FCM har spillet som et bundhold set over de sidste 10 kampe

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JensMikkelsen

Re: FCM har spillet som et bundhold set over de sidste 10 kampe

Indlæg af JensMikkelsen »

Spillemåde, form mm. Debatten køre på højeste blus og trænerne er ikke enig.

Se de nedenstående links, hvor man kan se hvad trænerne mener.

Morten Wieghorst
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=37127

Troels Bech
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=37135

Henrik Jensen
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=37137

og hvor vil jeg hen med dette? fcmreal mener vi spiller som bundhold set udfra vores seneste point, jeg mener vi spiller fint, måden der spilles på mener jeg er en mere relevant debat, hvor Kuhn vel egentlig bare er udøveren af en spillestil som efterhånden er standard i ligaen, da det ikke kun er os der er meget svingende.

Håber det giver mening ;)

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Personligt synes jeg det er en meget mærkværdig ting at diskutere, som er fremkommet i denne tråd, og jeg synes man har set det tusind gange før. Det er næsten som om nogle venter på at kunne nedgøre hinandens måder at handle på i " Graven ". Men ingen overtræder nogle regler?
Og man får stadig fornøjelsen af at kunne argumentere med hinanden, og blive inspireret af andre folks holdninger, om man er enig eller ej.
Jeg nyder at læse herinde, og gør det dagligt, og jeg nyder at argumentere og diskutere herinde. Og det synes jeg egentlig i bund og grund er vigtigst, og ikke hvilke emner endten FCMreal eller Acebone laver, det er ligesom ikke pointen i det. Det er som navnet indikerer, et " Forum ", hvor forskellige holdninger fremvises og diskuteres.

Dermed sagt kan jeg indrømme, at jeg er uenig i FCMreals mening om at FCM kunne have lagt under stregen? alle hold har haft samme antal chancer, og FCM har formået at udnytte dem bedre. Og i så en professionel sammenhæng, synes jeg heller ikke man kan sige, at det hele har kommet an på held. Og selvfølgelig er det fuldt realistisk vi kan ende på 2. pladsen, og det tror jeg da fuldt på, og det tror jeg også mange andre gør. Det er jo bare for FCM : At gribe chancen - hvilket er en god chance i betragtning af, hvem de næste tre modstandere er, og hvem de også skal møde internt, fx brøndby-ob også.
FC Midtjylland

JensMikkelsen

AlwaysFCM skrev:Personligt synes jeg det er en meget mærkværdig ting at diskutere, som er fremkommet i denne tråd, og jeg synes man har set det tusind gange før. Det er næsten som om nogle venter på at kunne nedgøre hinandens måder at handle på i " Graven ". Men ingen overtræder nogle regler?
Og man får stadig fornøjelsen af at kunne argumentere med hinanden, og blive inspireret af andre folks holdninger, om man er enig eller ej.
Jeg nyder at læse herinde, og gør det dagligt, og jeg nyder at argumentere og diskutere herinde. Og det synes jeg egentlig i bund og grund er vigtigst, og ikke hvilke emner endten FCMreal eller Acebone laver, det er ligesom ikke pointen i det. Det er som navnet indikerer, et " Forum ", hvor forskellige holdninger fremvises og diskuteres.

Dermed sagt kan jeg indrømme, at jeg er uenig i FCMreals mening om at FCM kunne have lagt under stregen? alle hold har haft samme antal chancer, og FCM har formået at udnytte dem bedre. Og i så en professionel sammenhæng, synes jeg heller ikke man kan sige, at det hele har kommet an på held. Og selvfølgelig er det fuldt realistisk vi kan ende på 2. pladsen, og det tror jeg da fuldt på, og det tror jeg også mange andre gør. Det er jo bare for FCM : At gribe chancen - hvilket er en god chance i betragtning af, hvem de næste tre modstandere er, og hvem de også skal møde internt, fx brøndby-ob også.
Skal jeg tage dit indlæg som en kritik af at jeg tager debatten.. vi spiller som et bundhold over på at det gør alle efterhånden?

