Kommer der en erstatning for Frank?
-
Jesper BW1100
Re: Kommer der en erstatning for Frank?
Nu synes jeg godt nok folk går i selvsving. Så er det altså heller ikke værre. Folk er sure når vi viser lorteregnskaber, og når vores ledelse så (ENDELIG!!!) viser lidt økonomisk ansvarlighed er der også bæmund rundt omkring. Ja, jeg havde da også gerne set vi signede Fall eller en anden topangriber (Nej Macena er ikke en topangriber), men nu har klubben valgt at vise ansvarlighed og satse på vores unge spillere. Der postes så mange penge i vores akademi, at vi også er nødt til at give drengene chancen, så vi får noget ud af satsningen. Og så skal gutterne edderpetervælteme bakkes op i tykt og tyndt til foråret. Jeg magter ikke hvis folk skal rende rundt med bæmund efter hver tabte kamp med kommentarer som "Jeg viste det var dødsdømt at satse på ungdommen", "Fuck økonomien, vi skulle have forlænget 2½ år med Frank!". Livremmen er spændt ind og de unge skal vise vejen. Lev med det og bak drengene op!!!
Og så er vores trup altså heller ikke dårligere. Her er et forslag til henholdsvis en 4-4-1-1 og en 4-4-2 som jeg finder interessant:
Lössl
Siv - KBN - Hulken - Julle
Danny - Izunna - Jakob P - Borring
Thyge
Sly
Bænk: Kasper J, Ipsa, Erik, Albæk, Salami, Rilwan/Morten, Ken/Hvilsom
Lössl
Jakob P - Izunna - Thyge - Boring
Morten/Ken/Hvilsom - Sly
Bænk: Kasper J, Ipsa, Erik, Albæk, Salami, Danny, Ken/Morten/Hvilsom
Der er vi altså stadig fornuftigt dækket ind i mine øjne.
Så nu skal stemmerne varmes op. Drengene får brug for os i foråret!
Og så er vores trup altså heller ikke dårligere. Her er et forslag til henholdsvis en 4-4-1-1 og en 4-4-2 som jeg finder interessant:
Lössl
Danny - Izunna - Jakob P - Borring
Thyge
Sly
Bænk: Kasper J, Ipsa, Erik, Albæk, Salami, Rilwan/Morten, Ken/Hvilsom
Lössl
Jakob P - Izunna - Thyge - Boring
Morten/Ken/Hvilsom - Sly
Bænk: Kasper J, Ipsa, Erik, Albæk, Salami, Danny, Ken/Morten/Hvilsom
Der er vi altså stadig fornuftigt dækket ind i mine øjne.
Så nu skal stemmerne varmes op. Drengene får brug for os i foråret!
Men det er slemt, for det giver en indikation om, hvor klubben er på vej hen. Vi forhandlede med Brøndby om Thyge til det sidste. Som du selv siger, er vi i problemer økonomisk, og det er mindst lige så meget dét, folk er triste over.Jesper BW1100 skrev:Nu synes jeg godt nok folk går i selvsving. Så er det altså heller ikke værre.
Det værste er for mig højrebacken. Efter sigende spillede Sivebæk igen en kamp helt uden taktisk overblik mod Randers. Kuhn måtte stå og råbe af Siv for at få ham til at løbe hjem. Jeg spår, at det bliver et stort wake up-call, når vi indser, hvor meget vi mangler Priske.
Frank og Ilsø var måske nødvendige salg, men man må stadig forstå, at Frank-transferen gjorde ondt på mange. Det har intet med logik at gøre; det er følelser. Og så var de to altså vores topscorere, så bekymringerne er da helt reelle.
Når vi nu accepterer, at vi er pressede økonomisk, så er det også noget møg, at vi ikke har solgt ud på den plads, hvor det ville skade os mindst. Den centrale midtbane er stadig(!) overbefolket, hvilket koster spilletid til en mand som vores U21-landsholdsspiller, Mads Albæk. Thyge eller til nød Salami skulle have været sendt afsted.
