VFF, gartnernes had

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Wolfanatic

VFF, gartnernes had

Indlæg af Wolfanatic »

Sidder løbende og læser indlæggene i Green Pride's debatforum og det er sgu SINDSSYGT så meget Viborgs tilhængere hader alt hva der har med midtjylland at gøre...
Er selvfølgelig ikke overraskende at der er gnidninger mellem begge klubbers fans, men seriøst, vi er da bare en smule mere "stue-rene" her i vores forum og her handler hvert 3. indlæg heller ikke om at vi ska' hade VFF helt sindssygt...
Kort og godt er Viborgs tilhængere for ekstreme og det ligger lissom i tonen at vi kun har set en brøkdel af det de er villige til at levere omkring det at "dræbe" FCM...
Hvornår flyder bægeret over så helved bryder løs? Og burde en repræsentant fra Viborgs trup ikke officielt opfordre Green Pride til alvorligt at skrue ned for temperamentet?
Sys i hvert fald det er for sindssygt at der ikke gøres noget overhovedet for at forhindre volden mellem fansene...
Vi ligger lige på grænsen til hvor fodbold ikke længere er sjovt, hvem mister efterhånden ikke fokus fra SPILLET når VFF og FCM tørner sammen?
Kort og godt kan VI gøre noget og SKAL vi gøre noget?

Senest rettet af Wolfanatic 17. sep 2005, 18:51, rettet i alt 1 gang.

Thomas Lund

Re: VFF, gartnernes had

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg vil ikke sige at der ikke gøres noget over hovedet, i hvert fald ikke fra BWs bestyrelses side. vi har løbende dialog med FCM vedr. hændelser på stadion og det kan gøre at vi udelukker medlemmer af BW for kortere eller længere tid hvis de har brudt reglerne.

Den sidste hændelse i Herning er efter min mening et resultat af flere års konstant tilsvining fra VFF fans side. Vold er ikke i orden, men som man råber i skoven får man svar og enhver idiot ved at man f.eks. ikke render rundt i byen på de lokale værtshuse og diskoteker hver lørdag og sviner folk til i en brandert, uden at det resulterer i øretæver. Det gælder også for fodboldfans. Det har jeg forsøgt at få igennem via vores sidste nyhed om Sørens exit, men den eneste respons jeg har set på TGPs debatforum er, at det er blevet opfattet er som en trussel om vold. Hvis de ikke kan fatte at der er konsekvenser af deres opførsel og at vi som bestyrelsen ikke kan kontrollere vores medlemmer i hoved og røv, så dem om det.

Jeg kan fortælle at TGPs formand, Jacob Rex har kontaktet samtlige bestyrelsesmedlemmer i BW og bedt os om af ekskludere Søren Ross, da de havde en videooptagelse af begivenhederne fra sidste søndag, der viste at Søren kastede en flaske. Jeg har bedt om at få den tilsendt, men det tager åbenbart lang tid(?)Men BWs bestyrelse kan og vil ikke lege politifolk og med mindre vi kan få konkrete beviser på at vores medlemmer har overtrådt loven eller som repræsentanter for BW, så mener jeg ikke at vi kan gennemføre sanktioner mod dem der har deltaget, for vi ved ikke hvad der er sket og hvem der har gjort hvad.

Vi i bestyrelsen er udemærket klar over at ikke alle blandt vores 1600 medlemmer er Guds bedste børn (selvom en del andre af vores medlemmer gik med den opfattelse af vi var 1600 "roligans" i BW) og vi har også været klar over at der har været ulmen i krogene, men som sagt må der være grænser for hvor meget tid vi kan bruge på denne problemstilling.

Måske er det kommet som en overraskelse for de uofficielle fraktioner og TGP at ikke alle FCM fans og Herninggensere generelt er voksne nok til at holde sig på måtten når det gælder vold og trusler og at der er en smertetærskel for hvor meget folk finder sig i. Hvis VFFS fans fortsat vil presse appelsinen, så er må det være op til TGPs bestyrelse og de styrende i de uofficielle fraktioner at sige fra, ellers mener jeg at hændelser som den i Herning, vil gentage sig og det kan bestyrelsen i BW ikke tage ansvaret for.

Lund

Besvar