Det gør ikke nogetStoffer skrev: ↑29. dec 2017, 12:51Jeg beklager, at jeg ikke var snu nok til at fange din mening.974 skrev: ↑29. dec 2017, 12:10Jeg tænkte nok at den ikke ville blive forstået efter hensigten, så det var nok lidt dårligt formuleret
Jeg mener at klubberne igennem mange af de senere år hver for sig har haft nogenlunde de samme vilkår, som de hele tiden har haft
Jeg er helt med på at en klub med større økonomi generelt vil klare sig bedre end en med lille økonomi, men jeg mener ikke at der er ret mange klubber, hvor der har været større udsving, som har kunnet betyde noget for deres forudsætninger..
Den markedsøkonomi som klubberne har skullet slås om er steget gevaldigt i Danmark, og især er der jo kommet flere penge ind via TV
Men det er jo proportionelt i forhold til resultaterne, og iøvrigt også andres landes stigende indtægter
Derfor mener jeg godt at man kan sammenligne træneres resultater med hinanden
I det her tilfælde snakker vi primært om FCM´s trænere igennem tiderne!
Min pointe er at der også eks. under en anden af vores succestrænere blev købt spillere ind af en vis kaliber, sammenlignet med hvad eks. andre klubber kunne formå
Jeg er dog også uenig i, at de danske klubber over senere år har haft lig forholdsmæssige forudsætninger. Brøndby har fx. med den nye strategi strammet bæltet ind, men nok om det.
Ved tilfældet FCM er økonomien dels vokset - også mere end forholdsmæssigt vil jeg påstå, men det kan jeg ikke understøtte. Vigtigere er det dog, at Thorup i højere grad end nogen anden FCM træner har haft ro, herunder på det økonomiske. Det gør alverden til forskel, at der ikke bare er flere penge, men at man også ved, at investeringsniveauet er sikret år efter år.
Jeg fandt i øvrigt denne: http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 44586.html , som jeg synes er interessant uanset, hvordan man anskuer Thorup og fremtiden efter ham.
Jeg mindes da at vi efter Benhams indtræden startede ud med lige som at fornemme at nu fik vi da noget god økonomi, og en skrap/skarp ejer..
Men så gik han jo også ind og sagde at "nu får I altså ikke flere penge, og må klare jer med det I har"?
(lad mig i den henseende minde om at vi også omkring den tid hvor Glen blev cheftræner fik 60 millioner kr ind fra en Indisk investor)
Jeg synes ikke at eks. 16/17 truppen var specielt god, og der var i min optik heller ikke ret meget harmoni i den samlet set
Thorup byttede målmænd fordi de principielt var lige gode, Rømer var en af de spillere der spillede flest kampe (nu spiller han ikke ret meget)
VdV blev pludselig smidt ind i truppen, som en eller anden Messias - det samme kan vel siges om en overvægtig Bruninho
In fact; prøv lige at kigge på truppen for den sæson
Jeg synes virkelig at den virker disharmonisk
https://www.superstats.dk/hold/sason?id ... 016%2F2017
Spændende artikel du linker til - jeg tænker vel at den fint beviser at det var godt at klubben brugte andre tilgange til at vurdere en træners succes end dem de fleste fans bruger