Under alle omstændigheder er det tommel ned for det vindue her. En skade til Sly eller Albrechtsen og vi kan være i alvorlige problemer.
Der er intet så skidt at det ikke er godt for noget... Siges der
Jeg er nok ligesom alle herinde skuffet over den manglende tilgang af en engrebsprofil eller to.
Men når hovedet kommer ned på skuldrene igen må man også være eftertænksom.
Det er trods alt ikke Henriette Kjær´s mand som styrer finanserne og spillertransfer i fcm, ellers havde vi sikkert beholdt dem vi har skippet væk, samt fået tilgang af både Zidan, Macena, Aabech og måske Torres på en vildfaren helikoptertur.
Der skal jo også være penge til det.
Jeg håber at den lidt tynde tilgang betyder at vi har en bedre mulighed for at beholde Thygesen, og man skal jo ikke glemme at vi har nogle rimeligt dyre herrer til at rende rundt på vores hold i forvejen.
Jeg ved sgu ikk hvorfor, men jeg har en følelse at det har været ok alligevel.
Ikke fantastisk, bare ok.
Kan selvfølgeligt være jeg har det anderledes når jeg vågner op imorgen,.
Men som det ser ud lige nu, har vores nærmeste konkurrenter til 2 pladsen ikke forstærket sig, så det må vel tælle som et plus??
Jeg er nok ligesom alle herinde skuffet over den manglende tilgang af en engrebsprofil eller to.
Men når hovedet kommer ned på skuldrene igen må man også være eftertænksom.
Det er trods alt ikke Henriette Kjær´s mand som styrer finanserne og spillertransfer i fcm, ellers havde vi sikkert beholdt dem vi har skippet væk, samt fået tilgang af både Zidan, Macena, Aabech og måske Torres på en vildfaren helikoptertur.
Der skal jo også være penge til det.
Jeg håber at den lidt tynde tilgang betyder at vi har en bedre mulighed for at beholde Thygesen, og man skal jo ikke glemme at vi har nogle rimeligt dyre herrer til at rende rundt på vores hold i forvejen.
Jeg ved sgu ikk hvorfor, men jeg har en følelse at det har været ok alligevel.
Ikke fantastisk, bare ok.
Kan selvfølgeligt være jeg har det anderledes når jeg vågner op imorgen,.
Men som det ser ud lige nu, har vores nærmeste konkurrenter til 2 pladsen ikke forstærket sig, så det må vel tælle som et plus??
Den lidt tynde tilgang? Der var ingen.4559 skrev:Jeg håber at den lidt tynde tilgang betyder at vi har en bedre mulighed for at beholde Thygesen, og man skal jo ikke glemme at vi har nogle rimeligt dyre herrer til at rende rundt på vores hold i forvejen.
Thygesen skulle vi have solgt, for nu smutter han til sommer og tager tre millioner med sig. Det er rigtig skidt. Selvfølgelig ville det være fint, hvis han forlængede, men klubben har med al tydelighed vist os, at der er lavvande i kassen. Vi kan højst håbe, at Thyge ikke vælger en fri transfer til en dansk klub.
Hvem siger Thyge smutter til sommer??
Kan ligeså vel være at han snupper de 3 millioner og forlænger, det havde jeg gjort i hans sted.
Det jeg mente var at med afgangen af Farlige og Ilsø burde der være råd til at forlænge med Thygesen, og det ville nok ikke være så skidt.
Prøver at se det positive i det negative.
Vi har masser af offensive kræfter, så er det bare med at bruge dem rigtigt.
Måske en grund til at prøve 4-3-3 som aldrig fungerede under Erik R/ Thomas T??
Kan ligeså vel være at han snupper de 3 millioner og forlænger, det havde jeg gjort i hans sted.
Det jeg mente var at med afgangen af Farlige og Ilsø burde der være råd til at forlænge med Thygesen, og det ville nok ikke være så skidt.
Prøver at se det positive i det negative.
Vi har masser af offensive kræfter, så er det bare med at bruge dem rigtigt.
