Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Det lyder til at Priske stopper ved lejeaftalens ophør: http://onside.dk/nyheder/superligaen/pr ... ub-til-mig
Så har man helt sikkert noget i ærmet. Johnny Thomsen er det mest oplagte.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det ville være genialt at hente endnu en landsholdsspiller til start 11éren..

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Frank-K-kigger-mod-udlandet

Det er underligt med Frank.. men flot han ikke vil til en anden høj rangeret klub i Danmark.
FC Midtjylland

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Al respekt til Frank, men synes det er nok at nævne det EN gang i medierne. Man skader trods alt også klubben ved den slags udtalelser.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kan da godt unde Frank sådan en oplevelse. Men på den anden side, hvorfor dog gøre det?

Det er så sjældent at en spiller starter, spiller hele sin karriere og slutter i den samme klub. Det er sådan et forhold der gør Frank til kult i FCM. Rejser han, så vil det sidste indtryk være et andet, og er det virkelig det værd, på det her stadie i hans karriere?

Hvad kan han opnå? en græsk klub som ikke vil udbetale lønninger?
En bundklub i Serie A? de behandler heller ikke ligefrem spillere som voksne mennesker, efter hvad man kan læse sig til.
Der er næppe en international klub som vil købe Frank for at satse på ham, dertil er han jo desværre for gammel. Så skal han ned og være backup, og efter en måned eller to glemt af både klub og fans. Pengene er heller ikke hvad de har været i udenlandske midter og bund klubber.

Er det virkelig det værd? Er det ikke bedre for evigt og altid at blive husket som legende i FCM, fordi han startede og stoppede i samme klub.

For alle parters skyld, så få lavet den aftale. Frank må gå lidt ned i løn, han er ikke 30 år mere, men evt. samtidg en aftale om at Frank indgår i klubbens stab, så snart han lægger støvlerne på hylden. Så er han sikret mange år frem. Og rejs så en statue af ham ude foran MCH Arena ;)

Vi har brug for Frank, han er mere end en spiller eller en mand, han er klubfølelse, han er rent ud sagt et godt eksempel for både unge spillere og fans og hele klubmiljøet.

Toger

Indlæg af Toger »

Ravnen skrev:Jeg kan da godt unde Frank sådan en oplevelse. Men på den anden side, hvorfor dog gøre det?
Forestil dig Frank i en sydfransk 2.divisionsklub, hvor vejret er varmt, maden er god, og der er nogenlunde styr på tingene. Han kommer ikke til at tjene kassen, men vil nok kunne være en vigtig spiller i et år eller to, og få okay betalt for det.

Samtidig kan hele familien tage med og få en stor oplevelse inden børnene skal starte i skole (jeg ved ikke om han har børn og hvor gamle de i så fald er, men det er under alle omstændigheder altid lettest at rejse ud når de er små).

Det kan jeg skam sagtens forstå at han gerne vil prøve. Undrer det virkelig nogen at han gerne vil se noget andet end Ikast og omegn, hvor han har tilbragt hele sit liv? Der er altså en verden uden for Region Midtjylland.

Faktisk kan man sige at han netop kan tillade sig at tænke lidt på sig selv og rejse nu. Han har trods alt givet klubben så meget gennem så mange år, at nu hvor et habilt angreb er ved at blive bygget op omkring nye spillere (Sly, Ilsø, Fagerberg, Hvilsom?) kan han lige så stille liste bort uden at tabet (økonomisk og spillemæssigt) nødvendigvis bliver særlig markant.

- og BTW: statuen skal selvfølgelig rejses uanset hvad.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Toger skrev:[
Det kan jeg skam sagtens forstå at han gerne vil prøve. Undrer det virkelig nogen at han gerne vil se noget andet end Ikast og omegn, hvor han har tilbragt hele sit liv? Der er altså en verden uden for Region Midtjylland.
.
Jeg mener Frank er fra Agger. Så han har ret beset ikke tilbragt hele sit i liv i Ikast og omegn :)

Men jeg er faktisk meget enig med dig. Jeg forstår ikke dem der syntes at Franks status som klub ikon mindskes fordi han smutter en tur til udlandet? Han har altid været loyal og givet FCM de bedste år i hans karriere. Så lad ham da spille et par sæsoner under eksotiske himmelstrøg.

PS syntes det med en statue er en mindre god ide. Det kan man gøre om 10-15 år, hvis man til den tid stadig ser Frank som vi gør idag. Ellers kunne vi få en hel hær af statuer efterhånden som folkestemningen ændrer sig.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvor mange stod op og tog klappende i mod Jesper Mikkelsen, da han i Silkeborg kampen sad på bænken?

