Jeg er ved at lave lidt research om FCM til Football Manager. I dette herlige spil har der i flere år eksisteret en infoside om hver klub, hvor der står lidt om klubbens koryfæer og rivaler. Der er en god del navne, men listen er sandsynligvis ikke komplet eller helt retvisende. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre folks meninger og forslag til ændringer. Jeg synes i hvert fald, den kan forbedres.
Personerne er delt op i tre kategorier efter hvor vigtige de er/har været for klubben. 1: Legends. 2: Icons. 3: Favoured Personnel. "Legend" er det ypperste, man kan opnå, og i andre klubber er det folk som Lars Højer, Per Nielsen og Thomas Helveg, der har fået den ære. Det behøver dog ikke kun at være spillere. Trænere og andet godtfolk er også at finde på listerne.
Her er FCM-folket:
Legends: Ingen.
Icons: Kristian Bak Nielsen, Thomas Thomasberg, Mohamed Zidan, Erik Rasmussen, Jens Jessen, Simon Poulsen, Morten Skoubo.
Favoured Personnel: Peter Sand, Frank Kristensen, Peter Skov-Jensen, Mikkel Thygesen, Claus Madsen, Ove Pedersen, Thomas Rathe, Kenneth Møller Pedersen.
Hvem mangler? Er der nogen, der skal rykkes op/ned ad listen?
Det skal lige siges, at jeg ikke er researcher for FCM; jeg sender bare informationerne videre.