Vaclav Kadlec.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Vaclav Kadlec.
Synes Kadlec virker meget hurtig. Er der statestik på hvor hurtigt spillerne løber ? Han virkede lynhurtig i Silkeborg kampen. Dejligt at Thorup nu efterhånden kender vores spilleret så god og ved hvem der performer godt sammen. Vi har 2 spilsystemer 4141 og 442 som virker for os, så både Kadlec og Poul kan spille på toppen og alene hvis det foretrækkes.
-
Steffen am
http://www.superliga.dk/spiller/vaclav- ... on=2016-17TrueWolfMidt skrev:Synes Kadlec virker meget hurtig. Er der statestik på hvor hurtigt spillerne løber ?
33,3 km/t
Det var et dejlig præcist svar. Desværre kan det ikke bruges til ret meget. Som fodboldspiller er accelerationen på de første 10-15m og hastigheden i vendinger langt mere værd end topfart.
-
TrueWolfMidt
Kadlec må vel også snart være 100% på kondition og skarpheden ser ud til at begynde at tage form. Tror også at når han begynder at få familien fcm ind under huden så vil han komme til at blomstre. Godt han har Novák som heldigvis trives.Jacob skrev:Det var et dejlig præcist svar. Desværre kan det ikke bruges til ret meget. Som fodboldspiller er accelerationen på de første 10-15m og hastigheden i vendinger langt mere værd end topfart.
-
mousebreaker
Kadlec udtalte selv efter sine to scoringer at han følte at selvtilliden var ved at være der igen. Specielt mål nr 2 gjorde en del for ham og han var glad for at have spillet fra start hver gang i en periode.
Helt klart en mand der havde ramt bunden fodboldmæssigt og som nu føler at det endelig går fremad. Det er rigtig godt. Måske der er en ny spiller på vej der har ramt bunden
(VdV)
Helt klart en mand der havde ramt bunden fodboldmæssigt og som nu føler at det endelig går fremad. Det er rigtig godt. Måske der er en ny spiller på vej der har ramt bunden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Kadlec er superhurtig 
både når han jagter fremad men også hvis han lige vil give den en skalle defensivt - jeg er meget begejstret for hans fart i hvert fald
Hans mål nr. 2 var for mig også et sindsygt godt mål
Først spiller han 1-2 med hovedet på midtbanen (mod højere modstandere) - dernæst sprinter han frem til straffesparksfeltet, tager imod indlægget og smadrer den ind i siden af målet -SÅ GODT!!
både når han jagter fremad men også hvis han lige vil give den en skalle defensivt - jeg er meget begejstret for hans fart i hvert fald
Hans mål nr. 2 var for mig også et sindsygt godt mål
Først spiller han 1-2 med hovedet på midtbanen (mod højere modstandere) - dernæst sprinter han frem til straffesparksfeltet, tager imod indlægget og smadrer den ind i siden af målet -SÅ GODT!!
Ja og netop derfor får Pusic meget svært ved at få spilletid. Som det er nu tilhører de 2 forreste pladser Kadlec og Onuachu. Kadlec bliver vildt god, og hvis det fortsætter bliver han en god investering for os.TrueWolfMidt skrev:Synes Kadlec virker meget hurtig. Er der statestik på hvor hurtigt spillerne løber ? Han virkede lynhurtig i Silkeborg kampen. Dejligt at Thorup nu efterhånden kender vores spilleret så god og ved hvem der performer godt sammen. Vi har 2 spilsystemer 4141 og 442 som virker for os, så både Kadlec og Poul kan spille på toppen og alene hvis det foretrækkes.
Jeg er uenig, da jeg tror Thorup og klubben værdsætter Pusic, hvilket i mine øjne er fortjent. Pusic har indtil videre vist sig som den mest målfarlige, og det er først og fremmest det en CF skal måles på. Pusic og Kadlec kan på mange måder bedre skiftes 1:1, hvorfor det samme system kan køres fra kamp til kamp - jeg tror Thorup vil værdsætte den kontinuitet. Angående Kadlec så var det bemærkelsesværdigt, hvor klar i mælet han var i sit post-match interview omkring, at han føler at han er CF. Jeg kunne godt forestille mig, at han skal spille en del minutter som kant, når Pusic kommer tilbage. Jeg tror Onuachu vil blive brugt som indskifter, hvis et sent mål skal jagtes eks.tatoo skrev:Ja og netop derfor får Pusic meget svært ved at få spilletid. Som det er nu tilhører de 2 forreste pladser Kadlec og Onuachu. Kadlec bliver vildt god, og hvis det fortsætter bliver han en god investering for os.TrueWolfMidt skrev:Synes Kadlec virker meget hurtig. Er der statestik på hvor hurtigt spillerne løber ? Han virkede lynhurtig i Silkeborg kampen. Dejligt at Thorup nu efterhånden kender vores spilleret så god og ved hvem der performer godt sammen. Vi har 2 spilsystemer 4141 og 442 som virker for os, så både Kadlec og Poul kan spille på toppen og alene hvis det foretrækkes.
