EL R8: FCM - Dinamo Zagreb

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Debussy

Re: EL R8: FCM - Dinamo Zagreb

Indlæg af Debussy »

mousebreaker skrev:
29. jan 2026, 23:09
Jeg kan ikke forstå at man holder fast i den overlevelsestur.
I min optik er det vanvittigt og latterligt. Noget der var populært i 90erne, da der gik konsulent bras i erhvervslivet.

Det er en trossag om det er noget der giver point på den lange bane. Jeg mener risikoen er for stor for det modsatte
Her er vi helt enige. Det synes jeg også det er noget fis. Det er vel ikke så forskelligt fra moderne teambuilding, bortset fra at det som regel klares på en formiddag / eftermiddag?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Endnu et smukt resultat. Hvor er vi dog bare kommet langt! Ikke bare i Europa League denne sæson, men som hold i europæiske kampe. Javel, spillet var ikke til en Oscar, men det er jo netop lærepengene vi har tjent, det handler om solidt arbejde og resultater ikke andet.

En stor europæisk aften for FCM. Et fantastisk resultat af ligaspillet.

Kejle

Indlæg af Kejle »

mousebreaker skrev:
I min optik er det vanvittigt og latterligt. Noget der var populært i 90erne, da der gik konsulent bras i erhvervslivet.

Det er en trossag om det er noget der giver point på den lange bane. Jeg mener risikoen er for stor for det modsatte
Jeg tror de er meget bevidste om at det giver noget. Jeg tror at den tur de var afsted på før sidste mesterskab, havde afgørende indflydelse.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kejle skrev:
30. jan 2026, 15:36
mousebreaker skrev:

Jeg tror de er meget bevidste om at det giver noget. Jeg tror at den tur de var afsted på før sidste mesterskab, havde afgørende indflydelse.
Det er en trossag.
Jeg kunne påstå
1) at vi ikke VANDT sidste mesterskab, men fik det foræret. Vi formåede ikke engang at vinde vores egen kamp på hjemmebane mod Silkeborg

2) vi tabte mesterskabet sidste år, fordi vi prioriterede en overlevelsestur med de risici det indebærer, fremfor træning og restitution
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Kejle

Indlæg af Kejle »

Der var nu lige en kamp i AGF med 9 mod 11, jeg synes beviser ret godt at det er vigtigt at skabe noget i den stil. Jeg er stadigvæk meget overbevist om at det kan betale sig, klubben er ikke kendt for at hælde penge ned i kloakken.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi kan vel enes om at være uenige. Jeg tror ikke en dyt på, at en overlevelsestur er målbar. At vi vinder 9 mod 11 mod AGF er jo ikke et bevis på noget som helst.
Så ville det jo også være modbevist med alle de gange vi de to seneste sæsoner, har sat en førsteplads over styr i slutfasen af superligaen. Jeg vil faktisk sige at det vil være skræmmende, HVIS det giver pointmæssig gevinst at gøre den slags, for med den pointhøst vi har haft, med det budget og den trup vi har haft til rådighed, så bør alle i og omrking truppen være fyret for længe siden

Hvis det var målbart OG noget der giver point på bundlinjen, så var vi jo nok ikke de eneste som man har hørt om, der praktiserer den slags, endda kun en uge før sæsonåbneren.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Selvfølgelig kan sådan en tur have værdi. Et fodboldhold er ikke bare 11 spillere, det er evnen til at kæmpe og stå sammen i med- og modgang. De her ture styrker fællesskabet og får facaderne væk så spillerne lærer hinanden at kende. At være et Hold er ikke at være et antal gode spillere, men at være gode sammen.

Besvar