Efter vinterpausen
Re: Efter vinterpausen
Nu er det ikke for at være negativ og jeg da heller ikke i tvivl om at der nok skal være nogle unge som vil løfte opgaven, MEN alt andet lige, så indikerer en afgang af 3 stamspillere altså at holdet er markant svækket, ellers havde de unge angribere vel fået langt mere spilletid end hidtil og Siv havde udfordret Priske på backen?
Lad os alle håbe at Morten Nielsen og/eller Mads Hvilsom bomber løs og Christian Sivebæk og Jesper Juelsgaard lærer at forsvare og de rutinerede kræfter træder i karakterer og leder holdet og tager en masse ansvar. De unge vokser med ansvar, det har vi set mange gange i FCM.
Det kan sagtens være det sker og det hele går op i en højere enhed, men bortset fra det sidste, så må der trods alt være noget større sandsynlighed for at det ikke gør . I det tilfælde, så står vi altså med et forsvar som er pivåbent på kanterne og med nogle unge angribere som har behov for tilvænning og tid før de kan gøre en forskel i Superligaen.
Lad os alle håbe at Morten Nielsen og/eller Mads Hvilsom bomber løs og Christian Sivebæk og Jesper Juelsgaard lærer at forsvare og de rutinerede kræfter træder i karakterer og leder holdet og tager en masse ansvar. De unge vokser med ansvar, det har vi set mange gange i FCM.
Det kan sagtens være det sker og det hele går op i en højere enhed, men bortset fra det sidste, så må der trods alt være noget større sandsynlighed for at det ikke gør . I det tilfælde, så står vi altså med et forsvar som er pivåbent på kanterne og med nogle unge angribere som har behov for tilvænning og tid før de kan gøre en forskel i Superligaen.
Jeg har også en følelse af, at det kan gå begge veje. Jeg er nervøs for de unge spillere er for let påvirkelig osv.Sylvester skrev: Det kan sagtens være det sker og det hele går op i en højere enhed, men bortset fra det sidste, så må der trods alt være noget større sandsynlighed for at det ikke gør . I det tilfælde, så står vi altså med et forsvar som er pivåbent på kanterne og med nogle unge angribere som har behov for tilvænning og tid før de kan gøre en forskel i Superligaen.
Men lå det ikke lidt i ørgaards udtalelser de stadig er på udkig efter angriber som kan erstatte frank, muligvis der kommer en ind til sommerferien. Men muligvis der slet heller ikke er behov for det, hvis en Morten Nielsen slår igennem?
Jeg glæder mig til opstart, og på at se hvordan det egentlig er. Og deres nye system, lidt mere offensiv med mere pasningsspil, det er sgu spændende.
Men som jeg nævnte tidligere, jeg føler det kan gå begge veje. Det er noget af et sats
FC Midtjylland
Måske ville det være mere risiko ved at beholde de gamle spillere. Som det er nu hedder worst case:
Vi ender langt ned i tabellen (dog ikke nedrykning). Holdet ryger ud i pokalen og flere unge spillere slår ikke til. Ilsø vender hjem uden succes og vores økonomi ender omkring de -5 mil. kr.
Et worst case scenario uden spillersalg i pausen:
Vi ender omkring midt i tabellen og kommer ikke i UEFA. Pokalen smutter som i de andre år. Vores gamle spillere trænger til udskiftning, men vi ved reelt ikke hvor vi står med de unge alternativer. Vores økonomi hedder - 10 mil. kr.
Best case i forhold til nu:
Vi får den fucking pokal og ender 2 er. Ilsø bliver solgt og flere af vores unge spillere gør det godt og kommer med til U-21 EM.
Best case i forhold til hvis vi ikke havde solgt:
Vi får den fucking pokal og ender 2 er. Frank, Priske og Ilsø viser sig som vigtige brikker i et godt forår, mens de unge spillere som Siv, Morten Nielsen og Hvilsom får små gode indhop.
Vi ved ikke hvordan det vil gå. Måske har vi handlet forkert, men i min optik ville det være ligeså satset at beholde de tre omtalte spillere.
Vi ender langt ned i tabellen (dog ikke nedrykning). Holdet ryger ud i pokalen og flere unge spillere slår ikke til. Ilsø vender hjem uden succes og vores økonomi ender omkring de -5 mil. kr.
Et worst case scenario uden spillersalg i pausen:
Vi ender omkring midt i tabellen og kommer ikke i UEFA. Pokalen smutter som i de andre år. Vores gamle spillere trænger til udskiftning, men vi ved reelt ikke hvor vi står med de unge alternativer. Vores økonomi hedder - 10 mil. kr.
Best case i forhold til nu:
Vi får den fucking pokal og ender 2 er. Ilsø bliver solgt og flere af vores unge spillere gør det godt og kommer med til U-21 EM.
