Forårets målmand

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Dahl Nielsen

Forårets målmand

Indlæg af Dahl Nielsen »

Forårets målmand er netop blevet kåret af en angriber fra hver SAS Liga-klub (af sæsonen 06/07). Vores egen Farlige Frank stemte på FCK's Jesper Christiansen, der også ender med en - synes jeg - fortjent sejr, selv om hans forår ikke har kunnet måle sig med hans fantastiske efterår. Arek Onyszko fra OB blev nummer to.

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=69640

Lad os håbe, at vores egen Martin Raska snart kan kæmpe med om disse titler.
Senest rettet af Dahl Nielsen 11. jun 2007, 23:44, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Forårets målmand

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg kan slet ikke forstå at Jesper Christiansen er blevet kåret. Syntes han har haft rigtig mange - ihvertfald for ham ;-) - mange smuttere.. Bl.a. flere mod AaB..

Perosnligt har jeg tænkt lidt over det - og jeg er kommet frem til et, måske for jer, lidt overraskende valg. Jeg syntes faktisk at jeres Keeper Martin Raska? har stået rigtig rigtig godt - bl.a. mod AaB, som dog langt fra er den eneste kamp jeg bygger det ud fra.

Jeg kan selvfølgelig kun begrunde mit valg og fravalg for den sags skyld, ud fra diverse fodbold usendelser i tv.

Men det blev nu mit valg. Samtidig syntes jeg også at vores egen (nu tidligere keeper) Jimmy Nielsen har stået en rigtig god forårs sæson.. Det selvfølgelig og vejet op i mod den nået dårlige efterårssæson han havde..

/Jesper

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

JSJ_ Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan slet ikke forstå at Jesper Christiansen er
> blevet kåret. Syntes han har haft rigtig mange -
> ihvertfald for ham ;-) - mange smuttere.. Bl.a.
> flere mod AaB..

Ja, han har ikke stået det allerbedste forår, men han har jo ikke lukket det helt vilde ind (hvilket også i høj grad skyldes "Copenhagen Airforce"), og alligevel har han præsteret rimelig stabilt på et stadig ret godt niveau.

> Perosnligt har jeg tænkt lidt over det - og jeg er
> kommet frem til et, måske for jer, lidt
> overraskende valg. Jeg syntes faktisk at jeres
> Keeper Martin Raska? har stået rigtig rigtig godt
> - bl.a. mod AaB, som dog langt fra er den eneste
> kamp jeg bygger det ud fra.

Jeg synes, at Raska har stået nogle fremragende kampe, og så har han stået nogle rigtig dårlige kampe. I nogle kampe har han også først droppet, for derefter at redde point senere med et par kongeredninger. Han mangler en smule stabilitet, hvilket dels har skyldtes lidt halvdårlig kommunikation og mangel på kamptræning. Jeg tror selv, at han nok for alvor skal blive god her fra den nye sæsons begyndelse.

> Jeg kan selvfølgelig kun begrunde mit valg og
> fravalg for den sags skyld, ud fra diverse fodbold
> usendelser i tv.
>
> Men det blev nu mit valg. Samtidig syntes jeg også
> at vores egen (nu tidligere keeper) Jimmy Nielsen
> har stået en rigtig god forårs sæson.. Det
> selvfølgelig og vejet op i mod den nået dårlige
> efterårssæson han havde..

Ja, Jimmy havde faktisk også et udmærket forår, som opvejer den lange periode i efteråret med uforklarlige drops og præstationer langt under hans normale niveau. For mig at se, bliver han et stort tab for jer, men nu må vi jo se hvem Lynge henter som erstatning.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Der er nemlig en stor pointe, som jeg syntes virkelig viser de danske keepers værd..

Og helt ærligt - det er ikke imponerende. Jesper Christiansen får jo nærmest alle sports journalister mv. til at sprøjte ud over deres egen avis, hver gang han er på banen - Men tag ikke fejl af forsvarets kvalitet, når man vurdere en målmand..

Jimmy fik hug - fortjent, og det var kun hans egen skyld - ikke forsvaret (eller rettere, ikke kun forsvarets skyld)..At man så også skal huske på er, at i den periode på ca. 5 kampe hvor han var helt væk, lå hans kone på sygehuset, hvor hun fik deres lille datter og der var store komplikationer, hvilket gjorde, at ingen rigtig vidste hvordan det ville gå konen..Så man kan godt forstå, at han måske havde fokus et lidt andet sted..

Men hvis han ikke selv er ansvaret voksen og melder fra, ja så må den sportslige sektor sgu, for alle kunne se at den var helt galt, så ingen undskyldning - blot en forklaring på problemet..

Men for at vende tilbage til Jesper Christiansen, som undertegnet hader som pesten, så syntes jeg det er meget interessant, at hans periode med ustabile præstationer kom samtidig med, at Michael Gravgaard har haft den spillemæssigt dårligste periode i FCK..Tankevækkende...

Ingen målmnd er bedre end deres forsvar - ihvertfald ikke i Danmark..

/Jesper

BLange

Indlæg af BLange »

Vil give dig aldeles ret. JC ville ikke have været kåret uden det forsvar foran sig.

Jimmy stod rigtig godt i de fleste kampe i foråret, skulle nok også have været nævnt efter min mening.

Onyszko er også en god målmand, men hvor svært kan det næsten være at få et clean sheet med det forsvar OB har?! ;-)

Synes personligt at en mand som John Alvbåge (VFF eller ej) er en kanon keeper, men har svært ved at få anerkendelse med det forsvar (eller mangel på samme) foran sig, som han har haft....

Raska håber jeg også kommer efter det, men det afhænger næsten lige så meget af Bak eller en anden rutineret forsvarer, for vores unge folk og Raska sammen har ikke været en særlig god cocktail.

Besvar