Frank til Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Claus J

Re: Frank til Randers

Indlæg af Claus J »

Hvis rygtet er sandt, og det tror jeg desværre det er, siger jeg bare: Tak for alt hvad du har givet klubben Frank.
Ingen spiller i FCM har vist så stor loyalitet og så lidt brok som Farlige Frank i sin tid i klubben.
At han så i sin karriereres efterår vælger at skifte til en konkurrent kan jeg da kun begræde, men det er vel ikke uvæsentligt for en fodboldspiller at kunne komme ud og spille som førstevalg og samtidig tjene en god skilling, klub ikon eller ej.
Tror ikke der er mange her på graven der takkede nej, hvis der kom et tilbud om at tjene måske i nærheden af en million ekstra om året!

Held og lykke Frank. Håber du få succes, men spring lige målene mod FCM over!
Claus J

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg kan slet ikke forstå de folk der siger tak til frank. Man bliver jo ikke mere dobbeltmoralsk, når man går ud og siger, at man ikke vil spille i nogen anden dansk klub, og så skifter til en bundklub, bare fordi man tjener flere penge.

+ et par millioner i banken

- udbytter sin status som legende, til klubluder

007
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af 007 »

Læser på livet løst til eksamen. Desværre har denne nyhed taget modet lidt fra mig.

Læsningen er pludselig blevet utrolig vanskelig.

F5 knappen prøves på fcm for at se om de offenligtgøre så man bare kan få den afklaring.

Hvis rygtet taler sandt, hvad så med Kim aabech? Han har da slået igennem og har alderen?

974

Indlæg af 974 »

Noerum skrev:Jeg kan slet ikke forstå de folk der siger tak til frank. Man bliver jo ikke mere dobbeltmoralsk, når man går ud og siger, at man ikke vil spille i nogen anden dansk klub, og så skifter til en bundklub, bare fordi man tjener flere penge.

+ et par millioner i banken

- udbytter sin status som legende, til klubluder
Tag dig nu sammen Noerum - Han har en familie han skal forsørge - han kan næppe tjene flere penge end det han gør lige nu - han havde håbet på noget udlands, gerne halveksotisk - nu står Randers med en pæn pose penge - Ørgaard står og siger "gør det Frank"

Han har da på ingen måde grund til ikke at gøre det, og slet ikke fordi en forsmået fan snakker om dobbeltmoral mv...

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Vi skal jo spille kamp mod Randers på mandag, bliver spændende og se om han spiller med os eller mod os..
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Frank har en alder, hvor de sidste penge til familien osv er meget vigtige. Ingen anden klub har henvendt sig, han ville kun få et halvt år i fcm - og hvad så til sommer, så kunne han stå der?

Det gør ondt, at han ryger til en lokal hadesklub, men fra Franks synsvinkel, er det jo det vigtigste. Vi kan ikke bebrejde ham, det synes jeg vitterligt ikke. Alt det han har gjort for FCM. og spilmæssigt, for at klubben bevares i klubben, så var det jo nok det bedste valg. Hvis en djiby fall kommer til klubben, det ville jo være vanvittigt fedt at se.

Men at sige farvel til Randers, og se ham en dag måske score mod os, det komme til at gøre ondt indeni det næste 2½ år. Men han traf det rigtige valg for ham og klubben, og det er vel et sted gogså vigtigst. Selvom det nu altid er hårdt at sige farvel til en LEGENDE.
FC Midtjylland

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Artiklen er blevet noget længere end i går på ekstrabladet, nu skriver de som om den er gået igennem :O

Vandsø

Indlæg af Vandsø »

AlwaysFCM skrev:Frank har en alder, hvor de sidste penge til familien osv er meget vigtige. Ingen anden klub har henvendt sig, han ville kun få et halvt år i fcm - og hvad så til sommer, så kunne han stå der?

Det gør ondt, at han ryger til en lokal hadesklub, men fra Franks synsvinkel, er det jo det vigtigste. Vi kan ikke bebrejde ham, det synes jeg vitterligt ikke. Alt det han har gjort for FCM. og spilmæssigt, for at klubben bevares i klubben, så var det jo nok det bedste valg. Hvis en djiby fall kommer til klubben, det ville jo være vanvittigt fedt at se.

Men at sige farvel til Randers, og se ham en dag måske score mod os, det komme til at gøre ondt indeni det næste 2½ år. Men han traf det rigtige valg for ham og klubben, og det er vel et sted gogså vigtigst. Selvom det nu altid er hårdt at sige farvel til en LEGENDE.
Fornuftigt indlæg.

