SL: Midtjylland vs. Esbjerg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: SL: Midtjylland vs. Esbjerg

Indlæg af pr0j3ct »

Flodisar skrev:Försökt hitta klipp med straffsituationen på nätet men hittar inte, nån som vet om det finns nånstans? Antar att FCM själva inte kommer att ha med det bland sina klipp. :)
Situationen vises fint her.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ar/6286128

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Det som skrider til himlen er at vi når vi vælger at starte med VDV og Paul på banen samtidig er at vores angriber ikke kan spilles dybt, samt han ikke kan indgå i kombinations spillet, begge forcer som skal gøre VDV bedre for os og gøre hans afleveringer farligere og bringe ham længere frem på banen ved at vores angriber kan indgå i dette. Kampen vindes fuldt fortjent, bare træls vi ikke score i 1. så havde det været muligt at score mange mål da vi så at da vi først for scoret sejler Efb rundt. I mine øjne er der 2 spiller som er de bedste for os er Polle som arbejder for 2 på midtbanen i dag, samt Nissen som virkelig kommer over kanten i kampen og bliver bedre og bedre med bolden og i sine afviklinger og beslutninger i kampens forløb. VDV spiller godt i 45. min og kommer til at blive rigtig god for holdet hvis han kan bygge mere form og fart i bentøjet. Situationen omkring straffesparket er jeg tilhænger af den måde pusic tager ansvaret og viser mod og mandpower, Polle viser leder evner og tror også han kan tænke i situationen lidt længere ind sin egen lykke, ved at pusic score kan han og holdet få gang i en angriber som vi ved der kan score hvis han først kommer igang og dermed hjælpe holdet og sig selv i en bedre situation til vinter pausen

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Christian skrev:Hvor var det fedt med fuldt fortjente 3 point og med næsten total dominans og godt spil.
Jeg synes det var tydeligt at se på både Pusic, Rømer og Borring hvor meget det betød for dem at få scoret.
At nogen kan synes det bare er i nærheden af ok, at Pusic insisterer på at tage straffet kan jeg slet ikke følge. Om.noget viser det hvad der er galt med den mand. Han spiller for sig selv og kun sig selv. Hvad hans scene med banken på fcm logoet skal betyde aner jeg ikke, men han er bestemt ikke nogen holdspiller. For mig spiller han igen ikke nogen god kamp, og er ret heldig med at et dårligt udført straffe går ind. Jeg håber meget at dette får konsekvenser for ham på en eller anden måde.
Stor respekt for Poulsen der, uden at blinke, efter kampen fortæller at han lader Pusic tage det.
Vi kunne jo have dræbt kampen allerede i starten, men heldigvis gik vi fra stolpe ud til stolpe ind i løbet af kampen. Jeg håber det er starten på en god periode.
Flot kamp af Rafa og så synes jeg Wikheim ser meget spændende ud.
Jeg er helt enig i at det ikke er i orden det Pusic gør. Men at han spiller skidt er jeg slet ikke enig i. Han skaber 3 gange så meget på 20 min som Paul gjorde de første 70.
Tilkæmper sig et straffe og har derudover et fantastisk dybdeløb hvor Due spiller ham og Højbjerg må hive en klasseredning frem for at forhindre 2-0.
Straffets eksekvering kan altid diskuteres, for den sidder ikke ret godt nej. Men i min optik ser han tydeligt at Højbjerg hopper tidligt til den ene side og så lægger han den stille og roligt til den anden.
Men summa summarum må vi nok erkende at vi sikkert havde haft 2 point mindre i dag, såfremt Pusic ikke var kommet ind. Og det er det Pusic kan.
Jeg bryder mig ikke synderligt om ham som person. Han er excentrisk, egoistisk og lettere gal. Men sådan har Pusic alle dage været og det vidste vi da vi gav de 7,5 mio for ham. Jeg ville da også ønske han var en sympatisk holdspiller på linje med folk som Polle og Nissen.
Men jeg tror netop det er hans specielle personlighed der gør ham så god. Uanset om han har brændt de seneste 10 friløbere er han sikker på han nok skal score på nummer 11, 12 og 13. Og som fan vil jeg sq hellere have en angriber der er idiot og laver 15 mål end én der er rar der laver 5.

Jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvorvidt han skulle have startet inde i går. Jeg vil nøjes med at konkludere at jeg anser det som værende en fejl at starte med en så stationær angriber som Paul, når vi, smukt orkestreret af VdV, forsøger, samt i øvrigt lykkes med, at spille så flot langs jorden. Det hjælper så heller ikke på indtrykket at Paul havde en decideret off-day, og var håbløst dårlig i alt han foretog sig i går.

Jesper BW1100

mnm123 skrev:Det som skrider til himlen er at vi når vi vælger at starte med VDV og Paul på banen samtidig er at vores angriber ikke kan spilles dybt, samt han ikke kan indgå i kombinations spillet, begge forcer som skal gøre VDV bedre for os og gøre hans afleveringer farligere og bringe ham længere frem på banen ved at vores angriber kan indgå i dette.
Amen to that! Lige mine ord!

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

pr0j3ct skrev:
Flodisar skrev:Försökt hitta klipp med straffsituationen på nätet men hittar inte, nån som vet om det finns nånstans? Antar att FCM själva inte kommer att ha med det bland sina klipp. :)
Situationen vises fint her.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ar/6286128
mange tak!
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

henker

Indlæg af henker »

Jeg har set hele kampen igår aftes. Og er chokeret over at thorup stadigvæk er blinde over Poulsen.. Han viser rigtig svage lederskab og han spiller også dårligt igår. Og forstå simpelthen ikke hvorfor han udskrift rafa.. Ja fordi han er gamle og ikke er topform. Fair nok. Men prøv se på Poulsen!! Desuden bliver thorup ved med at bruge big Paul. da han kan KUN hovedstød. Ikke anden.. Man kan nu begynder tydeligt at se at han bruger samme filosofi hele tid.. Han er rokker fast på at ikke ændre sig.. Det holder ikke..

Bestyrelsens formand beskriver fcm skal spille direkte og fremad.. Sand nok kan du vel ikke se at thorup bruger forkert stilling til holdet. Holdet blomster bestemt ikke siden riddersholm smuttede. Tværtimod, det har bliver værre. Poulsens skud og levering har bliv væsentlig dårligere. Meget dårligere.. Man kan også se på rafas reaktioner om spilleres dårlig levering plus dårlig overblik.. Man må også sige ærlig at vi vinder ganske heldig!! Det hjælper meget på at have vinderinsket og vindermentalitet med på banen af pusic.... Kort sagt damn man.. Hvad laver du thorup!!!

SimonH

Indlæg af SimonH »

henker skrev:Jeg har set hele kampen igår aftes. Og er chokeret over at thorup stadigvæk er blinde over Poulsen.. Han viser rigtig svage lederskab og han spiller også dårligt igår. Og forstå simpelthen ikke hvorfor han udskrift rafa.. Ja fordi han er gamle og ikke er topform. Fair nok. Men prøv se på Poulsen!! Desuden bliver thorup ved med at bruge big Paul. da han kan KUN hovedstød. Ikke anden.. Man kan nu begynder tydeligt at se at han bruger samme filosofi hele tid.. Han er rokker fast på at ikke ændre sig.. Det holder ikke..

Bestyrelsens formand beskriver fcm skal spille direkte og fremad.. Sand nok kan du vel ikke se at thorup bruger forkert stilling til holdet. Holdet blomster bestemt ikke siden riddersholm smuttede. Tværtimod, det har bliver værre. Poulsens skud og levering har bliv væsentlig dårligere. Meget dårligere.. Man kan også se på rafas reaktioner om spilleres dårlig levering plus dårlig overblik.. Man må også sige ærlig at vi vinder ganske heldig!! Det hjælper meget på at have vinderinsket og vindermentalitet med på banen af pusic.... Kort sagt damn man.. Hvad laver du thorup!!!
Ej nu må du stoppe

Poulsen og van der vaart spiller fremragende igår og det der holder ikke.
Desuden hvis van der vaart skal være på banen, så skal poulsen også være der. Hvem skulle ellers løbe de manglende van der vaart-meter?

