SL R8: Brøndby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: SL R8: Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Stoffer skrev:
3. sep 2018, 13:54
Copenhagenwolf skrev:
3. sep 2018, 12:16

Frem til udvisningen har Brøndby to store chancer (Mukthar, Laursen), FCM har én (Dal Hende). Derudover har Brøndby vel tre "gode" forsøg (Larsson, Tibbling, Mukthar) og FCM et "godt" forsøg ((Okosun fri header). Ja, Brøndby har overvægt, men på ingen måde massiv overvægt.

Jeg er enig med dig i at FCM har relativ meget fokus på defensiv soliditet, men i går kommer det til at se værre ud end nødvendigt, fordi relationer og automatismer er for svage til at søge muligheder, udnytte hurtige omstillinger eller fastholde bolden i angreb. Spændende at se om træneren har viljen og truppen evnen til at udvikle den del af spillet - måske med en fleksibel taktik afhængig af modstander.
Vedr. chancer må vi nok bare være enige om at være uenige i kvaliteten af chancerne. - Det skete også forleden herinde, så jeg gør nok noget galt.

Min analyse er den simple, at Thorup og trænerteamet ikke ønsker, at spillerne søger muligheder* eller fastholde bolden i angrebet mere end minimalt. Begge dele medfører risici, som Thorup ikke er villig til at tage.

*(hvilket jeg forstår som boldbesiddelse med udgangspunkt centralt på modstanderens banehalvdel - så kan man argumentere, at du kan afsøge muligheder langs kanten, men så er vi tilbage ved min oprindelige pointe: risikoaversion, fordi mulighederne er færre og risikoen mindre)
Derudover er det helt sikkert, at de har fået af vide de ikke må skyde ude fra.. Det sker næsten aldrig, men når vi så gør de scorer vi.. Hvis man kigger godt efter så kan man se, at alle hold forventer en aflevering væk fra midten til fløjen og så ind over til indlæg. Det sker vel 90% af tilfældene hvis ikke mere. Jeg er i øvrigt enig i Thorup er konservativ i sin defensive taktik og ikke tør spille med risici..

Synes faktisk starten af kampen var ok og der var også fremgang i spillet i mine øjne, men der mangler bare så meget før, at man kan spille offensivt fodbold og kreere noget.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Jesper BW1100 skrev:
3. sep 2018, 18:12
Jesper BW1100 skrev:
3. sep 2018, 11:19
mousebreaker skrev:
3. sep 2018, 06:46

Come on! Du kan da ikke være så naiv?
Jeg tænker at der ikke engang er 1 promille chance for at Georges udlægning er helt korrekt
Enig. Han har med garanti sagt noget.
Og uagtet hvor elendigt Jakob Kehlet måtte dømme er det hjernedødt dumt at brokke sig til gult kort nummer to! Punktum færdig.
I øvrigt burde vi vide det med Kehlet. Manden har alle dage været arrogant og inkompetent. Jeg ved vitterligt ikke hvad de havde røget i dommerudvalget, den dag de valgte ham som fuldtidsprofessionel over Kenn Hansen, og “tvang” én af DKs bedste dommere på pension. Det var og er en katastrofe...
Nu vil Kehlet ikke udtale sig. Ikke lige just noget der gør mit syn på ham bedre. Fortæl da hvorfor du giver det? Når han ikke vil det er det jo logisk at lave det ræsonnement at han (endnu engang) har dummet sig big time og haft for store ører og for små øjne...