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

FCM spiller ikke direkte som et bundhold, et bundhold taber alle kampe uge efter uge, og ingen frygter et bundhold. FCM mangler nogle kvaliteter, og har mistet nogle væsentlige ting, mht. at holde en føring og mere præcise afleveringer osv. Men som et disideret bundhold, det vil jeg ikke sige.
FC Midtjylland

JensMikkelsen

Det er jeg enig i. Vi får de point vi kan forvente og lidt flere kampe til vores centerforsvar og vi er tilbage til foråret 2010, men det er holdningen til hvordan der skal spilles i ligaen. Det er omstilling på omstilling, se bare os, aab, randers og lyngby som for mig er de mest tydelige eksempler på omstillingsfodbold, er det vejen frem? Skulle man ikke heller et andet type hold. Forstå mig ret, jeg er ret vild med Kuhn og hans måde at gribe tingene an på, men den med at få et stærkere kontrollerende hold, det er gået i stå, hos rigtig mange hold, ikke bare os.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Enig :) Altså man kan sige med lidt andre ord, at det er ikke rigtig sådan, at nogle hold frygter andre hold, alt kan nærmest ende tilfældigt, ligemeget hvem der møder hvem. det er først i selve kampen man kan fornemme hvilken retning den tager. (set bort fra "perfekte" FCK ;) ). Det er rigtig rigtig defensivt fodbold her i Danmark, og det har vist sig endnu mere i denne sæson, efter min mening. Holdene kører bare på omstillinger - og ret mig hvis jeg tager fejl - , så er det lidt svært at bedømme hvilke hold som er bedst. klubberne, trænerne mm. er begyndt at være mere tilfredse med hvad måltavlen viser, end med spillet - i nogle tilfælde!- måske ikke det er så relevant i denne tråd, vores debat Jens ;)
FC Midtjylland

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

AlwaysFCM skrev:Enig :) Altså man kan sige med lidt andre ord, at det er ikke rigtig sådan, at nogle hold frygter andre hold, alt kan nærmest ende tilfældigt, ligemeget hvem der møder hvem. det er først i selve kampen man kan fornemme hvilken retning den tager. (set bort fra "perfekte" FCK ;) ). Det er rigtig rigtig defensivt fodbold her i Danmark, og det har vist sig endnu mere i denne sæson, efter min mening. Holdene kører bare på omstillinger - og ret mig hvis jeg tager fejl - , så er det lidt svært at bedømme hvilke hold som er bedst. klubberne, trænerne mm. er begyndt at være mere tilfredse med hvad måltavlen viser, end med spillet - i nogle tilfælde!- måske ikke det er så relevant i denne tråd, vores debat Jens ;)
Nu er det 11 kampe :roll:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vi har ikke spillet som et bundhold, ej heller i dag, men vi har dog hentet et bundholdspointmæssige snit.

I dag er det ren utur og alen personlige fejl der koster intet andet.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Lupus1999 skrev:Vi har ikke spillet som et bundhold, ej heller i dag, men vi har dog hentet et bundholdspointmæssige snit.

I dag er det ren utur og alen personlige fejl der koster intet andet.
Jamen det kan du ikke bruge til noget, tabellen lyver ikke, og FCM har i de sidste 11 kampe ikke hentet flere point end hvad der rækker til et bundhold værdi.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Du siger jo det samme som mig, at vi har hentet et bundholdspoint.. Og du har helt ret i at tabellen aldrig lyver og vi er derfor DK´s 3.bedste hold..

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Lupus1999 skrev:Du siger jo det samme som mig, at vi har hentet et bundholdspoint.. Og du har helt ret i at tabellen aldrig lyver og vi er derfor DK´s 3.bedste hold..
OK med tabellen mener jeg tabellen for de sidste 11 kampe !

