Kommer der en erstatning for Frank?
Kommer der en erstatning for Frank?
Ja det store spørgsmål de næste 34½ time er vel, om vi henter en erstatning for Frank.
Vores trup ser ualmindelig tynd ud på toppen, medmindre man planlægger at spille med Thyge som 2. angriber ved siden af Sly, hvilket jo er en kortsigtet løsning.
I mine øjne bør vi hente 'et navn' ind, hvis vi virkelig mener, at vi ønsker at holde fast i top4 - det kunne fx være Søren Larsen (tror dog ikke vi kan betale hans løn), Duncan (han er dog et fjols) eller Macena (hvis det er en lille spiller vi leder efter). Larsen (da han var i Djurgården) og Macena (i sommers) har vi tidligere været ude efter. Jeg dog i tvivl om der er økonomi til at hente nogen af disse, da vi ikke har fået noget for Ilsø og småpenge for Frank. Fall er måske nok den allermest urealiske drømmeerstatning.
På hylden under disse spillere er der jo billige alternativer at hente rundt om i ligaen i form af Lekic, Runstrøm, Demba-Nyren og Ousman Jallow, men er i tvivl om, hvormeget de for alvor vil kunne bibringe, og jeg vil nok hellere undvære end at få en af dem.
Vores trup ser ualmindelig tynd ud på toppen, medmindre man planlægger at spille med Thyge som 2. angriber ved siden af Sly, hvilket jo er en kortsigtet løsning.
I mine øjne bør vi hente 'et navn' ind, hvis vi virkelig mener, at vi ønsker at holde fast i top4 - det kunne fx være Søren Larsen (tror dog ikke vi kan betale hans løn), Duncan (han er dog et fjols) eller Macena (hvis det er en lille spiller vi leder efter). Larsen (da han var i Djurgården) og Macena (i sommers) har vi tidligere været ude efter. Jeg dog i tvivl om der er økonomi til at hente nogen af disse, da vi ikke har fået noget for Ilsø og småpenge for Frank. Fall er måske nok den allermest urealiske drømmeerstatning.
På hylden under disse spillere er der jo billige alternativer at hente rundt om i ligaen i form af Lekic, Runstrøm, Demba-Nyren og Ousman Jallow, men er i tvivl om, hvormeget de for alvor vil kunne bibringe, og jeg vil nok hellere undvære end at få en af dem.
- FCM Fan nr. 1
Re: Kommer der en erstatning for Frank?
Gode bud, men i vanlig Ørgaard stil tror jeg vi skal forvente en anden end et de mere åbenlyse navne.
Har han igen været i Østeuropa/Rusland for at hente en "komet"?
Har investorerne gået med til en lidt større satsning denne gang, for at fastholde placering og sikre pokalen?
Eller foretager man det ultimative sats og tror at nuv. trup holder?
Jeg hælder mest til det første - håber på det andet og frygter det tredje!
Har han igen været i Østeuropa/Rusland for at hente en "komet"?
Har investorerne gået med til en lidt større satsning denne gang, for at fastholde placering og sikre pokalen?
Eller foretager man det ultimative sats og tror at nuv. trup holder?
Jeg hælder mest til det første - håber på det andet og frygter det tredje!
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
må formode der arbejdes på en angriber da vores alternativer i øjeblikket ikke er særlig mål farlige uanset hvad spil sytem vi praktiserer. Hvem det evt. bliver er svært at sige for Ørgård har det vel med at komme med nogle overraskelser ind i mellem, så et bud her er Duncan som vi køber fri i Skotland.
-
Hvasser
Som tidligere nævnt herinde så tror jeg vores bedste chance for en forstærkning er at hente Jude hjem fra Fredericia.
Du nævner Duncan, Larsen og Macena andre har nævnt Djiby Fall- ærlig talt hvis de havde været mulige at købe eller leje så havde Randers nok selv gjort det. De har købt Frank fri af hans kontrakt og det må være et tegn på at han er en af de bedste angribere som det er muligt at købe på nuværende tidspunkt.
Jeg er ikke tilhænger af at vi køber en sekunda angriber fra en anden klub i Superligaen, det vil sikkert blive dyrt og hvis personen flopper i FCM så er han da helt værdiløs på transfermarkedet.
Jeg har tidligere smidt navne som Jeppe Kjær(Roskilde) og Mads Overgaard(FC Fyn) på banen. De er ikke voldsomt eksotiske eller har et specielt kendt navn (udover Kjær, men det er vidst ikke relateret), men de kunne måske godt scorer 5-8 mål på en halvsæson i Superligaen. Lidt alá Speedy.