Jeg vil gå så langt som at sige at hvis vi får et bud på Pusic i dette vindue så sælger vi ham. Pusic har da fået mange muligheder i start 11, men han er også mange gange blevet udskiftet, og det er jo fordi han ikke lykkes. Jovist han kan score mål, men det kan Kadlec altså også (han er potentiel topscorer i SL - lige nu deler han den).Stoffer skrev:Jeg er uenig, da jeg tror Thorup og klubben værdsætter Pusic, hvilket i mine øjne er fortjent. Pusic har indtil videre vist sig som den mest målfarlige, og det er først og fremmest det en CF skal måles på. Pusic og Kadlec kan på mange måder bedre skiftes 1:1, hvorfor det samme system kan køres fra kamp til kamp - jeg tror Thorup vil værdsætte den kontinuitet. Angående Kadlec så var det bemærkelsesværdigt, hvor klar i mælet han var i sit post-match interview omkring, at han føler at han er CF. Jeg kunne godt forestille mig, at han skal spille en del minutter som kant, når Pusic kommer tilbage. Jeg tror Onuachu vil blive brugt som indskifter, hvis et sent mål skal jagtes eks.tatoo skrev:Ja og netop derfor får Pusic meget svært ved at få spilletid. Som det er nu tilhører de 2 forreste pladser Kadlec og Onuachu. Kadlec bliver vildt god, og hvis det fortsætter bliver han en god investering for os.TrueWolfMidt skrev:Synes Kadlec virker meget hurtig. Er der statestik på hvor hurtigt spillerne løber ? Han virkede lynhurtig i Silkeborg kampen. Dejligt at Thorup nu efterhånden kender vores spilleret så god og ved hvem der performer godt sammen. Vi har 2 spilsystemer 4141 og 442 som virker for os, så både Kadlec og Poul kan spille på toppen og alene hvis det foretrækkes.
Hvorfor skal vi placere Kadlec på en position hvor han ikke får udnyttet sit potentiale, og så lade en Pusic (ofte med en meget negativ attitude) spille i front når han ikke lykkes med det.
Jeg ser Kadlec som meget meget bedre end Pusic. Det være sig teknisk, boldomgangen og hurtigheden
Pusic derimod er ikke hurtig, og kan ikke noget på egen hånd (dårlig teknik) udenfor feltet.
Hvorfor skal vi lave om på hvilken pos. Kadlec spiller. Han kommer fra en tid i Frankfurt uden meget spilletid. Hos os får han spilletid og tillid, og derved kommer selvtillid og mål, hvilket han er i fuld gang med at bevise. Så hvorfor ødelægge manden en gang til ved at kaste rundt med ham. Jeg tror at Thorup er så klog at han godt kan se hvor han får mest ud af Kadlec.
Pusic har bevist han kan score en del mål over flere sæsoner. Jeg mener hans meritter er klare. Kadlec er delt topscore med to andre spillere med tre mål. Så jeg mener forsat Kadlec har noget at bevise ifht. målscoring.tatoo skrev:Jeg vil gå så langt som at sige at hvis vi får et bud på Pusic i dette vindue så sælger vi ham. Pusic har da fået mange muligheder i start 11, men han er også mange gange blevet udskiftet, og det er jo fordi han ikke lykkes. Jovist han kan score mål, men det kan Kadlec altså også (han er potentiel topscorer i SL - lige nu deler han den).Stoffer skrev:Jeg er uenig, da jeg tror Thorup og klubben værdsætter Pusic, hvilket i mine øjne er fortjent. Pusic har indtil videre vist sig som den mest målfarlige, og det er først og fremmest det en CF skal måles på. Pusic og Kadlec kan på mange måder bedre skiftes 1:1, hvorfor det samme system kan køres fra kamp til kamp - jeg tror Thorup vil værdsætte den kontinuitet. Angående Kadlec så var det bemærkelsesværdigt, hvor klar i mælet han var i sit post-match interview omkring, at han føler at han er CF. Jeg kunne godt forestille mig, at han skal spille en del minutter som kant, når Pusic kommer tilbage. Jeg tror Onuachu vil blive brugt som indskifter, hvis et sent mål skal jagtes eks.tatoo skrev:
Ja og netop derfor får Pusic meget svært ved at få spilletid. Som det er nu tilhører de 2 forreste pladser Kadlec og Onuachu. Kadlec bliver vildt god, og hvis det fortsætter bliver han en god investering for os.
