Ståle udtaler at Wind er klar efter landskamppausen i marts. Det skulle gå forrygende med hans genoptræningSteffen am skrev: ↑18. feb 2020, 15:08Altså umiddelbart må man jo sige en flot pris for en spiller der ikke var starter.UlveLars skrev: ↑18. feb 2020, 14:30Ja, det tror jeg. Jeg tror faktisk, at det var deres sidste håb om guld, som de solgte der - og udefra set, synes jeg beslutningen skriger til himlen. De har jo ingen muligheder for at handle før til sommer.
Damen virker et stykke fra topformen, og holder formentlig ikke til at spille alle kampe. Kaufmann er ny i systemet og meget ung i en ny klub. Daramy er vel ikke spidsangriber. Fisher er skadet og det samme er Vind.
Så hvis man er nødt til at prioritere, hvad vælger man så? Europa, pokal eller liga?
Men ja, man må også overveje om det betyder FCK i år går efter 2. pladsen og så forbereder sig til næste år.
Der er jo så også en ubekendt med Wind, om hvornår han bliver klar igen. Hvis han er klar til mesterskabsslutspillet, giver det lidt mening for FCK.
Når de er 7 point efter, skal de da gå efter at komme så langt i Europa som muligt, om det bliver 2 eller 4 kampe bør heller ikke betyder det store, i det samlede billlede.
Men godt nok vildt, at top 4 på topscorelisten er blevet handlet i vinduet, men giver da mulighed for at plaffeministeren, kan tage titlen.
Superligaen 19/20
-
mousebreaker
Re: Superligaen 19/20
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
Steffen am
Vel meget sigende her.mousebreaker skrev: ↑18. feb 2020, 18:25Ståle udtaler at Wind er klar efter landskamppausen i marts. Det skulle gå forrygende med hans genoptræningSteffen am skrev: ↑18. feb 2020, 15:08Altså umiddelbart må man jo sige en flot pris for en spiller der ikke var starter.UlveLars skrev: ↑18. feb 2020, 14:30
Ja, det tror jeg. Jeg tror faktisk, at det var deres sidste håb om guld, som de solgte der - og udefra set, synes jeg beslutningen skriger til himlen. De har jo ingen muligheder for at handle før til sommer.
Damen virker et stykke fra topformen, og holder formentlig ikke til at spille alle kampe. Kaufmann er ny i systemet og meget ung i en ny klub. Daramy er vel ikke spidsangriber. Fisher er skadet og det samme er Vind.
Så hvis man er nødt til at prioritere, hvad vælger man så? Europa, pokal eller liga?
Men ja, man må også overveje om det betyder FCK i år går efter 2. pladsen og så forbereder sig til næste år.
Der er jo så også en ubekendt med Wind, om hvornår han bliver klar igen. Hvis han er klar til mesterskabsslutspillet, giver det lidt mening for FCK.
Når de er 7 point efter, skal de da gå efter at komme så langt i Europa som muligt, om det bliver 2 eller 4 kampe bør heller ikke betyder det store, i det samlede billlede.
Men godt nok vildt, at top 4 på topscorelisten er blevet handlet i vinduet, men giver da mulighed for at plaffeministeren, kan tage titlen.
Kortvarige problemer.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sta ... problemer/
Kun med Santos, Kaufmann og Doye klar, med sidstnævnte i karantæne.
Men Doyé kan så give fuld gas mod Celtic, som de nok alligevel taber, og så når Fischer og Wind bliver klar igen, skal de nok klare sig. Og med den pris. Kan se FCK fans snakker om Daramy på toppenn.
Men da interessant i forhold til mesterskabskampen, hvis det bare betyder 2 point mindre for dem, i en af de næste 5 kampe, kan det sagtens komme til at afgøre mesterskabet i sidste ende.
