Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noerum

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af Noerum »

Man kunne f.eks. lave en udlandsklausul i en ny kontrakt på ca. 5 millioner?
Hmm. Synes man skulle holde sig fra, at skrive klausuler ind i krontrakten. Selvfølgelig vil vi gerne beholde thyge, men hvis vi giver ham 3 millioner og en ny kontrakt med en frikøbsklausul på 5 mil ved udenlandsk køber, risikere vi bare at han smutter i januar 2012.

Det optimale i mine øjne ville være, at forlænge til 2014-2015 og give ham en rolle ligesom Kristian bak har fået. Hvor han skal oplærer unge spillere og være en kulturbære.

Thygesen har jo prøvet at være i udlandet i en kort periode, uden succes, så hvorfor ikke bare forlænge med hjerteklubben, være anfører, spille fast, og sandsynligt også spille europæisk i næste sæson.

Fodbold romantiker, I know :)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Klausulen skulle netop være til for at gøre kontrakten attraktiv for Thyge, så vi kan beholde ham lidt længere (og gerne tjene lidt penge). Jeg tror ikke, han har tænkt sig at forlænge sådan uden videre; ellers havde han nok gjort det. Han går sandsynligvis efter de 3 millioner og det bedste tilbud derefter. Han har også et liv efter fodbolden at tænke på, og den bedst mulige løn er næppe i FCM.

Derfor ville det ikke være så tosset at lave en udlandsklausul i Thyges kontrakt. Så ved han, at han kan blive solgt for et ganske rimeligt beløb, hvis en udenlandsk klub kommer på banen. Altså kan han på det nærmeste selv sfgøre, om han skal sælges via præstationerne på banen. Samtidig sørger vi for, at vi ikke mister ham til f.eks. Brøndby eller FCK; det ville være rædsomt.

I en perfekt verden forlænger han bare med fem år uden dikkedarer, men det ser ikke ud til at ske, og så må man sno sig.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Hvordan vil en unik midtbane se ud, hvis vi ser på det således thyge bliver solgt?

hassan/borring-Izunna/salami-Albæk-Poulsen/olsen, er der nogle midtbanefolk jeg så mangler? en muligvis fetai? ;)
FC Midtjylland

mnm123

Indlæg af mnm123 »

AlwaysFCM skrev:Hvordan vil en unik midtbane se ud, hvis vi ser på det således thyge bliver solgt?

hassan/borring-Izunna/salami-Albæk-Poulsen/olsen, er der nogle midtbanefolk jeg så mangler? en muligvis fetai? ;)
i mine øjne vil den bedste midtbane være, Olsen,Izune,JP, Borring, men et er sikkert at vi vil sikkert se Kuhn stille midtbanen op efter form, modstander, og friskhed. Med hensyn til Fetai siger jeg nej tak, hans præstationer er meget svingende og vi har mange kantspiller i truppen.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Jeg synes godt nok det kunne være dejligt at se borring i omdrejninger igen. men det har han jo også udtalt i tipsbladet-artikel at han kommer her gennem foråret, han vil ikke sidde på bænken mere. Men olsen, synes et sted han er meget svingende i præstationer også, men han har et godt skud. Han fik vel heller ikke voldsomt meget spil gennem efteråret?
FC Midtjylland

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

AlwaysFCM skrev:Jeg synes godt nok det kunne være dejligt at se borring i omdrejninger igen. men det har han jo også udtalt i tipsbladet-artikel at han kommer her gennem foråret, han vil ikke sidde på bænken mere. Men olsen, synes et sted han er meget svingende i præstationer også, men han har et godt skud. Han fik vel heller ikke voldsomt meget spil gennem efteråret?
Danny spillede sig op som efteråret gik, synes jeg. Han var målfarlig og generelt med en forbedret attitude. Hvis han fortsætter de takter, er det super; men der er bare så meget konkurrence omkring de pladser centralt og til højre på midtbanen. Det kan blive svært at holde en god rytme.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Men tror du ikke de foretrækker jakob poulsen på den plads, frem for danny?
FC Midtjylland

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

AlwaysFCM skrev:Men tror du ikke de foretrækker jakob poulsen på den plads, frem for danny?
Da Jacob Poulsen slog til på landsholdet, der var det på midten, og det er her han er bedst, Jacob Poulsen er helt sikkert købt som en thygesen afløser + lidt mere vil jeg tillade mig at skrive.

´Vi så at thygesens agent selv havde kontaktet Frankfurt, så det siger hvis alt.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Ja, det lyder selvfølgelig også til noget som er sandsynligt. Der er lidt meget som er svært at vide, omkring hvem der sådan får pladserne rundt om på holdet.
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Der har godt nok været stilhed ang. Fetai, også fra ham selv, efter der har været lidt i medierne. det kan være det var det jens skulle snakke med fetai om - at han skulle tone lidt ned.. :-) Men glæder mig til at høre mere om hvordan opholdet i fcm har været på fredag.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kan ikke rigtig se hvad vi skulle bruge Bajram Fetai til på holdet. Han er en middelmådig angriber, han har scoret et (1) sølle mål i denne sæson. Sidste sæson blev det til formindable 4 mål i ligaen.

Han er slet ikke god nok til FCM.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:Jeg kan ikke rigtig se hvad vi skulle bruge Bajram Fetai til på holdet. Han er en middelmådig angriber, han har scoret et (1) sølle mål i denne sæson. Sidste sæson blev det til formindable 4 mål i ligaen.

Han er slet ikke god nok til FCM.
+1

Der kan heller ikke være mere i det. Det er en vennetjeneste; Thyge har sikkert haft en finger med i spillet. Vi har før haft f.eks. Esben Hansen til træning uden at der blev en kontrakt ud af det, og han er IMO en langt bedre spiller.

Jeg får morgenkaffen galt i halsen, hvis vi skriver med Fetai.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja, det er så en pointe, lad os håbe det bare er det. Det eneste umiddelbare formål at se med at signe ham, var at det måske kunne få Thygesen til at forlænge. Så kan Fetai da altid forstærke andetholdet, og muntre Mikkel op i fritiden :mrgreen:

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Men er fetai ikke en mand som bliver en del bedre på et bedre hold, som fcm, frem for fcn? kan han så ikke være en god spiller?

Men det jo heller ikke specielt positivt, så længe han er så ustabil i hans præstationer. :roll:
FC Midtjylland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tjaa, jeg tvivler. FCN er jo faktisk også et halv-godt hold, jeg har et frygteligt og nagende sort hul i min hukommelse, når jeg prøver at tænke tilbage til maj sidste år... hmmmm :?

:mrgreen:

Låst