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/u ... -det-ikke/
Han er og bliver en dramaqueen - det er ikke første gang han sætter jeg selv i centrum :?
Håber George slipper for at sætte over i kampen imod FCK... Er der nogen ved hvor mange point han fik for det røde kort på brok?
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

bobthebuilder_dk skrev:
4. sep 2018, 15:46
Jesper BW1100 skrev:
3. sep 2018, 18:12
Jesper BW1100 skrev:
3. sep 2018, 11:19

Enig. Han har med garanti sagt noget.
Og uagtet hvor elendigt Jakob Kehlet måtte dømme er det hjernedødt dumt at brokke sig til gult kort nummer to! Punktum færdig.
I øvrigt burde vi vide det med Kehlet. Manden har alle dage været arrogant og inkompetent. Jeg ved vitterligt ikke hvad de havde røget i dommerudvalget, den dag de valgte ham som fuldtidsprofessionel over Kenn Hansen, og “tvang” én af DKs bedste dommere på pension. Det var og er en katastrofe...
Nu vil Kehlet ikke udtale sig. Ikke lige just noget der gør mit syn på ham bedre. Fortæl da hvorfor du giver det? Når han ikke vil det er det jo logisk at lave det ræsonnement at han (endnu engang) har dummet sig big time og haft for store ører og for små øjne...

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/u ... -det-ikke/
Han er og bliver en dramaqueen - det er ikke første gang han sætter jeg selv i centrum :?
Håber George slipper for at sætte over i kampen imod FCK... Er der nogen ved hvor mange point han fik for det røde kort på brok?
Troede det var
3 + 3 + 13 = 19 point

(3 point for brok og 13 point når 2 gule bliver til et rødt)

Men superstats der plejer at have meget godt styr på det skriver 21 point.

Men i hvert fald er det en kampdag, og da det er første strafpoint i sæsonen,
har han et stykke op til 36 point, som udløser næste karantæne dag

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
3. sep 2018, 13:54
Copenhagenwolf skrev:
3. sep 2018, 12:16

Frem til udvisningen har Brøndby to store chancer (Mukthar, Laursen), FCM har én (Dal Hende). Derudover har Brøndby vel tre "gode" forsøg (Larsson, Tibbling, Mukthar) og FCM et "godt" forsøg ((Okosun fri header). Ja, Brøndby har overvægt, men på ingen måde massiv overvægt.

Jeg er enig med dig i at FCM har relativ meget fokus på defensiv soliditet, men i går kommer det til at se værre ud end nødvendigt, fordi relationer og automatismer er for svage til at søge muligheder, udnytte hurtige omstillinger eller fastholde bolden i angreb. Spændende at se om træneren har viljen og truppen evnen til at udvikle den del af spillet - måske med en fleksibel taktik afhængig af modstander.
Vedr. chancer må vi nok bare være enige om at være uenige i kvaliteten af chancerne. - Det skete også forleden herinde, så jeg gør nok noget galt.
@Stoffer
Tap-in giver dig kraftigt medhold. 2,4 xG til Brøndby og 1 til FCM

71% sejrschance til Brøndby.

Brøndby producerer stort set ikke en chance efter Mayron bliver udvist. Inden da var vi udspillet, hvilket også var det jeg synes jeg så
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

Brøndby øver sig angiveligt i at spille 10 mod 11 fordi de har en uheldig tendens til at få en midtstopper udvist. Måske de fremover også skulle øve sig i 11 mod 10, fordi den klarede de ikke specielt godt.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
3. sep 2018, 06:50
Steffen am skrev:
3. sep 2018, 01:20
Var et fremragende interview.
Nej, kunne godt have været lidt mere saglig og nuanceret, evt. indraget agenten, men det er så det.

Troels Bech synes jeg bare altid har været fremragende i interviews, (specielt inden han tog til BIF ;) )
Og Steinlein er jo bare typen der bare altid er underholdende. Aldrig kedeligt omkring Steinlein.

Men synes ligeledes at det var Steinlein der kom ud på toppen her.
Bech der går helt kold efter at have fået tilbagevist hans statistik og hans reference til en ikke-eksisterende artikel og ikke rigtig havde andet end at FCM også er sure og dumme og sikkert er dem der er gået til pressen. Mens Steinlein var konkret og kølig.