Vind blev korsbåndsskadet i august. Han kommer ikke til at gøre nogen forskel i denne sæson, uanset han skulle nå de sidste kampe. Jeg ved ikke hvor meget af opstarten Fischer fik med, men der forskel på at være spilleklar og til at kunne afgøre mesterskabet i et slutspil, hvor de bedste holds spillere peaker.Steffen am skrev: ↑18. feb 2020, 19:43Vel meget sigende her.mousebreaker skrev: ↑18. feb 2020, 18:25Ståle udtaler at Wind er klar efter landskamppausen i marts. Det skulle gå forrygende med hans genoptræningSteffen am skrev: ↑18. feb 2020, 15:08
Altså umiddelbart må man jo sige en flot pris for en spiller der ikke var starter.
Kortvarige problemer.
Men Doyé kan så give fuld gas mod Celtic, som de nok alligevel taber, og så når Fischer og Wind bliver klar igen, skal de nok klare sig. Og med den pris. Kan se FCK fans snakker om Daramy på toppenn.
Men da interessant i forhold til mesterskabskampen, hvis det bare betyder 2 point mindre for dem, i en af de næste 5 kampe, kan det sagtens komme til at afgøre mesterskabet i sidste ende.
Hvis de er afhængige af Vind i den situation, så bliver de ikke mestre!
Jeg tror faktisk slet ikke det bliver så spændende i år, som det har været skreget op til. Vi fører med 7 point, og står efter min mening langt skarpere og mere harmonisk som trup. Derudover deltager fck fortsat i 3 turneringer og har midtugekampe som minimum de næste 3 uger med en smal trup.
Bliver vi ikke mestre i år, er det fordi vi går helt i stå og selv smider det
Vind blev korsbåndsskadet i august. Han kommer ikke til at gøre nogen forskel i denne sæson, uanset han skulle nå de sidste kampe. Jeg ved ikke hvor meget af opstarten Fischer fik med, men der forskel på at være spilleklar og til at kunne afgøre mesterskabet i et slutspil, hvor de bedste holds spillere peaker.Steffen am skrev: ↑18. feb 2020, 19:43Vel meget sigende her.mousebreaker skrev: ↑18. feb 2020, 18:25Ståle udtaler at Wind er klar efter landskamppausen i marts. Det skulle gå forrygende med hans genoptræningSteffen am skrev: ↑18. feb 2020, 15:08
Altså umiddelbart må man jo sige en flot pris for en spiller der ikke var starter.
Kortvarige problemer.
Jeg tror faktisk slet ikke det bliver så spændende i år, som det har været skreget op til. Vi fører med 7 point, og står efter min mening langt skarpere og mere harmonisk som trup. Derudover deltager fck fortsat i 3 turneringer og har midtugekampe som minimum de næste 3 uger med en smal trup.
-
Steffen am
Mener du så at FCK solgte mesterskabet sammen Poterius, eller?UlveLars skrev: ↑18. feb 2020, 20:36Vind blev korsbåndsskadet i august. Han kommer ikke til at gøre nogen forskel i denne sæson, uanset han skulle nå de sidste kampe. Jeg ved ikke hvor meget af opstarten Fischer fik med, men der forskel på at være spilleklar og til at kunne afgøre mesterskabet i et slutspil, hvor de bedste holds spillere peaker.
Ja, det var det som jeg skrev i mit første indlæg om emnet (på forgående side - 18.02 kl 14:30)Steffen am skrev: ↑18. feb 2020, 22:48Mener du så at FCK solgte mesterskabet sammen Poterius, eller?UlveLars skrev: ↑18. feb 2020, 20:36Vind blev korsbåndsskadet i august. Han kommer ikke til at gøre nogen forskel i denne sæson, uanset han skulle nå de sidste kampe. Jeg ved ikke hvor meget af opstarten Fischer fik med, men der forskel på at være spilleklar og til at kunne afgøre mesterskabet i et slutspil, hvor de bedste holds spillere peaker.
Måske jeg er for optimistisk, men jeg tror ikke på, at det nuværende fck-hold kommer til at true os i år
-
mousebreaker
Lige en tanke
Siden sæsonstart 14/15 til nu - 163 superligakampe - har vi haft et snit på 2 point per kamp. Hvis vi kan holde den kadence sæsonen ud så ender vi på 83 point. Skal FCK ende på 83 point og tage os på målscoren eller bedre, skal de hente 14 sejre i de resterende 15 kampe!