Måske en grund til at prøve 4-3-3 som aldrig fungerede under Erik R/ Thomas T??
Der er stadig mulighed for at vi kan hente spillere uden kontrakt (heriblandt Djemba Nyren og Runstrøm) så måske der alligevel kommer en angriber til, selvom jeg ikke selv tror på det.
Claus J
-
MathiasVJacobsen
Jeg er nervøs omkring Sivebæk på back.
Han er simpelthen ikke skarp nok! ja, måske offensivt, men aldeles ikke defensivt!
Og så havde jeg håbet på en ny angriber, for hvis Igboun render ind i en skade, så bliver det altså aldeles svækket med Fagerberg og Hvilsom :s
Han er simpelthen ikke skarp nok! ja, måske offensivt, men aldeles ikke defensivt!
Og så havde jeg håbet på en ny angriber, for hvis Igboun render ind i en skade, så bliver det altså aldeles svækket med Fagerberg og Hvilsom :s
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund
I mine øjne tyder det på, at man har villet sælge/leje førende man ville købe nyt ind. I bund og grund en fin økonomisk filosofi. Men når så de planlagte handler ikke lykkedes, ser slutresultatet ikke så godt ud.Kent skrev:Hvis det ender uden at der kommer en erstatning ind for Frank/Ilsø/Baba, som det ser ud til i øjeblikket, så synes jeg sgu at Ørgaard skylder en forklaring.
Er klubben virkelig så presset, at man er tvunget til at sende klubbens to topscorer afsted uden erstatning?
Både Franks og Ilsøs afgang er mystisk, så har der været underliggende problemer i truppen, som man har forsøgt at løse, ved at sende dem væk?
Er det her vindue gået som planlagt, eller er der nogle handler, som er kikset i sidste øjeblik, som man havde regnet med til at lukke hullet i front?
Hvordan harmonerer ambitionerne om Europa, med et angreb bestående af 18-22-årige spillere, der samlet har spillet omkring 50 førsteholdskampe og scoret under 10 mål?
Det kunne godt lugte lidt af, at man endnu engang har forsøgt at hente Macena i Horsens (som en anden bruger også har skrevet) og at det er glippet i sidste øjeblik. Lidt ærgeligt at man så ikke har haft andre alternativer på sidelinien.
Når tingene så er som de er nu, så håber jeg mere på vi spiller med de spillere vi har, fremfor at hente en sidste øjebliks panikløsning ala Lekic, Demba eller Runstrøm.
/Bobby
Glem nu ikke Morten Nielsen, som vi hentede i sommers.. Han er altså også angriber og hentet til at slå igennem fra foråret af..MathiasVJacobsen skrev:Jeg er nervøs omkring Sivebæk på back.
Ja, og kuhn har jo udtalt at han inden sommer er en fast mand i start 11'eren, hvilket jeg også tror på. FCM skal tjene penge ind til akademiet ved at sælge disse akademifolk, og de får jo ikke chancen hvis vi har en macena til at rende rundt ved siden af sly, og alligevel tror jeg ikke macena kunne leve op til farlige frank.Lupus1999 skrev:Glem nu ikke Morten Nielsen, som vi hentede i sommers.. Han er altså også angriber og hentet til at slå igennem fra foråret af..
Det kan jo også være kuhn ved noget om morten nielsen, som jeg helst ser får chancen, ken og hvilsom, som vi andre ikke helt ved. Men tror stadig på kuhn henter en angriber til sommerferien, han udtalte jo og lovede at han ville hente en ny angriber i erstatning for frank. Men det der har været til rådighed i denne transfer tror jeg ikke har kunnet leve op til frank.
Tænker at det nok er den bedste løsning.
FC Midtjylland
Jeg ved ikke om du har læst noget andet end jeg eller bare husker forkert, for det du nævner, er ihvertfald ikke Ørgaards opfattelse af Morten Nielsen:AlwaysFCM skrev: Ja, og kuhn har jo udtalt at han inden sommer er en fast mand i start 11'eren, hvilket jeg også tror på. FCM skal tjene penge ind til akademiet ved at sælge disse akademifolk, og de får jo ikke chancen hvis vi har en macena til at rende rundt ved siden af sly, og alligevel tror jeg ikke macena kunne leve op til farlige frank.
Det kan jo også være kuhn ved noget om morten nielsen, som jeg helst ser får chancen, ken og hvilsom, som vi andre ikke helt ved. Men tror stadig på kuhn henter en angriber til sommerferien, han udtalte jo og lovede at han ville hente en ny angriber i erstatning for frank. Men det der har været til rådighed i denne transfer tror jeg ikke har kunnet leve op til frank.
Tænker at det nok er den bedste løsning.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ngen-i-fcm
Sportsdirektør Jens Ørgaard håber, at den unge angriber fra sommer er klar til at kæmpe om en plads på Allan Kuhns hold, men i foråret vurderer sportsdirektøren, at Morten Nielsen skal bruge tiden på at udvikle sig fysisk og spillemæssigt efter opholdet i AZ og et lejemål i Landskrona.
Fra sommer regner jeg med Morten Nielsen som en spiller, der er fuldgyldigt medlem af førsteholdstruppen. Det gør jeg ikke i foråret. Hvis han er det, er det kun fantastisk, men presset ligger ikke på Morten for, at han skal gøre en fantastisk forskel her i foråret. Og når jeg mener en kæmpe forskel, mener jeg at tage en startplads, siger Jens Ørgaard til tipsbladet.dk.
Ørgaard mener altså ikke at Morten Nielsen er klar til førsteholdet før engang til sommer og ikke en som er aktuel for holdet i foråret.
Men det kan selvfølgelig han har ændret mening når da han pludselig er kommet ganske tæt på starteren, men om det så handler om kvalitet, tvivler jeg ærligt talt på
hmm, nok det jeg har læst for noget tid siden, og lagt om til han var klar senest sommerferien. Jeg undskylderSylvester skrev:Ørgaard mener altså ikke at Morten Nielsen er klar til førsteholdet før engang til sommer og ikke en som er aktuel for holdet i foråret.
Men det kan selvfølgelig han har ændret mening når da han pludselig er kommet ganske tæt på starteren, men om det så handler om kvalitet, tvivler jeg ærligt talt på
Nå, noget andet. Nu synes jeg snart vi lige skal have en forklaring fra ørgaard, ang. dette transfervindue, og hvad han forsøgte eller ikke forsøgte. Havde ikke troet der ville være tavshed så længe efter, føler nærmest stadig de forsøger noget, eller venter noget.
FC Midtjylland
Værsgo: http://onside.dk/nyheder/superligaen/or ... r-svaekketAlwaysFCM skrev:
Nå, noget andet. Nu synes jeg snart vi lige skal have en forklaring fra ørgaard, ang. dette transfervindue, og hvad han forsøgte eller ikke forsøgte. Havde ikke troet der ville være tavshed så længe efter, føler nærmest stadig de forsøger noget, eller venter noget.
Tak. Spændende forår vi går i mødeNoe skrev:Værsgo: http://onside.dk/nyheder/superligaen/or ... r-svaekket
FC Midtjylland
Problemet er bare at man netop ikke udviser nogen økonomisk ansvarlighed når man samtidigt poster millioner i underskudsforretningen håndbold.Jesper BW1100 skrev:Nu synes jeg godt nok folk går i selvsving. Så er det altså heller ikke værre. Folk er sure når vi viser lorteregnskaber, og når vores ledelse så (ENDELIG!!!) viser lidt økonomisk ansvarlighed er der også bæmund rundt omkring.
Hvem kan forklare mig hvordan der kan være råd til at smide millioner ud af vinduet på håndbold, men ikke være råd til angribere i fodbolddelen? Er det mig der misforstået noget, eller er vores hovedfokus nu håndbold og skifter vi snart navn til Handball Club Midtjylland?
Ansvar min bare røv