil yde det, der skal til, for at indfri sit talent.
At han skal bruge flere måneder på at komme i form, da han kommer til os, tyder ikke på, at han ligefrem er den, som går mest op i selvtræning. Noget af det kan forhåbentlig komme med alderen, hvor han vel er blevet mere moden, men ærgerrigheden SKAL altså være tilstede, hvis han vil blive til noget. Talent er på ingen måde nok.
Forhåbentlig kan vi få sat skik på ham - hvis ikke andet, må vi sende ham til vores nigerianske akademi i et par måneder, så han kan opleve deres indstilling til tingene. For dem drejer det sig om smør på brødet, og en mulighed for en bedre tilværelse. De VIL det.
At han skal bruge flere måneder på at komme i form, da han kommer til os, tyder ikke på, at han ligefrem er den, som går mest op i selvtræning. Noget af det kan forhåbentlig komme med alderen, hvor han vel er blevet mere moden, men ærgerrigheden SKAL altså være tilstede, hvis han vil blive til noget. Talent er på ingen måde nok.
Forhåbentlig kan vi få sat skik på ham - hvis ikke andet, må vi sende ham til vores nigerianske akademi i et par måneder, så han kan opleve deres indstilling til tingene. For dem drejer det sig om smør på brødet, og en mulighed for en bedre tilværelse. De VIL det.
-
sebastian94
- Geografisk sted: Skive
Jeg håber virkeligt for ham han slår igennem i år, det fortjener han virkelig! Jeg tror hvis vi kan få ham igang kan han blive mange mil værd!
Chelsea pynter vil på alles cv
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson
- Gizmo aka Jeff
- Geografisk sted: DK-7100 Vejle
sebastian94 skrev:Jeg håber virkeligt for ham han slår igennem i år, det fortjener han virkelig! Jeg tror hvis vi kan få ham igang kan han blive mange mil værd!
Ved ikke helt hvad jeg personligt forventer af Mr.Nielsen .. Håber da at knægten finder formen og målet hos fcm. Men efter hvad jeg så igår i programmet, så virker det lidt som om at Mr.Nielsen forventer at lykken kommer til ham og han bare kan slappe af i forhold til den.. Så til knægten Mr.Nielsen - kæmp for hvad du har kært, også selvom det kræver sved, blod og tårer..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797
giver dig ret. så lige dokumentaren på deres hjemmeside. Igennem hans år, har han godt nok virket meget forkælet, med en lad attitude mht. spilletid, han har tacklet meget forkert.Gizmo aka Jeff skrev: Ved ikke helt hvad jeg personligt forventer af Mr.Nielsen .. Håber da at knægten finder formen og målet hos fcm. Men efter hvad jeg så igår i programmet, så virker det lidt som om at Mr.Nielsen forventer at lykken kommer til ham og han bare kan slappe af i forhold til den.. Så til knægten Mr.Nielsen - kæmp for hvad du har kært, også selvom det kræver sved, blod og tårer..
Den eneste, som det lød til at han lyttede til da han var yngre var riddersholm via landsholdet. Og nu er han tilbage hos riddersholm dagligt, man må virkelig håbe det kan hjælpe ham. At være et sted han føler sig hjemme her i dk, tror jeg er meget passende for ham.
Så ud fra det, så tror jeg egentlig der er meget god chance for at han finder hans form og mere til, det kunne jeg virkelig forestille mig.
Men virkelig interessant dokumentar med Morten Nielsen, det må man sige.
FC Midtjylland
Ja, jeg ved heller ikke, hvad jeg forventer. Så udsendelsen med stor interesse. Hatten af for Morten og hans far for, at de viste den anden side "af medaljen", og det kun er de få, der kommer gennem nåleøjet. - Ønsker for Morten selv, at det lykkes for ham nu. - Når det så er sagt, synes jeg også at udsendelsen ikke mindst viste en fars store ambition. Det virkede ikke, som Mortens talent gjorde det alene, men fars netværk skulle bruges. På mig virkede det, som det i sidste ende, havde den modsatte virkning, nemlig at Morten blev båret frem af far. ( Nogle har allerede nævnt "forkælelse". ) - Tror Benny Nielsen har gjort sin søn - en velment - men stor bjørnetjeneste. - Talentet er ikke nok. Det kræver hårdt slid, og som en anden har nævnt , man skal virkelig ville det, og brænde for det. Men man skal også være mentalt parat. - Håber FCM kan udvikle det hos Morten.........uden far, Benny, i kulissen. Hvis Morten ikke "kan selv", kan det være lige meget. Held og lykke, Morten.Gizmo aka Jeff skrev:sebastian94 skrev:Jeg håber virkeligt for ham han slår igennem i år, det fortjener han virkelig! Jeg tror hvis vi kan få ham igang kan han blive mange mil værd!
