EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Indlæg af Kent »

HKP skrev:
4. aug 2017, 00:39
Kent skrev:
4. aug 2017, 00:23
Europa handler om 1 ting: at gå videre. Det gjorde vi. Så er resten ligegyldigt.
Er det seriøst det du mener...?

Selvfølgelig er det SÅ fedt at vi er videre, men næste gang er fodboldguden ikke med os på den her måde... Da er vi NØDT TIL at have et koncept til den pågældende kamp!

Det kan da aldrig være en fed følelse at ryge ufortjent videre imod et polsk bundhold..... Der mangler jo åbenlyst et eller andet både foran, på midten og bagude....
Vi har jo generelt set ikke problemer med at skabe chancer. At vi så har i denne kamp, hvor samtlige polske busselskaber havde placeret vognparken foran deres mål, er jo ingen grund til at gå i panik. Ligesom pokalkampe har Europa-kampe deres egen logik.

Gu' fanden er det da en fed følelse at gå videre! Du mener måske heller ikke, at det er røvsygt at ryge ufortjent ud?

Naturligvis handler Europa kun om at gå videre. Hvis ikke du gør det, så er det jo slut. Om det så er grimt, smukt, fortjent eller ufortjent er detaljer. Jeg vil til enhver tid hellere gå hamrende ufortjent videre i næste runde efter verdens ringeste omgang fodbold, fremfor at spille sambabold og ryge ufortjent ud.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Var jeg den eneste der tænkte dommeren var bekymrende ringe?

ALT tvivlsom gik deres vej, også et par forkerte hjørne-/målspark og indkast.

Udover at han tillod de skabte sig og trak tiden.

Det eneste jeg kan komme i tanke om gik vores vej, var et målspark i '75, der var forkert.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Kent skrev:
4. aug 2017, 00:49
HKP skrev:
4. aug 2017, 00:39
Kent skrev:
4. aug 2017, 00:23
Europa handler om 1 ting: at gå videre. Det gjorde vi. Så er resten ligegyldigt.
Er det seriøst det du mener...?

Selvfølgelig er det SÅ fedt at vi er videre, men næste gang er fodboldguden ikke med os på den her måde... Da er vi NØDT TIL at have et koncept til den pågældende kamp!

Det kan da aldrig være en fed følelse at ryge ufortjent videre imod et polsk bundhold..... Der mangler jo åbenlyst et eller andet både foran, på midten og bagude....
Vi har jo generelt set ikke problemer med at skabe chancer. At vi så har i denne kamp, hvor samtlige polske busselskaber havde placeret vognparken foran deres mål, er jo ingen grund til at gå i panik. Ligesom pokalkampe har Europa-kampe deres egen logik.

Gu' fanden er det da en fed følelse at gå videre! Du mener måske heller ikke, at det er røvsygt at ryge ufortjent ud?

Naturligvis handler Europa kun om at gå videre. Hvis ikke du gør det, så er det jo slut. Om det så er grimt, smukt, fortjent eller ufortjent er detaljer. Jeg vil til enhver tid hellere gå hamrende ufortjent videre i næste runde efter verdens ringeste omgang fodbold, fremfor at spille sambabold og ryge ufortjent ud.
Enig i at det i første omgang handler om at gå videre... Men jeg vil nu tillade mig på baggrund af spillet idag at have bange anelser for næste runde... og jeg vil nu også tillade mig at synes det er sjovere at ryge videre når det er fortjent.... Men sådan er vi jo heldigvis forskellige...

Synes iøvrigt at mange er alt for meget efter polakkerne... De trak ikke tiden mere end normalt i europæisk fodbold og hvis de var så defensive og destruktive som du og mange siger, så synes jeg det er flot at de scorer, bliver snydt for straffe og har en række andre nærgående forsøg.... mens alt hvad vi kan trylle frem er et forkølet stolpeskud samt to mål hvor ALT går vores vej .... og det er alt vi præsterer over 95 minutter!!!

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Iøvrigt så er det da lidt skræmmende at der ikke skal mere til end et polsk bund-/midterhold der parkerer bussen på MCH, til at smadre fcms opspil fuldstændigt og få holdet til at ligne en flok kegler på en græsplæne.. men det er jo altså faktum...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

HKP skrev:
4. aug 2017, 01:00
Enig i at det i første omgang handler om at gå videre... Men jeg vil nu tillade mig på baggrund af spillet idag at have bange anelser for næste runde... og jeg vil nu også tillade mig at synes det er sjovere at ryge videre når det er fortjent.... Men sådan er vi jo heldigvis forskellige...