Synes stadig det er en mærkelig kommentar fra Graversen, men ud fra interviewet her, er det klart Steinlein der kom ud på toppen, og for mig giver det kun mening at evt. Brøndby fans ville være uenige. ;)

EDIT: Og så bare lige lidt generel ros til Bech og Steinlein som stiller sig frem og tager debatten.
Super undholdning, og godt interview hvor der kom nogle perspektiver på bordet.
Ikke helt enig. Synes eks Steinlein lige er ved at miste besindelsen. Synes godt han kunne have nævnt at historien ser ud til at være startet i Sverige. Selvom Bo Henriksen solgte Sanneh for 1,5 mio synes jeg heller ikke Steinlein skulle bruge det handel som argument for det første ultra lave bud. Her siger han at den gik hjem og dermed implicit at Horsens kvajede sig. Så kan man altid sige at Horsens efterfølgende får mere i kassen men ikke nogen grund til at nævne en anden handel specifik.

Men enig i at det var et interview og jeg synes også at Claus gjorde det godt.

Det er også vigtigt at huske på som udgangspunkt ville Claus altid være den forsvarende i den situation og Bech den angribende.
Jeg er meget enig i, at Steinlein kom fint ud af interviewet. Jeg frygtede også, at det kunne blive et vanskeligt interview for ham, da præmissen for interviewet i høj grad var "Tibbling-sagen", og derfor kunne man frygte, at CS hurtigt ville komme i forsvarsposition. Synes faktisk han får afværget den, får rost Brøndby og lukket Tibbling-sagen ned og generelt kommer fint ud af interviewet trods et dårligere udgangspunkt fra start end Bech.

Jeg bemærkede i øvrigt, at man havde valgt IKKE at lade SG tage interviewet, selvom han jo var direkte involveret i Tibbling-sagen med sine udtalelser, som de jo direkte stod og skulle kommentere på. Jeg tror, det var et meget smart træk fra FCM at indsætte CS i stedet for, da han har langt større rutine end Svend i denne type af svære interviews, og man havde nok selv set på forhånd, at Svend hurtigt kunne komme i en situation, hvor han ville komme til at forsvare sig selv.

Måden CS brugte Buba-handlen gav god mening for mig, da han på den måde fik eksemplificeret, at en anden Superliga-klub accepterede et bud på en af deres profiler, der var langt lavere end det FCM bød på Tibbling, og dermed fik legitimeret, "hvordan vi dog kunne finde på at byde på en konkurrents store profil", som lidt var præmissen for diskussionen. Til gengæld synes jeg Bech (og egentlig også Camilla Martin) fejler groft ved ikke, at få nævnt at grunden til, at vi kunne signe Buba så billigt (til de 1,5 mio DKK) skyldes, at han havde kontraktudløb et halvt år senere (og ikke ville forlænge i Horsens) samt at Horsens kun ville acceptere så lavt et bud på en profil, fordi en stor del af betalingen blev rykket fra transfersummen og over i en videresalgsklausul på 20-25% og evt. andre klausuler, som vi ikke kender til. Det havde dermed været let at afmontere CSs argument, men det fik Bech ikke gjort, hvilket var en kæmpe fejl, som klart hjalp CS.

974

Indlæg af 974 »

THenry skrev:
8. sep 2018, 13:30
Til gengæld synes jeg Bech (og egentlig også Camilla Martin) fejler groft ved ikke, at få nævnt at grunden til, at vi kunne signe Buba så billigt (til de 1,5 mio DKK) skyldes, at han havde kontraktudløb et halvt år senere (og ikke ville forlænge i Horsens) samt at Horsens kun ville acceptere så lavt et bud på en profil, fordi en stor del af betalingen blev rykket fra transfersummen og over i en videresalgsklausul på 20-25% og evt. andre klausuler, som vi ikke kender til.
Jeg mener ikke at have set nogle steder at videresalgsklausulen skulle være helt oppe på 25% eller at der skulle være andre klausuler?

Hvor har du det fra?