Hvorfor skal vi placere Kadlec på en position hvor han ikke får udnyttet sit potentiale, og så lade en Pusic (ofte med en meget negativ attitude) spille i front når han ikke lykkes med det.
Jeg ser Kadlec som meget meget bedre end Pusic. Det være sig teknisk, boldomgangen og hurtigheden
Pusic derimod er ikke hurtig, og kan ikke noget på egen hånd (dårlig teknik) udenfor feltet.
Hvorfor skal vi lave om på hvilken pos. Kadlec spiller. Han kommer fra en tid i Frankfurt uden meget spilletid. Hos os får han spilletid og tillid, og derved kommer selvtillid og mål, hvilket han er i fuld gang med at bevise. Så hvorfor ødelægge manden en gang til ved at kaste rundt med ham. Jeg tror at Thorup er så klog at han godt kan se hvor han får mest ud af Kadlec.
Resten af din analyse er jeg som sådan ikke uenig i - Kadlec synes (i glimt) at vise et bedre topniveau, men målscoring er det helt centrale som CF. Men de evner som du beskriver (teknisk, boldomgangen og hurtigheden) gør jo netop Kalec til et stærkt bud på kanten, så jeg kan ikke se hvorfor han ikke vil kunne udnytte sit potentiale på kanten - Jeg er med på, at han ikke er vild med kanten, hvilket i sig selv kan forhindre det.
Hvorom alting er: Pusic på toppen og Kadlec på kanten (hvis han er motiveret for det) vil være en målfarlig og meget dynamisk duo i min optik.
-
TrueWolfMidt
Til aftenens kamp kunne jeg godt tænke mig, at vi prøvede at spille 4411, så kunne Poul og Kadlec skiftes til, at ligge i front. Kadlec som den primært front og Poul som også hjælper til i forsvaret og gør brug af sin hovedstøds styrke. Poul skal hjælpe defensivt med idag.
-
mousebreaker
Jeg tror det er på tide at trænerteamet begynder at benytte klubbens 2 mio € indkøb på den plads hvor han er bedst og som er den plads han selv mener passer ham bedst. Frontangriber
Alternativt bruge Olsson på kanten i stedet, han skaber alligevel ikke noget offensivt på midten og så få Kadlec ind på midten når man ønsker at spille med Paul i front. Når vdv bliver klar mener jeg at Kadlec skal være første angriber uanset hvad. Han er den der bedst forstår at tage de rigtige løb - så må vi håbe at skarpheden kommer. Paul kan så være en plan B man sætter ind.
Kadlec skal snart til at finde noget skarphed i sine afslutninger. Han ligner mere og mere et flop, men spil ham kontinuerligt på hans favoritplads - der hvor han åbenlyst er bedst - så kan det være at vi begynder at se ham indfri vores høje (men aftagende) forventninger
Alternativt bruge Olsson på kanten i stedet, han skaber alligevel ikke noget offensivt på midten og så få Kadlec ind på midten når man ønsker at spille med Paul i front. Når vdv bliver klar mener jeg at Kadlec skal være første angriber uanset hvad. Han er den der bedst forstår at tage de rigtige løb - så må vi håbe at skarpheden kommer. Paul kan så være en plan B man sætter ind.
Kadlec skal snart til at finde noget skarphed i sine afslutninger. Han ligner mere og mere et flop, men spil ham kontinuerligt på hans favoritplads - der hvor han åbenlyst er bedst - så kan det være at vi begynder at se ham indfri vores høje (men aftagende) forventninger
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Jeg er helt enig og det er jo tydeligt, at Kadlec har kvalitet i angrebet. Men i min optil stiller vi ofte helt forkert op og dette betyder altså noget for de spillere vi har på banen.mousebreaker skrev:Jeg tror det er på tide at trænerteamet begynder at benytte klubbens 2 mio € indkøb på den plads hvor han er bedst og som er den plads han selv mener passer ham bedst. Frontangriber
Du kan jo næsten tage et hvilket som helst hold (selv de store) og se dem fejle når træneren hverken formår at opsætte spillerne eller spillet et system der passer til den slags spillere holdet har.
Jeg håber også Kadlec får lov til, at spille i angrebet og at vi spiller 4-4-2. Men jeg tror ikke rigtig det.
Enig, mener også Kadlec hører til i front og gerne sammen med Pusic. Jeg har en eller anden fornemmelse i næsen for at lige de to kunne supplere hinanden fantastisk. Jeg synes Kadlec momentvis viser sit store talent, men hver gang det sker har han været helt på toppen som angriber.
2 mål fra Kadlec her til aften.
Han spiller top angriber.
Han spiller top angriber.