Best case i forhold til hvis vi ikke havde solgt:
Vi får den fucking pokal og ender 2 er. Frank, Priske og Ilsø viser sig som vigtige brikker i et godt forår, mens de unge spillere som Siv, Morten Nielsen og Hvilsom får små gode indhop.
Vi ved ikke hvordan det vil gå. Måske har vi handlet forkert, men i min optik ville det være ligeså satset at beholde de tre omtalte spillere.
Det har du helt sikkert ret i.Kent skrev: Der er jo ingen automatik i, at de unge straks bliver bedre. Det handler også om, hvilket hold de kommer ind på. Hvis det er et velfungerende hold, så er det lettere at komme ind som ung, og finde sin rolle.
Jeg mener selv rigtigt meget hænger på Bak-Albrechtsen aksen.
Hvis de spiller fast og opnår den pondus de er på papiret. Så kan Julle og Siv få den ro der kræves for at de kommer ordenligt i gang.
Hvis det sker, så kan rigtigt meget lade sig gøre offensivt.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Nårh jaaaa, jeg er helt til grin ! Sjovt nok spillede han det i første træningskamp, og sjovt nok har det været ideen et stykke tid (medmindre Thyge blev solgt).. Men tak alligevel for komplimentet..FCMReal skrev:Vedr. J. Poulsen, det er da helt til grin at du vil have at han skal spille kant, kommer han i den form han havde da han var fast mand på landsholdet, hvor er blev brugt centralt, så kan thygesen kun sættes frem i angrebet eller kant. helt sikkert også ting der spiller ind vedr. om thygesen ønsker at forlænge, det er en del af spillet mellem FCM og ham, FCM har en reel afløser for thygesen.
HVIS han kommer i den form som da han VAR på landsholdet er snakken en anden, MEN mon ikke der er et stykke vej endnu, eller overrasker vores stab mig sgu..
Et fint lille interview med Glen omkring det nye spilkoncept:
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=38576
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=38576
I dagens HF afsløres lidt mere om 'det nye spillesystem', der allerede er indført i ungdomsrækkerne, men nu bliver 'en sort tråd' hele vejen igennem op til førsteholdet. Personligt synes jeg det er en fremragende idé, som gør det lettere at integrere spillere fra ungdomsrækkerne, samt at scoute spillere udefra, når man ved præcist hvilke typer man leder efter. Desuden er man også uafhængig af den aktuelle træner, og risikerer ikke at få en masse spillere i overskud, som ikke passer til systemet, hvis man skifter træner. I dag praktiseres denne tankegang i klubber som Ajax og Barcelona.
"Fra nu af indordner man sig til en klubfilosofi. Der er en fast skabelon til hver position" Udtaler Ørgaard der sammen med Steinlein er arkiteterne bag systemet.
Hugget direkte fra HF:
Det er et system med fire forsvarere, en defensiv midtbane og foran tre midtbanespillere og med to angribere.
Backs:
Hurtige, løbevillige og med offensive kvaliteter. De er en vigtig del af FCM’s opspil.
Midterforsvarere:
Gode til at forsvare. Stærke i duelspil (mand mod mand) og stærke i luften.
Midtbanen:
Mere fleksibel men med én stærk defensiv bundprop, der beskytter forsvaret. Den såkaldte 6’er, som er en slags sweeper på midtbanen. (I dag typer som Izunna og Salami).
Resten af midtbanen består af forskellige typer med både offensive og defensive kvaliteter.
Angribere:
Som udgangspunkt skal FCM spille med to angribere. Gerne en hurtig type og en stærk spiller, man kan spille op på, og som er god i straffesparksfeltet.
"Fra nu af indordner man sig til en klubfilosofi. Der er en fast skabelon til hver position" Udtaler Ørgaard der sammen med Steinlein er arkiteterne bag systemet.
Hugget direkte fra HF:
Det er et system med fire forsvarere, en defensiv midtbane og foran tre midtbanespillere og med to angribere.
Backs:
Hurtige, løbevillige og med offensive kvaliteter. De er en vigtig del af FCM’s opspil.
Midterforsvarere:
Gode til at forsvare. Stærke i duelspil (mand mod mand) og stærke i luften.
Midtbanen:
Mere fleksibel men med én stærk defensiv bundprop, der beskytter forsvaret. Den såkaldte 6’er, som er en slags sweeper på midtbanen. (I dag typer som Izunna og Salami).
Resten af midtbanen består af forskellige typer med både offensive og defensive kvaliteter.
Angribere:
Som udgangspunkt skal FCM spille med to angribere. Gerne en hurtig type og en stærk spiller, man kan spille op på, og som er god i straffesparksfeltet.
http://fcmtv.dk/fcmtv.php?id=f33010bafa ... 2c8&page=1
Godt interview for dem, som stadig sidder spørgende angående FCMs forår (og fremtid).
opstillingen 4-1-3-2 lyder såmænd god, de har jo også prøvet den før. Men hvis vi har gode nok tekniske spillere, som der gør mig mest nervøs om vi har, så skal det jo nok gå godt. og mht. det er samme spilopstilling som på akademiet, det er da fedt, det jo lidt ajaxstil.
