EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Jeg husker Nissens skud på overliggeren og Pauls redning (tvivler dog på at der havde været mål)
De havde et skud fra tæt hold der lige stryger over overliggeren, de havde et hovedstødsmulighed på en dødbold inde i det lille felt som spilleren ikke fik ram på samt et skud som Jesper Hansen havde en ben parade på. Det var da en redning.

Hvor mange redninger havde den polske målmand?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sniper

Indlæg af Sniper »

Bringer frygtelige flashbacks tilbage fra sidste efterår hvor vi også tabte en del kampe vi burde have vundet eller i det mindste fået noget med fra. Halsti og Paul var langt under niveau idag. NK, Rilwan, Dal Hende og Poulsen gjorde det fint som jeg så det. Håber Jesper Hansen snart finder niveauet fra sidste sæson. Der skal snart en prop i det forsvar. En smal 1-0 sejr hjemme sender os stadig videre så alt er ikke tabt men vi burde ha fået mere ud af dagens kamp, skidt runde for DK.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
27. jul 2017, 22:11
Vi kommer ikke i gruppespillet. Se på kampen i dag og resten af opstarten, eller det sidste halvandet år. Det er rystende hvor dårlige vi er. Der mangler for meget kvalitet over hele linjen hvis det skal kunne lykkedes. Du får ikke en nemmere modstander i EL 3. runde end i dag. 4. runde tør jeg slet ikke tænke på.
Er det ikke lige at give den lovlig meget gas på at være sort seer?
Ingen grund til at tage sorgene på forskud.

Vi scorer 2 gode mål og dominerer kampen.
Vi lukker så selvfølgelig 3 mere eller mindre mærkelig mål ind. Det er skidt.
Men derfra til at sige vi med sikkerhed taber de (evt.) næste 3 kampe, er der dog trods alt et stykke vej. Selvom det bestemt ikke er opmuntrende aftens resultat.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Nu er det man spørger sig selv, i returkampen burde man ikke have en Pusic med i truppen.

De 2 bedst tekniske spillere man har vdv og Duelund var ikke med i dag, nuvel Jess vil ikke spille fodbold, han vil løbe fodbold, i dag ligner det jo indianer fodbold, lange bolde og ingen spillestil.

JBT

Indlæg af JBT »

mousebreaker skrev:
27. jul 2017, 22:14
Jeg husker Nissens skud på overliggeren og Pauls redning (tvivler dog på at der havde været mål)
De havde et skud fra tæt hold der lige stryger over overliggeren, de havde et hovedstødsmulighed på en dødbold inde i det lille felt som spilleren ikke fik ram på samt et skud som Jesper Hansen havde en ben parade på. Det var da en redning.

Jeg synes det er meget tyndt i hvad må betegnes som seriøst store chancer fra modstanderen. Er enig i at vi nemt kunne have score et par stykker mere, også selvom vi ikke havde mange (hvilket er hvad jeg mener, med problemet offensivt), men helt ærligt. Det var godt nok tyndt hvor meget de kom til, eller bare over midten.

JBT

Indlæg af JBT »

Steffen am skrev:
27. jul 2017, 22:17
JBT skrev:
Vi kommer ikke i gruppespillet. Se på kampen i dag og resten af opstarten, eller det sidste halvandet år. Det er rystende hvor dårlige vi er. Der mangler for meget kvalitet over hele linjen hvis det skal kunne lykkedes. Du får ikke en nemmere modstander i EL 3. runde end i dag. 4. runde tør jeg slet ikke tænke på.

Men derfra til at sige vi med sikkerhed taber de (evt.) næste 3 kampe, er der dog trods alt et stykke vej. Selvom det bestemt ikke er opmuntrende aftens resultat.
Det korte svar er nej. Vi kan ikke alle være "jubel idioter" oven på sådan en omgang Steffen. Og faktum er vel bare at man har noget at have det i, sådan som sæsonen er startet (igen). Det var en tragisk præstation langt hen ad vejen, man bør tage mere seriøst end måden de fleste herinde ser på det.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det er dog klart at vores manglende evne til ikke at lave kæmpestore fejl i forsvaret giver panderynker. Mod et hold der vil komme til MCH Arena og parkere bussen med masser af fysik, så har man ikke råd til at lave alle de mentale blundere.

Jeg er dog fuld af fortrøstning. Vi har alle de spillere man har brug for, for at åbne et hold som Gdynia. Vi har klart bedre boldspillere over hele linjen. For mig handler det blot om at vi ikke kvajer os og kommer bagud i returopgøret. Selvflg er der også muligheder for et forhekset mål, men jeg forventer at vi ligger dem under massivt pres gennem hele kampen og så er det altså svært for at have kræfter til 90 minutter.
Jeg er fortrøstningsfuld. Ikke så tit jeg er det lige efter et nederlag.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

7 kampe og der er gået 12 mål ind

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:
27. jul 2017, 22:18
mousebreaker skrev:
27. jul 2017, 22:14

Jeg synes det er meget tyndt i hvad må betegnes som seriøst store chancer fra modstanderen. Er enig i at vi nemt kunne have score et par stykker mere, også selvom vi ikke havde mange (hvilket er hvad jeg mener, med problemet offensivt), men helt ærligt. Det var godt nok tyndt hvor meget de kom til, eller bare over midten.
Hvem snakker om seriøst store chancer - det havde hverkend de eller vi.
Men jeg vil nu sidestille Nissens skud på overliggeren og den situation hvor deres spiller vender på Halsti uden for det lille felt og flugter bolden hårdt 20 cm over mål uden chance for JH.

