Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mnm123

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mnm123 »

Van der vart er vist bare på besøg hos hans kæreste som spiller håndbold i esbjerg

madsom

Indlæg af madsom »

mnm123 skrev:Van der vart er vist bare på besøg hos hans kæreste som spiller håndbold i esbjerg
Van Der Vaarts kæreste er Estavana Polman som spiller håndbold i Team Esbjerg, men Polman er i Brasilien lige nu da hun er til OL med Holland :) Så det kan ikke være derfor han er i Danmark ;)

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

HSV - i kæmpe krise - kunne ikke rigtigt bruge ham, da Van der Vaart blev hentet tilbage til klubben. Betis har degraderet ham, og ville end ikke have ham med på træningslejr. Det kan godt være, at det lyder godt med en spiller som ham, men det vil jo være en katastrofe... Sikkert særdeles løntung, han er 33 år, der har været meldt om store attitudeproblemer i flere af de klubber, han har spillet i. Der er en grund til, at det er klubber på FCM's niveau, der er inde i billedet for ham. Og det skyldes ikke kun en kæreste.

Steinlein gør det her, som flere skriver, for at få andre til at tro, at han har en stor tissemand. Brug dog pengene på at hente noget spændende, der virkelig kan udvikle sig til at blive en ligaprofil, så han kan sendes videre for mange penge om nogle år.

Og nå ja, bankede Van der Vaart ikke sin eks? Hvilke sunde værdier.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Van der Vaart har også tidligere stjålet en holdkammerats kone. Der har Borring jo også nogle erfaringer, bare med omvendte fortegn...

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vedr Rafael van der Vart

Der er jo ingen der siger at han bliver en voldsom dyr signing. Betis betaler vist omkring 4 mio € årligt for ham. Mon ikke de er villige til at lade ham gå kvit og frit - måske endda med en skilling på vejen til Rafael.

Manden har tjent så mange skillinger i sit liv og er på tilsyneladende på retur. Han har en søn i Hamburg og en kæreste i Esbjerg. Hvis han nu ønsker bare at spille fodbold og bo sammen med sin kæreste i køreafstand fra sin søn, så giver det ikke så mange muligheder. Selvflg mest oplagt i Nordtyskland i bundesligaen eller 2. bundesliga men han har spor der skræmmer fra HSV.

Måske han tænker at han har tjent nok til at han ikke går sulten i seng og at han bare gerne vil have en par år på fodboldbanen og ikke på tribunen at slutte sin ellers flotte karriere af på. Så kan FCM komme i betragtning. Det vil være en kæmpe scoop navnemæssigt, men det kan også blive en prøvelse i truppen da man ikke ved hvordan en stjerne af den karakter vil påvirke truppen. Manden er jo heller ikke kendt for lutter positive ting udenfor banen.

Han passer heller ikke specielt godt i vores spillestil, som jeg ikke tror på at vi vil ændre for hans skyld. Så han ville nok blive en mand til 8'er i kamp med specielt JP og Olsson.

En anden ting jeg synes der er vigtigt at påpege: Det er helt sikkert ikke os der har kontaktet ham, men hans agent der har smidt en føler ud til os. Man skulle være en dårlig sportsdirektør i superligaen hvis man ikke tog en sådan henvendelse seriøst og gav sig al mulig tid til at overveje for og imod.

Hypen der ville følge med en signing kunne blive sjovt at følge.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vedr salget af Sisto.

Havde man fortalt mig i foråret at Sisto ville blive solgt i dette vindue for ca 45 mio kroner, så ville jeg være et stort smil.

Havde vi været i sidste uge af transfervinduet og fået ca 45 mio kroner for Sisto ville jeg være et stort smil.

Tidspunktet nager mig mest af alt på grund af at jeg mener at vi kunne have haft ham i EL til de sidste kval kampe for at nå gruppespillet og derefter skippet ham afsted. Muligheden for at der kunne komme flere/større klubber på banen var også en mulighed, men mon ikke Sisto har gjort det meget klart at han meget gerne ville til Celta.

Har vi fået 50 mio i stedet for 45 og lidt ekstra af klausuler ifht standardaftaler så kan jeg dog godt acceptere aftalen.

Men 45 mio kroner som tidligt er blevet meldt op var vores priskrav og ikke få en tilfredsstillende kompensation for at undvære ham i EL kvallen, så vil jeg mene at det er ekstremt dårligt arbejde af CS og RA.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

,

Vijen

Indlæg af Vijen »

Med det her salg af sisto runder FCM de 100 millioner på salg af akademi spillere.

Winston reid 31 millioner
Simon Kjær 20 + Yderligere indtægter
Pione sisto 50 millioner
Sly 7 millioner
Izunna 6 millioner
+ rigtig mange ungdomsspillere

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Femi var også et fint salg på omkring 25 mio. De 100 mio forestiller jeg mig at vi havde nået FØR dette salg. Fik vi ikke også 10 mio for Fischer eller husker jeg forkert??