Jesper Mikkelsen var også et slags ikon for fansene, men i dag er han vel desværre glemt.

Jeg siger ikke Frank bliver glemt, måske gør han det ikke, men hans værdi som kulturbærer bliver kraftigt formindsket hvis han rejser.

Men alle har jo selvfølgelig lov at have deres egen mening om dette ;)

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Ravnen skrev:Hvor mange stod op og tog klappende i mod Jesper Mikkelsen, da han i Silkeborg kampen sad på bænken?

Jesper Mikkelsen var også et slags ikon for fansene, men i dag er han vel desværre glemt.
Jesper var vigtigt fordi han ALTID uanset hvordan kampen var går eller hvordan han selv havde spillet, kom ned og brugte den tid med fansene som der var brug for.
Hvis en af spillerne begyndte at gøre det sammen og holdt den kørende indtil sommerpausen, så vil han blive et Klub Ikon på no time.

Og ja jeg klappede af Jesper da han blev råbt op, og Nej han er ikke glemt!
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Spicker

Indlæg af Spicker »

Fcm har haft endnu en keeper til prøvetræning.
Noget siger mig der er noget i gære mht. Lössl...
Det virker dumt at kigge på ny målmand når man har to gode keepere allerede.
http://www.bold.dk/nyt/Norsk-keepertalent-testes-i-FCM

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Spicker skrev:Fcm har haft endnu en keeper til prøvetræning.
hmm.. interessant. Som du selv siger, må der være noget om at lössl garanteret er på vej ud, til transferen eller sommer, for tre kanon målmand virker lidt underligt. Men synes bare overhovedet ikke der har været noget om jonas skal væk, som sådan? udover det man selv går og "frygter"? da han er en skide god målmand ;)
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ja, det kan vel ikke tolkes anderledes, end at FCM regner det for meget sandsynligt at Lössl ryger her til vinter. Men det er vel også meget naturligt - en så ung målmand, der har stået overbevisende og været inde omkring landsholdet. Det må absolut tiltrække købere - selvom det nok ikke er de helt store penge vi taler om, da han trods alt er for ung til at komme i betragtning i de helt pengestærke klubber.

På den måde virker det meget velovervejet, at FCM tester de største nordiske talenter på posten.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Kent skrev:
Ja, det kan vel ikke tolkes anderledes, end at FCM regner det for meget sandsynligt at Lössl ryger her til vinter. Men det er vel også meget naturligt - en så ung målmand, der har stået overbevisende og været inde omkring landsholdet. Det må absolut tiltrække købere - selvom det nok ikke er de helt store penge vi taler om, da han trods alt er for ung til at komme i betragtning i de helt pengestærke klubber.

På den måde virker det meget velovervejet, at FCM tester de største nordiske talenter på posten.
Jeg havde egentlig lidt en forventning om han blev til næste vinter/sommer, da man så også kunne få et langt større beløb for ham, og det jo ikke fordi han selv er så ivrig efter at komme afsted?
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

AlwaysFCM skrev:Jeg havde egentlig lidt en forventning om han blev til næste vinter/sommer, da man så også kunne få et langt større beløb for ham, og det jo ikke fordi han selv er så ivrig efter at komme afsted?
Det mest ideelle salgsmæssigt ville måske være, at han blev fast mand på u21, og så spillede et super EM til sommer. Men jeg vil tro, at FCMs økonomi ikke tillader, at man siger nej til et bud på ham, hvis det nærmer sig 1 mio € - når man samtidig har en ganske kompetent reservekeeper.

Så sandheden er nok, at hvis der kommer et bud, så har vi ikke råd til at beholde ham. Men det kan så gøre, at vi har mulighed for at beholde fx Thyge....

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Ja hvis han lige kunne blive til efter U21 EM. Men du har nok ret. og (nu ved jeg ikke om hjemmesiden er troværdig http://www.transfermarkt.co.uk/en/lasse ... 37335.html ) Lasse Staw står vel så til 1 677 364,84 dkk. og hvis man kunne få otte mio for lössl? og ville blive glad for thyge! :-) men bare en træls tanke, når man ved hvor meget mere man kunne få for Lössl.
Hvad mon en som johnny thomsen koster at få ind? han ville vel stå uden kontrakt til vinter, eller hvad? :)
FC Midtjylland

Låst