Jeg synes heller ikke at man kan tillade sig at hade Frank, hvis skiftet skulle blive en realitet. Han er, og vil altid være, den største spiller og personlighed i FCMs historie, og man kan bare begynde at glæde sig til, at han kommer tilbage til klubben som en del af staben, for det vil han uden tvivl gøre. Klubben, og vi tilhængere, bør blot glæde os over hans kæmpe loyalitet igennem mere end et årti, og vi må jo gå ud fra, at hvis denne handel bliver en realitet, har det ikke været muligt at få det udelandseventyr, som han drømte om. Jeg har fuld forståelse for at han ønsker at tjene maksimalt i de sidste år af hans professionelle karriere, og eftersom at det hverkan kan lade sig gøre at få fast spilletid eller den ønskede løn i FCM, må han jo videre.
Personligt ville det også ærge mig at se Frank løbe rundt på reserveholdet eller få splinter i røven. Sådan behandler man jo ikke en klublegende. Så ville det jo pludselig blive Kuhn, som tilhængerne ville buhe af.

Vi bør også skænke akademiets angrebstalenter en tanke. Indtil videre har det kun været forsvarsspillere der er blevet solgt for store beløber, og jeg nægter at tro på, at det er fordi at der ikke findes store angrebstalenter på akademiet. Frank har altid været det sikreste navn på holdkortet, og derfor har det ikke kunnet lade sig gøre at få en fast plads i angrebet for talenterne. Jo, det er sket for Sly, og sættes han på bænken, vil hans udvikling gå i stå. Frank er vel også en af grundende til, at Fagerberg er blevet udnævnt til et kæmpe flop. Fagerberg har jo på ingen måde haft muligheder for at få 90 min flere kampe i træk, hvilket jo er nødvendigt at for at finde ind i holdkammeraternes løbemønstre.

Det vil selvfølgeligt gøre ondt at se Frank bombe for Randers FC, men skal FCM tage det næste skridt, kræver det at vores angrebsspil udvikler sig, og det gør det næppe med en 34 årig på toppen. Frank ønsker at fortsætte sin aktive karriere, og det vil være urimeligt at kræve et karrierestop pga. at nogle tilhængere mener at han vil miste sin legendestatus, hvis han ikke slutter i FCM.

Frank vil altid være en legende i FCM, og mon ikke han ender med at blive æresmedlem.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Acebone skrev:
FCMReal skrev:Tror ikke ørgaard har ladet ham gå gratis, ørgaard har haft et argument over for Randers, og det er at man lige har ladet Ilsø gå, og Randers kommer så lige før lukketid og vil have Frank, mens FCM har mulighed for en anden plads og CL, Ørgaard har helt klart haft et godt argument for at vil have penge for Frank til at finde en erstatning her kort før lukketid.
Og Randers kan trumfe argumentet med: "Fint, så skriver vi bare en forhåndsaftale med ham i stedet, og så får vi ham alligevel gratis til sommer."

Ørgaard har ladet ham gå. Gratis eller for pebernødder. Afgangen er for at spare lønkroner nu og her.
Jamen hvis det er dit argument, jamen så kan ørgaard jo bare sige, jamen vi har hele tiden kalkuleret med at han måske var væk til sommer, og ja vi har CL at spille for i foråret, hvis vi lader både Ilsø og Frank gå samtidig, så har vi et problem, specielt når vinduet snart lukker, og ja det er jo reelt, for bliver f.eks. Sylvester skadet eller får en form nedgang, så har FCM et kæmpe problem, tænk hvis Fagerberg heller ikke slår til ??

Nej Acebone dit argument holder ikke en centimeter !

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er ikke helt enig, han har da tjent gode penge, på at spille her i de år hvor lønningerne kun gik opad. Han må absolut have sikret sin familie for fremtiden, allerede nu. Desuden hvis han blev, så ville det jo næsten have været et folkekrav, at han efter karrieren blev ansat hos FCM, på Akademiet eller hvor man nu kan bruge en angrebstræner.
I får det til at lyde, som om Frank som 36 årig går på pension, og skal sikre sig at han ikke behøver tjene en krone resten af livet. Det tror jeg virkelig ikke der er mange fodboldspillere der gør, selvfølgelig tjener de også penge efter karrieren!

Desuden, den kontrakt Ørgaard har tilbudt, har næppe været på sulteløn. Når man er nær de 34 år må man acceptere en ny rolle på holdet, det har vi set spillere gøre overalt, se bare folk som Ryan Giggs og Paul Scholes, de bruges med måde, og jeg er temmelig sikker på at deres løn også er en hel del lavere end før.

Det er bare så tåbeligt at lave det her skifte, for undskyld, ussel mammon, når man har sådan en status i en klub. Var han skiftet til udlandet så havde det været mere til at bære. Men en direkte konkurrent, det er altså ikke særligt gennemtænkt, medmindre han da gerne vil ofre hele sin, gennem masser af år, kampe og mål, opbygget legende status.

