Transferønsker Vinteren 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mancitydk

Re: Transferønsker Vinteren 2011

Indlæg af mancitydk »

Hm... Ønsker og realisme er vel ikke nødvendigvis noget der hænger sammen, men vil forsøge at se lidt realistisk på mine ønsker (af hensyn til økonomien etc)

Indkøb:

Forlæng med Priske eller hent en ny højre back (gerne Johnny Thomsen, men tror næppe det er realistisk)

Ny angriber for Frank (Simon Christoffersen fra HB Køge ville være en billig og udemærket løsning + han passer i konceptet)

Ny Venstre kant ( her er der mange muligheder, både fra de lavere klubber i Superligan eller fra de øverste hold i 1. div.)

Afgang:

udlej Albæk til Skive, Vejle etc.

Thyge (Lidt et dilemma her, idet jeg egentligt synes han spiller det bedste han længe har gjort just nu, men hvis ikke der bliver forlænget med ham bør vi sælge til højestbydende (gerne en hollandsk klub) og dermed undgå hans 3 mio. klausul)

Fagerberg (det smerter mig meget at skrive det for jeg mener ved gud ikke han har fået chancen for at bevise sig, han har kun fået små indhop her og der, men han gør ike meget nytte på bænken.)

evt. Borring. (han gør bare ikke meget nytte nogen steder pt. Tror dog desværre ikke vi får meget mere end en pake mariekiks for ham, så det er måske bedre at forsøge at få ham i omdrejninger igen. )
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Noerum

Indlæg af Noerum »

Thyge (Lidt et dilemma her, idet jeg egentligt synes han spiller det bedste han længe har gjort just nu, men hvis ikke der bliver forlænget med ham bør vi sælge til højestbydende (gerne en hollandsk klub) og dermed undgå hans 3 mio. klausul)
Hvorfor skulle klubber der er interesserede i Thyge betale penge for ham i vintervinduet når de kan få ham gratis til sommer? Og hvis der er nogle der vil købe ham allerede i januar, så er det godt nok begrænset hvad vi får for ham..

Som du også siger, så er det lidt af et dilemma med Thyge. Hvis Thygesen vil videre, så venter han helt sikkert til sommer, da han så vil få 3 mil af FCM, plus en sign on bonus med hans nye klub.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

En spiller ørgaard tidligere har vist interesse for og et evt. Godt bud på en ny højre back?!

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/su ... sse-keller

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Mike80 skrev:En spiller ørgaard tidligere har vist interesse for og et evt. Godt bud på en ny højre back?!

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/su ... sse-keller

Mike
keller er en stor spiller! og med et hus i Viborg, så det jo hurtigt til Herning!
Men mon ikke Kasimpasa kræver mange penge for en så vigtig spiller for dem?
Og hvor får FCM lige dem fra? :roll:
FC Midtjylland

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Alle med høje lønninger skal sælges, derefter kan vi kigge på om der er nogen steder vi er nødt til at hente ind til.

Vi er belastet af nogle alt for høje lønudgifter, som truer klubbens overlevelse.

Mit totalt amatørartige skøn er at der er et hul på 25 mio. som skal findes et eller andet sted.

Der er derfor overhovedet ikke basis for at gå og drømme om landsholdsspillere og udlandsproffer lige i tiden. Specielt når vi samtidigt har en forpligtelse til at skabe en eller anden form for plads til morgendagens talenter også.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hekler skrev:Alle med høje lønninger skal sælges, derefter kan vi kigge på om der er nogen steder vi er nødt til at hente ind til.

Vi er belastet af nogle alt for høje lønudgifter, som truer klubbens overlevelse.

Mit totalt amatørartige skøn er at der er et hul på 25 mio. som skal findes et eller andet sted.

Der er derfor overhovedet ikke basis for at gå og drømme om landsholdsspillere og udlandsproffer lige i tiden. Specielt når vi samtidigt har en forpligtelse til at skabe en eller anden form for plads til morgendagens talenter også.
rigtigt at vi skal af med nogle spillere, men det må være dem som ikke præstere og med en stor løn som Fagerberg og Borring og Ipsa, du mener altså også kontrakten med Bak er overflødig? og udmeldingen om at vi skal finde en klasse angriber snart for FF kan hvis ikke gøres for en slik.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

mnm123 skrev:
Hekler skrev:Alle med høje lønninger skal sælges, derefter kan vi kigge på om der er nogen steder vi er nødt til at hente ind til.

rigtigt at vi skal af med nogle spillere, men det må være dem som ikke præstere og med en stor løn som Fagerberg og Borring og Ipsa, du mener altså også kontrakten med Bak er overflødig? og udmeldingen om at vi skal finde en klasse angriber snart for FF kan hvis ikke gøres for en slik.

Hekler har dog fat i en pointe. Klasseangriberen for Frank er jo ikke nødvendigvis en klasseangriber når han kommer til klubben. Det kan godt være at Sly med tiden bliver den nye klasseangriber.... Han viser da i hvert fald tegn på at spilforståelsen er der, men han er stadig en usleben diamant.