Det er op ad bakke for FCK må man sige. Dermed vil jeg give folk ret i at vi skal selv smide guldet
Siden sæsonstart 14/15 til nu - 163 superligakampe - har vi haft et snit på 2 point per kamp. Hvis vi kan holde den kadence sæsonen ud så ender vi på 83 point. Skal FCK ende på 83 point og tage os på målscoren eller bedre, skal de hente 14 sejre i de resterende 15 kampe!
Det er op ad bakke for FCK må man sige. Dermed vil jeg give folk ret i at vi skal selv smide guldet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Når vi er foran, så er det logisk, at det handler om, hvorvidt "vi selv smider det". Men jeg forstår ikke, at man ikke er mere bekymret for, om vi reagerer godt på slutspillet, sidste år gik vi helt ned. Vi fik der 11 point i 10 kampe. Man kan så sige, at der ikke var meget at spille om efter nederlaget til fck. Året før samler vi 2,5 point per kamp altså 25. Året før - her er vi altså tilbage i 16/17 - der fik vi 16 eller 1,6. Vi har altså et gennemsnit i slutspillet på 1,7mousebreaker skrev: ↑19. feb 2020, 08:03Lige en tanke
fck har hele sæsonen skulle fokusere på tre turneringer, hvad sker der, når de kan kaste al fokus på SL? - de har klaret sig bedre igennem end deres underliggende performance indikerer, så hvis de begynder at få bund i deres spil også, så skal vi altså holde tungen lige i munden.
Jeg er ikke begejstret for, at det ligner at åb er kommet godt ud til foråret, de ønsker generelt bare at gøre livet surt for os, og hvis de ikke har andet at spille for i et slutspil, er det så billige point til fck? agf har vist, at de kan gøre det onde ved os med deres gode defensiv og direkte spil i omstillinger.
Vi ligger godt, men der har også været optimale arbejdsbetingelser ved, at vi har skulle fokusere på sl, fordi man har været håbløs i europa og pokalen.
Optimisme bør imo. være afmålt pt.
Det stærkeste argument er, at man efter Priske har taget over har leveret gode underliggende præstationer, hvilket indikerer, at resultaterne har et godt fundament i reelt chanceovertag. Men også her er der malurt, hvis man ser på chanceskabelsen mod AGF, så "vinder man xG", fordi agf vælger at forsvare resultatet hjem, da de er foran med to, indtil da er det helt 50/50 og det er altså på hjemmebane. Hvis man husker udekampen, så var den også svær. Der kan findes argumenter for det modsatte, fx i kampene mod fck, men som nævnt spillede de da tre turneringer, så kan vi replicere det, når scenelamperne skinner skarpest.
Stoffer skrev: ↑19. feb 2020, 08:38Når vi er foran, så er det logisk, at det handler om, hvorvidt "vi selv smider det". Men jeg forstår ikke, at man ikke er mere bekymret for, om vi reagerer godt på slutspillet, sidste år gik vi helt ned. Vi fik der 11 point i 10 kampe. Man kan så sige, at der ikke var meget at spille om efter nederlaget til fck. Året før samler vi 2,5 point per kamp altså 25. Året før - her er vi altså tilbage i 16/17 - der fik vi 16 eller 1,6. Vi har altså et gennemsnit i slutspillet på 1,7mousebreaker skrev: ↑19. feb 2020, 08:03Lige en tanke
fck har hele sæsonen skulle fokusere på tre turneringer, hvad sker der, når de kan kaste al fokus på SL? - de har klaret sig bedre igennem end deres underliggende performance indikerer, så hvis de begynder at få bund i deres spil også, så skal vi altså holde tungen lige i munden.
Jeg er ikke begejstret for, at det ligner at åb er kommet godt ud til foråret, de ønsker generelt bare at gøre livet surt for os, og hvis de ikke har andet at spille for i et slutspil, er det så billige point til fck? agf har vist, at de kan gøre det onde ved os med deres gode defensiv og direkte spil i omstillinger.
