FCM har efter min mening klart dumpet de to vigtigste kampe, ikke bare i foråret, men måske i hele sæsonen : 1-4 mod FCK og 0-1 mod OB.
Jeg synes spillerne i begge kampe har udvist en bekymrende mangel på selvtillid og tro på egne evner, som til dels måske kan forsvares med den manglende rutine hos enkelte spillere.
Det der har været fundamentet for den nuværende 2. plads, har været offensivt og målsøgende fodbold, noget som også medierne har rost meget.
Men netop i de to ovennævnte kampe synes jeg FCM har spillet en omgang defensiv "pindsvine"-fodbold.
I begge kampe starter Jesper Mikkelsen og Femi på den centrale midtbane, de to er efter min mening for ens, og har begge deres styrker i det defensive, allene det synes jeg sender et signal om at man går efter at fedte en 0-0 hjem, eller måske score en enkelt på kontra, og det indbyder direkte modstander-holdet til at tage initiativet.
FCM har nærmest vist skræmmende usikkerhed ved modstandernes dødbolde, og netop ved at stille sig så defensivt og overlade initiativet til modstanderen, tigger og beder man nærmest om at modstanderen får en masse farlige dødbolde.
Mod OB var det nærmest et mirakel at OB ikke fik scoret på en af deres utallige dødbolde.
Der er selvfølgelig også en modstander at tage hensyn til, og måske er de bare ikke bedre, men jeg sidder med en følelse af at de ikke har spillet deres chance i de to ovennævnte kampe.
I kampen mod OB, var alt presset på OB, FCM kunne i princippet have spillet fuldstændig frit, i stedet synes jeg det blev fuldstændig forkrampet.
Jeg håber FCM i de resterende kampe vender tilbage til de dyder, som har bragt den nuværende 2. plads i hus, således at de forhåbentlig har bestået eksamen (sølv) den 27. maj.
FCM dumper terminsprøver.
-
Sir Lago
Re: FCM dumper terminsprøver.
Jeg er langt fra enig med dig i at holdet har dumpet sæsonnen. Målet var så vidt jeg ved en top 4 placering. Den er inde for rækkevidde... At vi ligger nr 2 lige nu er bare en ekstra fed ting. Inden sæsonnen havde jeg håber på en top 6 placering, så ville jeg være tilfreds... Så det er jeg!
Men jeg vil da give dig ret i at vi ikke har spillet særligt godt her i foråret. Og holdet har en del mangler. Såsom udnyttelse af dødboldssituationer, som jeg vil mene er ekstremt vigtige. Da de kan give rigtig mange mål. Det virker som om at FCK og tidligere Brøndby, under Laudrup, øvede dødboldssituationer konstant.
Vi husker jo nok alle sammen Foldgasts kasse mod os... Den var sgu nok ikke helt improviseret...
Men jeg vil da give dig ret i at vi ikke har spillet særligt godt her i foråret. Og holdet har en del mangler. Såsom udnyttelse af dødboldssituationer, som jeg vil mene er ekstremt vigtige. Da de kan give rigtig mange mål. Det virker som om at FCK og tidligere Brøndby, under Laudrup, øvede dødboldssituationer konstant.
Vi husker jo nok alle sammen Foldgasts kasse mod os... Den var sgu nok ikke helt improviseret...
-
Martin
MN Skrev:
-------------------------------------------------------
> FCM har efter min mening klart dumpet de to
> vigtigste kampe, ikke bare i foråret, men måske i
> hele sæsonen : 1-4 mod FCK og 0-1 mod OB.
>
> Jeg synes spillerne i begge kampe har udvist en
> bekymrende mangel på selvtillid og tro på egne
> evner, som til dels måske kan forsvares med den
> manglende rutine hos enkelte spillere.
>
> Det der har været fundamentet for den nuværende 2.
> plads, har været offensivt og målsøgende fodbold,
> noget som også medierne har rost meget.
>
> Men netop i de to ovennævnte kampe synes jeg FCM
> har spillet en omgang defensiv
> "pindsvine"-fodbold.
>
> I begge kampe starter Jesper Mikkelsen og Femi på
> den centrale midtbane, de to er efter min mening
> for ens, og har begge deres styrker i det
> defensive, allene det synes jeg sender et signal
> om at man går efter at fedte en 0-0 hjem, eller
> måske score en enkelt på kontra, og det indbyder
> direkte modstander-holdet til at tage
> initiativet.
>
> FCM har nærmest vist skræmmende usikkerhed ved
> modstandernes dødbolde, og netop ved at stille sig
> så defensivt og overlade initiativet til
> modstanderen, tigger og beder man nærmest om at
> modstanderen får en masse farlige dødbolde.
>
> Mod OB var det nærmest et mirakel at OB ikke fik
> scoret på en af deres utallige dødbolde.
>
> Der er selvfølgelig også en modstander at tage
> hensyn til, og måske er de bare ikke bedre, men
> jeg sidder med en følelse af at de ikke har
> spillet deres chance i de to ovennævnte kampe.
>
> I kampen mod OB, var alt presset på OB, FCM kunne
> i princippet have spillet fuldstændig frit, i
> stedet synes jeg det blev fuldstændig forkrampet.
>
> Jeg håber FCM i de resterende kampe vender tilbage
> til de dyder, som har bragt den nuværende 2. plads
> i hus, således at de forhåbentlig har bestået
> eksamen (sølv) den 27. maj.
