Thomasberg's deroute

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Thomasberg's deroute

Indlæg af Cortez »

Interessant læsning http://tipsbladet.dk/blog/troels-bager- ... thomasberg

Jeg synes, artiklen har mange interessante pointer og den stiller i hvert fald Thomasberg i et mere nuanceret lys, end han måske har fået med herfra Ulvegraven.

Ikke at den fremkommer med total overraskende "afsløinger! - det meste er også diskuteret her påGraven - men den positive side af historien er, at AK tilsyneladende har større chancer for at lykkes med sin gerning end Thomasberg. Dét er jeg sådan set meget enig i. Og det bringer mig videre til det, jeg plæderer for: Vi skal nok komme styrket ud af denne krise - på den anden side findes et engageret, velspillende og sprudlende hold, der igen er med i toppen af dansk fodbold. Engang imellem må man lave en kovending og rebe sejlene for at finde frem til den mest optimale kurs. Men det kræver også, at man ikke smider besætning, styrmand og kaptajn overbord i processen!

/Cortez

Husum

Re: Thomasberg's deroute

Indlæg af Husum »

Ganske udmærket artikel, hvor jeg særligt synes konklusionen er værd at bide mærke i. Jeg forstår simpelthen ikke, at man fra ledelsens side gik ud og nærmest valgte at gentage vision 2011 i forbindelse med ansættelsen af Kuhn. Det ville være langt bedre at stille en realistisk målsætning som truppen har mulighed for at indfri og derved kunne give dem følelsen af de faktisk bliver mødt af en realistisk krav. Dette vil også kunne give mulighed for en stærkt tiltrængt succesoplevelse i slutningen af sæsonen.

Ansættelsen af Kuhn udgjorde en mulighed for ledelsen for at vaske tavlen ren og så måtte man så tage de hug i pressen der selvfølgelig ville komme. Dette mener jeg dog vil være langt at foretrække fremfor, at holdet nu fortsat skal måles i forhold til vision 2011, som er ved at have samme status i pressen som AGF/Åkebys mesterskabsudmelding sin tid. Indenfor beslutningsteori taler man ofte om et "window of opportunity" som et tidspunkt hvor det er muligt at gennemføre et svært tiltag, dette vindue er nu desværre lukket igen.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Husum skrev:
Ansættelsen af Kuhn udgjorde en mulighed for ledelsen for at vaske tavlen ren og så måtte man så tage de hug i pressen der selvfølgelig ville komme. Dette mener jeg dog vil være langt at foretrække fremfor, at holdet nu fortsat skal måles i forhold til vision 2011, som er ved at have samme status i pressen som AGF/Åkebys mesterskabsudmelding sin tid. Indenfor beslutningsteori taler man ofte om et "window of opportunity" som et tidspunkt hvor det er muligt at gennemføre et svært tiltag, dette vindue er nu desværre lukket igen.
Hvis man ændrer på målsætningen til eksempelvis top 4 så er Thomasberg vel bestået i sidste sæson. Så hvorfor fyre ham?

Men enig jeg tror ikke vi bliver mestre inden 2011 eller 2012. (Men jeg håbet det da). Men vision 2011 fik da skabt noget fremgang..
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Husum

Indlæg af Husum »

Jeg håber da ikke, at den eneste grund til man fyrede Thomasberg var, at vi ikke endte i top tre fordi så kommer vi vist til at fyre træner ved slutningen af hver sæson fremover. Thomasberg blev vel i høj grad fyret på en elendig afslutning af forårs sæsonen samt en endnu mere elendig start på denne sæson.

Jeg har meget svært ved at se, hvordan vision 2011 har hjulpet klubben. Som jeg ser det, har den i høj grad været medvirkende til, at E.R. forlod klubben, samt den har skabt et enormt forventningspress, som spillerne ikke har mulighed for at indfri. Desuden bliver den i stigende grad set som en vittighed i pressen og bruges til at fremstille FCM som en klub med et urealistisk syn på fremtiden.

Min pointe er, at det er fint at være ambitiøs og visionær, men det skal også være noget, som er realistisk at indfri. Hvis succeskriteriet er et mesterskab inden 2011/2012, så er chancerne for at Kuhn og truppen for succes meget små og risikoen for at de fejler meget stort. Skal man så være skuffet, hvis vi "kun" får medaljer og/eller UEFA Cup pladser i de kommende sæsoner, så er det godt nok nogle meget hårde arbejdsbetingelser man giver Kuhn samt spillerne.

Besvar