Synes iøvrigt at mange er alt for meget efter polakkerne... De trak ikke tiden mere end normalt i europæisk fodbold og hvis de var så defensive og destruktive som du og mange siger, så synes jeg det er flot at de scorer, bliver snydt for straffe og har en række andre nærgående forsøg.... mens alt hvad vi kan trylle frem er et forkølet stolpeskud samt to mål hvor ALT går vores vej .... og det er alt vi præsterer over 95 minutter!!!
Naturligvis vil jeg da også helst gå videre efter sambafodbold. Men jeg ville aldrig bytte avancement for sambabold. Næste runde er noget helt andet, og præmisserne vil være helt anderledes.

Jeg er sådan set enig i, at man ikke kan være kritisk over polakkerne. De spillede kampen som de skulle, ud fra de præmisser den var på, og hvad deres styrker er. Men det var meget defensivt - både i dag og i sidste uge. Set over de to kampe mener jeg heller ikke, at de skaber mere end os. I dag skaber de altså heller ikke det helt store, før vi går all-in, hvilket naturligvis giver åbninger i defensiven.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:
4. aug 2017, 00:52
Var jeg den eneste der tænkte dommeren var bekymrende ringe?

ALT tvivlsom gik deres vej, også et par forkerte hjørne-/målspark og indkast.

Udover at han tillod de skabte sig og trak tiden.

Det eneste jeg kan komme i tanke om gik vores vej, var et målspark i '75, der var forkert.
Jeg syntes ikke at de var så ringe. Det gik begge veje og hvis vi kigger lidt neutralt på det, var der vidst også nogle situationer hvor det går vores vej. Så mon ikke det er nogenlunde fair fordelt begge veje.
Det eneste bekymrende ved den her kamp var vores eget niveau.

@HKP
Jeg ser nu heller ikke Arka så overdrevet defensivt, som der gives udtryk for. De var da noget mere offensive end os i perioder. Desuden havde de også et resultat at kunne spille udfra, hvor det var os der skulle jagte en scoring og sådan så det bestemt ikke ud i store dele af kampen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Rædselsfuld kamp hvor vi aldrig rigtig stempler ind. Men sådan er den slags cup-kampe bare tit.
At vinde i overtiden er altså noget af det fedeste, man tror alt er tabt og pludselig har man vundet :-D

Arka spillede os klogt i dag. De havde en fantastisk kulisse i ryggen med alle de polske fans. Samtidig havde vi vist en regulær off-day.. Men der er altså også noget kvalitet i at have en off-day og alligevel klare den til sidst - Det vigtigste er at vi gik videre! :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
4. aug 2017, 00:43
Arka ligger pt. Nr 5 i den polske liga og er efter de første 3 kampe ubesejrede.

Hvordan de klarede sig i sidste sæson er vel ikke relevant.
Hvordan de klarede sig i sidste sæson er et meget bedre statistisk grundlag at bedømme dem på fremfor de tre kampe der er spillet i denne sæson. Endnu bedre er det at lægge de tre kampe oveni i sidste sæson.

Så sidste sæson er vældig relevant
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

mousebreaker skrev:
4. aug 2017, 02:27
Christian skrev:
Arka ligger pt. Nr 5 i den polske liga og er efter de første 3 kampe ubesejrede.

Hvordan de klarede sig i sidste sæson er et meget bedre statistisk grundlag at bedømme dem på fremfor de tre kampe der er spillet i denne sæson. Endnu bedre er det at lægge de tre kampe oveni i sidste sæson.

Min pointe er at Arka kan være et helt andet hold i denne sæson. Jeg har set flere nævne at vi burde vinde meget nemt over dette hold, fordi de i sidste sæson blev nr. 13.
I denne sæson har de en målscore på 3-1 efter de første 3 kampe og 5 point. Enig, det er få kampe, men vel en ret pæn start på en ny sæson.
Flere har også nævnt at de kun ligger nummer 281 europæisk, men det fortæller jo blot at de ikke har spillet europæisk før og ikke noget om deres niveau i denne sæson.