Vi ligger godt, men der har også været optimale arbejdsbetingelser ved, at vi har skulle fokusere på sl, fordi man har været håbløs i europa og pokalen.
Det stærkeste argument er, at man efter Priske har taget over har leveret gode underliggende præstationer, hvilket indikerer, at resultaterne har et godt fundament i reelt chanceovertag. Men også her er der malurt, hvis man ser på chanceskabelsen mod AGF, så "vinder man xG", fordi agf vælger at forsvare resultatet hjem, da de er foran med to, indtil da er det helt 50/50 og det er altså på hjemmebane. Hvis man husker udekampen, så var den også svær. Der kan findes argumenter for det modsatte, fx i kampene mod fck, men som nævnt spillede de da tre turneringer, så kan vi replicere det, når scenelamperne skinner skarpest.
AaB lagde sig ikke mod Brøndby sidst vi blev mestre, hvorfor skulle de også det
Selvfølgelig skal man have respekt for modstanderne og gøre arbejdet færdigt. Det er jeg også helt sikker på, at Priske og hans mandskab har. Mere forvent med mesterskaber er vi jo heller ikke. Vi som fans kan jo allerhøjest jinxe den, ved at skrive, som vi gørStoffer skrev: ↑19. feb 2020, 08:38Når vi er foran, så er det logisk, at det handler om, hvorvidt "vi selv smider det". Men jeg forstår ikke, at man ikke er mere bekymret for, om vi reagerer godt på slutspillet, sidste år gik vi helt ned. Vi fik der 11 point i 10 kampe. Man kan så sige, at der ikke var meget at spille om efter nederlaget til fck. Året før samler vi 2,5 point per kamp altså 25. Året før - her er vi altså tilbage i 16/17 - der fik vi 16 eller 1,6. Vi har altså et gennemsnit i slutspillet på 1,7mousebreaker skrev: ↑19. feb 2020, 08:03Lige en tanke
Det er rigtigt, at mesterskabspillet sidste år ikke var kønt, og at fck viste hvor skabet skulle stå, da det gjaldt. Der var klasseforskel og mesterskabet var fortjent. Når jeg skriver, som jeg gør, er det fordi, jeg ser et helt andet harmonisk udtryk i truppen nu. Det har set godt ud - og med pil opad - et godt stykke tid, synes jeg. Det her hold ligner ikke et hold, der falder sammen i år, tværtimod. Til gengæld virker det til, at fck fortsætter deres usammenhængende spil fra efteråret (bedømt på Algarve cup og Esbjerg-kampen). Det virker også til at være holdningen på Sidelinien (fck-debatforum). Nu har de så også solgt en af de spillere, der i høj grad har været årsag til, at de har klaret sig bedre end deres underliggende data, som du skriver. De to andre (Wind) er langtidsskadet, og Damen ligner ikke en mand, der kommer til at gøre den samme forskel i foråret. Jeg tror, der er en grund til, at de ikke har forlænget med ham endnu.
At Aab er kommet godt ud, kan vel vise sig at blive en fordel, derved at fck fortsat mangler at møde dem i grundspillet (og Aab er vel tvunget til at spille om alle point i en meget tæt sub-top) - og få dage senere i pokalen. En turnering fck vel ikke kan tillade sig at nedprioritere, hvis der skal sølvtøj på bordet i år (og kortere vej til europa). At Aab skulle lade sig tabe i slutspillet, det tror jeg simpelthen ikke på. Modargumentet kunne så i øvrigt være, at Brøndby ville gøre det samme mod os. Vi har haft det svært mod AGF, det samme har fck traditionelt i Farum etc etc.
Alt i alt står jeg ved, at det lugter at guld til heden i år
Tja, jeg kan godt følge din pointe (også dem om fck). Omvendt husker jeg også, at mange var positive forud for slutspillet sidste år. Der lå vi kun et point efter fck. KA havde egentlig fået holdet til at præstere godt på xG difference osv. i perioden før og efter vinterpausen.UlveLars skrev: ↑19. feb 2020, 09:39
Selvfølgelig skal man have respekt for modstanderne og gøre arbejdet færdigt. Det er jeg også helt sikker på, at Priske og hans mandskab har. Mere forvent med mesterskaber er vi jo heller ikke. Vi som fans kan jo allerhøjest jinxe den, ved at skrive, som vi gør!