Godt interview for dem, som stadig sidder spørgende angående FCMs forår (og fremtid).
opstillingen 4-1-3-2 lyder såmænd god, de har jo også prøvet den før. Men hvis vi har gode nok tekniske spillere, som der gør mig mest nervøs om vi har, så skal det jo nok gå godt. og mht. det er samme spilopstilling som på akademiet, det er da fedt, det jo lidt ajaxstil.
FC Midtjylland
Men det lyder som om, at Borring er den næste spiller, der bliver overflødig og skal skippes afsted.AlwaysFCM skrev:http://fcmtv.dk/fcmtv.php?id=f33010bafa ... 2c8&page=1
opstillingen 4-1-3-2 lyder såmænd god, de har jo også prøvet den før.
Det kan vel ikke overraske, Kent?Kent skrev:Men det lyder som om, at Borring er den næste spiller, der bliver overflødig og skal skippes afsted.
Næh.. hvad der er mere overraskende og ærligt talt bekymrende, er vores cheftræners udtalelse om, at vi har ok styr på defensiven og at man derfor har valgt at træne det boldbesidende spil istedet. Der er jeg nok ikke helt enig. Jeg synes faktisk vores defensiv har set en smule skidt ud efter Baks hjemkomst. Her skal jeg lige understrege, at jeg ikke alene punker Bak - det har bare ikke rigtig fungeret over hele linien efter min mening.
Nå, men det var egentligt ikke for at være mavesur her før sæsonstarten - som jeg godt nok er ved at have abstinenser efter - for jeg håber da, at den nye spillestil skaber gode resultater og mere seværdig fodbold. Jeg vil da elske, hvis vi kunne spille ala Ajax.
/Cortez
Men det fandme ærgeligt en til 21 mio, bliver overflødig, så mega ultra lorte meget pis!Cortez skrev:Det kan vel ikke overraske, Kent?
Næh.. hvad der er mere overraskende og ærligt talt bekymrende, er vores cheftræners udtalelse om, at vi har ok styr på defensiven og at man derfor har valgt at træne det boldbesidende spil istedet. Der er jeg nok ikke helt enig. Jeg synes faktisk vores defensiv har set en smule skidt ud efter Baks hjemkomst. Her skal jeg lige understrege, at jeg ikke alene punker Bak - det har bare ikke rigtig fungeret over hele linien efter min mening.
Nå, men det var egentligt ikke for at være mavesur her før sæsonstarten - som jeg godt nok er ved at have abstinenser efter - for jeg håber da, at den nye spillestil skaber gode resultater og mere seværdig fodbold. Jeg vil da elske, hvis vi kunne spille ala Ajax.
/Cortez
Sidste forår, hold da fast en bagkæde fcm havde. og der blomstrede juelsgaard også! Men synes bare det er gået ned af bakke for bagkæden også grundet skader mm. Håber da man kan få den vendt. Men som de også gør meget i, så fokuserer de på midtbanen, hvilket også er det stærkeste mht. spillernes kvaliteter i tiden. - så det er vel meget fornuftigt. noget andet er så, at det ikke rigtig har fungeret i træningskampene i la manga, ud fra hvad man har hørt herinde, så man må håbe de lige kan få det finpudset inden sæsonstart.
FC Midtjylland
tak for det tim janssen
toer, flot sagt af en efb'er.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lv-til-fcm
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lv-til-fcm
FC Midtjylland
http://www.bold.dk/nyt/Sviatchenko-vil-vaere-farlig
Det bliver spændende at se med Erik. Han har haft det mål i lang tid, at blive farlig på dødbolde. Håber snart succesen rigtig tager fat, det kunne være fedt. Vis det mod FCK på søndag Erik
Det bliver spændende at se med Erik. Han har haft det mål i lang tid, at blive farlig på dødbolde. Håber snart succesen rigtig tager fat, det kunne være fedt. Vis det mod FCK på søndag Erik
FC Midtjylland
http://onside.dk/nyheder/superligaen/lo ... tar-u21-em
fin attitude fra lössl. Han skal med til u21! Så hans værdi stiger rigtig meget, til at han muligvis går hen og bliver solgt i sommertransferen.
fin attitude fra lössl. Han skal med til u21! Så hans værdi stiger rigtig meget, til at han muligvis går hen og bliver solgt i sommertransferen.
FC Midtjylland
Han må nu gerne vente lidt med at blive solgt for min skyld. Men han skal helt sikkert med til EM, og alt har jo en pris.AlwaysFCM skrev:fin attitude fra lössl. Han skal med til u21! Så hans værdi stiger rigtig meget, til at han muligvis går hen og bliver solgt i sommertransferen.