Ved ikke helt hvad jeg personligt forventer af Mr.Nielsen .. Håber da at knægten finder formen og målet hos fcm. Men efter hvad jeg så igår i programmet, så virker det lidt som om at Mr.Nielsen forventer at lykken kommer til ham og han bare kan slappe af i forhold til den.. Så til knægten Mr.Nielsen - kæmp for hvad du har kært, også selvom det kræver sved, blod og tårer..
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lige-frank
Det bliver spændende at se om han kan blive en stor angriber. Men farlige morten, lyder nu ikke nær så godt som farlige frank
Det ville være dejligt hvis han er modnet lidt, og vil kæmpe for det nu, og ikke barte vil lade det komme. Come on Morten, få dit tidligere chelseatalent frem- så skal han nok blive en af superligaens farligste.
Det bliver spændende at se om han kan blive en stor angriber. Men farlige morten, lyder nu ikke nær så godt som farlige frank
Det ville være dejligt hvis han er modnet lidt, og vil kæmpe for det nu, og ikke barte vil lade det komme. Come on Morten, få dit tidligere chelseatalent frem- så skal han nok blive en af superligaens farligste.
FC Midtjylland
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-i-fcm
Morten Nielsen føler sig tættere på startopstillingen end nogen sinde før. Men Thyge og fagerberg er stadig lidt foran siger han
Men han har haft en kanon opstart efter jul, og det er da kun positivt.
Morten Nielsen føler sig tættere på startopstillingen end nogen sinde før. Men Thyge og fagerberg er stadig lidt foran siger han
FC Midtjylland
Skal indrømme da vi skrev kontrakt med ham, så jeg en god angriber som ville kunne udvikle sig meget, og være den afløser for FF som vi alle leder efter. Hans snart første sæson i klubben er snart gået, og han er efter min mening ikke bevæget sig en dyt. Han har ikke været i nærheden af første holdet, og er efter det man hører, slet ikke i form til superliga bold, ved godt han har været meget skadet, men 10 mdr. i klubben uden at kunne bringe sig i form er sku for dårligt hvis man vil kaldes prof. Hvis jeg fik hans hyre sku jeg nok komme i form, det er vel det man kan forlange. Håber han kommer med 120 i opststarten, ellers kan jeg ikke se vi skal øsle penge ud på endnu et fejl skud.
Jeg snakkede med Morten Nielsen efter kampen i onsdags, og han var meget utilfreds med at han ikke havde fået chancen endnu..
Jeg synes det er en lidt speciel situation med ham. Men Ørgaard har selvfølgelig tidligere sagt at han først er aktuel til førsteholdstruppen i næste sæson.
Jeg synes det er en lidt speciel situation med ham. Men Ørgaard har selvfølgelig tidligere sagt at han først er aktuel til førsteholdstruppen i næste sæson.
-
Peter Ross
Ak ja, den kære Morten...WBW skrev:Jeg snakkede med Morten Nielsen efter kampen i onsdags, og han var meget utilfreds med at han ikke havde fået chancen endnu..
Jeg tror ikke, jeg har overværet én eneste træning i det forgangne år, hvor han har leveret en 100 % seriøs indsats. På magisk vis formår han altid at fjolre rundt, når der er kaldt til samling, eller gøre det modsatte af trænernes instrukser ved f.eks. dødboldstræning til den afsluttende træning op til en kamp.
Han bør vist kigge indad og spørge sig selv, hvad han kan ændre, når han ikke har fået chancen i et forår, hvor hverken Hvilsom eller Fagerberg har imponeret. Færre byture på Club Black og en seriøs indstilling til samtlige træninger vil nok hjælpe godt på vej
Var egentlig også lidt det jeg frygtede da jeg så det tv-program om ham (han ikke huske hvad det hed). Der virkede han lidt som et af de så populære "Curlingbørn"Peter Ross skrev:Ak ja, den kære Morten...WBW skrev:Jeg snakkede med Morten Nielsen efter kampen i onsdags, og han var meget utilfreds med at han ikke havde fået chancen endnu..
Jeg tror ikke, jeg har overværet én eneste træning i det forgangne år, hvor han har leveret en 100 % seriøs indsats. På magisk vis formår han altid at fjolre rundt, når der er kaldt til samling, eller gøre det modsatte af trænernes instrukser ved f.eks. dødboldstræning til den afsluttende træning op til en kamp.
