Den er jo - som de fleste andre mediers vurdering - både forudsigelig og useriøs. Man vurderer transfervinduet på kvantitet alene, og skæver i øvrigt ikke til hverken økonomi eller klubbernes nuværende trupper.Midtgaard skrev:Her er Ekstrabladets vurdering: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 497659.ece
I min verden ser rangeringen af forårets transfers således ud:
1. Lyngby: Superflot at holde på Aabech, og så trumfe med både Boysen og Fetai (selv om det er på en leje.
2. SønderjyskE: Det var en supersigning at få Henrik Hansen 'for alvor'. SE skal sgu nok klare sig igen.
3. Esbjerg: Karlsen er altid garant for stabilitet på midten, og kan sikkert godt kompensere for Jesper Jørgensen. Derudover en svensker og tysker. Vigtigt for EFB er at de beholder truppen nogenlunde intakt.
4. FCK: Meget stabilt, og overskud til at tænke på fremtiden. Tilmed får deres marginalspillere kamptræning i sattelitklubben FCN. Smart.
5. ÅB: Augustinusen trækker op. Med flere lottokuponer og lejemål fortsætter lynge med at pisse i bukserne, for at holde varmen (men hvis man bliver ved med at pisse, så er der vel altid vådt, men varmt i buksen?). Duncan-sagen er jo bare fantastisk krydderi ovenpå. Jeg er ikke imponeret. En ram lugt at urin og nedrykning i Ålborg.
6. Nordsjælland: Pisser også i bukserne. Hvor er det ynkeligt at blive reduceret til FCK's andethold.
7. Horsens: Kommer til at mangle Augustson, men beholder en sammentømret trup. Er sikkert glade for at de (måske) snød os for Gilberto.
8. Randers: Kan i huske VFF og Vejle? Inden man priser dem for højt, skulle man måske prøve at erindre hvad der plejer at ske, når et hold holder panikindkøb i vinterpausen. De får aldrig lært navnene på hinanden i den trup, endsige får sammenspillet et hold. Jeg har hestene som nedrykningsfavorit (og Frank kan komme hjem igen).
9. Brøndby: Ligger højt, på et sløvt marked. Har forstærket sig i defensiven, og har fået smidt Psyko på porten. Det kan kun være et lille plus.
10. Silkeborg: Måske er transfervinduet i år faldet uheldigt sammen med ferie hos nøglemedarbejdere i klubben? Hvem ved..
11: Midtjylland. Det ser jo ikke godt ud, at miste Frank, Ilsø og Priske. Til gengæld var de to førstnævnte ikke så meget nøglespillere som mediernes 'eksperter' gerne vil gøre dem til.
12: OB: Utroligt at opleve en så bred trup blive reduceret så kraftigt. Toft og utaka i angrebet? Seriøst?