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu bliver et mesterskab ikke afgjort på 11 kampe ej heller en nedrykker, så det eneste du kan bruge de 11 kampe du taler om til, er en formtabel.. Formen pointmæssigt er lav pt, men det ændrer ikke på at vi er DK´s 3 bedste hold efter 17 runder.

Og hurra, efter 7 runder var vi guldaspiranter.. Stillingen er endegyldig, det du fabler om er formmæssigt, hvilket ikke er noget som afgør noget efter 33 runder..

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Lupus1999 skrev:Nu bliver et mesterskab ikke afgjort på 11 kampe ej heller en nedrykker, så det eneste du kan bruge de 11 kampe du taler om til, er en formtabel.. Formen pointmæssigt er lav pt, men det ændrer ikke på at vi er DK´s 3 bedste hold efter 17 runder.

Og hurra, efter 7 runder var vi guldaspiranter.. Stillingen er endegyldig, det du fabler om er formmæssigt, hvilket ikke er noget som afgør noget efter 33 runder..
Næh det kan du have ret i, problemet for dig er at det er jo ikke det jeg refererer
til jf. overskriften FCM har spillet som et bundhold set over de sidste 10 kampe.

Det er jo fatal, at et hold kan starte så strækt og gå ned lige så ringe. Pointmæssigt

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Der er intet fatalt i at spille overevne i en del kampe og underevne i andre kampe som tilsammen giver en placering som fortæller hvilket niveau holdet er på. Det sker hver eneste sæson..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Allan Kuhn skal selvflg ikke fyres. Det er omsonst overhovedet at bringe det på bane. Vi ligger nr 3 og er med i pokalen til foråret. Klubben har også godt af kontinuitet og det får man ikke ved at fyre en træner der har præsteret. Jeg kan stadig huske spillernes opgivende attitude på banen under TT og den attitude er helt væk nu. Spillerne kæmper med røven ud af bukserne og det er noget AK har fået vendt.

Det er dog yderst relevant at diskutere hvad det er der sker aktuelt. Vi havde 15p efter 6 kampe og har kun fået 11 i de sidste 11 kampe!!. Hvis man ikke må lægge op til debat på det grundlag så fatter jeg ingenting. Hvad andre klubber gør og ikke gør kan vi ikke bruge til ret meget i den sammenhæng. Vi ligger nr 3 og det havde jeg solgt den for inden sæsonen gik i gang. Uden at have tjekket det vil jeg dog tro at det ikke er sket tit med den pointhøst.

Vi fik 5 sejre i de første 6 kampe på kynisk spil. Vi var lidt heldige til tider men kæmpede også hårdt for det. Spillet var kedeligt, men vi fik pointene. Nullet blev ofte holdt. Kuhn sagde hver gang til pressen at det var resultaterne der talte. Så fik piben en anden lyd og nu skulle vi spille som et hold der ligger nr 2 og den eneste sejr jeg lige kan huske siden, var i Horsens hvor vi ... spillede kynisk. Målene er måske ikke ligefrem haglet ind men vi har sgu indkasseret en del, mens vores antal scorede mål pr kamp ikke er steget. Det er jo tankevækkende.

Jeg kan sgu bedst lide at se offensivt fodbold men jeg vil sgu også gerne se FCM i Europa igen. Vi har truppen til at det kan lade sig gøre. Så hvis AK bringer det kyniske frem igen så hilser jeg det velkommen.

At stille sig tilfreds med situationen som den er nu, fordi vi ligger nr 3 og overser en pointkrise over 11 kampe (en 3. del af sæsonen) er da blindhed. Hvornår er det nok spillede kampe med 1 point i snit før vi skal begynde at debattere 18? 20?. En 3. del af sæsonen burde vel være nok.

Så hvad skal vi gøre for at få gang i den igen? Er det godt nok som det er og vi har bare været pisse uheldige og det skal nok vende? eller trænger vi til taktiske ændringer, andre spillere i startformationen, Jacob Poulsen på banen? Skal Ørgaard købe Absalonsen for 21 mio i OB?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar