SL R25: FCM - SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

SL R25: FCM - SønderjyskE

Indlæg af ABT »

Vi er tilbage efter landsholdsfiaskoen, og vi skal have blæst til angreb - Tulle har udtalt, at vi kommer blæsende nu. Det håber jeg at vi ser fra start. Vi har mulighed for at lægge tryk på GF inden deres kamp. Vi SKAL have en sejr her.
/ ABT

Billede

Debussy

Re: SL R25: FCM - SønderjyskE

Indlæg af Debussy »

Om end vi så har leveret super godt i Europa i år, så må vinterens transfervindue simpelthen få den konsekvens, at der kommer nogle fyringer i direktionen. Det er år efter år efter år, at vi leverer det ene miserable forår efter det andet. I 2023/24 sæsonen, hvor vi mirakuløst vandt suppen, leverede vi også en miserabelt forår, men vi vandt, da vi leverede et mindre miserablet forår end resten af holdene.

edit: Stort tillykke til Aarhus med første mesterskab i 40 år...

edit2: Jeg er rødglødende.

Stimme

Indlæg af Stimme »

Elendig hvad fanden er det der forgår.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Det er ikke godt nok, nuvel de mangler nogle, men de holder jo op med at spille efter 2-0, hvor er lederen på holdet ?????

Midtbanen har vist sig at være for tynd, man sendte silva afsted men fik ikke noget ind, det ligner ikke en fejl, men derimod en kæmpefejl.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Stimme skrev:
4. apr 2026, 19:55
Elendig hvad fanden er det der forgår.
Det er konsekvensen af BS Christiansens overlevelsestur, krydret med direktions handlingslammelse i transfervinduet, samt en trup der i øjeblikket er drænet for selvtillid og er træt*. Jeg fatter ikke, at med den økonomi vi har, at vi ikke kan hente 2-3 spillere der ville passe til Tullbergs spillestil i vinters, men nææææææh neeeeej, endnu et år endnu et lorte forår.

edit: Som Brian Priske sagde: "WE EXPECT MORE!" og det burde vi også som fans. Det er simpelthen en langemand lige op i hovederne på os.
Senest rettet af Debussy 4. apr 2026, 20:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Skandaløst ringe… Vi mangler allerede nu 7 point de første 3 kampe i slutspillet. Det er dælme kritisk.

Skulle det utænkelige ske, at Viborg slår GF, så er det +4 som før slutspillet. Får de +7 i stedet, så tror jeg simpelthen at toget er kørt.

Bredden koster i dag. Simpelthen håbløs trup vi kan præstere numerisk - også på trods af skaderne. Folk spiller ude af position. Det er helt væk.

Tænker vi snart er er sted hvor vi skal vinde resten for overhovedet at have en chance. Det sker naturligvis ikke med farum ude og 2 x BØF og 2 x GF tilbage, bl.a.

Kæmpe dumpet det her. Frygter, at vi går tomhændet fra den her sæson.
/ ABT

Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Tillykke til AGF
Uanset om de taber i Viborg, så har vi ikke mere i bøssen for i år.
Vi kan ikke indskifte os bedre grundrt skadern og karantæner.
Franculino og Gogorza kommer ind, javist, men de er jo ikke tæt på kampform og skal lige i gang, her hvor sæsonen er ved at slutte.
Synd og skam med den trup vi har, men Europa kostede mesterskabet i denne sæson.

God nok mange mesterskaber vi har smidt de senere år. Så hjælper det vi fik foræret i 2024 ikke meget.

Klubbem må lære af det her. Jeg tror ikke, at vores skadesproblemer er ekstraordinære i det program vi har. Der skal to tre spillere mere til at dække ind. Specielt med Tullbergs stil
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
4. apr 2026, 20:01
Tillykke til AGF
Uanset om de taber i Viborg, så har vi ikke mere i bøssen for i år.
Vi kan ikke indskifte os bedre grundrt skadern og karantæner.
Franculino og Gogorza kommer ind, javist, men de er jo ikke tæt på kampform og skal lige i gang, her hvor sæsonen er ved at slutte.
Synd og skam med den trup vi har, men Europa kostede mesterskabet i denne sæson.

God nok mange mesterskaber vi har smidt de senere år. Så hjælper det vi fik foræret i 2024 ikke meget.

Klubbem må lære af det her. Jeg tror ikke, at vores skadesproblemer er ekstraordinære i det program vi har. Der skal to tre spillere mere til at dække ind. Specielt med Tullbergs stil
reelt har de 1 midtbanemand i 2 halvleg.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Der kan også sættes spørgsmålstegn ved om Beck er den rigtige anfører?

Han formår ikke at råbe holdet op, hans indkast synes at blive kortere og kortere.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Det er vel ikke forkert at sige, at vores startprogram i slutspillet var meget “skånsomt”. At vi kun magter at lave 2 point på de første 30% af slutspillet er himmelråbende ringe. Har snart ikke tal på, hvor mange gange vi smider noget til sidst i den her sæson. I dag blev vi advaret jeg ved ikke hvor mange gange - brændt straffe, annulleret mål i VAR lotteriet. Tænker det er en blanding af mentalitet og så game plan ift hvordan vi skal/bør spille, når vi skal lukke ned og forsvare noget. Og så selvfølgelig den aktuelle bredde. Det harmonerer ikke. Det vækker mindelser til TT tiden, hvor man til tider tænkte, at vi skulle bruge mindst 3 mål for at have en chance for at vinde fodboldkampe.