Det er rigtigt, at mesterskabspillet sidste år ikke var kønt, og at fck viste hvor skabet skulle stå, da det gjaldt. Der var klasseforskel og mesterskabet var fortjent. Når jeg skriver, som jeg gør, er det fordi, jeg ser et helt andet harmonisk udtryk i truppen nu. Det har set godt ud - og med pil opad - et godt stykke tid, synes jeg. Det her hold ligner ikke et hold, der falder sammen i år, tværtimod. Til gengæld virker det til, at fck fortsætter deres usammenhængende spil fra efteråret (bedømt på Algarve cup og Esbjerg-kampen). Det virker også til at være holdningen på Sidelinien (fck-debatforum). Nu har de så også solgt en af de spillere, der i høj grad har været årsag til, at de har klaret sig bedre end deres underliggende data, som du skriver. De to andre (Wind) er langtidsskadet, og Damen ligner ikke en mand, der kommer til at gøre den samme forskel i foråret. Jeg tror, der er en grund til, at de ikke har forlænget med ham endnu.
At Aab er kommet godt ud, kan vel vise sig at blive en fordel, derved at fck fortsat mangler at møde dem i grundspillet (og Aab er vel tvunget til at spille om alle point i en meget tæt sub-top) - og få dage senere i pokalen. En turnering fck vel ikke kan tillade sig at nedprioritere, hvis der skal sølvtøj på bordet i år (og kortere vej til europa). At Aab skulle lade sig tabe i slutspillet, det tror jeg simpelthen ikke på. Modargumentet kunne så i øvrigt være, at Brøndby ville gøre det samme mod os. Vi har haft det svært mod AGF, det samme har fck traditionelt i Farum etc etc.
Alt i alt står jeg ved, at det lugter at guld til heden i år![]()
!!
Jeg prøver ikke at sige, at der ingen grund er til optimisme. Jeg orker bare næsten ikke, hvis eventuelle sølvmedaljer skal stå i vejen for, at vi roser holdet for sæsonen so far, fordi vi har fået os selv kørt op til, at det er en fiasko, hvis vi ikke vinder guld.
Jeg indrømmer gerne, at jeg har en meget stor respekt for fck. De er bare en økonomisk magtfaktor og har historien med vinderkultur med sig, og det guider i stor grad mine forventninger til udfald. Det kan være fejlagtigt, men jeg prøver at gennemsigtig om mine holdninger og argumenter.
Men du og andre har helt ret. Det er op til os ikke at smide det, og det er ladsiggørligt. J
Jeg påstår ikke, at de smider kampen. Mit argument går på, om der er en lille forskel i intensitet. Det var mest af alt en synes-ning fra min side, fordi jeg tror, at få klubber vil være mere optaget af at spolere det for os end åb.
Men når jeg kigger på tallene for de sidste 10 head to head, så bliver den ikke understøttet https://superstats.dk/sog/hold-res?id1= ... t&antal=10 og https://superstats.dk/sog/hold-res?id1= ... t&antal=10.
Jeg tror ikke nogen blandt spillere eller staben higer efter at få ros for en sølvmedalje, de har selv meldt klart ud at de går efter guldet.
FCM er ikke en klub som klapper hinanden på skuldrene for middelmådighed, vi sætter baren højt, det er noget af det som gør FCM anderledes end klubber som Aab, AGF og OB. Vi vandt jo også pokalen i sidste sæson, og det overskyggede langt sølvet i superligaen.
Jeg synes Kenneth gjorde det godt i sidste sæson, også selvom vi ikke sluttede godt af i mesterskabsspillet. Men nu er det Priske som skal få os gennem mesterskabsspillet, og med de nye spillere virker truppen sulten og skarp.
FCM er ikke en klub som klapper hinanden på skuldrene for middelmådighed, vi sætter baren højt, det er noget af det som gør FCM anderledes end klubber som Aab, AGF og OB. Vi vandt jo også pokalen i sidste sæson, og det overskyggede langt sølvet i superligaen.