Jeg er ikke enig i, at vi dumper sæsonen, men jeg er enig i, at det bestemt ikke har set godt ud imod hverken FCK & OB, men imod FCK synes jeg et eller andet sted bare, at vi må indse, at vi ikke er bedre end dem... Imod OB - der mener jeg trods nederlaget, at vi er på et niveau over dem normalt... Så OB kampen er vel et eller andet sted dumpet, men i forhold til sæsonmålsætningen ser det da stadig pænt ud, vi ligger jo stadig nr. 2!
Med hensyn til det offensive, jamen der mener jeg Jesper Mikkelsen ødelægger meget af vores spil når han er med - man kunne se imod Randers at Salami trods han først lige var kommet med igen, har den speed og flair som Jesper mangler - det samme gælder iøvrigt Røll - der så ikke efter min mening er lidt dårligere end Salami...
Presset - det er unge mennesker der så gerne vil det her - så det har helt sikker været lærerigt at tabe igår - og vi må håbe de tager det med i ballasten til vision 2011 - hvor guldet skal hentes til heden
-------------------------------------------------------
> FCM har efter min mening klart dumpet de to
> vigtigste kampe, ikke bare i foråret, men måske i
> hele sæsonen : 1-4 mod FCK og 0-1 mod OB.
>
> Jeg synes spillerne i begge kampe har udvist en
> bekymrende mangel på selvtillid og tro på egne
> evner, som til dels måske kan forsvares med den
> manglende rutine hos enkelte spillere.
>
> Det der har været fundamentet for den nuværende 2.
> plads, har været offensivt og målsøgende fodbold,
> noget som også medierne har rost meget.
>
> Men netop i de to ovennævnte kampe synes jeg FCM
> har spillet en omgang defensiv
> "pindsvine"-fodbold.
>
> I begge kampe starter Jesper Mikkelsen og Femi på
> den centrale midtbane, de to er efter min mening
> for ens, og har begge deres styrker i det
> defensive, allene det synes jeg sender et signal
> om at man går efter at fedte en 0-0 hjem, eller
> måske score en enkelt på kontra, og det indbyder
> direkte modstander-holdet til at tage
> initiativet.
>
> FCM har nærmest vist skræmmende usikkerhed ved
> modstandernes dødbolde, og netop ved at stille sig
> så defensivt og overlade initiativet til
> modstanderen, tigger og beder man nærmest om at
> modstanderen får en masse farlige dødbolde.
>
> Mod OB var det nærmest et mirakel at OB ikke fik
> scoret på en af deres utallige dødbolde.
>
> Der er selvfølgelig også en modstander at tage
> hensyn til, og måske er de bare ikke bedre, men
> jeg sidder med en følelse af at de ikke har
> spillet deres chance i de to ovennævnte kampe.
>
> I kampen mod OB, var alt presset på OB, FCM kunne
> i princippet have spillet fuldstændig frit, i
> stedet synes jeg det blev fuldstændig forkrampet.
>
> Jeg håber FCM i de resterende kampe vender tilbage
> til de dyder, som har bragt den nuværende 2. plads
> i hus, således at de forhåbentlig har bestået
> eksamen (sølv) den 27. maj.
Jeg er ikke enig i, at vi dumper sæsonen, men jeg er enig i, at det bestemt ikke har set godt ud imod hverken FCK & OB, men imod FCK synes jeg et eller andet sted bare, at vi må indse, at vi ikke er bedre end dem... Imod OB - der mener jeg trods nederlaget, at vi er på et niveau over dem normalt... Så OB kampen er vel et eller andet sted dumpet, men i forhold til sæsonmålsætningen ser det da stadig pænt ud, vi ligger jo stadig nr. 2!
Med hensyn til det offensive, jamen der mener jeg Jesper Mikkelsen ødelægger meget af vores spil når han er med - man kunne se imod Randers at Salami trods han først lige var kommet med igen, har den speed og flair som Jesper mangler - det samme gælder iøvrigt Røll - der så ikke efter min mening er lidt dårligere end Salami...
Presset - det er unge mennesker der så gerne vil det her - så det har helt sikker været lærerigt at tabe igår - og vi må håbe de tager det med i ballasten til vision 2011 - hvor guldet skal hentes til heden
-
Vinding
Vi har helt klart dumpet her efter nytår.
Vi kun på 2 pladsen fordi holdene bag os heller ikke har fundet tråden.
Hvis man vil have sølv må man ikke smide point væk i mod hold som Vejle, Horsens og Randers.
Vi skal være glade for at Brønby ikke har været kørende i denne sæson, for så havde vi kun kunnet kæmpe om bronzen.
Vinding
Vi kun på 2 pladsen fordi holdene bag os heller ikke har fundet tråden.
Hvis man vil have sølv må man ikke smide point væk i mod hold som Vejle, Horsens og Randers.
Vi skal være glade for at Brønby ikke har været kørende i denne sæson, for så havde vi kun kunnet kæmpe om bronzen.
Vinding
-
Kent
Hvem udfordrer FCK?
BT har taget en snak med CB om FCMs fremtidige muligheder for at udfordre FCK
http://www.bt.dk/article/20070501/SPORT01/70501048/0/A
Kent
http://www.bt.dk/article/20070501/SPORT01/70501048/0/A
Kent