20% er det eneste jeg kan finde, og jeg synes at det er synd, når det bliver talt op til noget, som måske ikke har noget på sig overhovedet :-)

Næste gang er der jo en der skriver 25-30% og til sidst har vi dårligt nok fået noget for ham haha

For så at sætte den over i en grøft, som jeg heller ikke selv kan stå inde for, men måske andre også har hørt det? :-)

Jeg synes at have hørt Graversen eller Steinlein i et interview (sikkert i forbindelse med en kamp) sådan lidt henslængt sige at vi gav Horsens 7½ millioner kr i videresalg på Sanneh - andre der evt har hørt dette?

THenry

Indlæg af THenry »

974 skrev:
8. sep 2018, 14:27
THenry skrev:
8. sep 2018, 13:30
Til gengæld synes jeg Bech (og egentlig også Camilla Martin) fejler groft ved ikke, at få nævnt at grunden til, at vi kunne signe Buba så billigt (til de 1,5 mio DKK) skyldes, at han havde kontraktudløb et halvt år senere (og ikke ville forlænge i Horsens) samt at Horsens kun ville acceptere så lavt et bud på en profil, fordi en stor del af betalingen blev rykket fra transfersummen og over i en videresalgsklausul på 20-25% og evt. andre klausuler, som vi ikke kender til.
Jeg mener ikke at have set nogle steder at videresalgsklausulen skulle være helt oppe på 25% eller at der skulle være andre klausuler?

Hvor har du det fra?

20% er det eneste jeg kan finde, og jeg synes at det er synd, når det bliver talt op til noget, som måske ikke har noget på sig overhovedet :-)
Herning Folkeblad skrev 25% i videresalgsklausul: https://www.aoh.dk/artikel/fcms-gyldne- ... ner-kroner

Horsens Folkeblad skrev 20% i videresalgsklausul: https://hsfo.dk/achorsens/Super-handel- ... kel/184658

Så er det jo et spørgsmål om, hvilken avis, som man tror mest på, men det er i hvert fald mit grundlag for at skrive de 20-25 % i videresalgsklusul. Bo Henriksen har også tidligere snakket om, at de havde en høj videresalgsklausul på Buba, så det overrasker mig bestemt ikke, hvis det lå på de 20-25 %.

Det er vigtigt for en klub med Horsens økonomi at få en stor videresalgsklausul, når de sælger til top 3 klubber i DK, som kan sælge spillere meget dyrere end Horsens selv kan. Det er på samme måde, som vi altid selv har videresalgsklausuler, når vi sælger spillere til udlandet. Tror bare vi skal håbe på, at Sisto, Due, Buba, Sørloth og NK alle får et gennembrud i deres nuværende klubber, og bliver solgt videre for store penge, for så skal vi nok også selv få en meget fin yderligere indtægt via klausuler.

Det samme er tilfældet for Horsens, der også fik en del penge udfra deres økonomiske målestok, da Rønnow røg til Tyskland, og tror også du kan være sikker på, at de har en række klausuler på både Joronen og Okosun.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Hvorfor returkampen en mandag...29. Oktober???

THenry

Indlæg af THenry »

Ja. Det er et åndsvagt kamptidspunkt, men Viasat plejer at vælge racerbiler over fodboldfans på stadion, så mit bedste bud er, at det naturlige/normale kamptidspunkt for sådan en topkamp (søndag kl. 18) er optaget af hensyn til det mexicanske Formel 1 Grand Prix.

Det var det samme i sidste sæson, da "Guldfinalen" blev skubbet til mandag aften, da Tv3 plus skulle sende Formel 1 søndag aften...Viasat snakker gerne om, at der er for få på stadion, mens de så selv ligger kampe på tidspunkter, der ikke er særlige tilskuerevenlige (har i øvrigt en mistanke om, at tidspunkter, der er elendige for folk, der vil få stadion er = med fornuftige seertal på TV), og så er vi tilbage til den TV-aftale, der tidligere er debatteret herinde. Vi må bare erkende, at bilerne (har de højeste seertal og money talks i TV-branchen) er mere vigtige for Viasat end at få flere på stadion. Længere er den ikke!

Besvar