Rent sportsligt for os, er det nok til at leve med. Han har været for stationær og forudsigelig i sit spil, gennem lang tid. Han har primært levet højt på evnerne i luften. Men han har jo scoret sine mål. Det er dog kritisk for os, at vi har afhændet både Ilsø og Frank, og står tilbage med Sylvester, som knap og nap er slået igennem, Fagerberg som nok kun venter på kontrakten udløber, Hvilsom som ingen erfaring har, og Morten Nielsen som ikke engang har fået en kamp endnu. Jeg forventer at Ørgaard sprænger lydmuren med en Fall, Søren Larsen eller måske Zidan (som vist er et stykke fra holdet i Dortmund).

Randers. Jamen nu og her, et halvt år frem, får de da en utrolig erfaren angriber, som helt sikkert vil score sine mål. Han passer nok også godt til Ove Christensens danske udgave af Drillo taktik med høje bolde frem. Men 2½ års kontrakt, det virker som et sats, særligt hvis de har givet ham bedre løn, end Ørgaard ville.

Og nej, jeg vil aldrig hade nogen, hverken Frank eller andre spillere. Men Frank får en anden status.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Jeg er ked af hvis Frank forlader os fordi han giver holdet en god del sjæl, men hvis vi skal være helt ærlige så mener jeg, som Ravnen også skriver, at han maglede noget for at kunne løfte vores angrebsspil. Reelt set så var det for sjældent at han kunne afgøre de store kampe OB, BIF og FCK, han er decideret dårlig med føderne i opspillet og synes også han var blevet lidt nemmere at dække ud af en kamp, for de gode forsvar.

Jeg håber at vi vil hente en spiller som kan være med til at afgøre de store kampe, og som kan erstatte Franks 10-15 mål pr sæson, mest oplagte bud må være Gilberto eller Fall. Alt efter hvordan Kuhn gerne vil spille. Jeg synes ikke det er nok kvalitet i de unge folk endnu til at de kan bære holdet angrebsmæssigt endnu.

Tak til Frank, og velkommen til hvem end skal bærre os ind i fremtiden.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

AlwaysFCM skrev:Frank har en alder, hvor de sidste penge til familien osv er meget vigtige. Ingen anden klub har henvendt sig, han ville kun få et halvt år i fcm - og hvad så til sommer, så kunne han stå der?

.
Tror godt du kan regne med af FF IKKE mangler penge... Det lyder som om han må gå fra hus og hjem hvis han ikke skriver med Randers. Problemet er jo han ikke kan få den løn og kontrakt han vil. fair nok det er hans valg, og han har vel overvejet følgerne... tror ikke han skal forvente et job i FCM efter endt tid i Randers. FF har haft sin tid og tak for det, og videre... en legende er nu meget stor ord om en der ophæver sin kontrakt med sin tidligere elskede klub pga penge, nu vel kan vi takke han for meget, men der er da også andre der har gjort det fremragendne for FCM... Men FF er vel fortid, og er han ikke med os, er han i mod os :shock:
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

FCMReal skrev: Jamen hvis det er dit argument, jamen så kan ørgaard jo bare sige, jamen vi har hele tiden kalkuleret med at han måske var væk til sommer, og ja vi har CL at spille for i foråret, hvis vi lader både Ilsø og Frank gå samtidig, så har vi et problem, specielt når vinduet snart lukker, og ja det er jo reelt, for bliver f.eks. Sylvester skadet eller får en form nedgang, så har FCM et kæmpe problem, tænk hvis Fagerberg heller ikke slår til ??

Nej Acebone dit argument holder ikke en centimeter !
Der er ikke nogen som betaler en fyrstelig overgangssum for en 34-årig angriber med kontraktudløb om 6 måneder. Det er indiskutabelt. Måske har vi fået pebernødder, hvis vi er heldige måske et par hundrede tusind men nok heller ikke mere.

Det vigtigste for klubben er vel også at få skåret ned på lønudgifterne, hvilket man da må sige vi har gjort effektivt når vi nu er uden Priske, Baba, Ilsø og Franks lønomkostninger.

Ja, vi har et problem i angrebet nu, men det er ikke værre end at vi kan spille 4-4-1-1 med en af vores overflod af offensive midtbanespillere. Vi har dog stadig Sylvester, Fagerberg og Hvilsom. Jude er udlejet til Fredericia, og man kunne vel godt forestille sig at discount måden at styrke angrebet på var at hente ham tilbage resten af sæsonen...

jesperdegn

Indlæg af jesperdegn »

Har lige hørt fra MEGET pålidelig kilde at Frank ikke har sagt ja endnu, men stadig tænker over det..... ;)

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Har denne kilde et navn :P?

Besvar