Så er der kun halve chancer for resten. Jeg mener det er for farvet at sige at vi havde masser af chancer, for vi kreerede nærmest ikke en skid. Til gengæld havde vi bolden 60% af tiden. Det er dog ikke det der tæller i fodbold.

Deres straffe bliver dog ikke dømt hver gang og de to andre mål scorer man ikke på 2 gange af 10 som jeg vurderer det. Så lidt utur, men ikke mere end at vi bør kunne overkomme det mod en modstander som vi er KLART bedre end.

Spændende at se hvordan de er, når de ikke har deres publikum i ryggen.

JBT

Indlæg af JBT »

FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 22:28
Det er vel sagtens hvad FCK lukker ind på en sæson. Det er ikke engang sjovt, bare hovedrystende.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 22:18
Nu er det man spørger sig selv, i returkampen burde man ikke have en Pusic med i truppen.

De 2 bedst tekniske spillere man har vdv og Duelund var ikke med i dag, nuvel Jess vil ikke spille fodbold, han vil løbe fodbold, i dag ligner det jo indianer fodbold, lange bolde og ingen spillestil.
Bliver du ikke snart træt af at gentage dig selv.
Pusic har meldt sig selv ud af holdet
VdV er ingenlunde i form.

Duelund kan dog fint diskuteres for og imod.
JBT skrev:
27. jul 2017, 22:21
Steffen am skrev:
27. jul 2017, 22:17
JBT skrev:

Det korte svar er nej. Vi kan ikke alle være "jubel idioter" oven på sådan en omgang Steffen. Og faktum er vel bare at man har noget at have det i, sådan som sæsonen er startet (igen). Det var en tragisk præstation langt hen ad vejen, man bør tage mere seriøst end måden de fleste herinde ser på det.
Hvis jeg må be om en lille smule nuancer er der forskel på at male fanden på væggen og så fraholde sig fra at konkludere noget.
Jeg siger hverken for eller imod, da jeg ser det som et åbent på godt og ondt. Men kan forstå du lover os ude.
JBT skrev:
27. jul 2017, 22:32
FCM2000 skrev:
Det er vel sagtens hvad FCK lukker ind på en sæson. Det er ikke engang sjovt, bare hovedrystende.
Det kan vi dog så blive enige om. Det er noget hø.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

JBT skrev:
FCM2000 skrev:
I grundspillet med 26 kampe, her blev der scoret 10 mål mod FCK,23 på Brøndby som næst bedst.

Halsti var impliceret i begge scoringer i aften, men efter at have set jesper hansen drop igen, ja så er det et drop, det er jo latterligt det han laver, han skulle have haft lapperne oppe, men ufattelig dårlig spil af Halsti.

Halsti er bare ikke hurtig nok.

Men op til 3-2 målet laver FCM altså også nogle dumme frispark, og der ved man at de er farlig, Del Hende er faktisk manden bag det her
Senest rettet af FCM2000 27. jul 2017, 22:46, rettet i alt 1 gang.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 22:39
JBT skrev:
FCM2000 skrev:
I grundspillet med 26 kampe, her blev der scoret 10 mål mod FCK,23 på Brøndby som næst bedst.

Halsti var impliceret i begge scoringer i aften, men efter at have set jesper hansen drop igen, ja så er det et drop, det er jo latterligt det han laver, han skulle have haft lapperne oppe, men ufattelig dårlig spil af Halsti.
Kan du være lidt mere specifik?
Hvilket mål, hvad gør hvem forkert?

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Kan du ikke selv se Steffen? Det virker som om, at du har påtaget dig en helterolle, i en sådan grad at du uden tøven vil glorificere en lort, så længe den er fra FCM.

Halsti bliver snydt af en simpel bold ved straffesparket. Derudover taber han samtlige dueller og begår i slutminutterne flere dumme frispark på farlige steder, og så mister han også sin mand.. Skal det skæres mere ud i pap?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
27. jul 2017, 22:45
FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 22:39
JBT skrev:

Kan du være lidt mere specifik?
Hvilket mål, hvad gør hvem forkert?
2-2 målet her er Halsti for langsom, og Hansen kommer ud med lapperne nede ved hofterne og vil gribe bolden hernede, i stedet for at have hænderne oppe i hovedhøjde, se dog selv efter på nettet. ved 2-3 laver forsvaret en del fejl før scoringen, med frispark og dårlig clearing, Halsti er manden der fejler hvis du kikker efter i slowmotion, altså ved 2-3 han kommer forsent ind, men Poulsen ser heller ikke god ud lige før det sker.

Besvar