Jesper BW1100

SimonH skrev: Ej nu må du stoppe

Poulsen og van der vaart spiller fremragende igår og det der holder ikke.
Desuden hvis van der vaart skal være på banen, så skal poulsen også være der. Hvem skulle ellers løbe de manglende van der vaart-meter?
Tror bare henker har set sig sur på Polle. Hvis man kan kritisere ham efter indsatsen i går siger det mere om én selv end Polle. Kort sagt

4904

Indlæg af 4904 »

henker skrev:Jeg har set hele kampen igår aftes. Og er chokeret over at thorup stadigvæk er blinde over Poulsen.. Han viser rigtig svage lederskab og han spiller også dårligt igår. Og forstå simpelthen ikke hvorfor han udskrift rafa.. Ja fordi han er gamle og ikke er topform. Fair nok. Men prøv se på Poulsen!! Desuden bliver thorup ved med at bruge big Paul. da han kan KUN hovedstød. Ikke anden.. Man kan nu begynder tydeligt at se at han bruger samme filosofi hele tid.. Han er rokker fast på at ikke ændre sig.. Det holder ikke..

Som altid Henker er du knivskarp :lol: Havde alle bare den indsigt som du har, så ville FCM give Poulsen væk og i stedet spiller med Henker på midten :lol:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

4904 skrev:

Som altid Henker er du knivskarp :lol: Havde alle bare den indsigt som du har, så ville FCM give Poulsen væk og i stedet spiller med Henker på midten :lol:
Det ville vel være den første spillende træner i Superligaens historie?

JBT

Indlæg af JBT »

Kent skrev:Vi spiller stort set EfB ud af brættet i hele kampen. Skaber masser af chancer og vinder sikkert 3-0. To udskiftere kommer ind og afgør kampen. Alligevel svines træneren til. Godt at folk ikke er forudindfattede.
Kent. Du er godt nok farvet, alt for selvtilfreds og håber, ellers nærmere kun ser, det bedste. Det er fair nok, men undskyld jeg siger det. Du er i undertal, og tror ikke folk som sådan ændre meningen. Enhver idiot kan sgu da se at vi var boldflyttere i dag og slutproduktet var helt hen i skoven. Kampen kunne nem være gået anderledes på trods at godt spil. Ros er en selvfølge herinde. Jeg er sgu træt af hvis folk lugter guld og grønne skove efter denne ene kamp. Nej ved du hvad, Jess har blot købt sig en smule mere tid. Også selvom det måske er Steinlein og co der er medskyldige i, at due - drengen og Poul absolut skal spille.

Fenris

Indlæg af Fenris »

JBT skrev:
Kent skrev:Vi spiller stort set EfB ud af brættet i hele kampen. Skaber masser af chancer og vinder sikkert 3-0. To udskiftere kommer ind og afgør kampen. Alligevel svines træneren til. Godt at folk ikke er forudindfattede.
Kent. Du er godt nok farvet, alt for selvtilfreds og håber, ellers nærmere kun ser, det bedste. Det er fair nok, men undskyld jeg siger det. Du er i undertal, og tror ikke folk som sådan ændre meningen. Enhver idiot kan sgu da se at vi var boldflyttere i dag og slutproduktet var helt hen i skoven. Kampen kunne nem være gået anderledes på trods at godt spil. Ros er en selvfølge herinde. Jeg er sgu træt af hvis folk lugter guld og grønne skove efter denne ene kamp. Nej ved du hvad, Jess har blot købt sig en smule mere tid. Også selvom det måske er Steinlein og co der er medskyldige i, at due - drengen og Poul absolut skal spille.
Man skal passe på med at udtale sig for andre. Jeg er langt hen ad vejen enig med Kent.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

JBT skrev:
Jeg er ikke sikker på Kent er i undertal og det er heller ikke vigtigt. Det er et debatforum hvor argumenter bruges til at debatere. Det er ikke en afstemning hvor flertallet får ret.

Nu er jeg meget enig i neget af det Kent skriver men hvis jeg ikke har nye/andre argumenter end Kent behøver jeg ikke skrive noget.

Jeg tror folk der er utilfredse generelt skriver mere end os der er realistiske i forhold til hvilken position FCM har. Vi skriver ikke skriver så mange indlæg.

FCM er i bedste fald nummer 2 i dk. FCK har flere penge og bedre setup og mere erfaring. ( bif har også flere penge)

Hvis vi bliver nummer 2-3 med fck og Brøndby som ser stærke ud er det godkendt.

Jeg syntes det er fint nogle er kritiske og nogle er positive. Ellers er det ikke et debatforum, men et brokforum som facebook som jeg f.eks ikke gider læse når det handler om FCM. På facebook er tonen ond og nedladende.