Jeg synes ikke de var et fantastisk fodboldspillende hold, men når de kan pacificere os på den måde de gjorde i går, så har de altså nogle kvaliteter som kan få dem et stykke vej.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Christian skrev:
mousebreaker skrev:
4. aug 2017, 02:27
Christian skrev:

Min pointe er at Arka kan være et helt andet hold i denne sæson. Jeg har set flere nævne at vi burde vinde meget nemt over dette hold, fordi de i sidste sæson blev nr. 13.
I denne sæson har de en målscore på 3-1 efter de første 3 kampe og 5 point. Enig, det er få kampe, men vel en ret pæn start på en ny sæson.
Flere har også nævnt at de kun ligger nummer 281 europæisk, men det fortæller jo blot at de ikke har spillet europæisk før og ikke noget om deres niveau i denne sæson.

Jeg synes ikke de var et fantastisk fodboldspillende hold, men når de kan pacificere os på den måde de gjorde i går, så har de altså nogle kvaliteter som kan få dem et stykke vej.
Horsens ligger nr. 3 med 6 point og en målscore på 6-3. De kunne også være et andet hold, men er det ikke. Jeg tvivler stærkt på ARKA er et fundamentalt andet hold end sidste sæson.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg forstår godt, at de er så følelsesladet. Det har godt nok været en hektisk opstart med nogle vilde resultater både gode og dårlige.

Jeg håber, at de får sig nulstillet til kampen søndag - og endnu vigtigere til næste runde. Gruppespil er så absolut ikke vundet endnu.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ja, godt at se Paul fyre lidt op i det omklædningsrum :D .

Ja-hatten i forhold til kampen i går: Jesper Hansen har nogle fremragende redninger. Lad os håbe det var det, der skal til for at banke noget selvtillid ind i ham. Kian og Zsolt fik en kamp mere sammen og løste opgaven udemærket i går. Polle og Sparv havde ikke deres bedste dag, men er uvuderlige for holdet. Sørloth tankede endnu mere selvtillid og ånder Paul kraftigt i nakken. Paul kom ikke til ret meget, men han var konstant omringet af MINDST 2 Arka spillere, så det burde det resterende af vores offensiv have udnyttet bedre. Selvom Paul ikke kom til meget, kan der ikke sættes en finger på arbejdsmoralen. Nissen viser igen, igen fantastisk gejst og stolthed over at spille i FCM-trøjen. En fonøjelse at se på den knægt.

Det negative: Vi er vist alle (træner, spillere og fans) enige om, at det spillemæssigt ikke var noget at råbe hurra for. Vores kanter var sløje. Både Borring og specielt Wikheim ramte ikke deres normale niveau og Hassan er ikke ret god på midten, synes jeg. Hans kompetencer kommer bedst til udtryk på kanten. Og så er det - som mange andre påpeger - stærkt bekymrende at vi ikke har et modtræk til Arkas taktik. Vi spillede HELE kampen på præcis deres præmisser. Den lange bold til Paul var læst fra startfløjtet og de fik effektivt lukket ned for ham. Så skal et hold som vores altså kunne finde værktøjskassen frem og finde en tang der passe bedre til det forhåndenværende job. Men det kan vi ikke pt. og det falder tilbage på trænerarbejdet - eller mangel på samme.

Vi er videre og det er helt rigtigt, at det er det der betyder noget. Og sjældent har jeg da oplevet og følt en større masseforløsning end da Sørloth scorer sejrsmålet. Helt fantastisk fornemmelse og fællesskabende øjeblik - flere af dem tak :D .

Stor ros til de stemningsskabende fans - både fra FCM men i særdeleshed også Arka. De var imponerende.

Fantastisk at vi er seeded til lodtrækningen i dag.

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Næste runde er en helt ny oplevelse. Et hold der parkerer bussen kan give problemer til alle hold. Som de fleste undrer jeg mig over at vi havde så store problemer med at bryde muren ned - eller dvs aldrig formåede det. Jeg mener nemlig at vi har en næsten perfekt samling af spillere til at splitte en bus ad. Vi mangler vel kun Sisto-typen for at det er perfekt (ud fra vores økonomiske formåen)

Vi er videre og det er naturligvis det vigtigste. Jeg så intet af kampen i går, men ifht de skriftlige medier siges det at polakkerne var dominerende i lydbilledet. Det er en fejl ledelsen aldrig må lave igen. Som i ALDRIG.

