Nøj jeg er klar

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Nøj jeg er klar

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det alerførste jeg tænkte da jeg slog øjnene op her for ikke alt for lang tid siden, var denne sang:

Ja her til morgen,
Straks jeg vågned,
Bella Ciao Bella Ciao, Bella Ciao Ciao Ciao Ciao,
Ku jeg mærke,
at blodet rulled,
Fordi i dag skal jeg i kamp.

Ønsk held og lykke,
Jeg må vidre,
Bella Ciao...
med mine venner,
ind til Byen,
Jeg har en date ved helveds port.

Jeg vil fortælle,
Ja vi fortæller,
Bella Ciao...
At vores skæbne,
Den er knyttet,
Til alle dem i rødt og sort.

Bare rolig i skal nok få lov at høre en et par gange idag :-)

Som jeg sidder her med den første kop kaffe og prøver at finde ud af hvad morgenens musikvalg skal være (DR Electronica, var lige en tand hård for ørene så tidligt), så kan jeg bare ikke vente, til klokken bliver 14.

De kvikke hoveder vil nok, spørge, er det ikke først 15.30 bussen kører. Jo det er rigtigt, men lige som mi er der andre der er så edder spændte at vi er nødt til at varme en smule op inden vi skal på bussen.

Nå men det er vel på tide at reflektere lidt over det som møder os, idag og i sæsonen.
For 14 dage siden var jeg yders skeptisk mht. om vi havde et hold der bare tilnærmelsesvis ville kunne spille op med OB. Efter at have set træningerne i en uges tid, vil jeg sige at vi er et godt stykke længere fremme end jeg havde frygtet. Ikke at sige, det går hen og bliver en walk over, eller at sejren er det mest sansynlige udfald. Men sidste sæson var det da udeholdet der vand alle de indbyrdes kampe.

Indbyrdes kampe:

2005/2006 Hjemme Resultat Ude Tilskuere Dommer

04.05.2006 19.00 OB 0-1 FCM 8.937 Lars Christoffersen

03.12.2005 17.00 FCM 1-2 OB 4.049 Knud Stadsgaard

21.09.2005 18.00 FCM 0-1 OB 5.949 Emil Laursen

http://www.netsuperligaen.dk har dette bud på slutstillingen:

1 F.C. København
2 Brøndby IF
3 OB
4 AaB
5 FC Midtjylland
6 Esbjerg fB
7 Viborg FF
8 FC Nordsjælland
9 Silkeborg IF
10 Randers FC
11 AC Horsens
12 Vejle BK

Jeg tror ikke vores placering som nr. 5 er helt ved siden af. Men folk er nødt til at indstille sig på at det meget hurtigt kan blive et helt andet game vi skal ud i.

De først 3 kampe, er nogen som vi uden at dumme os gevaldigt, sagtens kan risikere ikke at få point i.
OB - FCM
Viborg - FCM
FCM - Brøndby
Og står vi først i en situation hvor vi har 0-2 point efter 3 kampe, så bliver udekampen i Vejle lige pludselig en kamp om nedrykningspladserne.
Vejle - FCM kan hurtigt gå hen og blive nøglekampe. Faktisk er det i denne sæson viktigere end tidligere at i får pointene mod dem der ligger under os. Forhåbentligt kan vi starte me at sende Viborg i den gruppe, men det er jo ikke fordi det plejer at være let at hente 3 point i Viborg.

FCM har en af de mest interessante trupper, med utroligt mange unge der kan skyde op og få gennembrud. Men for at det hele hænger sammen så skal vi altså have et par nye "Mogens Laursen´er" der henter vigtige point i et par kampe og så falder ud, ikke bare en "Morten Skoubo" der får sit virkelige gennembrud.

Starten på sæsonen er er perfekt blanding af forventning og bange anelser, som det skal være for at man kommer helt op på mærkerne.

Hvad med jer, er i klar til Elgdans?
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

/Hekler

Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 19. jul 2006, 13:03, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Nøj jeg er klar

Elgen!!!!

Han laver en kasse idag! - Det samme gør Dennis og vi hiver en 2-0 sejr med hjem!

/Damsgaard - Der ikk har sovet det halve af natten af bare nerver :-/

YahooSeeker [Bot]

Lidt statestik

OB – FC Midtjylland (19 juli 2006 19:00)

Generelt skal man ikke forvente et uafgjort resultat i denne kamp. De to hold har endnu aldrig delt point i Odense i en Superligakamp. OB har fem sejre og FC Midtjylland har fire. Målscoren er 14-9 til OB.

FC Midtjylland

FC Midtjylland er ubesejrede i de sidste seks udekampe i SAS Ligaen. Sidst de ikke fik point med hjem var den 12 marts 2006 mod Esbjerg (2-0).

Ulvene er nu meget tæt på klubrekorden på syv udekampe i træk uden nederlag.

Det er sket to gange tidligere, fra august 2000 til november 2000 og fra marts 2002 til maj 2002. Hvis de ikke taber til OB tangerer de klubrekorden.

bw2815

Indlæg af bw2815 »

HEY HEKLER...HVOR VARMER I OP??????? HILSEN BW2815

YahooSeeker [Bot]

Skrid pomfrit det er en lukket fest!

he he.

YahooSeeker [Bot]

Godt og se de er klar...ob altså?!

Jeg har lige klippet lidt sammen:

"Anders Møller Christensen er klar til sin første optræden for OB i SAS Ligaen, når FC Midtjylland kommer på besøg i ligapremieren onsdag aften. - Det er en svær modstander. De står godt på banen, og så har de nogle store folk oppe foran – blandt andet Frank Kristensen. Men jeg kunne godt forestille mig, at de vil spille lidt defensivt her. Vi skal gøre det samme som vi har gjort i kampene i Intertoto Cup, hvor vi har haft meget spil på hjemmebane, og hvor vi er kommet frem til en del chancer, siger Anders Møller Christensen."

1. Frank er ikke med.
2. Et defensivt FCM hold er som regel ikke særligt defensiv.
3. Juhu der er plads til kontra angreb, mn ikke Akeem eller Christia Olsen kommer ind, på et tidspunkt?

Peter Ross

Re: Godt og se de er klar...ob altså?!

Indlæg af Peter Ross »

Jeg tror Akeem får lidt halv-svært ved at komme ind, da han ikke er med i truppen :-)

Jungbloot melder om en god mavefornemmelse, og han håber på at lufte geviret i aften...

Peter Ross

Kent

Re: Lidt statestik

Indlæg af Kent »

Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> OB har fem sejre og FC Midtjylland har fire.

Det må siges at være en ganske fornuftig statistik fra vores side.

> FC Midtjylland er ubesejrede i de sidste seks
> udekampe i SAS Ligaen. Sidst de ikke fik point med
> hjem var den 12 marts 2006 mod Esbjerg (2-0).

Ja, vi kom meget godt efter det i foråret, og vi fik styr på vores problemer på udebane. Desværre var Christian Traore i mine øjne en vigtig brik i dette, da vi gik over til at spille med 2 defensive centrale midter i ham og Femi. Dagens midtbane kommer jo nok til at bestå af Dennis - Femi - Thyge - Simon, hvilket vil sige 3 offensive og 1 defensiv.

Som vores og OB's trup ser ud (ingen af holdene svømmer ligefrem over med kompetente angribere), vil jeg gætte på at det blive en målfattig kamp. En 1-0 sejr til et af holdene, sandsynligvis scoret på en dødbold.

Kent

Besvar