Jeg syntes det er fint folk får at vide hvis de bare lukker det samme ævl ud gang efter gang. Det gider jeg ikke læse. Folk skal bruge saglige argumenter og huske at man ikke taber en debat fordi man ændrer holdning eller må give en anden ret. Det er formålet med debat at blive klogere ved at få andres syn på tingene og dermed enten ændre sin holdning eller blive styrket i sin holdning.

Til slut vil jeg sige at jeg heller ikke syntes spillet har været godt på det seneste. Men jeg tænker at hvis vi står skarpe til slutspillet er der mulighed for top 3. Vi møder jo så de andre tophold igen.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev: Nu ved jeg ikke hvad der skal til, for at du mener folk bliver svinet, men i tråden beskyldes Jess for at sejle rundt, kikse, at man bliver sindssyg af at man skal døje med ham endnu en sæson, være skyld i at Pusic vil sparke straffe (!), ikke have meget fornuft tilbage, have et betændt forhold til Pusic samt være en klaphat. Der er vel at mærke i en kamp vi dominerer på alle parametre og fuldt fortjent vinder 3-0. Alt godt der skete i den kamp tilskrives spillerne, mens alt skidt er Jess' skyld. Folk er simpelthen så forudindfattede og unuancerede, at det skriger til himlen.

Som tidligere skrevet, ville jeg også helst have startet med Pusic inde, da jeg mener han er bedre end Paul. Men jeg kan godt forstå at han vælger Paul, når man tænker på den turbulens Pusic har været igennem de sidste uger. Jeg forventer dog at Pusic starter mod OB.
Ikke alle de ting du skriver i det markerede er da tilsvininger. Noget af det er endda korrekt hvis du spørger mig - det betændte forhold til Pusic.

Jeg stod personligt for bemærkningen om at jeg bliver sindssyg af at tænke på at vi har ham en sæson endnu - med mulighed for forlængelse. Det står jeg ved og der skal et længere forløb til for at få mig overbevist om det modsatte. Jeg kan slet ikke se han har bidraget med noget som helst positivt.

Når det er sagt så havde jeg da håb på hans vegne i sæsonstarten og roste ham også her på graven for flere ting, fordi der var tegning til at vi endelig ville spille fodbold. Men da vi begyndte at møde modstandere der havde kvalitet på kampdagen så faldt vi sammen. Måske fordi Sparv blev skadet idk, men den ligger på trænerteamet selv. Man tog en risiko med en overbelastet spiller på tidspunkter hvor gevinsten ikke stod mål med risikoen. Man havde endda lavet samme fejl med Dahlin som havde samme skade sæsonen inden og så gør man det igen. Nok om Sparv, har vist gentaget mig selv for mange gange vedr det.

Mit største problem med Thorup er at jeg ikke synes der er spillere der udvikler sig, snarere tværtimod. På positiv siden så synes jeg han er fremragende i medierne. Langt bedre end Riddersholm var og Steinlein er. Jeg kan sagtens omvendes og begynde at have tro på Thorup, men det kræver noget mere end een kamp mod Esbjerg.

Vi spiller markant bedre end Esbjerg, men det fortæller også lidt at Højbjerg kun havde een god redning i kampen. Af chancer i første halvleg har vi en monster chance efter 1 minut som der SKAL scores på, en fin chance til Paul hvor han flot får brugt sin krop i feltet, vendt og afsluttet fladt - uheldigvis lige på Højbjerg samt super afslutning på stolpen af Nissen i en situation som man sjældent vil score på.

Jeg nød virkelig vores første halvleg fordi vi var gode på bolden, spillede langs jorden og fik bredt spillet ud, men det er ikke mange chancer at komme frem til, når man tager vores spilovertag i betragtning. Anden halvleg blev noget rod indtil Pusic får fremtvunget det straffe.

Hvis Thorup fastholder en taktik hvor det ikke fra start er lange bolde til Onuachu som hidtil forekommer at have været eneste værktøj i værktøjskassen, så kan han sagtens få mig omvendt. Med mere fodbold langs jorden som plan A så er der flere muligheder for at vores spillere udvikles. Som plan B når A ikke fungerer, er lange bolde op mod Onucahu fint nok. Det er bare min holdning
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Fenris skrev:
JBT skrev:
Man skal passe på med at udtale sig for andre. Jeg er langt hen ad vejen enig med Kent.
Helt korrekt - du skal bare huske, at enig- og uenigheden går begge veje.

Besvar