Nu går vi ind i et tungt program med bl.a. bøf ude og 2 x GF. Det kan blive himmel eller helvede. Vi har hvert fald brug for at få nogle folk retur ASAP. Desværre får vi nok ikke voldsomt gavn af Francu resten af vejen. Det lignede, at han var et stykke fra hvor han skal være.

Pistolen er i den grad for panden på Brøndby stadion.

Først Danmark og nu FCM. Hold nu kæft en miserabel påske…
/ ABT

Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Har lidt svært ved at pege fingre af nogen eller holdet.
Vi spiller Sønderjyske ud af banen, indtil Byskov bliver skadet. Derfra har vi kun 1 midtbanespiller tilbage i truppen. Alligevel formår banens bedste i dag, Osorio, at bringe os foran 2-0.
Da vi så skifter Emifile (forståelig udskiftning) og Simsir ud, og siden Osorio - med tre spillere som først er ved at komme over deres lange skadespauser, så spillede vi reelt 8 til 9 mand mod 11 resten af kampen defensivt, med 1 midtbanespiller og nul der kan holde på bolden. Jeg synes ikke Osorio skulle ud.
Vi har simpelthen været for hårdt ramte. Det er desværre bare sådan det er. Vi er ofre for vores europæiske succes.
Når sæsonen er slut har AGF spillet 38 kampe, vi har spillet 55!
Det er 17 kampe eller 45% mere end AGF. Det er mod hårdere modstand end suppen byder på, og der er masser af rejsedage - og ca nul træninger modsat AGF, der mestendels har haft 1 kamp om ugen.

Så kan vi spørge os selv, om vores spillestil er holdbar med den slitage der følger med. Det skal der naturligvis evalueres på, for det her må aldrig gentage sig.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Havde egentlig tænkt ikke skrive herinde… for oftest er der flest kommentarer, når vi er kritiske. Men jeg kan heller lade være.

Vi er til grin med vores budget og ambitioner. Hørte at Tullberg har fået 11 point i 10 kampe mod de andre fem hold i slutspillet. Selvfølgelig kan vi bruge Europa og skader som undskyldninger, men hvis vi vil være et ægte tophold, så skal vi finde point i kampe, hvor vi ikke helt er der. Men i stedet har vi smidt fem point mod sønderjyske, fire point mod Viborg og fem point mod FCN. I fem af kampene har vi på en eller anden måde mistet til allersidst i kampene.

Vi har den bedste trup i superligaen - men åbenbart ikke det bedste hold.

Agf bliver mestre og ender i conference ligaen sammen med Fcm og Fck i EL.

Vi har vundet er mesterskab i de seneste seks sæsoner og er milevidt fra Fck, selv om de strugler lige nu. Træt af at høre, at nu kommer vi buldrende, når vi nu ikke har noget at have det i.

Jeg lovede mig selv for to år siden den 26. maj, at jeg skulle glæde mig over den dag, AGF vandt noget igen, efter at de gav alt i Brøndby kampen. Skal lige vænne mig til tanken at opleve den glæde.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi har fået for få point mod topholdene i år. Det medgiver jeg gerne. Vejen til helvede er …
Jeg kommer dog alligevel med et piv med situationer der kunne have ændret noget på det, noget vi ikke er herre over.
AGF ude: rødt kort til trampolinfoden. Forkert dom
AGF hjemme: Ikke straffe til Osorio. Helt forkert dom.
Sønderjyske ude: de to straffespark situationer der blev kigget igennem. Når vi ikke fik straffe i den situation, så undrer jeg mig over at Cho begik straffe i Brann da bolden reflekterede fra hans lår til hånden i muren. Desuden yderst tvivlsomt dømt mod Brumado i den anden.
Brøndby hjemme: ikke rødt til Dennis da han var ved at sparke hovedet af Elias.

Det er bare lige taget frit fra hukommelsen - kan være flere mod top 6 både for og imod jeg ikke lige husker.

Det med manglende bredde. Jeg har tidligere skrevet, at vi mangler 2-3 spillere med Tullbergs spillestil in mente. Hvis vi får der til næste sæson, så bliver akademiet slagtet. Jeg tror vi er nødt til at give spillere fra akademiet små indhop tidligere i sæsonen - og så skal spillere som Trampolinfoden, Gabriel og Uhre (hvis han ikke er bedre) ud af vagten

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

De tabte 2 point i dag, sidste weekend og de 3 point hjemme mod FCN, betyder at vi ikke længere selv kan afgøre mesterskabet og det betyder ganske enkelt, at vi ikke bliver mestre.

Marginaler afgør tingene og dem har vi ikke. Det er helt håbløst at have en af de bedste trupper nogensinde og så stå med sæson uden titler. Hurra for en flot Europa kampagne, men så fejler vi i de to andre turneringer.

Kan lige se det hele for mig, at alle taler om vi kommer buldrende og der er magtskifte, men så vinder FCK pokalen og dermed en titel i en historisk dårlig sæson for dem.

Det er virkelig sindssygt det her, og at vi skal stå her og tale om, at vi intet vinder.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det minder bare lidt for meget om 13/14 sæsonen, hvor vi ville have vundet det danske mesterskab, hvis det ikke var for skader til Duncan, Izunna og Svia på samme tid.

Vi har en meget bredere trup lige nu, men skadesomfanget er også bare meget større og ser man på bænken i går, så var der ikke noget reelt at sætte ind, udover spillere der er på vej efter skade.

Med 1 midtbanespiller og Tullbergs valg om at skifte Simsir og Osorio ud, så brød holdet bare sammen.

Det scenarie kommer ikke til at ændre sig tids nok til, at sæsonen kan ende med et mesterskab. Tværtimod skal vi måske til at kigge nedad.

Besvar