Jeg tror ikke klubben går ud og investerer i det her vindue, tilgengæld kunne det være fedt hvis vi hentede en ny mand til sommer hvor mulighederne må være bedre. Det vil også være svært for en ny spiller at komme ind på den sidste dag i vinduet og derefter forventes at slå til med det samme vi begynder forårssæsonen - så er mulighederne bedre for at vende sig til spillerne i en længere periode henover sommeren.
Hvis vi venter til sommer kan vi også nu sondere markedet efter en spiller med kontraktudløb som dermed kan skifte til os gratis hvilket er gavnligt for vores økonomi.
Du nævner Duncan, Larsen og Macena andre har nævnt Djiby Fall- ærlig talt hvis de havde været mulige at købe eller leje så havde Randers nok selv gjort det. De har købt Frank fri af hans kontrakt og det må være et tegn på at han er en af de bedste angribere som det er muligt at købe på nuværende tidspunkt.
Jeg er ikke tilhænger af at vi køber en sekunda angriber fra en anden klub i Superligaen, det vil sikkert blive dyrt og hvis personen flopper i FCM så er han da helt værdiløs på transfermarkedet.
Jeg har tidligere smidt navne som Jeppe Kjær(Roskilde) og Mads Overgaard(FC Fyn) på banen. De er ikke voldsomt eksotiske eller har et specielt kendt navn (udover Kjær, men det er vidst ikke relateret), men de kunne måske godt scorer 5-8 mål på en halvsæson i Superligaen. Lidt alá Speedy.
Jeg tror ikke klubben går ud og investerer i det her vindue, tilgengæld kunne det være fedt hvis vi hentede en ny mand til sommer hvor mulighederne må være bedre. Det vil også være svært for en ny spiller at komme ind på den sidste dag i vinduet og derefter forventes at slå til med det samme vi begynder forårssæsonen - så er mulighederne bedre for at vende sig til spillerne i en længere periode henover sommeren.
Hvis vi venter til sommer kan vi også nu sondere markedet efter en spiller med kontraktudløb som dermed kan skifte til os gratis hvilket er gavnligt for vores økonomi.
Så kan vi lige så godt give Hvilsom eller Morten Nielsen chancen. Jude har bevist at han ikke har niveauet.Hvasser skrev:Som tidligere nævnt herinde så tror jeg vores bedste chance for en forstærkning er at hente Jude hjem fra Fredericia.
Så kan vi lige så godt bruge vores egne. Tvivler på, at de er bedre end dem vi har. Tvivler også meget på, at de kan score 5-8 mål på en halvsæson. Så er der jo tale om top 5-10 angriber i ligaen.Hvasser skrev:Jeg har tidligere smidt navne som Jeppe Kjær(Roskilde) og Mads Overgaard(FC Fyn) på banen. De er ikke voldsomt eksotiske eller har et specielt kendt navn (udover Kjær, men det er vidst ikke relateret), men de kunne måske godt scorer 5-8 mål på en halvsæson i Superligaen.
Det er jo lige omvendt. Her i vintervinduet er der meget længe til at blive integreret. Der er træningskampe, og 1 md til første turneringskamp. Sommerpausen er langt kortere, og turneringen overlapper med vinduet, så de første 6-8 runder spilles mens vinduet er åbent - så der skal man præstere fra dag 1.Hvasser skrev:Jeg tror ikke klubben går ud og investerer i det her vindue, tilgengæld kunne det være fedt hvis vi hentede en ny mand til sommer hvor mulighederne må være bedre. Det vil også være svært for en ny spiller at komme ind på den sidste dag i vinduet og derefter forventes at slå til med det samme vi begynder forårssæsonen - så er mulighederne bedre for at vende sig til spillerne i en længere periode henover sommeren.
Men i øvrigt har vi i de sidste 3 vintervinduer (incl dette) sagt farvel til 20 spillere uden en eneste tilgang! Så det tyder på, at vi bruger hele budgettet (og lidt til) om sommeren, og giver ikke meget håb om en erstatning.
-
Hvasser
Man kunne da håbe at Ørgaard henter spillerne tidsnok til at de skifter d. 1 August og er med i hele opstarten der.
Nej, Kjær, Jude og Overgaard er sikkert ikke bedre end dem vi har nu - men der mangler vel ihvertfald én back-up hvis vi har tænkt os at spille med to angribere. Hvis vi er heldige kan de udvikle sig og så står vi med et positivt problem. Jude kunne måske passe ind i vores nye spillestil, og jeg så gerne han fik en chance til i det sorte trøje.
Speedy bombede løs i starten - det er at scorer mål er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man er den bedste angriber i superligaen, bare den giftigste. Movsiyian scorede ikke ligefrem voldsomt mange mål og han blev da regnet som en af de bedste alligevel.
Jeg tror at truppen er rimelig sammentømret, og det vil være svært at komme ind - særligt her midt i sæsonen. Hvis Ørgaard allerede nu går ud og skriver kontrakt med et par angribere som først kan tiltræde til sommer så har de stadig en god periode i sommeren hvor de starter op på lige vilkår med alle andre.
Jeg har ikke tænkt så meget på Morten Nielsen i alt det her, men hvis han virkelig er god nok så kan det godt være han skal ha' chancen og se om han kan blive Franks afløser.
Som du skriver, Kent, så har vi ikke tradition for at forstærke os i vintervinduet, og det sker nok heller ikke denne gang. Det er et sats fra klubbens side, og hvis vi skal se på det med de pessimistiske økonomiske briller så har vi nok sikret os overlevelse i Superligaen hvilket giver TV-penge til næste år og dermed økonomisk sikkerhed. Så kan det være vi kan bruge lidt penge til sommer - hvis vi er heldige.
Nej, Kjær, Jude og Overgaard er sikkert ikke bedre end dem vi har nu - men der mangler vel ihvertfald én back-up hvis vi har tænkt os at spille med to angribere. Hvis vi er heldige kan de udvikle sig og så står vi med et positivt problem. Jude kunne måske passe ind i vores nye spillestil, og jeg så gerne han fik en chance til i det sorte trøje.
Speedy bombede løs i starten - det er at scorer mål er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man er den bedste angriber i superligaen, bare den giftigste. Movsiyian scorede ikke ligefrem voldsomt mange mål og han blev da regnet som en af de bedste alligevel.
Jeg tror at truppen er rimelig sammentømret, og det vil være svært at komme ind - særligt her midt i sæsonen. Hvis Ørgaard allerede nu går ud og skriver kontrakt med et par angribere som først kan tiltræde til sommer så har de stadig en god periode i sommeren hvor de starter op på lige vilkår med alle andre.
Jeg har ikke tænkt så meget på Morten Nielsen i alt det her, men hvis han virkelig er god nok så kan det godt være han skal ha' chancen og se om han kan blive Franks afløser.
Som du skriver, Kent, så har vi ikke tradition for at forstærke os i vintervinduet, og det sker nok heller ikke denne gang. Det er et sats fra klubbens side, og hvis vi skal se på det med de pessimistiske økonomiske briller så har vi nok sikret os overlevelse i Superligaen hvilket giver TV-penge til næste år og dermed økonomisk sikkerhed. Så kan det være vi kan bruge lidt penge til sommer - hvis vi er heldige.
Jeg tror der kommer et eller andet, det kan være et køb en af angriber, men det kan vel også være en lejeaftale. Duncan virker som en mulighed, måske på leje i første omgang.
Men som der bliver sagt, bliver det sikkert en vi ikke kender noget til i forvejen, en hovedstøds stærk spiller vil jeg regne med, da dem vi har tilbage ikke er meget bevendt i luftrummet.
Men som der bliver sagt, bliver det sikkert en vi ikke kender noget til i forvejen, en hovedstøds stærk spiller vil jeg regne med, da dem vi har tilbage ikke er meget bevendt i luftrummet.
En ½-årlig lejeaftale med en indbygget købsoptions er nok det mest realistiske scenarie, da vi jo ikke ved om vi får nogen indtægt på Ilsø endnu.Ravnen skrev:Jeg tror der kommer et eller andet, det kan være et køb en af angriber, men det kan vel også være en lejeaftale.
Så hvis vi kan lave den samme aftale med en lejesvend, som vi lavede med Ilsø, så passer pengene: Hvis Ilsø slår til, får vi penge, som vi kan købe vores lejesvend for, hvis han slår til. Alternativt kan vi finde en anden. Hvis Ilsø ikke slår til, så får vi ham tilbage, og må bruge ham i stedet for lejesvenden.
Jeg tror også at Duncan er det bedste bud. Jeg var til en opvisnings kamp i sommers, hvor der var oplæg af FCM inden kampen, hvor der bla. blev fortalt om transfers. Der blev det fortalt at Fcm 2 gange havde været meget tæt på at signe Duncan. Første gang helt tilbage hvor han spillede i Agf. Men der kunne man ikke opfylde hans personlige krav. Anden gang var der faktisk allerede en aftale med Bif, men så kom Celtic desværre på banen og nappede ham for næsen af os
Jeg ser nu hellere Fall, men det er nok for urealistisk.
Jeg ser nu hellere Fall, men det er nok for urealistisk.
Hvis der med erstatning for Frank menes profileret målscorer, så får vi ingen erstatning. Frank fortæller jo selv, at en del af motivationen for at skifte var, at han ikke var vores førsteangriber længere, men blot joker. De unge skal have chancen. Dermed er det også udelukket, at vi henter Søren Larsen, Dunken eller Fall. Hvis vi henter en spiller, bliver det et lovende talent, til at supplere Sly i front.
Mon ikke de unge skal have chancen, det er jo hvad der er meldt ud. Men det er ikke helt korrekt at det udelukker en erstatning for Frank. Flere af de ovennævnte spillere er typer som Frank, men derimod Macena eller Aabech ville kunne være med til at ændre vores spillestil.
Og selvom vi i øjeblikket ligger nr 1 ( glem fck
) og er i pokalsemifinalen vover jeg det ene øje og siger at vores spil i efteråret ikke har været prangende. Eks. gav de 9 kampe i spillerunderne fra 10 - 18 blot 10 point.
En erstatning vil være velkommen og jeg vil i den grad savne FF, men hans afgang nye muligheder.
Og selvom vi i øjeblikket ligger nr 1 ( glem fck
En erstatning vil være velkommen og jeg vil i den grad savne FF, men hans afgang nye muligheder.
Men den køber jeg ikke.Noe skrev:Frank fortæller jo selv, at en del af motivationen for at skifte var, at han ikke var vores førsteangriber længere, men blot joker. De unge skal have chancen. Dermed er det også udelukket, at vi henter Søren Larsen, Dunken eller Fall.
Ikke fordi jeg tror det er løgn, men fordi jeg tror forudsætningerne har ændret sig. Der har jo været et langt forhandlingsforløb med Frank, og hvornår bemærkningen om de unge er faldet, vides ikke. Men i slutningen af efteråret VAR Frank ikke førstevalg og man spillede med Ilsø og Sylvester i front.
Men efterfølgende har man solgt Ilsø og dermed tror jeg nok, at Frank var meget tæt på startopstillingen. Med den nuværende angrebsbesætning tror jeg simpelthen ikke på, at Frank var tiltænkt joker-rollen. Det ville være useriøst.
Hvis man ser på FCMs kommunikation, så kan det også godt tyde på, at der arbejdes på noget. Hvis vi sammenligner med Priskes afgang, som også var overraskende set ift hvordan han spillede, så smed man straks 2-3 nyheder på om Sivebæk og om hvor god han var, og at det nu var ham man satsede på. Det har vi ikke set ved Frank. Faktisk har hverken Kuhn eller Ørgaard været til at træffe for kommentarer nogen steder (i hvert fald hvad jeg har set), mens Ridderholms Facebook-profil tyder på at han blev overrasket over Franks afgang.
Så der er ikke kommet nogen officiel udmelding om, at det er 'de unge' vi satser på i stedet for Frank. Det tror jeg er fordi, at man arbejder på en løsning. Men da der jo er kort tid til deadline og intet er sikkert i sportens verden, så venter man med at melde noget som helst ud til på tirsdag. Om det så bliver 'Vi satser på de unge' eller 'Vi har erstattet Frank'-vinklen afhænger af hvad der sker de næste 32 timer.
To minutter efter mit indlæg lykkedes det så Onside at få fat i Ørgaard: http://onside.dk/nyheder/superligaen/or ... lv-med-dorKent skrev:Faktisk har hverken Kuhn eller Ørgaard været til at træffe for kommentarer nogen steder (i hvert fald hvad jeg har set)
Her i transfertiden er det oftere mere interessant hvad sportsdirektører IKKE siger, end hvad de siger. Og her hører jeg ham IKKE sige, at 'vi satser på de unge' eller 'vi har afløserne i truppen'
Haha, Dørgaard. Han er helt sikkert i gang med noget!
hvorfor ikke satse på de unge hvilsom har været god et på årnu og han får altså ikke superliga erfaring hvis han ikke spiller så håber fuldt ud på at de satser på de unge de er sultne så de giver sig nok 110procent. mvh. hobitten formand for the young wolves support crew