Jeg synes Kenneth gjorde det godt i sidste sæson, også selvom vi ikke sluttede godt af i mesterskabsspillet. Men nu er det Priske som skal få os gennem mesterskabsspillet, og med de nye spillere virker truppen sulten og skarp.
Jeg forstår naturligvis godt dine betragtninger, Stoffer - og har respekt for dem.
Min hovedpointe er bare, at jeg dels ser os som mere komplette end sidste år, og dels så ser jeg bare ikke det her fck-mandskab gå over i historien, som en af deres store årgange. Og selv om du roser deres vindermentalitet, hvor mange gange har de så ret beset vundet ligaen de sidste 10 år, hvor det ikke har været deres peak-sæson (Ståle taler så meget om de her cyklusser, hvor man skifter profilerne ud og skaber et nyt hold, som skal peake og gerne nå CL-gruppespil ca hver 3. år)? Og vi kan vel godt blive enige om, at de ikke har gang i en peak-sæson? Den tror jeg, vi er tættere på med vores hold.
Altså, guld til heden
Min hovedpointe er bare, at jeg dels ser os som mere komplette end sidste år, og dels så ser jeg bare ikke det her fck-mandskab gå over i historien, som en af deres store årgange. Og selv om du roser deres vindermentalitet, hvor mange gange har de så ret beset vundet ligaen de sidste 10 år, hvor det ikke har været deres peak-sæson (Ståle taler så meget om de her cyklusser, hvor man skifter profilerne ud og skaber et nyt hold, som skal peake og gerne nå CL-gruppespil ca hver 3. år)? Og vi kan vel godt blive enige om, at de ikke har gang i en peak-sæson? Den tror jeg, vi er tættere på med vores hold.
Altså, guld til heden
Nej, jeg ser heller ikke det nuværende fck hold som et peak hold som sådan, men det er markant, hvad de har opnået netop på trods af underliggende performance indikatorer. Det bekymrer mig, at de har haft heldet og dygtigheden til at overkomme et ikke-peak år med fortsat deltagelse i pokalen, kval til EL og gå videre fra gruppen og "kun" er 7 point efter. For hvad siger det om fck holdet, hvis det hele falder i hak? For hvad sker der i slutspillet, hvis vi falder en anelse i underliggende performance og fck rejser sig (det første er måske ikke forventeligt, men jeg synes, det må antages som forventeligt, at fck bliver stærkere, når de kun har SL og pokal, hvor meget er det rigtige gode spørgsmål).UlveLars skrev: ↑19. feb 2020, 13:35Jeg forstår naturligvis godt dine betragtninger, Stoffer - og har respekt for dem.
Altså, guld til heden![]()
Det er hvis og hvis.
Og jeg kan da godt istemme mig koret: Guld til heden (Jeg kommer nok bare samtidig til at sidde med hvide knoer resten af foråret
Jeg køber altså ikke den præmis om at det er flot de "kun" er 7 point efter, fordi de har spillet Europa League. At spille EL er en motivationsfaktor i sig selv. Ståle får det nærmest til at lyde som en sur pligt og verdens største undskyldning for at vi er foran dem. Hvis FCK vil være den storklub, som de puster sig op til, så skal de kunne håndtere at spille med i flere turneringer uden at det påvirker deres præstationer.
Jeg er ved at være træt af den undskyldning om at vi har det så meget nemmere, den bliver gentaget om og om igen indtil det fremstår som den skinbarlige sandhed. Det er noget vås. FCK har så rigelig økonomi til en bredere trup, men de har valgt ikke at have en bredere trup, og udtrættes deres spillere så af den grund så er det alene deres eget ansvar.
Jeg er ved at være træt af den undskyldning om at vi har det så meget nemmere, den bliver gentaget om og om igen indtil det fremstår som den skinbarlige sandhed. Det er noget vås. FCK har så rigelig økonomi til en bredere trup, men de har valgt ikke at have en bredere trup, og udtrættes deres spillere så af den grund så er det alene deres eget ansvar.