Jeg ville gerne tro på at vi kom igennem vinduet uden at sælge ud af arvesølvet, men det kan jeg realistisk set ikke tro på. Jeg må indrømme at får vi 500.000 tilbudt for Thyge så ville jeg sige ja. Manden har kontraktudløb om et halvt år, og vil til den tid få 3 mio + hans ikke ubetydelige løn i den mellemliggende periode.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

974

Indlæg af 974 »

Thygesen skal da bare have de penge som der er indgået kontrakt på!

Det er jo en del af den aftale der er strikket sammen i sin tid og derfor helt forventet

Jeg vil stadig allerhelst have at man laver ny aftale med Thygesen

For mig betyder han mere for Klubben end en flok nigerianere ( som altså spiller rigtigt godt skal jeg lige sige )
Men han har været med til at bygge holdet op både før og også de sidste par år
De fleste har sikkert hørt tale om at det tit er ham der forstår at skabe lidt stemning i truppen osv
Så for mig er det kun at forlænge

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Jeg ville godt nok være ked af at se en som thyge forlade klubben. Mr. FCM. Han er en så vigtig person på holdet, laver det frispark ingen andre laver, har den aggresivitet, han er altid med, selvom andre viser de har givet op. Det er ikke hver kamp han er lige god, men det er godt nok få han ikke er! Jeg synes han er vigtig, og kan ikke se hvilken person der kan udfylde hans plads på holdet, hvis han kommer væk, det vil jeg være ærlig at indrømme.
FC Midtjylland

Spicker

Indlæg af Spicker »

Kuhn vil gerne beholde thyge, ingen overraskelser der...
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ku ... e-thygesen

Hvad mere interresant er denne artikel:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... n-og-frank
Ifølge ovenstående har der været snak om kontraktforlængelse med thyge men selvfølgelig vil Ørgaard ikke udtale sig om hvor langt de er i processen og hvornår der kommer en afklaring.
Vi bliver vist bare nødt til at vente...

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Spicker skrev:Kuhn vil gerne beholde thyge, ingen overraskelser der...
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ku ... e-thygesen

Hvad mere interresant er denne artikel:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... n-og-frank
Ifølge ovenstående har der været snak om kontraktforlængelse med thyge men selvfølgelig vil Ørgaard ikke udtale sig om hvor langt de er i processen og hvornår der kommer en afklaring.
Vi bliver vist bare nødt til at vente...
Synes det virker lidt lumsk. også i det første link, idet at kuhn siger " set fra sportslige synsvinkler ", det betyder åbenbart meget økonomisk. Men man har jo vurderet han er det værd, når han får denne sign on fee, og synes ikke han er faldet i præsentation? synes thyge fortjener det! Min mening er, at ørgaard ikke skal tøve på det, og give thyge de penge og tre år mere.
FC Midtjylland

jakobV

Jan Frederiksen

Indlæg af jakobV »

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Broendby-sa ... v-til-salg

- Kunne godt tænke mig at vi havde en ekstra venstre back for at skærpe konkurrencen. Juelsgaard har ikke haft det mest overbevisende efterår, derimod har Jan Frederiksen vist rigtig fin form i de kampe han har fået i Brøndby. Hvad siger i andre?

Brugeravatar
AlwaysFCM

Re: Jan Frederiksen

Indlæg af AlwaysFCM »

jakobV skrev:http://www.bold.dk/nyt/Avis-Broendby-sa ... v-til-salg

- Kunne godt tænke mig at vi havde en ekstra venstre back for at skærpe konkurrencen. Juelsgaard har ikke haft det mest overbevisende efterår, derimod har Jan Frederiksen vist rigtig fin form i de kampe han har fået i Brøndby. Hvad siger i andre?
Jeg siger " gør det ". der er ikke rigtig nogle alternativer på julles plads, og med lidt konkurrence for både julle og jan frederiksen, det vil kun gøre dem bedre. jeg tror det ville fuldføre den stærke bagkæde!

aabech koster kun 250.000 i tansferen. Kunne være godt med en "bomber" i angrebet. men han vil desværre til udlandet, og til den pris tror jeg nu gerne der er en tysk klub eller hollandsk der gerne vil have ham :roll:
FC Midtjylland

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Angående Søren Larsen

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen

-En udmelding der afviger lidt fra de sædvanlige omkring at tilspille sig en plads på førsteholdet i det franske. Larsen er en profil, når han ellers er skadesfri, men kan det blive med FCM som arbejdsgiver? Noget kunne måske tyde på at han har fået tilbud fra DK, men om det er fra heden eller andetsteds vides ikke:?:.

Han er nok heller ikke specielt billig at have på lazerattet i alt for mange kampe, så der skal være en vis sikkerhed for spilletid også fra hans side :) :)

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Kunne rigtig godt tænke mig en bomber for FCM. en rigtig rigtig farlig angriber. bliver Morten Nielsen det? eller sly? eller hvilsom? :roll:
FC Midtjylland

Besvar