Simon Kjær blev solgt for 30 mio og har siden hentet mere til klubben.
Senest rettet af mousebreaker 31. jul 2016, 21:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Vi solgte også Femi for 25 mil og Fischer for omkring 10 (http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/Femi ... millioner/ og http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/Avis ... -til-Ajax/).

Desuden har vi jo lige solgt Sviatchenko for cirka 20 mil (http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... an/5913054)

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Dertil kan i i hvert fald lægge; Jonas Lössl, Mads Albæk, Morten Knudsen, Asger Sørensen, Joachim Andersen, Jesper Juelsgård, Lasse Vigen. Det er dem jeg lige kan huske på stående fod. Der er sikkert flere.
Men alene Sisto, Kjær og Reid har indbragt +100 millioner.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Wow der er mange store handler jeg har glemt. Vi er jo efterhånden tæt på 200 millioner.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ved ikke hvor meget vi fik for Asger Sørensen og Joachim Andersen, men dem har vi selvfølgelig også tjent på, da de ellers ikke ville have været solgt.

Det samme med Morten Knudsen til Inter
Oliesh til Moskva (tror jeg var en af de bedre salg)

Og med mange mindre også
Sune Kiilerich til Italien for over 2 mill.
Jesper Lauridsen til 3 mill.
Juelsgaard til Evian for x antal millioner osv.

Lasse Vigen til Fulham?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Der er flere ting i sådan en Van Der Vaart handel.

For det første, er det helt sikkert, at årsagen til at han er på stadion er grundet forhandlinger. Ingen tvivl om det. Tror Steinlein efterfølgende har moret sig godt og grundigt over sin "Ville gerne se vores stadion"-kommentar. Det er sjældent man får lov til at stå og fyre sådan en løgne-historie af på direkte tv.

For det andet så er der naturligvis tale om et kæmpenavn. Men som flere har gjort, kan der stilles spørgsmålstegn ved både hans niveau og motivation. Jeg er ikke selv overbevist om, at han ville blive nogen succes.

For det tredje er det klart, at vi ikke har råd til ham. Hvis han skulle ende i FCM, vil det være fordi kæresten trækker mere end penge. Det ved jeg ikke om er tilfældet, og hvis det bliver, kan man igen stille spørgsmålstegn ved hans motivation for at spille fodbold - og hvad sker der så, hvis nu forholdet til kæresten går i stykker? - der hjælper det trods alt måske lidt, at vi har et helt hold af damehåndboldspillere, som så endelig vil kunne gøre lidt gavn i koncernen ;-)

I sidste ende tror jeg derfor ikke det kommer til at ske - men jeg kan godt se, at dagens gimmick var god for begge parter. FCM får sat en anden dagsorden i pressen end 'Pione-salg viser manglende ambitioner' og får sendt nogle signaler til fans, som forventer profil-erstatninger for Pione. Van Der Vaart får sendt signaler til andre klubber om, at han er ledig på markedet og til at komme i nærheden af (når selv en lille dansk klub tages så seriøst at han dukker op på stadion). Så alt i alt en win-win - men nok ikke en Van Der Vaart til FCM.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Kent skrev:Der er flere ting i sådan en Van Der Vaart handel.

For det første, er det helt sikkert, at årsagen til at han er på stadion er grundet forhandlinger. Ingen tvivl om det. Tror Steinlein efterfølgende har moret sig godt og grundigt over sin "Ville gerne se vores stadion"-kommentar. Det er sjældent man får lov til at stå og fyre sådan en løgne-historie af på direkte tv.

For det andet så er der naturligvis tale om et kæmpenavn. Men som flere har gjort, kan der stilles spørgsmålstegn ved både hans niveau og motivation. Jeg er ikke selv overbevist om, at han ville blive nogen succes.

For det tredje er det klart, at vi ikke har råd til ham. Hvis han skulle ende i FCM, vil det være fordi kæresten trækker mere end penge. Det ved jeg ikke om er tilfældet, og hvis det bliver, kan man igen stille spørgsmålstegn ved hans motivation for at spille fodbold - og hvad sker der så, hvis nu forholdet til kæresten går i stykker? - der hjælper det trods alt måske lidt, at vi har et helt hold af damehåndboldspillere, som så endelig vil kunne gøre lidt gavn i koncernen ;-)

I sidste ende tror jeg derfor ikke det kommer til at ske - men jeg kan godt se, at dagens gimmick var god for begge parter. FCM får sat en anden dagsorden i pressen end 'Pione-salg viser manglende ambitioner' og får sendt nogle signaler til fans, som forventer profil-erstatninger for Pione. Van Der Vaart får sendt signaler til andre klubber om, at han er ledig på markedet og til at komme i nærheden af (når selv en lille dansk klub tages så seriøst at han dukker op på stadion). Så alt i alt en win-win - men nok ikke en Van Der Vaart til FCM.

Han bør vel heller ikke kunne klare turen igennem computeren. Det er jo ved at være mange sæsoner siden, han sidst har leveret noget. Og på et hold der har leveret.

Låst