Han bør vist kigge indad og spørge sig selv, hvad han kan ændre, når han ikke har fået chancen i et forår, hvor hverken Hvilsom eller Fagerberg har imponeret. Færre byture på Club Black og en seriøs indstilling til samtlige træninger vil nok hjælpe godt på vej
Det er vel som med alting: easy come easy goes. Han har nok opnået lidt for meget, lidt for hurtigt, og er derfor ikke vant til at skulle kæmpe for det.
Men han er jo bare en stor dreng, han har stadig rig mulighed for at flytte sig mentalt, det er forhåbentlig det som FCM arbejder på.
Det er alt for tidligt at afskrive ham, men han skal vise tålmodighed, og ikke stå og beklage sig overfor tilfældige fans. Det er ham og kun ham som det afhænger af, og det er jeg sikker på at vores dygtige trænere forsøger at lære ham.
Man kunne jo sammenligne ham lidt med Winston Reid. Jeg glemmer aldrig da Riddersholm gav Winston en "lammer" på TV, for at få ham til at tage sig sammen. Ja, jeg er sikker på at mht. Morten Nielsen har vi den perfekte træner.
Men han er jo bare en stor dreng, han har stadig rig mulighed for at flytte sig mentalt, det er forhåbentlig det som FCM arbejder på.
Det er alt for tidligt at afskrive ham, men han skal vise tålmodighed, og ikke stå og beklage sig overfor tilfældige fans. Det er ham og kun ham som det afhænger af, og det er jeg sikker på at vores dygtige trænere forsøger at lære ham.
Man kunne jo sammenligne ham lidt med Winston Reid. Jeg glemmer aldrig da Riddersholm gav Winston en "lammer" på TV, for at få ham til at tage sig sammen. Ja, jeg er sikker på at mht. Morten Nielsen har vi den perfekte træner.
Han bør vist kigge indad og spørge sig selv, hvad han kan ændre, når han ikke har fået chancen i et forår, hvor hverken Hvilsom eller Fagerberg har imponeret. Færre byture på Club Black og en seriøs indstilling til samtlige træninger vil nok hjælpe godt på vejRavnen skrev:Det er vel som med alting: easy come easy goes. Han har nok opnået lidt for meget, lidt for hurtigt, og er derfor ikke vant til at skulle kæmpe for det.
Jeg kender ikke til, hvor meget MN går i byen, men synes heller ikke, at han har imponeret til de træninger eller reservekampe, jeg har set. - Jeg vil kalde det "ok" , men ikke mere.
Mentalt burde MN vel have rykket sig, siden han kom til klubben. - Det er snart længe siden.
"Easy comes, easy goes" ??? Kom det nogensinde de andre steder ?? - I min verden var eventyret i Chelsea lidt "If I scratch your back....you scratch mine".....en nem venne-tjeneste af mr. Arnesen, der viste sig at være en bjørne-tjeneste. - Og historien gentog sig både i Holland og Sverige. - Jeg synes faktisk, det er lidt syndt for Morten, hvis man kan kalde det "syndt" , når man er på superliga-plan.
Man må bare håbe det kommer.....selvom jeg snart har svært ved at tro på det ( han er 21 ) !
Mht. Fagerberg og Hvilsom, synes jeg faktisk, at Hvilsom har gjort det bedst. Fagerberg har også skuffet mig, trods en eller to gode kampe /indhop.
Synes det er alt for tidligt at sige, at Hvilsom ikke har imponeret. Han har kun haft 3-4 hele kampe, hvor jeg i øvrigt mener, at man spiller ham helt forkert, eller slet ikke. Dette blev jeg i øvrigt bekræftet i, da jeg hørte to engelsktalende herrer ( måske hollændere ) bag mig til en kamp, tale om.
Desuden læste jeg i en artikel, at Glenn udtalte, at det er meget sjældent, at en angriber slår igennem før han er 20, og at f.eks. Drogba havde spillet ca. 70 kampe, før han begyndte at score mål.
Jeg tror på, at det kommer. Det kræver rutine, hårdt arbejde og tålmodighed.
Morer mig stadig over tv kommentatoren da Fagerberg blev skiftet ind i pokalfinalen:
"Jeg har generelt ikke noget imod svenskere - jeg syntes bare ikke han er ret god..."
Det beskriver vist situationen ganske godt.
"Jeg har generelt ikke noget imod svenskere - jeg syntes bare ikke han er ret god..."
Det beskriver vist situationen ganske godt.
Her skulle der stå noget klogt...