Vedr kommentaren til dem der forlod stadion før tid. Jeg har ofte været på stadion hvor vi har forladt stadion før tid fordi ham med bilnøglerne gerne vil slippe for trafikken. Jeg har hadet det stort set hvert eneste gang - kun når vi eks er bagud med 3-0 mod Anderlecht og har tabt første opgør finder jeg det passende. jeg forstår simpelthen ikke præmissen om at man bruger en masse tid på at komme til stadion, bruge en masse tid på stadion for at se sit hold, for så at smutte fem minutter før tid når alt stadig er på spil fordi man måske kan spare 10-15 minutter i sidste ende. Jeg fatter det ikke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
4. aug 2017, 09:40
Vi er videre og det er naturligvis det vigtigste. Jeg så intet af kampen i går, men ifht de skriftlige medier siges det at polakkerne var dominerende i lydbilledet. Det er en fejl ledelsen aldrig må lave igen. Som i ALDRIG.
Som tidligere skrevet, mener jeg ikke, at dette var en fejl. Det er ikke ideelt, men alternativet var langt værre. Så vidt jeg er orienteret forløb tingene fredeligt på stadion, og Arkas tilskuere var en oplevelse - som også var med til at tænde op under hjemmepublikummet. Hvis du havde spredt 6-800 polske tilskuere ud over de andre tribuner, ville sikkerhedssituationen måske have været en anden. Nu havde alle en fest.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
4. aug 2017, 09:20
Ja, godt at se Paul fyre lidt op i det omklædningsrum :D .

Ja-hatten i forhold til kampen i går: Jesper Hansen har nogle fremragende redninger. Lad os håbe det var det, der skal til for at banke noget selvtillid ind i ham. Kian og Zsolt fik en kamp mere sammen og løste opgaven udemærket i går. Polle og Sparv havde ikke deres bedste dag, men er uvuderlige for holdet. Sørloth tankede endnu mere selvtillid og ånder Paul kraftigt i nakken. Paul kom ikke til ret meget, men han var konstant omringet af MINDST 2 Arka spillere, så det burde det resterende af vores offensiv have udnyttet bedre. Selvom Paul ikke kom til meget, kan der ikke sættes en finger på arbejdsmoralen. Nissen viser igen, igen fantastisk gejst og stolthed over at spille i FCM-trøjen. En fonøjelse at se på den knægt.

Det negative: Vi er vist alle (træner, spillere og fans) enige om, at det spillemæssigt ikke var noget at råbe hurra for. Vores kanter var sløje. Både Borring og specielt Wikheim ramte ikke deres normale niveau og Hassan er ikke ret god på midten, synes jeg. Hans kompetencer kommer bedst til udtryk på kanten. Og så er det - som mange andre påpeger - stærkt bekymrende at vi ikke har et modtræk til Arkas taktik. Vi spillede HELE kampen på præcis deres præmisser. Den lange bold til Paul var læst fra startfløjtet og de fik effektivt lukket ned for ham. Så skal et hold som vores altså kunne finde værktøjskassen frem og finde en tang der passe bedre til det forhåndenværende job. Men det kan vi ikke pt. og det falder tilbage på trænerarbejdet - eller mangel på samme.

Vi er videre og det er helt rigtigt, at det er det der betyder noget. Og sjældent har jeg da oplevet og følt en større masseforløsning end da Sørloth scorer sejrsmålet. Helt fantastisk fornemmelse og fællesskabende øjeblik - flere af dem tak :D .

Stor ros til de stemningsskabende fans - både fra FCM men i særdeleshed også Arka. De var imponerende.

Fantastisk at vi er seeded til lodtrækningen i dag.

/Cortez
Tak for at du bringer dette op Cortez. Jeg synes faktisk, at deres samarbejde var et af de få spillemæssige lyspunkter fra i går. De havde i det store hele godt styr på Arka spillerne - i al fald i åbent spil. Det er svært ved målet og nogle hjørnespark og sådan, siden Arka er så dygtige på standard situationer. Jeg håber, at den her succes oplevelse kan ryste de to lidt mere sammen, så vi kan begynde at tro på, at FCM rent faktisk kan levere endnu et clean sheet på et tidspunkt. ;)

Besvar